Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Trucks má nového ředitele výroby

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Novým ředitelem výroby společnosti Tatra Trucks byl jmenován osmapadesátiletý Ing. Jan Rulec, který má bohaté zkušenosti z automobilového průmyslu.

Hlavním úkolem nového manažera je optimalizace procesů výroby vyplývající z restrukturalizační strategie společnosti Tatra Trucks.

Jan Rulec vystudoval obor Výroba strojů a zařízení na strojní fakultě Technické univerzity v Liberci a absolvoval i postgraduální studium ekonomie při VŠE, které bylo vedeno lektory St. Paul University Chicago.

Svou profesní kariéru začal ve společnosti LIAZ Mnichovo Hradiště, kde se z pozice mistra vypracoval až do funkce výrobního ředitele a později i ředitele hlavního výrobního závodu v Mnichově Hradišti. Poté tři roky působil v čele společnosti DIOSS Klatovy, ve které se připravovala malosériová výroba sportovního kupé Rebel.

V letech 1997 až 2013 zastával pozici ředitele závodu Vysoké Mýto společnosti Iveco Czech Republic a byl zde zodpovědný za integraci mezi provozními jednotkami, optimalizaci výrobních procesů, provozní zisk a za standardy kvality.

Na začátku roku 2014 nastoupil do kopřivnické automobilky, kde nyní přebírá zodpovědnost za řízení výrobního úseku. Ten dočasně řídil Ing. Václav Devera, který se vrací do společnosti Excalibur Group.

Akciová společnost Tatra Trucks od loňského března vlastní kopřivnického výrobce těžkých nákladních vozidel a s novým vedením zde realizuje restrukturalizaci, mezi jejíž cíle patří i optimalizace procesů výroby a pružnější reakce při plnění jednotlivých zakázek.

V rámci restrukturalizace se novým vlastníkům podařilo v první polovině roku 2013 obnovit výrobu a získat zpět elementární důvěru bank i subdodavatelů. Zároveň došlo podle schváleného plánu k zeštíhlení firmy o více jak 100 pracovních pozic. K 1. lednu roku 2014 tak v mateřské společnosti pracovalo 952 zaměstnanců a necelých 600 ve dvou dceřiných společnostech zaměřených zejména na slévárenství a kovárenství.

V loňském roce se v Kopřivnici podařilo vyrobit celkem 763 kompletních vozidel, což je nejvíce od roku 2008 a prodáno bylo 722 vozů. Pro rok 2014 je v Tatra Trucks plánován prodej 760 automobilů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 4. 2014 12:48
Re: Stále není vyhráno,
Souhlas, stavěl bych to zatím na Phoenixu a jehop derivátech, ale hlavně to chce expandovat na další trhy. V Evropě moc těžké podmínky nenajdeš krom staveb a těžby dřeva, takže určitě jít na východ.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 4. 2014 12:47
Re: Stále není vyhráno,
Tractor nemůže přinášet podstatné zvýšení výroby, když se ještě vyrábět nezačal.
Situace pořád těžká je, ale mám radost z toho, že české firmy (snad) začaly Phoenixy nakupovat a značce znovu věřit. Různých Phoenixů na stavbách a s dřevem potkávám stále víc a víc, z čehož mám velkou radost.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2014 08:41
Re: Stále není vyhráno,
spíš než nový výrobek by to chtělo sehnat dealery a servisy v zemích kde Tatra nenní azstoupena, nebo velmi řídce a soustředit více svůj poenciál na arábii, afriku, jižní ameriku a asii....

V evropě nemá Tatra šanci se výrazněji prosadit, tma nemá cenu razantně investovat.
Avatar - Bubáq
18. 4. 2014 07:50
Stále není vyhráno,
... a existenční problémy přetrvávají.
Pokud se skutečně podařilo obnovit elementární důvěru bank, mělo by být cílem zpracovat plán zavedení dalšího výrobku, který by měl být zaměřen na vyšší využití výrobních kapacit, t.j. výrobku masověji zastoupeného na trhu. Bez externího financování to ale nepůjde.
Tractor není špatný nápad (několik výrobců agrotechniky jej má v portfóliu, postavených na traktorových šasi), ale- jak se zdá- podstatné zvýšení výroby nepřináší.
Je to stále velmi těžká situace, ale věřím, že nový pan ředitel má dostatek zkušeností, aby jeho působení bylo pro firmu přínosem.