Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru Levorg: Díváme se na šesté Legacy?

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Subaru přiveze na domácí autosalon do Tokia osmičku ať už sériových novinek, či konceptů. Jedním z nich je i Levorg.

Trošku podivně znějící jméno Levorg mohou angličtiny znalí vtipálci vykládat jako přesmyčku ze slova „grovel“ (plazit se). Automobilku by tím ale jistě moc nepotěšili. Podle ní je složeninou z anglických výrazů Legacy (dědictví, odkaz), Revolution (zajisté netřeba překládat) a Touring (cestovní). Součást koncernu Fuji Heavy Industries o Levorgu mluví jako o prototypu, nejedná se tedy o studii na hony vzdálenou sériové produkci.

Je pravda, že nám toho zatím moc neodhalila, sedm zveřejněných teaserů přináší pouze náznaky tvarů. Ty jsou ale řádně svalnaté a rozhodně zaujmou zejména výrazné prolisy zadních blatníků, stejně jako „díra“ v kapotě. Už jen přítomnost názvu Legacy vyvolává dohady o tom, co je to vlastně za auto. Japonci ho avizují jako kombinaci cestovního a sportovního vozu pro, což bývá v praxi dosti protichůdné. Jenže „Plejády“ jsou trochu jinde a umí... Pod kapotou každopádně najdeme nový zážehový čtyřválcový boxer s přímým vstřikem DIT objemu 1,6 l s turbem. Žádné další údaje k němu zveřejněny nebyly. Zmíněný otvor tak není určitě samoúčelný. Ani Subaru se bohužel nemůže vyhnout emisními předpisy vynucenému downsizingu, jde však stále svou cestou. A to je rozhodně chvályhodné.

Nechybí bezpečnostní systém EyeSight, který snímá okolí vozu, kromě nových funkcí je k dispozici i asistent řízení, bohužel zatím bez dalších podrobností. S největší pravděpodobností se díváme na kombi Legacy šesté generace v řádně sportovním hávu. Automobilka se sice dušuje, že je prototyp vytvořen s ohledem na domácí trh., ale to jsou informace z tiskové zprávy... Na jeho odhalení si však budeme muset počkat zřejmě až do 20. listopadu, kdy bude oficiálně v Tokiu Levorg představen.

Na firemním stánku se objeví i další vozy. Cross Sport Design Concept je trošku přerostlým malým křížencem do městské džungle s délkou 4,3 m. Crossover 7 představuje sedmimístné zvýšené kombi, ale o skoro půl metru delší a Viziv Evolution je dalším vývojem ženevské studie. Letošní ročník Tokijského autosalonu (vlastně Tokyo Motor Show) nese pořadové číslo 43.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
31. 10. 2013 12:18
Re: Automat
No v Legacy jsem s Lineratronicem nejel, ale v XV jo. Nijak me to nenadchlo. Osobně mám 7-G Tronic a to je jak nebe a dudy. Dudy jsou samozřejmě onen Lineratronic.
Avatar - Dinar
31. 10. 2013 10:15
Re: Automat
Spousta lidí absolutně spokojeně nachodí v hadrových teniskách od Vietnamce stovky kilometrů, což ovšem neznamená, že neexistuje x typů mnohem pohodlnějších bot.
Avatar - KANKUNEN
31. 10. 2013 09:07
Re: Automat
Ten kdo jezdí DSG, HDM a CVT může posuzovat. CVT funguje nerušivě pouze v manuálním režimu, kdy jsou přednastavené stupně.
Avatar - Iv8
31. 10. 2013 08:58
Re: Koncept od Subaru
Souhlas, design Subaru je "trochu zvláštní". Ale zase existuje spousta spokojených subaristů, kteří na své auto nedají dopustit. Bude zajímavé si počkat, co z celkem povedených detailů vznikne.
31. 10. 2013 08:43
Koncept od Subaru
Koncept od Subaru moze vyzerat akokolvek pekne...snad nikto tak neznici krasny koncept ako Subaru :-! , realita je vzdy nakoniec uplne ina