Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla letos představí hned dva nové modely. Které to budou?

David Bureš
Diskuze (9)
I nadále chce být Tesla krok před konkurencí. S tím, jak tradiční automobilky oznamují plány na expanzi v oblasti elektroaut, i Tesla pracuje na rozšíření své nabídky.

O automobilce Tesla si každý můžeme myslet své, nikdo jí ale neupře fakt, že má důležitý podíl na expanzi elektromobilů. A v tomto směru chce pokračovat, protože už letos chce představit své další modely, které uvede do sériové výroby. Které to budou?

První novinku uvidíme v červenci, jak na Twitteru slíbil šéf Tesly Elon Musk. Bude se jednat o dlouho očekávanou sériovou verzi Tesly Model 3, tedy doposud nejlevnější model této značky, kterým chce firma hodně navýšit své prodeje. Díky „trojce“ chce automobilka příští rok vyrobit na 500.000 aut, což by bylo více než pětkrát tolik co loni. Na to si ale ještě počkáme, protože Tesla v minulosti už několikrát nedosáhla svých výrobních cílů, tak se nechme překvapit, zda se sliby tentokrát naplní.

Tvarově bude tento vůz vycházet z loni představeného stejnojmenného koncept, ve výsledku se tedy bude jednat o zmenšený Model S. Specialitou ale má být interiér, v němž bude chybět klasický přístrojový štít, veškeré informace totiž budou zobrazovány na centrálním panelu. Řešení přístrojové desky tudíž bude převzato z již zmíněné studie. Stejně jako větší modely i „trojka“ bude vybavena sadou jízdních asistentů pomáhajících se řízením.

Jestliže letní premiéra Modelu 3 je už očekávána několik měsíců, druhým oznámením Musk překvapil. Na Twitteru oznámil, že Tesla už v září představí elektrický „semi truck.“ „Tým udělal opravdu skvělou práci. Bude to skutečně další level,“ uvedl šéf Tesly na své oblíbené sociální síti pro prezentaci novinek ze svých firem.

O vývoji elektrického nákladního vozu přitom Musk poprvé promluvil teprve loni, když odhalil plány Tesly pro následující roky. Tehdy uvedl, že tzv. „Tesla Semi“ díky elektrickému pohonu výrazně zlevní převoz nákladu. Přestože už loni byla naznačena letošní premiéra tohoto vozidla, je patrné, že letos uvidíme jen jeho koncept. Kdy by elektrický tahač měl dorazit na trh, zatím není jasné.

To ale nejsou jediné novinky, které od Tesly můžeme v blízké době čekat. Americký výrobce totiž reaguje na konkurenci z řad tradičních výrobců, kteří chtějí v oblasti elektromobility výrazně expandovat, a rovněž chystá doslova záplavu nových modelů.

Jistotou je již příchod nového crossoveru na bázi Modelu 3, který se patrně bude jmenovat Model Y. Na trhu ho uvidíme „za pár let.“ Počítá se i s elektrickým minibusem a pick-upem. Druhý z nich je podle Muska nezbytný na americkém trhu. Podle šéfa Tesly se elektropick-up představí za 18 až 24 měsíců, což by znamenalo premiéru někdy na přelomu let 2018 a 2019.

A zapomínat nesmíme ani na druhou generací Roadsteru, který v roce 2008 historii Tesly zahajoval. Malý sporťák bude mít opět otevřenou karoserii a podle prohlášení Muska bude nejrychlejším modelem Tesly, což s ohledem na Model S schopný zrychlit z 0-96 km/h za 2,5 sekundy je zajímavé prohlášení. Nový Roadster uvidíme někdy na konci tohoto desetiletí.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - wakantanka
18. 4. 2017 10:10
Re: Musk uz nevi..
O.k. s tým truckom od Tesly beriem, moja chyba. Nedocvaklo mi že to je len render od fanúšika. Mal som za to, že je to Muskova reakcia na nedávne predstavenie už spomínaného [odkaz] , proste že si chcel prihriať polievočku a udržať záujem.
Jedna vec je čo hlásajú a aplikujú západoeurópske reťazce vo svojich domácich krajinách a druhá vec je ako sa správajú u nás. Zatiaľ to v našich krajinách nevidím ako eco-friendy počínanie. Všetok tovar im dovážajú kamióny, vyvážajú kamióny. Áno nejakú klauzulu o plnení niečoho si môžu do zmluvy dať. Otázne je či by potom našli vôbec nejakého dopravcu čo by im tie prepravy robil, resp. za akú cenu. Teoreticky si môžu dať podmienku aj teraz aby autá, ktoré pre nich jazdia boli EEV a na papieri to bude super. Realita je ale taká, že zmluvu podpíše nejaká veľká firma, ktorá tam pošle zopár svojich súprav a na drvivú väčšinu výkonov si zazmluvní lok. dopravcov u ktorých sa toto nevyžaduje.
Na riešenie Scanie, či iných výrobcov som osobne veľmi zvedavý ako sa s tým popasujú, pretože jedna vec je jazdiť na baterky v meste s presným časovým harmonogramom ako spomenuté MHD a iná vec je rozvoz po predajniach. Aj keď nepopieram, že technicky asi by nebol problém dobíjať tie autá pri vykládke, čo tiež zaberie nejaký čas. Každopádne príspevok k tichšiemu a emisiami menej znečistenému prostrediu v mestách by to bol značný.
Avatar - ladsla
17. 4. 2017 21:27
Re: Musk uz nevi..
Je to tak. Žádný řetězec si nedopřává luxus vlastního vozového parku kamionů. Vše běží jako 3PL.
17. 4. 2017 19:33
Re: Musk uz nevi..
Tesla prozatim truck nijak neukazala, jen Musk na twitr napsal to co je citovane v clanku, to co vidis je jen 2D fanouska Tesly a s realem designu to nema nic spolecneho

