Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S kým vším sdílí Tesla Model S komponenty? Se supersporty i těžkými náklaďáky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
Sdílení součástek mezi automobily je staré téměř jako samotný automobil a vlastně se jen stále více rozšiřuje, ale i přesto zaujme výběr dílů, které má společné elektromobil Tesla se zástupci jiných značek.

Tesla představila Model S v roce 2009 nejprve jako prototyp budoucího sériového modelu. Výroba se pak rozběhla v roce 2012. Elektromobil, který k sobě přitahuje pozornost svým designem, jízdními výkony a občas i svými nehodami, může zaujmout i výběrem dílů, které sdílí s vozy jiných výrobců.

Sdílení komponentů není ničím zvláštním v rámci koncernů i mimo ně, ale přehled, za nímž stojí magazín Road & Track, odhaluje v případě elektromobilu Tesla Model S skutečně zajímavé příbuzenské vazby na vozy severoamerických, evropských i asijských značek a dokonce i na jednoho výrobce těžkých nákladních automobilů.

Přehled zahajují páčky pod volantem, které má elektromobil společné s vozy značek Mercedes-Benz a s její třídou C z let 2008 až 2014 pak Model S sdílí i sloupek řízení.

Přední sedadla pak mají využívat ovládání, které důvěrně znají majitelé třídy R, zatímco tlačítka ovládání oken mají svůj původ u třídy E z let 2010 až 2016.

S ohledem na partnerství mezi značky Tesla a Mercedes-Benz sdílení výše zmíněných dílů není žádným velkým překvapením, ale elektromotor a ventilátor topení, ventilace a klimatizace shodný s Kia Optima z let 2011 až 2015 už překvapit může.

Několik dílů má Model S společných s vozy značky Ford. Začít můžeme pedálem akcelerátoru, na němž je číslo součástky z identifikačního systému značky Ford a byl používán u severoamerického modelu Fusion v letech 2010 až 2012. Spínač brzdového světla byl rovněž používán u modelu Fusion a má jej i aktuální generace supersportu Ford GT nebo některé modely z produkce značek Jaguar a Land Rover.

Využití komponentů brzdového systému od externího dodavatele, jakým je například značka Brembo, je samozřejmě běžné, ale v případě elektromobilu Tesla Model S může zaujmout, že stejné brzdové třmeny používal v roce 2010 mimo jiné i Chevrolet Camaro SS. Shodné brzdové destičky pak využívá i Cadillac CTS-V, Mitsubishi Lancer Evolution a Subaru WRX STI.

Tesla Model S podobně jako některé jiné automobily využívá malý třmen pro parkovací brzdu a jeho brzdové destičky využívají některé modely značky Jaguar nebo Ford GT z let 2004 až 2006 u svého řešení parkovací brzdy.

S velkou pravděpodobností nejneobvyklejší je ovšem sdílení elektromotoru stěračů čelního skla s těžkými nákladními vozidly Kenworth T800.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (40)
Avatar - Barrichello
8. 2. 2018 11:49
8 let ve ztrátě
a pak se tu smáli Bobu Lutzovi že "není problém vyrábět auta jako Tesla, problém je na nich něco vydělat"
[odkaz]
8. 2. 2018 10:23
Re: Útoky na TESLU budou pokračovat, dokud
Ionity je me zname, jenze zatim se to ma tak, ze maj postaveny 3 stanoviste s 4 stojany a jen jedno z nich ma 150kW nabijecky, ale kdo vi kdy tohle nakonec bude
7. 2. 2018 21:45
Re: Skládačka
dej si bábu do hejtu, jinak ti z toho začne je.b.at... to je její smysl života, sr.aat lidi...
7. 2. 2018 21:34
Re: Útoky na TESLU budou pokračovat, dokud
Tesla má také slušný poměr kapacity a hmotnosti. To je pro mne zajímavý parametr. Ne jen samotná kapacita. Pokud bude dojezd rozumný (a v něm jsem trochu flexibilní) a zároveň hmotnost bude dobrá, tak získají mou pozornost. Rychlonabíječky pravděpodobně budou, ale o to mi moc nejde. Pokud bych do toho šel, nevyžadoval bych od něj nutně cestování po Evropě. Mnohem víc ocením krásný interiér a jízdní vlastnosti, aby s tím byla zábava trochu blbnout.
7. 2. 2018 20:59
Re: Útoky na TESLU budou pokračovat, dokud
O sit rychlonabijecek se zacinaji v Evrope pokouset.

400 v cele Evrope a v CR mozna 5 :-) , v roce 2020..

[odkaz]