16.5. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?

Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?

Novinkou mezi malými SUV je Suzuki Vitara, která je i přes své jméno vlastně nástupcem modelu SX4. Pojďme se podívat, co nabízí proti konkurenci z hlediska ceny, výbavy i techniky.

Úvod

Suzuki je automobilkou, která v Evropě nabízí nejvíce cenově dostupných automobilů s pohonem všech kol. Posuďte sami, na výběr máte tradiční malý hatchback Swift 4x4, dále nechybí kapesní offroad Jimny s rámovým podvozkem, menší rodinný automobil S-Cross, který je však největším nyní nabízeným strojem japonské značky u nás, a teď přichází na český trh Vitara, která ale může zákazníka trochu mást.

Automobil má slavné jméno, s původní Vitarou ale nemá nic společného. Jedná se o v současnosti tolik žádaný automobil kategorie SUV, tedy se samonosnou karoserií a čtyřkolkou s automaticky připojovaným pohonem zadní nápravy. Automobil vychází z modelu S-Cross, je ale kratší a vyšší s lepší světlou výškou. V podstatě se tak jedná o právoplatného nástupce modelu SX4, který byl velmi úspěšný a přestal se vyrábět teprve nedávno.

Jaké konkurenty však do našeho papírového srovnání použít? Víme, že hlavní je u automobilu stále ještě jízda a to, jak se řídí, v čemž mimochodem Vitara vyniká. Ovšem podobné srovnání cen, výbav, interiéru a techniky vám může rovněž pomoci ve výběru. Nakonec jsme se zaměřili na malá SUV, která stejně jako Vitara nabízejí naftový i benzinový motor, pohon přední nápravy a za příplatek i všech čtyř kol.

Vitara je jednoduchým, snadno ovladatelným a obsluhovatelným vozem, a přestože nabízí modernější styl i více výbavy, rozhodli jsme se ji postavit i proti levnější Dacii Duster. Další dva automobily však svou základní cenou i výkonem Vitaře odpovídají, jedná se o Škodu Yeti a Opel Mokka. V reálném životě pak tento vůz budou někteří srovnávat i s Peugeotem 2008 nebo Renaultem Captur, ty však nemají pohon všech kol a v terénu tedy zvládnou mnohem méně než ostatní, jejich základní motory jsou slabší a počáteční ceny nižší, proto jsme se jim tentokrát vyhnuli.

Suzuki Vitara vs. konkurence - srovnání rozměrů
ModelSuzuki VitaraŠkoda YetiDacia DusterOpel Mokka
Délka [mm]4175422243154278
Šířka [mm]1775179318211777
Výška [mm]1610167116341658
Rozvor [mm]2500257826742555
Rozchod vpředu [mm]153515411526
Rozchod vzadu [mm]150515371526
Objem zavazadelníku [l]375/1120416/1580475/1636356/785

Cena

Jednoznačně nejlevnějším v našem výběru je Dacia Duster, což ovšem není nic zajímavého. Vůz totiž v základní výbavě postrádá téměř jakoukoliv dnes požadovanou a chtěnou výbavu. Místo toho však za cenu 249.900 Kč nabízí poctivou jednoduchou techniku v čele s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW. Pokud byste chtěli pohon všech kol, pak ve spojení s tím samým motorem ve vyšší výbavě Cool bude váš za částku 329.900 Kč. K dispozici je pak i naftová patnáctistovka s 80 kW, která v prostřední výbavě Arctica s pohonem 4x4 vyjde na minimálně 404.900 Kč. To už bychom však doporučovali limitovanou edici Blackstorm, která je o 15.000 Kč dražší, ale nabízí lepší vybavenost vozu.

 [600×344]

I druhý nejlevnější v tomto výběru, Opel Mokka, sází na jednoduchost atmosféricky plněného motoru, byť již ve spojení se systémem stop-start. Za 374.900 Kč získáte pětistupňovou manuální převodovku, výkon 85 kW a základní výbavu Selection. Pohon všech kol je samozřejmě až za příplatek, v tomto případě se pojí k přeplňované zážehové čtrnáctistovce o výkonu 103 kW v druhé nejnižší výbavě Enjoy, to vše za cenu 500.900 Kč. Jediným dalším motorem v nabídce je vznětová šestnáctistovka CDTI se slušným výkonem 100 kW, která je s pohonem všech kol, šestistupňovým manuálem a výbavou Enjoy dostupná za cenu 551.900 Kč.

