Tatra uvádí Phoenix Euro 6 v modernizovaném provedení pro rok 2018

 

Tatra Phoenix Euro 6 „2018“ představuje nejnovější podobu nejmladší modelové řady těžkých nákladních vozidel kopřivnické značky.

Společnost Tatra Trucks uvádí vozidla modelové řady Phoenix Euro 6 s označením „2018“ jako sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a také připravená převážet díky své vyšší užitečné hmotnosti i těžší náklady. Novinka zamíří k zákazníkům od dubna letošního roku.

Tatra Phoenix Euro 6 „2018“ se vizuálně od dosavadních provedení Euro 6 odlišují barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení se však má podle materiálů výrobce jednat o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.

Pozornost si zaslouží nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.

Tatra Phoenix: Nejmladší hvězda z Kopřivnice v obrovské galerii

Díky kompaktnějším rozměrům tzv. laboratoře za výfukem, systému čištění výfukových plynů pomocí DPF filtru, katalyzátoru a systému SCR, disponují vozidla nejen větším prostorem pro nástavbu, ale též vyšší užitečnou hmotností při zachování stávající celkové hmotnosti.

Stejně důležitý je fakt, že vozy jsou vybaveny novými modely osvědčených motorů MX-11 a MX-13 s emisní specifikací Euro VIc, které jsou tišší, spořivější a „zelenější", a mají rovněž vyšší výkon.

Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 min-1. Maximální výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/19 k a stejně tak točivý moment byl navýšen o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.

Vedle standardně montované šestnáctistupňové manuálně ovládané převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení, opět s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění, vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se významně podíleli pracovníci společnosti Tatra Trucks.

Tatra slaví úspěchy s projektem odkupu starších vozidel

Z hlediska vlastní konstrukce a výroby společnosti Tatra Trucks došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10x10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla systémem kotoučových brzd.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi Belgický premiér po krizi kvůli migračnímu paktu oznámil demisi

Belgický premiér Charles Michel před poslanci oznámil…

E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři E15 pokřtila magazín Elita byznysu. Na oslavu dorazili špičkoví podnikatelé i designéři

Elita byznysu, exkluzivní magazín deníku E15 pod značkou…

Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly Konečné stanice metra B se stanou dopravními uzly

Ačkoli se Praha 13 a Praha 14 nacházejí na opačných…

Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy Na varování před Huawei a ZTE reaguje i část bank, Moneta prověřuje své systémy

K technologiím čínských firem Huawei a ZTE se po varování…

 
Zdroj: Tatra Trucks a.s.

Štítky Tatra Profi Nákladní

 

Přidat názorDiskuse: Tatra uvádí Phoenix Euro 6 v…

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat Škoda Octavia G-Tec 1.5 TSI má české ceny. Zdražení se dalo čekat

Octavia spalující stlačený zemní plyn i benzin na podzim…

Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu Lincoln vrací do hry sebevražedné dveře. Oslavuje výročí Continentalu

Lincoln se po letech rozhodl svou limuzínu Continental…

 





 
Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Škodu Octavii opět pořídíte na CNG. Na kolik přijde nový motor 1.5 TSI?

Včera

Škoda Octavia G-Tec letos prodělala více změn než před dvěma lety v rámci faceliftu. Nový motor je jen jednou z provedených úprav.




Blesk.cz

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené prolomil mlčení o prezidentovi

Strach o Zemanovo zdraví: Ovčáček o dovolené…

Na Hradě si na konec roku naplánovali dovolenou a s jedinou výjimkou chtěli tiše odpočívat. Dlouho jim to ale…

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus! Všichni se snaží a málokdo vyhrává

Módní policie: Kolotoč, provinčnost, minimalismus!…

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili od dna, Plekanec bodoval

SESTŘIH: Chomutov - Kometa 6:4. Piráti se odlepili…

V předehrávce 27. kola Tipsport extraligy mezi Chomutovem a obhájcem titulu Brna se děly věci! Chomutovští vedli…

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a Ševčík, blízko je Král

Slavia hlásí posily: Jistí už jsou Masopust a…

První dvě zimní posily fotbalistů Slavie Lukáš Masopust a Petr Ševčík podepsali v Edenu smlouvy na tři a půl…

 

Reflex.cz

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil prezident Václav Havel

Mejdany, večírky a zahradní slavnosti. I tak žil…

Žádný jiný fotograf neznal Václava Havla tak dobře jako Oldřich Škácha. Od 70. let zvěčnil prvního…

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Europranýřování Babiše je lákavé, ale neprozíravé

Andrej Babiš se nikdy neměl stát ministrem financí, natož premiérem. Jak kvůli svému byznysu, který je nezdravě…