Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla přestala vyrábět nejlevnější Model X. Po pouhých třech měsících

Michal Fokt
Diskuze (11)
Tesla Model X 60D bude možná jednou vyhledávaný sběratelský kousek. Automobilka jej přestala prodávat po pouhých třech měsících výroby.

Tesla má za sebou nejlepší čtvrtletí v historii když dodala 24.500 aut, z čehož bylo 8700 exemplářů nového crossoveru Model X, což je samozřejmě velký úspěch. Ale i přesto nebo možná kvůli tomu, došlo k výraznému řezu do portfolia verzí Modelu X, ze dvou specifikací už bude nadále v prodeji pouze jedna.

Skončila Tesla Model X 60D a zůstává Model X 75D, tedy ten dražší z nich. 60D se nabízela od července za částku o 6 tisíc dolarů nižší, než 75D, tedy za 74 tisíc dolarů a to s cílem zvýšit prodeje. To se zjevně podařilo, ale nejspíš ne dostatečně, protože tento pokus velmi rychle skončil.

Teslu to nemusí moc mrzet, vývoj 60D totiž moc nestál. Auto bylo po technické stránce naprosto identické s výchozím 75D, byl však trošku "(p)odladěn" software. Dynamika sice zůstala stejná a to jak zrychlení na stovku za 5 sekund, tak maximální rychlost 250 km, jedinou změnou je zmenšení jízdního dosahu na 320 km.

Tesla věří, že tento krok nebude mít na prodejní čísla Modelu X žádný vliv. Automobilka totiž (nejspíš správně) předpokládá, že v cenové hladině 2,5 milionu korun se už na nějakou tu stovku tisíc nehledí, zvlášť když za ní získáte ještě 60 km jízdy na jedno nabití navíc.

Michal Fokt
Diskuze (11)
13. 10. 2016 12:22
Re: Je třeba sjednotit metodiku měření dojezdu
Myslím si, že je dost lidí, kteří žádné dálky nejezdí. Je tu však psychologický aspekt - že něco nemůžeš, byť to neděláš, na nás působí (co kdybys náhodou chtěl). A když máš víc aut, otevírají se další možnosti.
13. 10. 2016 11:21
Re: 60tka skončila 75tku zdražili ;)
jj
TESLA MODEL X [odkaz] ta jede [odkaz] hoší ;-)
:-)
:-) :-)
:-) :-) :-)
:-) :-) :-) :-) :yes:
13. 10. 2016 10:15
Re: Je třeba sjednotit metodiku měření dojezdu
metodika nepomôže (viď dnešné rozdiely medzi katalógom a reálom). Pomôcť môže niečo ako spritmonitor alebo nezávislý server s nezávislým testovaním dojazdu (niekto z toho musí mať biznis, inak to bude zas manipulované). Zatiaľ platí vyskúšaj, uvidíš. Myslím, že výrobcovia eliek si sami podpílili konár, lebo tie kraviny čo púšťajú o dojazde im už neveria ani ekoteroristi.
13. 10. 2016 07:40
Re: Nadpis
me ten nadpis prisel take zavadejici. divil
jsem se, ze by to auto koncilo, tak jsem cetl clanek, kde jsem pochopil, ze konci akorat jedna "motorizace". hned jsem narazil na dalsi zavadejici informaci, ze 60d je totozna s 75d az na sw... to je nesmysl, nejvetsi a podstatny rozdil bude zjevne v kapacite akumulatoru.
13. 10. 2016 00:07
Dovolím si tvrdit,
že se o žádný sběratelský unikát jednat nebude - auto je totíž naprosto stejné jako to co se vyrábí stále. Že mělo trochu jiný software? Ale no tak... Sběratelský unikát je první a skutečně použitelný elektromobil General Motors EV1. Aerodynamika, dojezd, design, novátorská koncepce, velká škoda že byly všechny "znepojízdněny".