Technický šéf Audi: Elektrické SUV je oříšek, trh ho ale žádá
Audi si pro letošní frankfurtský autosalon připravilo dvě důležité novinky. Nová A4 je už současností, zatímco koncept e-tron quattro je otázkou budoucnosti. Na první ukázku nového elektrického SUV jsme se v exkluzivním rozhovoru ptali Ulricha Hackenberga, člena představenstva Audi zodpovědného za technický vývoj.
SUV s elektrickým pohonem nemusí dávat tolik smysl – pro takový úsporný automobil by byla jistě logičtější nižší, aerodynamická karoserie. Hackenberg přiznává, že je to pravda, elektrický sedan by bylo mnohem jednodušší navrhnout, marketingové oddělení ale zjistilo, že zákazníci mají větší zájem o SUV. Právě proto bude nový elektromobil SUV.
Nové Audi je v tuto chvíli vyvíjeno jako elektromobil, jeho platforma ale podle Hackenberga umožňuje použít třeba hybridní pohon. Základem konceptu e-tron quattro je upravená platforma MLB známá třeba z Q7.
Hackenberg věří, že elektrický pohon se jednou stane dominantním, zatím je však předčasné říkat kdy. Standardem se však v následujících letech mají stát hybridy. Elektromobily před větším rozšířením musejí prodloužit svůj dojezd a snížit cenu. Právě drahá technika je důvodem, proč koncern VW Group chce nabídnout elektromobil právě s luxusní značkou Audi.
Rozhodně se ale podle Hackenberga nemáme bát toho, že by spalovací motory skončily. V blízké budoucnosti Audi nadále počítá s osmiválci, které budou užity ve větších modelech a SUV. Třeba A4 ale V8 určitě nedostane, osmiválcová RS 4 se tak stane minulostí.
Kompletní rozhovor s Ulrichem Hackenbergem zveřejníme v následujících dnech. Se šéfem technického vývoje Audi jsme mimo jiné mluvili také o možnosti příchodu tříválcové A4, chystaném rozšíření nabídky plug-in hybridů nebo o výhodách konkurence v podobě americké Tesly.