Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru WRX S4: Umírněnější bestii dostanou pouze Japonci

Jan Mička
Diskuze (15)
Chcete opravdu rychlé Subaru, ale WRX STI vám už připadá moc nápadné? V Japonsku našli řešení.

Subaru WRX STi jsme si na Auto.cz již před časem představili a z testu odešlo s nejvyšším, tedy pětihvězdičkovým hodnocením. Najdou se však takoví, kterým vyzývavý vzhled typu „uhni nebo tě sežeru“ může vadit, proto automobilka vymyslela ideální řešení, kterak zamaskovat pravý charakter sedanu. Má to však háček – vůz je totiž určen výhradně pro japonský trh.

Tento čtyřkolový zázrak se jmenuje Subaru WRX S4. Kromě toho, že na karoserii nenajdete znáčky STI, rozměrné zadní křídlo nebo pro náš trh charakteristická osmnáctipalcová kola, je to právě technika, kterou se vůz od nekompromisní verze odlišuje nejvíce. Pod kapotou najdeme dvoulitrový turbomotor o výkonu 221 kW v 6000 otáčkách za minutu, zde však nespolupracuje s ultrapřesnou manuální šestistupňovou převodovkou, ale ústrojím Lineartronic s plynule měnitelným převodem. Zmizela také klasická ruční brzda, kterou nahradila brzda elektronická. Symetrický pohon všech kol ale zůstal zachován, pravděpodobně stejně jako chuť motoru po vysokooktanovém benzinu.

Subaru WRX S4 je navíc nejen civilizovanější, ale více myslí na bezpečnost. V nabídce se proto objeví také systém EyeSight, který jsme si v rámci školení dealerů a zástupců české servisní sítě vyzkoušeli na polygonu u Jihlavy. Kromě funkce adaptivního tempomatu umí EyeSight upozornit na vyjetí z jízdního pruhu, informuje vás o automobilech ve slepém úhlu nebo sám udrží automobil v chodu během jízdy v koloně. Za všechno přitom vděčí dvojici stereo kamer, které fungují jako lidské oči.

Jan Mička
Diskuze (15)
30. 8. 2014 11:29
motor
"stejny dvoulitrovy turbomotor"? cize podla vas pan Micka, je v modely wrx sti 2 liter? tuto chybu ste urobili uz v clanku na auto.cz s nazvom "Subaru WRX STI vs. Porsche Cayman: Kdo bude rychlejší? (video)"
boli ste na nu v diskusii upozorneny
26. 8. 2014 07:54
Re: Dvouspojka
No kdyby ten manuál uměli vyrobit tak by to asi bylo nejlepší řešení:-) oni s tím u Subaru docela bojujou...
26. 8. 2014 07:28
Re: Japonské specialitky
Když už by Impreza nemusela být legenda (já myslím, že je), je to prostě pojem.
Avatar - JDM
26. 8. 2014 01:54
USA
ho bude mít asi taky jen to není S4 ale limited [odkaz]
Avatar - JDM
26. 8. 2014 01:51
Re: Dvouspojka
přesně jak píše čeroký,, asi to nebude sranda a nebude to levný , a o poslední generaci toho CVT mluví pěkně už to není jak mixer a docela to napodobuje dvouspojku ;-) Já bych nechtěl ani dvouspojku ani CVT ,v takovým autě jedině manuál ;-)