Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model S: Remetzcar udělali z elektromobilu... Pohřebák

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Každý se chce v tichosti rozloučit se svými blízkými. Nizozemský majitel pohřební služby si u karosárny Remetzcar objednal vskutku unikátní konverzi elektrické Tesly Model S...

Pro poslední cestu jsou schopni a ochotni karosáři přestavět kdejakou sportovní, případně luxusní limuzínu. Pohřební mercedesy a volva představují klasiku, taková auta však nesou i znáčky Maserati, Porsche, BMW. Bavíme se hlavně o současnosti a dodávky protentokrát nechme stranou. Pohřební služby hledají zkrátka něco hodně svébytného pro bohatou klientelu, která si přeje dát sbohem svým nejbližším s patřičnou důstojností a na nějakém tom euru jí nesejde.

Remetzcar z nizozemského Lisse však konverzi podrobil úplně jiný vůz: elektrickou Teslu Modelu S. Možná to někomu přijde jako vtip, ale svůj výtvor dokonce přivezl na autosalon. Ne, do Paříže nikoliv, nýbrž na domácí Uitvaart Vakbeurs do Gorinchemu, kde si odbyl světovou premiéru. Přehlídka se koná od 28. do 30. září a najdete na ní právě jen vozy pro tenhle speciální účel.

Z Modelu S se stal skutečně elektrizující pohřební kočár. Původní hliníkové auto museli Nizozemci přeříznout v půli, což se samo o sobě dělá špatně. Jenže tady bylo nutné ještě navíc vyjmout 600 kg vážící lithium-iontové baterie z podlahy, přemístit je a znovu zprovoznit. Teslu prodloužili o 80 cm na 5,77 m a pochopitelně dostala prosklenou záď, přední včetně prostoru pro řidiče a spolujezdce zůstala sériová. Zvýšená střecha navazuje na čelní sklo plynule a auto je, možná to bude znít divně, ale vážně docela hezké. Minimálně stylově čisté a elegantní.

Místo pro rakev má patřičnou výzdobu a hlavně výsuvnou podlahu, navíc manuálně! Nic jiného není třeba nakládat a kdyby přece jen, pod ní je k dispozici praktický úložný prostor. Tak píše sám úpravce, trochu to zavání černým humorem. Jenže co naplat, lidé jsou smrtelní a pohřební služby budou mít byznys pořád. Bizarní teslu si určitě Remetzcar nenechají pro sebe, vznikla totiž na zakázku pro haagskou firmu Van der Lans & Busscher podnikatele Jana Busschera.

Jinak se věnují natahování všeho možného od Fiatu 500 (!) přes obvyklejší chryslery, mercedesy a audi až po bentleye a v portfoliu mají dokonce i range rovery.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - Emel
1. 10. 2016 21:13
Re: Konečně...
S automatickou kremací... ;-)
Avatar - S8
1. 10. 2016 19:49
Re: Konečně...
Přesně >:D nakonec to zanechá menší uhlíkovou stopu než náklad při zpracování po odvozu....
1. 10. 2016 14:01
Re: Konečně...
:-)
1. 10. 2016 10:54
Konečně...
...kategorie, kde dává elektropohon smysl. :-! :-)