Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Phoenix oceněna v Rusku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Nejnovější modelová řada automobilky Tatra získala první místo v soutěži o nejlepší nákladní vozidlo na ruském trhu.

Během letošní mezinárodního veletrhu užitkových vozidel Komtrans 2013, pořádaného od 10. do 14. září získala Tatra Phoenix pro kopřivnickou automobilku titul „Nejlepší užitkový automobil v Rusku“ v kategorii „Perspektiva roku“ soutěže vyhlašované každoročně specializovaným časopisem „Kommerčeskij transport“.

Cena kterou Tatra získala v Moskvě nezamířila po skončení veletrhu do Kopřivnice, ale společně s Phoenixem Arctic bude od 25. do 27 září 2013 vystavena na veletrhu strojů a technologií pro těžbu ropy a plynu v Surgutu.

Po této výstavě bude Tatra Phoenix s konfigurací náprav 8x8, korbou o objemu 18 m3 a speciálním zimním paketem pro náročné severské podmínky oficiálně předána společnosti Surgutněftěgaz do šestiměsíčního zkušebního provozu.

Pro kopřivnickou automobilku je zisk titul velmi cenný a může výrazně pomoci při získávání ztracených pozic na ruském trhu, kde má jméno Tatra stále dobrý zvuk.

Tatra Phoenix se veřejnosti poprvé představila koncem léta roku 2011 a první mezinárodní úspěch této modelové řady představovalo druhé místo v anketě International Truck of The Year 2012.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (6)
Avatar - JFK
17. 9. 2013 11:48
Paccar
No hlavně jak se tradovalo, jak je vzduchem chlazený pro sibiř jedinečný... staromilské řeči...
Avatar - 3_diamanty
17. 9. 2013 10:39
tatra
rolls medzi pracovnymi masinami :yes:
Avatar - aproximus
17. 9. 2013 09:12
Re: gratulace
:yes:
Avatar - vabis
17. 9. 2013 08:30
gratulace
Gratulace
do Kopru velká gratulace !!! Byť co vidím, tak se tam prosazují hodně MANy, na dálkových Volvo. Pro extrémy pak domácí Iveco AMT trakker.

148 byla velmi komfortní, byť chtěla větší ovládací síly. Naposledy jsem jel na vojně s osmikolkou VVN. Přejížděli jsme hromady klád, koryta řek, předek na listech byl brutálně tvrdý, V12 řval jak tygr a všechny 4 nádrže byly za chvíli prázdné. Novější Tatry už moc neznám, staré S1 byly asi nejlepší. Od S3 už rezavěly kabiny po 2 letech, rám nedbalý atd. Moc se mi líbil Jamal, byť jízdní životnostní testy moc nedopadly. Jak příznačné pro přelom tisíciletí.

Phoenix je komfortní na silnici, pro dlouhodobější nasazení v těžším terénu panují smíšené dojmy. Paccardův vodník je vysoký, kabina je tedy skoro v oblacích a hodně předsazená dopředu. Její pérování jakkoliv je (konečně) komfortní, tak hodně ruší kontakt řidič vs PN. Na zkušebních prototypech nebyl problém trhliny na rouře či rámu, tak snad už se to vyřešilo. Trubky v plastu, nezakryté kabeláže v terénu neobstojí. AdBlue je zajímavá věc pro MKD, v terénu a zimě to umí vytrestat.

Když v rámci přepravních výkonů nyní dominují (méně obratné) osmikolky, tak uvidíme zda se chytne i lehčí možnost 8x6. Zas výhoda, že novější Tatry už tak nežerou gumy a trošku víc to jede. Byť je třeba zlepšit servis a zásobování díly, které je dneska tristní. Víc provozovatelů v bývalém SSSR by si Tatru vzalo, ale ty zastoupení jsou jen formální a zásobování díly tristní. Objednáte levé dveře, po 4 týdnech dojdou pravé. Servo zadrhlé a se šponami, přitom nový origo díl. Co si člověk neudělá zcela sám, nemá. Ale co naplat, kdo je bez viny ať hodí kamenem. Ať se holce daří, byť cesta bude ještě trnitá.

PS: pro neznalé nebo mladší, celkem ok článek jak se řídí klasická Tatra
[odkaz]