Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Motors: Gigafactory 2 potvrzena pro Evropu. Kde se bude stavět?

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Tesla Motors postaví na evropské půdě svou druhou obří továrnu. V příštím roce se máme dozvědět, kde bude umístěna.

Pro výrobu svých elektromobilů přestavěla společnost Tesla Motors bývalý výrobní podnik General Motors a Toyoty v kalifornském Freemontu.

V září roku 2014 byly zveřejněny plány na výstavbu obří továrny na baterie, tzv. Gigafactory, v Nevadě, kde byl letos v létě částečně zahájen provoz a dokončen má být tento podnik v příštím roce.

Stavba podniku označovaného nyní jako Gigafactory 1 má stát čtyři až pět miliard amerických dolarů a do roku 2020 má pak produkce baterií dosáhnout roční kapacity pro přibližně půl milionu vozů.

Vedle svých severoamerických podniků provozuje Tesla Motors i výrobní závod v nizozemském Tilburgu, kde byla nejprve pouze upravována vozidla pro evropský trh a od loňského roku zde probíhá i kompletní montáž z dodaných dílů.

Dalším krokem se má stát další obří továrna, tzv. Gigafactory 2, která má stát v Evropě a na rozdíl od severoamerického Gigafactory 1 se nemá specializovat jen na baterie, ale má v ní probíhat výroba pohonných jednotek i kompletních vozidel.

Potvrzení výstavby obřího výrobního podniku v Evropě bylo zmíněno v souvislosti s převzetím firmy Grohman Engineering společností Tesla Motors. Ta má své hlavní sídlo v Německu a specializuje se na automatizaci výroby.

Prozatím nebylo zmíněno, kde v Evropě bude nový podnik postaven, ale aktuálně se spekuluje o dvou místech. První z nich má být v blízkosti nizozemského Tilburgu, druhou možností pak může být francouzská obec Fessenheim, nedaleko hranic s Německem, kde byla z provozu vyřazena jaderná elektrárna.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
13. 11. 2016 12:35
Re: Středovýchod?
Presne tak, navic to bude chtit v dojezdni vzdalenosti od nejakeho mezinarodniho letiste, da se predpokladat, ze mezi USA a Evropou budou nekteri zamestnanci cestovat a z marketingovych duvodu je zadouci, aby i v zime z letiste do tovarny Teslou, neumrzli u a nemuseli 18x "tankovat". Velmi dulezite take bude, ze mistni vlady jsou ochotnejsi podporovat mistni vyrobu nez dovoz ze zahranici a elektroauta jsou a budou tezce dotovana zalezitost. Z tohoto duvodu je polde me favoritem Nemecko.
11. 11. 2016 20:43
faktor OZE
jiz soucasna GF1 je stavena s ohledem na energetickou samostatnost, takze jiste ani GF2 nebude stavet tam kde bude mit bud malo slunce nebo malo vetru, ktery stat v EU muze nabidnout takove podminky?

cena pracovni sili bude zrejme zanedbatelna, v te tovarne bude v te dobe kdy vznikne jiz automatizace na takove urovni ze to bude prace max pro par set lidi co budou na vse jen dohlizet jak to slape

muj odhad je bud Nemecko, Spanelsko ci jih Francie, osobne bych asi nejvic vsazel na Nemecko
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2016 19:44
Středovýchod?
Myslím, že nikoliv. Ten chytrák půjde cestou maximální automatizace, takže cena lidské práce nebude myslím hlavní faktor. A za takovýchto podmínek není důvod jít do východních zemí s mnohem horší kulturou, vymahatelností práva a větší politickou labilitou.
Avatar - rohYpnol
11. 11. 2016 19:42
Re: slovesnko
V takové řiťce Evropy to nikdo stavět nebude >:-[]
Avatar - 3_diamanty
11. 11. 2016 16:49
Re: slovesnko
viem si ju predstavit aj u nas na vychode v kechneci >:D ( ciste len teoreticky preco nie ) .... ved ked tu mame getrag ( prevodovky ) a aj par dalsich svetoznamych "auto" firiem ... a miesta je tam stale dost... :-) .. ale tesla asi nechce mat svoju tovaren bok po boku s dalsimi desiatimi ... predpokladam ze tuzia kusok po "sukromi" a aj istej exkluzivite co sa tyka lokality .... kedze take francuzsko alebo nemecko asi pre nich znie lepsie ako vychodne slovensko ;-)