Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S P85D: Elektromobil s výkonem 515 kW a pohonem všech kol

David Bureš
Diskuze (65)
Elektrický sedan americké značky byl doposud zadokolkou. To se však u nově nabízených verzí mění.

Minulý týden jsme vás informovali o tom, že automobilka Tesla chystá odhalit nový model. Novinka je nyní venku, nejedná se tedy o nový model, ale o hned tři nové verze stávajícího luxusního sedanu Model S.

Nové varianty se jmenují 60D, 85D a P85D, přičemž jejich společným faktem je pohon všech kol, na nějž odkazuje i písmeno D v jejich názvu. Provedení 60D a 85D používají dva elektromotory o výkonu 140 kW u přední a zadní nápravy. Rozdílem mezi nimi je dojezd – 60D zvládne na jedno dobití baterií ujet 362 kilometrů, 85D dokonce 475 kilometrů. Tesla Model S 85D je navíc rychlejší, z 0-96 km/h zrychlí za 5,2 sekundy a jede až rychlostí 250 km/h.

P85D je pak vrcholnou variantou. U přední nápravy pracuje elektromotor o výkonu 165 kW a u zadní elektromotor s 350 kW. Výsledkem této kombinace je kombinovaný výkon 515 kW a monstrózní točivý moment 930 N.m.

Novinka je díky svému ústrojí opravdu rychlá, z 0-96 km/h akceleruje za pouhých 3,2 sekundy. To je o rovnou sekundu rychleji než současný vrcholný model P85 s výkonem 310 kW. Schopnosti zkrátily dojezd na 443 kilometrů, časté pokusy o co nejrychlejší akceleraci jej zkrátí ještě více.

Doplnění předního motoru zvýšilo hmotnost verze P85D o 132 kilogramů. Model S P85D kvůli tomu váží 2.239 kilogramů, hmotnost je nicméně rozložena mezi nápravy v ideálním poměru 50:50.

Pohon všech kol ale není jedinou novinkou, kterou Tesla Motors u Modelu S představuje. Automobilka doplňuje výbavu o poloautomatické řízení. Systém využívá sonar sledující okolí vozu a optické kamery sledující vozovku před autem. Nový asistent umí vůz v případě husté dopravy zcela zastavit a dokonce zvládne změnit jízdní pruh – autu stačí dát pokyn zapnutím směrových světel.

Poloautomatické řízení je důkazem, že Tesla pracuje i na automatickém řízení. Šéf automobilky Elon Musk tvrdí, že sériové vozy s automatickým řízením se stanou realitou do pěti až šesti let.

Tesla Model S – technické parametry
Model60D85DP85D6085P85
Pohon4x44x44x44x24x24x2
Největší výkon [kW]280280515283283310
Největší toč. mom. [N.m]490490930430440600
Max. rychlost [km/h]201250250193201209
Zrychlení 0-96 km/h [s]5,75,23,25,95,44,2
Dojezd [km]362475443346459459
Hmotnost [kg]2.0852.1882.2392.0052.1082.107

David Bureš
Diskuze (65)
5. 4. 2015 02:43
Re: TESLA MODEL S - NEJSKVĚLEJŠÍ AUTO NA SVĚTĚ
Mily Hame.,.,184km pri 120km je blbost.. koukam ze Te bavi pochybovat..
Pro mne je Tesla:
1. pokrok ktery nezastavis
2. zivotni postoj
3. vzpoura proti nenazranym petrolejarskym firmam a statu ktery doji ze vsech spotrebni dan z pohonnych hmot protoze jezdit proste vsichni musime
1.5.2015 si vyzvedavam moji P85D.. tak mi napis a tech 100km projedeme at je neteoritizujes a vidis to na vlastni oci :-) M
13. 10. 2014 20:42
Re: TESLA MODEL S - NEJSKVĚLEJŠÍ AUTO NA SVĚTĚ
no tak to se prave pletes. to prirovnani je v podstate presne, protoze dnes je za kazdym zdrojem elektronicky menic, ktery vyrabi napeti nebo proudy velmi presnych hidnot pro potreby daneho zarizeni. dokud akumulator umi dat potrebny vykon (soucin napeti a proudu), ktery je vetsi nebo roven maximalnimu prikonu daneho zarizeni, pak je vse zcela v poradku a dane zarizeni pracuje spravnym zpusobem. na stejnem principu dnes funguji spinane zdroje, ktere umi byt pripojeny jak do site s rozvodem 115V/60Hz, tak 230V/50Hz.
13. 10. 2014 20:34
Re: TESLA MODEL S - NEJSKVĚLEJŠÍ AUTO NA SVĚTĚ
ano cetl. a take ti vysvetluju, ze to nemusi nic znamenat. podstatny je totiz vykon, ktery je v dany moment akumulator schopen dat a max vykon, ktery je schopen menic poslat do motoru. nevim, jaka je realita, ale velmi pravdepodobne bude presne takova, jak popisuju. tedy az k tomu nouzovemu bodu bude maximalni prikon pro motor (a tedy stredni hodnota odebiraneho proudu, protoze odpor motoru muzeme pokladat za nemenny bez ohledu na stav akumulatoru; presneji receno je vsak silne zavisly na teplote vinuti, ale to uz je uplne jina kapitola a netreba to sem tahat, protoze to opet nijak nesouvisi se stavem akumulatoru) stejna, protoze akumulator je schopen davat az do tohoto bodu vybiti vzdy vetsi vykon nez ridici elektronika odebira.... a puvodne jsem nic nepsal, to psal cosi sshark.
13. 10. 2014 11:10
Re: Samohyb, se kterým...
Pokud vím, se SCR plní limit NOx s rezervou. Grilovat se bude jen Mazda. Euro7 tak může být zajímavé u zážehových motorů.
13. 10. 2014 10:58
Re: TESLA MODEL S - NEJSKVĚLEJŠÍ AUTO NA SVĚTĚ
A tvé přirovnání je nesmyslné.