reklama


Test Auto.cz

Audi A3 1,4 TFSI – Fešné auto se svěžím motorem

28.1. 2013
Verdikt
 

Naftová Audi A3 udělala v prvním testu dobrý dojem. S benzinovým turbomotorem je ale mnohem lepší!

Nové Audi A3 jsme už podrobili důkladnému testu s motorem 2,0 TDI, nemohli jsme ale odolat možnosti vyzkoušet i turbobenzín. Pod známým názvem 1,4 TFSI se nabízí zcela nový hliníkový motor. S výkonem 90 kW představuje mírný nadstandard, s cenou od 599.900 Kč druhou nejlevnější verzi nové A3.

Od motoru takových parametrů samozřejmě nelze čekat ostré výkony. Od toho Audi nabízí například 1,8 TFSI/132 kW a chystá verzi S3 s dvoulitrem o výkonu 221 kW, tedy rovných 300 koní. Dnes je ale řeč o benzinovém středu nabídky. Základní parametry zhruba odpovídají atmosférickému dvoulitru, s pomocí přeplňování ale turbomotor získává průběh točivého momentu podobný turbodieselům.

Čtrnáctistovka pracuje naprosto nenuceně už v nejnižších otáčkách. Mezi dvěma a třemi tisíci je plně při síle a stačí i na běžnou akceleraci. Nové TFSI má zase o něco doladěnější spodovou charakteristiku, takže s chutí snáší „dieselový“ způsob jízdy. Ovšem s podstatným rozdílem: projev motoru je kultivovaný a okořeněný zajímavým zvukem.

obrázek [600 x 301]  

Nová odlehčená konstrukce zpříjemňuje práci s motorem – má rychlé a přesné reakce na sešlápnutí pedálu plynu a do otáček se hrne s chutí. To nahrává dynamičtější jízdě, kde ale verze s 90 kW brzy naráží na limity svých možností. Po překročení čtyř tisíc otáček se pomalu začíná vytrácet elán a poslední tisícovka dostupného spektra – kde leží udávané maximum výkonu – již představuje jenom nevýrazný závěr. Kdo stojí o dravější projev, může sáhnout po 103kW variantě téhož motoru. Ta přidává 50 N.m, Audi si za ni ale nechá dobře zaplatit: v ceníku nacházíme částku vyšší o 39.000 Kč.

I proto má 1,4 TFSI s 90 kW naše nejlepší doporučení. Ve skutečnosti totiž stačí na všechny provozní režimy v rozsahu 0 až 200 km/h. Ústupky jsou minimální, například ve stoupání na dálnici zrychluje bez podřazení jen velmi pozvolna.

TEST Audi A3 2,0 TDI – Silnější, hbitější, levnější a pěknější

Benzinová A3 nezklame ani spotřebou. Oficiálně schválených 5,3 l na 100 km sice dosahuje jenom vzácně, průměry mezi šesti a sedmi litry jsou ale v zimním počasí pravidlem. Pomáhá tomu i síla motoru v nízkých otáčkách spojená s těžkými převody: při 100 km/h točí motor 2200 min-1, ovšem spálí pouze 4,9 l/100 km. Dálniční stotřicítka znamená 2800 min-1 a 7,2 l/100 km. Při vyšším tempu nebo ostřejším šlapání na plyn roste konzumace paliva jen pozvolna, takže 1,4 TFSI nezruinuje ani dravější řidiče.

obrázek [600 x 410]  

I s tímto motorem Audi dodává víceprvkovou zadní nápravu a ve výbavě Ambition je standardem snížený sportovní podvozek. Základní konfigurace je proto stejná jako u 2,0 TDI, nicméně benzinový se vyznačuje o stupínek měkčím naladěním. Podvozek je stále dost tvrdý, ale snesl by i větší přitvrzení (které nabízí provedení S line).

Souhra tuhé a lehké karoserie s tužším podvozkem znamená přesné vedení vozu a špičkovou ovladatelnost. Tomu pomáhá i dokonale naladěné řízení s elektromechanickým posilovačem – sice bez zpětné vazby, ale reagující precizně na milimetrové pohyby volantu. Na radost z jízdy to sice nestačí, od toho je tu konkurent z Mnichova, ale když jako hlavní kritérium vezmeme čistě ovladatelnost, pak nemá A3 k dokonalosti daleko.

obrázek [600 x 361]  

Závěr

O kvalitním designu exteriéru, prostorném a přehlednému interiéru, dobrém výhledu z vozu nebo pohodlných sedadlech byla řeč už minule. Pro podrobnosti vás proto odkážeme na předchozí test A3 2,0 TDI. Na závěr tedy jen pár posledních slov k benzinovému motoru a A3 obecně.

S relativně slabým motorem chybu neuděláte. Naopak, na poměry své výkonnostní kategorie je nový 1,4 TFSI perfektní. Na celém autě proto vidím jen tři drobné vady: je třídveřové, nenabízí již zmíněnou radost z jízdy a má sebevědomou cenovou politiku. Ale to si může dovolit, když ve všem ostatním vyniká nad konkurencí.

