Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra Trucks přestavuje nové knihy a výroční kalendář na rok 2019

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Tatra Trucks a.s. před letošními vánočními svátky uvádí na trh kalendář pro rok 2019 na téma „Zachraňuje životy a majetek“, novou knihu „Tatra znovu doma“ a anglickou verzi knihy „Tatra Immortal“.

Společností Tatra Trucks a.s. vydaný kalendář na rok 2019 je třetím v řadě sběratelské edice představující hlavní tatrovácké celoroční téma. Tentokráte reaguje na 110leté výročí výroby kopřivnických vozidel NW a Tatra určených pro hasičské a záchranné složky.

V roce 1909 byl poprvé postaven na podvozku vozu NW Typ K hasičský speciál, který předznamenal celou řadu nejen velmi zajímavých, ale především úspěšných vozidel různých modelových řad, která podstatně přispívají k záchraně životů a majetku doslova po celém světě.

Nová kniha „Tatra znovu doma“ vypráví příběh jednoho ze dvou prvních dakarských speciálů T 815 VE 6x6 „Ostrý-II“. Byl postaven v roce 1985, aby představil a reprezentoval kopřivnickou automobilovou konstruktérskou školu v nejtěžším závodě světa, v Rallye Dakar 1986.

Poté třicet let sloužil různým majitelům, až se vrátil zpět do továrny, z níž vzešel. Byl zrekonstruován a stal se jedním ze „základních kamenů" nové sbírky nákladních a užitkových vozidel Tatra.

Kniha vzdává hold nejen vozům modelové řady T 815 a dakarskému vozu „Ostrý-II“, ale rovněž všem lidem, kteří speciál vymysleli, vyvinuli, používali ho, zrekonstruovali a přivedli ho zpět „domů“.

Kniha „Tatra Immortal“ je anglickou verzí původní knihy „Tatra nesmrtelná“ s podtitulem 120 let výroby automobilů v Kopřivnici. Primárně je určena pro zahraniční čitatele nicméně i čeští a slovenští „fajnšmekři“ jistě ocení, že nejde jen o běžný překlad.

„Tatra Immortal“ nabízí o 40 stránek více než její česká předloha, na kterých přináší čtyři nové kapitoly historie závodění a soutěžení s nákladními vozidly Tatra. Významným odlišovacím znakem obou variant knihy je též zcela nová obálka s vozy Tatra Phoenix Euro 6 modelový rok 2018.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)