5.3. 2013 Michal Fokt

Subaru Viziv na autosalonových fotografiích: přestanou být Plejády ošklivé?

 

Subaru nás seznamuje prostřednictvím studie crossoveru Viziv se svým novým designérským stylem, jenž by se opět měl pokusit skoncovat s pro značku typickou ošklivostí.

Zlí jazykové tvrdí, že Subaru dělá své auta nehezká zcela záměrně, aby odpudila tu část klientely, která by ke značce přišla jen kvůli designu. Japonci tak mají jistotu, že si vůz koupí jen ten, kdo doopravdy docení jejich technické kvality. Je to pochopitelně nadsázka, automobilky tvrdě bojují o každého zákazníka, nicméně vzhled opravdu není to, kvůli čemu byste měli Subaru chtít.

Jenže ani hezký koncept u Subatru bohužel není zárukou toho, že se to celé nezvrhne, vzpomeňte na opravdu pohledné a dravé Subaru Impreza Design Concept ...a jak to nakonec dopadlo. Ale nepropadejte depresi, Subaru to zkouší znova. V Ženevě dnes debutuje studie Viziv, která má představovat skutečně novou budoucnost značky.

Soudě podle některých detailů, jako je řešení blatníků, masky chladiče a van-braeckelovského přechodu blatníku do nárazníku se zdá, že jde o evoluci studie Hybrid Tourer Concept, ovšem o evoluci dost zásadní, což by mohlo naznačovat, že se design ubírá správným směrem. Sice bude asi vcelku nenápadný a usedlý, ale neměl by vysloveně odrazovat.

Viziv je vizí menšího kompaktního SUV s rozměry 4320 x 1900 x 1510 mm a rozvorem 2640 mm ve stylu Range Roveru Evoque s vizáží kupé, což je vůz, jenž by se reálně v portfoliu japonské značky mohl objevit, píseček třídveřových SUV podobného ražení je ale velmi malý, zvláště pak pro neprémiový brand, takže produkční verze dostane buď ještě pár dveří navíc nebo budou zachovány jen charakteristické rysy a tento menší sourozenec Foresteru bude transformován do praktičtější formy.

Je otázkou, zda auto staví na platformě Imprezy se symetrickým AWD nebo jestli i v tomto případě zafunguje koncernová spolupráce a na studii Viziv postavené SUV využije techniku Toyoty RAV4. Ať tak nebo tak, jisté každopádně je, že Subaru menší SUV pro další existenci velmi nutně potřebuje.

Jisté ovšem je, že dvacetipalcová kola studie pohání technika Hybrid SI-DRIVE, tvořená trošku netypicky dvoulitrovým dieselovým boxerem vpředu, dvěma elektromotory vzadu a převodovkou CVT. Zadní elektromotory pomáhají více, když dojde k natočení volantu, v přímém směru jsou upřednostňována přední kola, poháněná boxerem.


Subaru Viziv
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…