co se Scanie tyce, tak trolej je planovanej prozatim pouze pro hybridni trucky, kdy trolej maji v planu jen na nekolika usecich, realen by jim to v EU stejne neproslo, na dalnicich by jim to povolili jen nekde, mnohem pravdepodobnejsi je tedy casem spise indukcni nabijeni pro OLEV ktere se po svete poyuziva jak pro elektrobusy, tak se v UK stavi cca 100km usek kde bude indukci vybavenej 3 pruh na kraji, Scania si na tom troleji overi vpodstate jen techniku, tedy treba i nabijeni pomoci trolejove nabijecky treba na odpocivadle a pridelat k tomu casem indukci bude jiz snadne, realne se takto trolejovou nabijeckou da nabit treba i 1MWh baterka za 1-2 hodky, pantografove nabijeni pouzivaj prave i elektrobusy [odkaz] , takze na odpocivadlech proste vyrostou pantografove nabijecky ktere se behem rekneme treba 50 let proste nahradi indukcnim nabijenim za jizdy

podobna pantografova nabijecka je k videni kuprikladu v Plzni kde maji takto testovaci linku s elektrobusy, 78kWh baterku nabijou za 6-8 minut, ten pantograf v Plzni ma vpodstate nabijeci vykon az 600kW

ohledne SG, tak pro dane firmy neni zadny problem mit v pronajmu treba i 100% aut pro svou logistiku, ale taky muzou mit pri zadavani toho pronajmu podminku ze dana auta proste musi neco splnovat, a neni problem tam dodat podminku ze to musi bejt elektro, je pak na lokalnich dopravcich jak se o danou zakazku poperou a zda kvuli ni zakoupej takove trucky, predpokladam ze udaje o dennich najezdech uvadi i pro najemni auta, tedy ty ktera jim nepatrej, ale vedi na jake trasy a jak casto je posilaj pro svou logistiku
17. 4. 2017 19:19
Re: Musk uz nevi..
Obrázok je render od fanúšika. Jediné známe info je iba dátum predstavenia.
Avatar - wakantanka
17. 4. 2017 19:08
Re: Musk uz nevi..
Na margo Lidl and Schwarz. Neviem ako to je v ČR,ale v SR nemajú ani jedno nákladné vozidlo vlastné. Všetko sú to zmluvní dopravcovia čo im rozvážajú tovar po jednotlivých prevádzkach z log. centier. A ani do jedného log. centra im nevedie železničná vlečka, aby mohli dovážať tovar hlavne vlakom.
Na margo Tesly ... ak by riešili hlavne nejakú blízku rozvážkovú dopravu, prečo by bol prvý model s dlhou a vysokou spacou kabínou? Nehovoriac, že podobný truck akuráť poháňaný plynovou turbínou a elektromotormi nedávno predstavil iný start-up projekt nazvaný Nikola One. A ten predpokladá práve nasadenie na dlhých medzištátnych trasách.
Čo sa Scanie týka, tak tá pokiaľ viem rieši elektrifikáciu predovšetkým pomocou trolejového zberača, tzv. pantografu nad cestou. To by Škodovka potiahla ponad celú trasu? Pre mňa dosť nepredstaviteľné.
Necháp ma zle, nie som apriori proti takémuto pokroku, ale ešte to potrebuje čas a hlavne infraštruktúru