 [600×352]

Škoda Yeti stojí s pohonem předních kol, počáteční výbavou Active a základním motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW o 5.000 kč více, než nejlevnější Mokka, tedy 379.900 Kč. Nejlevněji pak pohon všech kol vyjde překvapivě v kombinaci se základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 81 kW, který je pojen se šestikvaltem. Důvod je však jasný, tato kombinace s cenou 502.500 Kč je dostupná v nejnižším stupni výbavy, zatímco benzinový agregát 1.4 TSI se 110 kW můžete mít až od prostřední výbavy Ambition za 543.900 Kč.

 [600×360]

Suzuki Vitara je tak se svou cenou nejdražší, jenže se jedná o novinku a navíc již základní výbava není úplně chudá, jak si ukážeme v další kapitole. Za 386.700 Kč ke všemu dostanete potentní šestnáctistovku o výkonu 88 kW, která s lehkým vozem hýbe zcela dostatečně. Toužíte-li po pohonu všech kol, pak se stejným motorem a výbavou Comfort očekávejte cenu 440.450 Kč. V nabídce je také úsporný naftový agregát o totožném objemu i výkonu, který však malinko doplácí na to, že je dostupný až v druhé nejvyšší výbavě Elegance. S pohonem všech kol vůz stojí 567.650 Kč.

 [600×326]

1/5 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie Svůj jaderný arzenál dále posilují Čína, Indie, Pákistán i KLDR, tvrdí studie

Počet jaderných hlavic ve světě v průběhu loňského roku…

Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy Blíží se rekonstrukce Staroměstské tržnice, město investuje čtvrt miliardy

Praha plánuje investovat 250 milionů korun do oprav…

Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý Některé investory bych nejraději vyměnil, říká zakladatel kiwi.com Oliver Dlouhý

Jeho firma loni prodala letenky za osm miliard, letos to…

Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany Vzácná shoda: zvýšit armádní výdaje chtějí téměř všechny parlamentní strany

Kdyby byly tématem voleb jen obrana a bezpečnost, dohodly…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

 



Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara…

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě…

 



 
Volvo XC40 oficiálně: Rodina SUV se rozrůstá o nejmenšího člena. Čím zaujme?

Volvo XC40: Rodina SUV se rozrůstá o nejmenšího člena. Čím zaujme?

Dnes 12:54

Paleta sportovně-užitkových vozů značky Volvo se premiérou v italském Miláně rozrůstá o nejmenší model XC40.




Blesk.cz

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných uživatelů ale bude méně

Edge má 300 milionů aktivních zařízení, pravidelných…

Microsoft na Edge Web Summit oznámil, že jeho prohlížeč Edge z Windows 10 je aktivně používaný na 330 milionech…

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z magistrátu! Koho si bral?

Svatební zvony už bijí, napsal Noid k fotce z…

Václav Noid Bárta (36) a Iva Pazderková (37) se na sociálních sítích chlubili společnými fotkami z pražského…

 

iSport.cz

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání vtipů o Kimovi

Jaké je to hrát poháry v KLDR? Megastadion a mazání…

Fotbalisté indického klubu FC Bengaluru vyrazili minulý týden do Severní Koreje kvůli odvetě v AFC Cupu, asijské…

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč Evropa uspěje na 90 %?

Otázky o Laver Cupu: Kolikrát nastoupí Federer? Proč…

Nebude to exhibice a pouhý kasaštyk, dušují se zúčastnění Laver Cupu. Ač jsou za taková slova placení, lze jim…

 

Reflex.cz

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek základní slušnosti

Tlučhuba zblízka aneb Neuróza jako nedostatek…

Ve svém zcela soukromém životě, při shánění medu, který pojídám ve velkém množství, jsem se omylem dostal do…

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se chyb? Odpovědi vás překvapí

Zeptali jsme se 4 učitelů: Jak odnaučit děti bát se…

V novém čísle Reflexu si můžete přečíst aktuální kulatý stůl o budoucnosti českých základních škol. Sešli se u…