S kým vším sdílí Tesla Model S komponenty? Se supersporty i těžkými náklaďáky
Tesla představila Model S v roce 2009 nejprve jako prototyp budoucího sériového modelu. Výroba se pak rozběhla v roce 2012. Elektromobil, který k sobě přitahuje pozornost svým designem, jízdními výkony a občas i svými nehodami, může zaujmout i výběrem dílů, které sdílí s vozy jiných výrobců.
Sdílení komponentů není ničím zvláštním v rámci koncernů i mimo ně, ale přehled, za nímž stojí magazín Road & Track, odhaluje v případě elektromobilu Tesla Model S skutečně zajímavé příbuzenské vazby na vozy severoamerických, evropských i asijských značek a dokonce i na jednoho výrobce těžkých nákladních automobilů.
Přehled zahajují páčky pod volantem, které má elektromobil společné s vozy značek Mercedes-Benz a s její třídou C z let 2008 až 2014 pak Model S sdílí i sloupek řízení.
Přední sedadla pak mají využívat ovládání, které důvěrně znají majitelé třídy R, zatímco tlačítka ovládání oken mají svůj původ u třídy E z let 2010 až 2016.
S ohledem na partnerství mezi značky Tesla a Mercedes-Benz sdílení výše zmíněných dílů není žádným velkým překvapením, ale elektromotor a ventilátor topení, ventilace a klimatizace shodný s Kia Optima z let 2011 až 2015 už překvapit může.
Několik dílů má Model S společných s vozy značky Ford. Začít můžeme pedálem akcelerátoru, na němž je číslo součástky z identifikačního systému značky Ford a byl používán u severoamerického modelu Fusion v letech 2010 až 2012. Spínač brzdového světla byl rovněž používán u modelu Fusion a má jej i aktuální generace supersportu Ford GT nebo některé modely z produkce značek Jaguar a Land Rover.
Využití komponentů brzdového systému od externího dodavatele, jakým je například značka Brembo, je samozřejmě běžné, ale v případě elektromobilu Tesla Model S může zaujmout, že stejné brzdové třmeny používal v roce 2010 mimo jiné i Chevrolet Camaro SS. Shodné brzdové destičky pak využívá i Cadillac CTS-V, Mitsubishi Lancer Evolution a Subaru WRX STI.
Tesla Model S podobně jako některé jiné automobily využívá malý třmen pro parkovací brzdu a jeho brzdové destičky využívají některé modely značky Jaguar nebo Ford GT z let 2004 až 2006 u svého řešení parkovací brzdy.
S velkou pravděpodobností nejneobvyklejší je ovšem sdílení elektromotoru stěračů čelního skla s těžkými nákladními vozidly Kenworth T800.