Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tatra uvádí Phoenix Euro 6 v modernizovaném provedení pro rok 2018

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Tatra Phoenix Euro 6 „2018“ představuje nejnovější podobu nejmladší modelové řady těžkých nákladních vozidel kopřivnické značky.

Společnost Tatra Trucks uvádí vozidla modelové řady Phoenix Euro 6 s označením „2018“ jako sofistikovanější, tišší, výkonnější, zákaznicky vstřícnější a také připravená převážet díky své vyšší užitečné hmotnosti i těžší náklady. Novinka zamíří k zákazníkům od dubna letošního roku.

Tatra Phoenix Euro 6 „2018“ se vizuálně od dosavadních provedení Euro 6 odlišují barevným schématem kombinujícím barvu vozidla s matně a leskle černou čelní maskou kabiny. Z pohledu uplatnění nových konstrukčních řešení se však má podle materiálů výrobce jednat o novou generaci vozidel přinášející zásadně vyšší přidanou hodnotu zákazníkům.

Pozornost si zaslouží nově odhlučněná kabina s novým barevným schématem interiéru. Změnami prošly veškeré ovládací spínače a displej pod volantem. Významně byla změněna elektronická architektura celého vozidla, která dnes využívá kombinaci technologií LIN a CAN.

Díky kompaktnějším rozměrům tzv. laboratoře za výfukem, systému čištění výfukových plynů pomocí DPF filtru, katalyzátoru a systému SCR, disponují vozidla nejen větším prostorem pro nástavbu, ale též vyšší užitečnou hmotností při zachování stávající celkové hmotnosti.

Stejně důležitý je fakt, že vozy jsou vybaveny novými modely osvědčených motorů MX-11 a MX-13 s emisní specifikací Euro VIc, které jsou tišší, spořivější a „zelenější", a mají rovněž vyšší výkon.

Motory prošly výraznou úpravou za účelem vylepšení nejen jejich vnějšího hlukového projevu, ale především efektivity spalování pohonné směsi. Došlo ke snížení provozních otáček motoru a ke zvýšení točivého momentu, jehož maximum je nyní k dispozici již od 900 min-1. Maximální výkon motorů MX-11 a MX-13 vzrostl o 7 kW/10 k až 14 kW/19 k a stejně tak točivý moment byl navýšen o 50 N.m až 200 N.m v závislosti na výkonové úrovni.

Vedle standardně montované šestnáctistupňové manuálně ovládané převodovky je k dispozici také automatizovaná převodovka Traxon, nahrazující původní automatizovanou AS-Tronic. Jde výhradně o šestnáctistupňové provedení, opět s vlastním řadicím softwarem, na jehož odladění, vzhledem ke specifickému provozu v nejtěžším terénu, se významně podíleli pracovníci společnosti Tatra Trucks.

Z hlediska vlastní konstrukce a výroby společnosti Tatra Trucks došlo k podstatným změnám v souvislosti s možností vybavit vozidlo 10 t přední nápravou, zvedací zadní nápravou či řízenou zadní nápravou v souvislosti především s vícenápravovými vozy provedení 10x10 a návazných provedení. Významnou novinkou je též možnost osadit vozidla systémem kotoučových brzd.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)