Tata Nano Gold Plus: Nejlevnější auto světa za 83 milionů
Showcar se představil na domácí půdě v Bombaji. Co jeho cenu vyšplhalo do takových závratných výšek? Zní to jako pohádka: zlato, stříbro a drahé kamení. Konkrétně 80 kg zlata o 22 karátech a 15 kg stříbra, celkovou hmotnost třetí ingredience bohužel agentury nezveřejnily, kamenů by mělo být přes 10 tisíc. Na pokrytí karoserie pracovala třicítka uměleckých řemeslníků.
Tata Nano Gold Plus má být poctou výrobcům šperků v Indii, kteří začali vytvářet svá díla už před 5 tisíci lety. Zároveň se ovšem jedná o marketingový nástroj na podporu odbytu.
Prodej superlevného miniauta po počátečním boomu stagnuje. V srpnu dokonce spadl na historické minimum: koupilo si jej jen 1.202 Indů. A proč zrovna název Gold Plus? Tak se jmenuje síť indických klenotnictví, které vlastní – ano, hádáte správně, skupina Tata... Takže zabíjí vlastně dvě mouchy jednou ranou, propaguje jak auto, tak obchody.
Technické údaje výrobce tají, předpokládáme, že se hmotnost vozu razantně zvýšila, takže základní dvouválec 624 cm3/26 kW s ním bude mít dost práce. Pokud tedy v útrobách vůbec nějaký zůstal, na fotografiích je vidět pouze část standardního interiéru. Ale kdo by s takovým šperkem byť jen vyjel na silnici, že? Takové se dávají do muzea nebo jsou součástí soukromých sbírek.
Pokud by ovšem měl někdo zájem vůz v ceně 220 milionů rupií (zhruba 82,8 milionů korun) koupit, má smůlu, tedy alespoň prozatím.