Tata Nano: Do Evropy až v roce 2014
Nejlevnější vůz světa, jak bývá model Nano nazýván, byl představen v Dillí v lednu 2008. Prodávat se začal na domácím trhu ale až v dubnu minulého roku. To už za sebou měla ženevskou premiéru i verze Europa, jakýsi koncept varianty pro Evropu.
S prodejem na starém kontinentu se původně počítalo v roce 2011, či 2012. Současný šéf automobilky Carl-Peter Forster ovšem oznámil, že nezačne dříve než v roce 2014. Možný je i závěr toho předchozího. Forster očekává, že by v té době mohlo najít nové majitele na 300 tisíc vozů Nano, ovšem v celosvětovém měřítku. Je pravděpodobné, že k posunutí startu přispělo i samovznícení některých exemplářů, jenž bylo poměrně nedávno prezentováno motoristickými médii.
Výstavní Nano Europa z loňského jara bylo sice vybaveno autorádiem, elektrickým stahováním oken a dvěma airbagy, ale nutná bude ještě kompletní revize celého auta. Dva vzduchové vaky zřejmě zůstanou, přibudou rovněž ABS a ESP.
Pravděpodobná cena? 5.000 eur, ovšem bez DPH. Podle aktuálního kurzu by odpovídala necelým 129 tisícím Kč, jenže připočtěme českou sazbu daně z přidané hodnoty a jsme na částce zhruba 155.000,- Kč. Podobně vybavený minivůz za tyto peníze dnes neseženete, ovšem Nano Europa neměří na délku ani 3,3 m, je tedy kratší než Panda, Spark a další konkurenti.
Značka Tata už v Evropě své automobily nabízí. Mohou si je koupit Španělé, a to pětidveřový hatchback Indica a z něj odvozené kombi Indigo. Nabídku doplňují SUV Grand Safari a pick-up Xenon. Horkou novinkou je modernější Indica Vista, na konci roku 2010 přijde dokonce její elektrická verze.
Připomeňme, že i v České republice se před několika lety vozy Tata oficiálně prodávaly, šlo ale pouze o terénní pick-upy.