Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift: první dojmy a české ceny

Libor Zezulka
Diskuze (57)
Na českém trhu se začalo prodávat Suzuki Swift. Cena začíná na 259.900,- Kč. Příští rok příjde na trh i verze GTI!

Sympatické Suzuki Swift se konečně dostavilo na český trh. Ač je Swift jen 3695 mm dlouhý většina ostatních atributů odpovídá dospělému malému autu, které v našich podmínkách výborně splní úlohu rodinného vozu. Při první statické prezentaci Swiftu na území ČR (ještě předtím jsme toto Suzuki obdivovali letos v Ženevě a loni Paříži) se nám líbila filozofie výrobce, který novinku oblékl do slušivého kabátu, jenž má v rámci třídy několik primátů. Vzhled i stabilitu auta podporuje největší rozchod kol ve své třídě (1470 resp. 1480 mm vzadu) a vzhledem k celkové délce také slušná hodnota rozvoru 2380 mm. Dospěle působí konstrukce dveří, jejichž plechové lemy zasahují až do střechy resp. v případě předních dveří tvoří část černého A-sloupku. Vertikálně orientované přední světlomety jsou jednoznačným identifikátorem nového Swiftu i na větší vzdálenost.

Uvnitř vozu je překvapivě mnoho místa pro posádku. Vpředu sedící cestující mají dostatek místa nejen do délky a výšky, ale i do šířky, díky velkorysé celkové šířce vozu 1690 mm. Vzadu se pohodlně usadí i nadprůměrně vrostlí jedinci, což lze snad vysvětlit větší výškou a prostorem pro posádku maximálně využitým ve prospěch cestujících. Naštěstí neutrpěla délka sedáků, které i vzadu dobře plní svou hlavní funkci. Interiér se nese ve znamení černých plastů a textilních látek, což autu dodává na eleganci. Přestože nejde o vyhledávané měkčené plasty, jejich kvalita rozhodně neuráží. Tvary výplní dveří i přístrojové desky jsou jednoduché, ale účelné.

Významným trumfem Suzuki v rámci segmentu budou motory. V obou případech jde o čtyřválcové šestnástiventilové zážehové pohonné jednotky, které mají vysoký měrný výkon. Již základní provedení s motorem 1.3 má pod kapotou motor o výkonu 68 kW při 5800 ot./min, točivý moment vrcholí 116 Nm při 4200 ot./min. Do celkového pojetí vysoké "Value for money" náhodou zapadá i absolůutní hodnota zdvihového objemu motoru 1328 cm3, jenž dobře využívá rozpětí pro stanovení sazby povinného ručení. Druhým motorem je agregát 1.5 VVT (objem 1490 cm3), který dává 75 kW při 5900 ot./min a 133 Nm při 4100 ot./min.

Lehký pětidveřový Swift (pohotovostní hmotnost přibližně 980 - 1000 kg dle verze) dokáže i v základním provedení zrychlovat z 0 na 100 km/h za 11 sekund (!) a nejvíce jede 175 km/h. Silnější motor zvládá to stejné za 10 sekund resp. umí až 185 km/h. To jsou vše hodnoty, které skvěle korespondují se záměrem japonských konstruktérů nabídnout v Evropě sportovně orientovaný rodinný automobil, který má s předchůdcem společné prakticky jen jméno.

Případné zájemce potěší dobrý výsledek nového Swiftu v CRASHTESTcrash testech Euro NCAP.

Základní cena 259.900,- Kč v sobě ukrývá variantu se zážehovým motorem 1.3 litru o výkonu 68 kW a výbavou GA. Ta obsahuje dvojici čelních velkoobjemových airbagů, ABS s EBD, posilovač řízení, úchyty ISOFIX na zadních sedačkách a 14palcová ocelová kola. O stupeň vyšší výbava GL přijde se stejným motorem na 289 900 Kč. Nejvyšší výbava GLX nabízí navíc mlhové světlomety, patnáctipalcová kola z lehkých slitin, boční a hlavové airbagy, elektricky ovládaná okna, přední vyhřívané sedačky, startování motoru bez klíčku zapalování, klimatizaci. S motorem 1.3 stojí 339.900,- Kč, vrcholná verze 1.5 příjde na 369.900,-Kč. Už tradičně si můžete připlatit pouze za metalický lak, takže pravidlo lepší výbava-vyšší stupeň nadále platí.

V září doplní nabídku třídveřové verze, pětistupňová automatizovaná a čtyřstupňová automatická převodovka, na samém konci roku se objeví diesel 1.3 DDiS (51 kW) a verze 4x4, která bude pravděpodobně dodávána jen s motorem 1.5 (75 kW). V roce 2006 by se v nabídce měl objevit Swift s rozměrnou stahovací střechou a továrně vyladěná verze GTI. Plán prodeje českého zastoupení činí 1000 vozů ročně, přičemž v letošním roce je očekáván odbyt 500 Swiftů.

