Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra: Temný speciál pro Norsko

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Společnost Tatra Trucks představila další vozidlo, které vzniklo přesně podle představ zákazníka. Tentokrát se jedná o model Phoenix 8x8 s jednostrannou sklopnou korbou.

Speciál připravený pro norského klienta byl postaven v létě letošního roku ve spolupráci Zákaznického centra a Technického úseku společnosti Tatra Trucks. Novinka doplní vozový park, v němž již figuruje několik zástupců standardních verzí kopřivnických nákladních vozidel.

Základem černého sklápěče je Tatra Phoenix T158-8P5R46, což je provedení pro celkovou hmotnost 50 tun s redukcemi v kolech a rozvorem čtveřice náprav 2150 + 2560 + 1450 mm.

K pohonu je použit vznětový řadový šestiválec Paccar MX-13 o objemu 12,9 litru s výkonem 375 kW a točivým momentem 2500 N.m. Na rozdíl od sériového provedení je černý speciál vybaven sedmistupňovou automatickou převodovkou Allison s integrovaným retardérem, na níž navazuje dvoustupňová přídavná převodovka Tatra.

Odpružení zadních náprav vzduchovými vaky v kombinaci s listovými pery je v nejtěžším provedení pro zatížení 2x16 tun. Nadprůměrné hodnoty nájezdového úhlu a světlé výšky jsou dány použitím kombinace pneumatik 16.00 R20 na předních řiditelných nápravách a 24 R21 na zadních nápravách v jednomontáži.

Průchodnost málo únosným terénem dále zvyšuje i dohušťování pneumatik z místa řidiče v tzv. dvouokruhovém provedení, které umožňuje nezávisle regulovat tlak v pneumatikách předních i zadních náprav.

Vozidlo s jednostrannou sklopnou korbou VS-Mont s hydraulicky ovládaným zadním čelem je na přání klienta vybaveno prodlouženou spací kabinou, v jejíž výbavě nechybí klimatizace a nezávislé topení.

K nepřehlédnutelným detailům patří přídavné světlomety nad i pod předním oknem, ochranné mřížky světlometů a deflektory na bocích kabiny. Vozidlo je navíc připraveno pro montáž přední sněhové radlice, stejně jako standardní provedení modelu Phoenix určených pro zimní údržbu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (12)
Avatar - peV
22. 10. 2014 19:46
Tatra.no
Evidentně má tatra v Norsku fanoušky a dokonce i oficiální zastoupení (i když to zní asi až příliš vznosně). Tady je hezky článek, akorát v Norštině. [odkaz]
Avatar - wakantanka
22. 10. 2014 18:17
Re: A kolik
Očividne bol ale dobrý krok zobrať motor a kabínu od iného výrobcu. Značne sa tým rozšírili pre Tatru možnosti opráv a údržby vo veľkej časti sveta, kde Paccar pôsobí a má servisné zázemie. Ešte tak doriešiť to aby Tatry vedeli a predávať aj jeho predajcovia a servisy a o nemal by som obavy o odbyt nielen v civilnom sektore.
22. 10. 2014 17:18
jsou to jenom kapky
nejspíše nějaká malá firma, jejíž majitel je fandou Tatrovky. takových bude po světě určitě více.
Ale i tak dobré ...
Avatar - Barrichello
22. 10. 2014 15:55
Re: A kolik
Tak ono jde taky o hustotu servisní sítě atd.

Menším firmám co maj pár ks nebo vlastní zázeí to tolik neva, tomu kdo uvažuje o koupi 300 ks to asi vadí
Avatar - Uživatel_5340709
22. 10. 2014 14:51
Re: A kolik
On je problém, že ti co mají prachy jsou k Tatře /trochu nespravedlivě/ chladní, a ti co by ji chtěli, zase nemají prachy.