16.5. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?

Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?

Novinkou mezi malými SUV je Suzuki Vitara, která je i přes své jméno vlastně nástupcem modelu SX4. Pojďme se podívat, co nabízí proti konkurenci z hlediska ceny, výbavy i techniky.

Úvod

Suzuki je automobilkou, která v Evropě nabízí nejvíce cenově dostupných automobilů s pohonem všech kol. Posuďte sami, na výběr máte tradiční malý hatchback Swift 4x4, dále nechybí kapesní offroad Jimny s rámovým podvozkem, menší rodinný automobil S-Cross, který je však největším nyní nabízeným strojem japonské značky u nás, a teď přichází na český trh Vitara, která ale může zákazníka trochu mást.

Automobil má slavné jméno, s původní Vitarou ale nemá nic společného. Jedná se o v současnosti tolik žádaný automobil kategorie SUV, tedy se samonosnou karoserií a čtyřkolkou s automaticky připojovaným pohonem zadní nápravy. Automobil vychází z modelu S-Cross, je ale kratší a vyšší s lepší světlou výškou. V podstatě se tak jedná o právoplatného nástupce modelu SX4, který byl velmi úspěšný a přestal se vyrábět teprve nedávno.

Jaké konkurenty však do našeho papírového srovnání použít? Víme, že hlavní je u automobilu stále ještě jízda a to, jak se řídí, v čemž mimochodem Vitara vyniká. Ovšem podobné srovnání cen, výbav, interiéru a techniky vám může rovněž pomoci ve výběru. Nakonec jsme se zaměřili na malá SUV, která stejně jako Vitara nabízejí naftový i benzinový motor, pohon přední nápravy a za příplatek i všech čtyř kol.

Vitara je jednoduchým, snadno ovladatelným a obsluhovatelným vozem, a přestože nabízí modernější styl i více výbavy, rozhodli jsme se ji postavit i proti levnější Dacii Duster. Další dva automobily však svou základní cenou i výkonem Vitaře odpovídají, jedná se o Škodu Yeti a Opel Mokka. V reálném životě pak tento vůz budou někteří srovnávat i s Peugeotem 2008 nebo Renaultem Captur, ty však nemají pohon všech kol a v terénu tedy zvládnou mnohem méně než ostatní, jejich základní motory jsou slabší a počáteční ceny nižší, proto jsme se jim tentokrát vyhnuli.

Suzuki Vitara vs. konkurence - srovnání rozměrů
ModelSuzuki VitaraŠkoda YetiDacia DusterOpel Mokka
Délka [mm]4175422243154278
Šířka [mm]1775179318211777
Výška [mm]1610167116341658
Rozvor [mm]2500257826742555
Rozchod vpředu [mm]153515411526
Rozchod vzadu [mm]150515371526
Objem zavazadelníku [l]375/1120416/1580475/1636356/785

Cena

Jednoznačně nejlevnějším v našem výběru je Dacia Duster, což ovšem není nic zajímavého. Vůz totiž v základní výbavě postrádá téměř jakoukoliv dnes požadovanou a chtěnou výbavu. Místo toho však za cenu 249.900 Kč nabízí poctivou jednoduchou techniku v čele s atmosférickou šestnáctistovkou o výkonu 77 kW. Pokud byste chtěli pohon všech kol, pak ve spojení s tím samým motorem ve vyšší výbavě Cool bude váš za částku 329.900 Kč. K dispozici je pak i naftová patnáctistovka s 80 kW, která v prostřední výbavě Arctica s pohonem 4x4 vyjde na minimálně 404.900 Kč. To už bychom však doporučovali limitovanou edici Blackstorm, která je o 15.000 Kč dražší, ale nabízí lepší vybavenost vozu.

 [600×344]

I druhý nejlevnější v tomto výběru, Opel Mokka, sází na jednoduchost atmosféricky plněného motoru, byť již ve spojení se systémem stop-start. Za 374.900 Kč získáte pětistupňovou manuální převodovku, výkon 85 kW a základní výbavu Selection. Pohon všech kol je samozřejmě až za příplatek, v tomto případě se pojí k přeplňované zážehové čtrnáctistovce o výkonu 103 kW v druhé nejnižší výbavě Enjoy, to vše za cenu 500.900 Kč. Jediným dalším motorem v nabídce je vznětová šestnáctistovka CDTI se slušným výkonem 100 kW, která je s pohonem všech kol, šestistupňovým manuálem a výbavou Enjoy dostupná za cenu 551.900 Kč.

 [600×352]

Škoda Yeti stojí s pohonem předních kol, počáteční výbavou Active a základním motorem 1.2 TSI o výkonu 81 kW o 5.000 kč více, než nejlevnější Mokka, tedy 379.900 Kč. Nejlevněji pak pohon všech kol vyjde překvapivě v kombinaci se základním dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 81 kW, který je pojen se šestikvaltem. Důvod je však jasný, tato kombinace s cenou 502.500 Kč je dostupná v nejnižším stupni výbavy, zatímco benzinový agregát 1.4 TSI se 110 kW můžete mít až od prostřední výbavy Ambition za 543.900 Kč.

 [600×360]

Suzuki Vitara je tak se svou cenou nejdražší, jenže se jedná o novinku a navíc již základní výbava není úplně chudá, jak si ukážeme v další kapitole. Za 386.700 Kč ke všemu dostanete potentní šestnáctistovku o výkonu 88 kW, která s lehkým vozem hýbe zcela dostatečně. Toužíte-li po pohonu všech kol, pak se stejným motorem a výbavou Comfort očekávejte cenu 440.450 Kč. V nabídce je také úsporný naftový agregát o totožném objemu i výkonu, který však malinko doplácí na to, že je dostupný až v druhé nejvyšší výbavě Elegance. S pohonem všech kol vůz stojí 567.650 Kč.

 [600×326]

1/5 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Vitara vs. konkurence: Co koupit?







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč Suzuki Vitara: S novým motorem 1.4 BoosterJet startuje na 489.900 Kč

Suzuki na českém trhu rozšiřuje nabídku verzí SUV Vitara…

Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet Suzuki Vitara S a Baleno přijíždějí s přeplňovanými motory Boosterjet

Vrcholná varianta malého SUV Suzuki Vitara se právě…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…