Výbava
1,3 1,5VVT 1.3DDiS
motor benzin diesel
model GA GL GLX GLX  
převodovka 5MT 5MT/5AMT 5MT/4AT 5MT
počet dveří 3 & 5
počet míst 3-dveřový / 4 místa, 5-dveřový / 5 míst
KOMFORT
posilovač řízení
výškově nastavitelný volant -
přední okna elektricky ovládaná -
centrální zámek -
dálkový ovladač centrálního zámku se signalizací směrovkami -
spouštění motoru spínačem (bez klíčku zapalování) - - -
manuální klimatizace - příplatek příplatek
topení
pylový filtr -
Audio
anténa
4 x repro -
2 další repro -
CD tuner + ovládání na volantu -
PŘÍSTROJOVÁ DESKA
otáčkoměr -
digitální hodiny - - - -
digitální informační display: hodiny, vnější teplota, okamžitá spotřeba -
akustické upozornění vypnout světlomety / klíček v zapalování -
akustické a optické upozornění zapnout bezpečnostní pás řidiče
kontrolka nedovřených dveří -
kontrolka nouzové zásoby paliva -
tříramenný volant (uretan)
INTERIER
vnitřní osvětlení (3-polohové)
osvětlení zavaztadlového prostoru (2 polohové) -
držák nápojů (vpředu 2 / vzadu 1)
kulisa řadící páky chromová - - - -
kulisa řadící páky stříbrná lakovaná - -
2 sluneční clony
zrcátka ve slunečních clonách (obě strany) -
držák listin (lístků) na straně řidiče -
schránka ve středové konzoli
vnitřní zpětné zrcátko polohovatelné den/noc
materál sedaček textilní, tkaný, vzorovaný
výškově stavitelná sedačka řidiče -
sklopné zadní opěradlo a sedačka (vcelku) - - - -
sklopná zadní opěradla a sedačky, dělené v poměru 60:40 -
opěrky hlavy na všech místech k sezení
stropní madla: vpředu: 1, vzadu: 2 - - -
stropní madla: vpředu: 2, vzadu: 2 - - -
2 háčky na oděv na zadních madlech -
textilní výplně dveří -
kapsy ve výplních předních dveří
kapsy v zavazadl.prostoru (pouze 3-dveř.verze)
kapsa v opěradle spolujezdce -
schránka pod sedačkou spolujezdce -
12V zásuvka ve středové konzoli
zapalovač & vyjímatelný popelník - - - - -
kryt zavazadlového prostoru
stříbrošedá barva na: obruba obložení dveří, vnitřní kličky dveří, vnitřní pojistky dveří, rámeček krytu řadící kulisy, rámečky větracích otvorů -
otevírání nádrže z místa řidiče
háčky pro uchycení zavazadel v zavazadl.prostoru -
opěrka nohy u řidiče
EXTERIER
halogenové světlomety s elektrickým naklápěním
chromová koncovka výfuku - - -
vnější zpětná zrcátka manuální - - - -
vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná a vyhřívaná -
zpětná zrcátka v barvě karoserie -
kliky dveří v barvě karoserie -
otevírání pátých dveří klíčkem - - - -
otevírání pátých dveří elektromagneticky centrálně -
přední stěrače 2-rychlostní + 1-rychlostní cyklovač - - - -
přední stěrače 2-rychlostní + variabilní cyklovač -
stěrač zadního okna s cyklovačem
rozmrazování zadního okna
zeleně tónovaná okna
mlhová světla přední - - -
mlhová světla zadní
pneumatiky & disky kol 165/70 R14 + ocelové disky s poklicemi - -
pneumatiky & disky kol 185/60 R15 + ocelové disky s poklicemi - - - - -
pneumatiky & disky kol 185/60 R15 + disky z lehké slitiny - - -
BEZPEČNOST
oba přední velkoobjemové airbagy
boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu - - -
aktivní ochrana hlavy při nárazu
vyhřívání předních sedaček - - -
výduchy topení pro zadní sedačky - - -
přídavné topení - - - - -
pojistka řazení (pouze AT & AMT) - -
startovací pojistka (pouze AT) (startovat lze pouze s řadící pákou v poloze P a stlačeným brzd.pedálem) - - - -
ABS / EBD (elektronická regulace rozdělení brzdné síly)
posilovač brzdné síly
bezpečnostní pedálová skupina (uvolní se a odpadne při čelním nárazu
bezpečnostní pásy: přední 3-bodové, s předepínači a výškově nastavitelné, zadní tříbodové na všech místech
třetí brzdové světlo
ISO-FIX systém uchycení dětské sedačky vzadu (2x)
dětské pojistky na zadních dveřích (5 dveřová verze)
Immobiliser
bezpečnostní vložky zámků dveří (GA:3, GL/GLX:1)
bezpečnostní zámky dveří- při zamknutí dvojím stiskem dálk.ovladače nelze otevřít dveře ani zevnitř -
neotevřou-li se dveře do 20 sec. po odemknutí dálk.ovladačem, vůz se sám opět zamkne -
boční výztuhy dveří
Libor Zezulka
Diskuze (57)
11. 5. 2005 22:09
GURU SESTŘELIL MB-E
Tak tohle, to je zpráva. Čtu tisk, je zde test. Porovnávačka, což tedy zrovna nemiluji, jenže. GURU, velký Apoštol, ikona střední třídy, tak Guru smetl MB-E. Óoóóó´, tak tohle se musí nechat vyznít. Pánové, minutu ticha. Tohle jsem si nedovolil ani v uplynulých 14 dnech byť lehce naznačit. Tiše, zvolna, našlapuje GURU k velkému skoku.