Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla vyvíjí systém automatického dobíjení elektromobilů

Michal Fokt
Diskuze (12)
Jediný diskomfort, který zažívají majitelé luxusního elektromobilu Tesla Model S, tedy nutnost neustále připojovat nabíječku, by se už brzy měl stát historií.

Jestli mají majitelé elektromobilů v garáži něco pořádně ohmatané, je to určitě nabíječka, kterou je třeba vzít do ruky (pro jistotu) prakticky při každém zaparkování a tím pádem i následně při odjezdu. A když za své auto utratíte miliony, může to být trošku otravné, nehledě na nutnost dávat pozor na kabeláž.

Tesla ale podle svého šéfa Elona Muska pracuje na nápravě, na svém profilu na Twitteru se pochlubil, že se pracuje na nabíječce, která "se automaticky vysune ze zdi jako kovový had a připojí se k automobilu". Bude přitom kompatibilní jak se současnými vozy Model S, tak s těmi budoucími.

Je jasné, že třeba stále udržovat média a veřejnost ve střehu novými a novými informacemi, ale nebylo by lepší spíše zapracovat na indukčním dobíjení, které dnes celá řada automobilek vyvíjí? Bude to sice rozhodně dražší, ale každopádně elegantnější a nadčasovější řešení.

Michal Fokt
Diskuze (12)
Re: Tesla jede
Máš pravdu, přejmenuju se na velkoodběratele_řepkyolejky a budu podporovat >:D naftu s biosložkou a snad stoupnu v očích Áďi :D.
3. 1. 2015 23:47
Re: no
Musk je génius v analýze problému a nalezení praktického a nejdostupnějšího řešení.

Pochopil,že bezdrátové řešení v sobě má zabudovány systémové problémy, které nikdy neodstraní, pouze je může zredukovat - trvalá ztráta energie při každém přenosu, potřeba trvale vozit "přijímač" v každém voze, zásah do vozovky ale i další.

Indukce ve vozovkách není hodně vzdálený cíl. Je to příliš vzdálený cíl. Tak vzdálený, že ho nemá cenu řešit. Zásadní požadavek na změnu infrastruktury a na unifikaci mezi automobilkami, že dříve než by se z obrovskými náklady za několik desítek let uskutečnil, tak ho pokrok v bateriích učiní zbytečným, asi jako systémy pro výměnu baterií. Vidíme,že už jen postavit jednoduché dobíjecí stanice je problém na několik desetiletí. Natož postavit kilometry silnic s indukcí.

Místo toho použije nějaký x-y mechanizmus se 2ma servy, v nákladech dnes stokoruny a dosáhne tím všeho, co s dražším bezdrátovým systémem a ještě navíc s ním dokáže obsloužit téměř libovolný elektromobil, který splní nějaké základní předpoklady, nejspíše i většinu těch stávajících. Což s induxí určitě nepůjde.
Avatar - eniel lorien
3. 1. 2015 22:40
Indukcne
Nabíjanie nie je zase az taká výhra. Je pomerne stratové ale hlavne na to aby sa rozumne preniesol výkon akým disponujú superchargery /tuším okolo 130kW/ by v aute musela byt cievka ako prasa. Plus ďalšie krámy k tomu. Takze min pre superchargery je rozumnejšie voliť nabíjanie "po drôte".
3. 1. 2015 19:58
Re: Tesla jede
vo kom to sakra mluvíš >:D
Tak zaprvý TESLA jestě vůbec nemusí přijít ... Jesi Saudi vážně ropu za 20cku
Zadruhý TESLA se musí vybojovat !! V €jroSocDemDemagogii bez Elektropodpory te jako průměrnýho čecha V PRVNÍ FÁZI čeká leda INVAZE DOVOZU DÍZLSAJRATU Z NĚMECKA A FRANCIE
Zatřetí - NA TESLU PRŮMĚRNÝ ČECH NEMÁ A ANI NA MODEL 3 ZA 900.000 NEBUDE MÍT A NEDÁ = JE POTŘEBA PŘIPRAVIT PŮDU A MASÍROVAT MAJETNÝ
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
NIC NENÍ ZADARMO ANI TESLA = TO ŽE JE, ROKY ODDŘELO SPOUSTY LIDÍ
a přejmenuj se kukuřináku, to je strašnej nick :-)
3. 1. 2015 19:53
Re: no
PŘESNĚ TAK!
Indukční je přeci u TESLY logická tutovka [odkaz] [odkaz] a ne nějaký robotický hadice, ja nevim co ten Elon poslední dobou blbne ;-\ jesi nějaká zdržovací politika ...