Tata Hexa: Šestimístný koncept by klidně mohl jít do výroby
Tata Motors o konceptu Hexa prohlašuje, že se jedná o nejdelšího zástupce svého segmentu. Auto vypadá na první pohled opravdu masivně, s délkou 4.764 milimetrů je však o 16 milimetrů kratší než například nová Kia Sorento, kterou jsme měli nedávno v redakčním testu. Důležitý je však rozvor náprav s délkou 2.850 milimetrů – to je o rovných 70 milimetrů více než u zmíněného Korejce.
Výrobce sice trvá na tom, že se jedná o zcela nový vůz, podle všeho je ale postaven na platformě modelu Aria, se kterým sdílí rozvor náprav. Vozy jsou si vzhledově velmi podobné, Hexa však vsadila na drsný vzhled přední části a spoustu ochranných plastů karoserie. Z našeho pohledu se jedná o typického křížence SUV a MPV, kterého v Česku potkáte například v podobě Fiatu Freemont.
Interiér pojme šest cestujících a vyniká na první pohled hodnotnými materiály a dobrým dílenským zpracováním. Dokonce bychom řekli, že přístrojová deska působí evropsky, což se týká i ergonomie, dostupnosti ovládacích prvků a přehledného přístrojového štítu. Pokud by se Tata v budoucnu rozhodla produkční vůz nabídnout také u nás, patrně bychom se nezlobili, současné informace však tuto možnost nepotvrzují.
Dokonce i motor je v souladu s evropskými zvyklostmi. Jedná se o vznětový čtyřválec Varicor o objemu 2,2 litru, výkonu 115 kW ve 4.000 otáčkách za minut a točivým momentem 400 N.m, který je dostupný v rozmezí 1.700 až 2.700 min-1. V záběru jsou všechna čtyři kola prostřednictvím systému Terrain Response (poskytl jej Land Rover). Převodovka může být manuální šestistupňová, nebo automatická o stejném počtu rychlostí.