Druhý pohled (Aleš Jungmann)
Souhlasím s Lukášem, A3 sice není „řidičské“ auto, nicméně nudy za volantem se bát nemusíte. Určitě ne s 1,4 TFSI.
Vzali jsme auto na brzdu a výsledek byl hodně potěšitelný: téměř placatá křivka momentu od nějakých 2.200 do 4.500 otáček a maximum 214 Nm. Nejvyšší výkon jsme naměřili při 5.460 otáčkách, konkrétně 102,5 kW. Z grafu i projevu auta je ale jasné, že tohle není motor lačnící po otáčkách a točit jej výrazněji za pět tisíc nemá smysl. Má zkrátka, možná po vzoru švédských hokejistů, skvěle silné střední pásmo. Běžný řidič to rozhodně ocení.
Jízdní vlastnosti se mi moc líbí. Karoserie se nekroutí (s vlepenými zadními okny do třídveřové karoserie se není čemu divit) a pocitově připomíná spíš nerozlousknutý vlašský ořech. Kola se mají do čeho opřít a proto tahle A3 jezdí znatelně lépe i než třeba pětidveřový Golf sdílející stejnou platformu. Na materiálech ani technice (multilink) se prostě nešetřilo, u Audi vědí, že by to u zákazníků tak lehce neprošlo.

obrázek [600 x 321]  

JAKE.AUTO.CZ: Audi A3 – všechny testy a další články

První cena vozu525.300 Kč (1,2 TFSI/77 kW Attraction)
První cena vozu s testovanou motorizací559.900 Kč (1,4 TFSI/90 kW Attraction)
Základní cena testovaného vozu603.500 Kč (1,4 TFSI/90 kW Ambition)
Cena testovaného vozu vč. příplatků686.963 Kč (1,4 TFSI/90 kW Ambition)

Plusy

  • Relativně silný, pružný a úsporný motor s příjemným zvukem
  • Ovladatelnost a stabilita v přímém směru i v zatáčkách
  • Kvalita zpracování, interiér promyšlený do nejmenších detailů
  • Potlačení aerodynamického a valivého hluku
  • Vnitřní prostor oproti BMW řady 1
  • Cenově výhodný paket LifeStyle
  • Tvar a objem zavazadlového prostoru
  • Zdířka pro přehrávač CD nezabírá místo na palubní desce

Minusy

  • Vyšší základní cena
  • Ceny některých příplatků
  • Tvrdý podvozek
  • Méně praktická třídveřová karoserie
  • USB jen za příplatek a se speciálním kabelem
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A3 1,4 TFSI

Cena v základní výbavě: 603 500 Kč Cena v testované výbavě: 686 963 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce včetně kolenního airbagu, ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly EBV, mlhovky vpředu, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektronický závěr diferenciálu EDS, elektrické ovládání oken vpředu, ESP včetně brzdového asistentu, servotronic, systém start-stop, manuální klimatizace Climatic, autorádio se čtyřmi reproduktory, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, zadní opěradlo sklopné, systém drive-select bez možnosti nastavení tuhosti podvozku, barevný informační systém řidiče, litá 17" kola s pneumatikami 225/45, prahové lišty, potahy sedadel – látka "Rallye", přední sportovní sedadla – manuálně podélně a výškově nastavitelná, nastavitelný sklon opěradla, sportovní kožený tříramenný volant, sportovní podvozek...

Výbava testovaného vozu:Akční paket LifeStyle (+28.990): xenonové světlomety plus, Audi Parking System, loketní opěrka, vyhřívání sedadel vpředu, tempomat; metalíza (+17.883), paket pro odkládací a zavazadlový prostor (+4.955), multifunkční sportovní kožený volant v tříramenném designu (+4.684), Autorádio MMI – zabudovaný koncept ovládání MMI, který se skládá z elektricky výsuvného 5,8 palcového barevného displeje, samostatné MMI ovládací části a nabídky pro vozidlo; singl jednotka CD a čtečka karet SDHC (až 32 GB), vždy s možností MP3 a WMA, a připojení AUX-IN, 50 paměťových míst pro uložení stanic s dynamickým seznamem vysílacích stanic, rozsah příjmu FM (UKW) a AM (MW) včetně zobrazování informací o aktuálně zapnutém rádiovém programu (např. titul a interpret, pokud jsou k dispozici), fázová diverzita a regulace hlasitosti na základě rychlosti; 8 reproduktorů vepředu a vzadu, celkový výkon 80 Wattů (+11.690), komfortní samočinná klimatizace (+15.261).

GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly

Největšímu americkému průmyslovému konglomerátu General…

Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
Technické údaje
Motor Audi A3 1,4 TFSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 90 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 203
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.4 / 5.2
Emise CO2:120
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 365 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1250 / 485
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4237
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1421
d) rozvor (mm): 2601
e) rozchod vpředu (mm): 1542
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 925 / 1165
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1025
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):945
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1415
délka sedáku vpředu (mm): 505
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 635
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Audi A3 1,4 TFSI – Fešné auto se svěžím motorem



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video) Audi RS 3 Sedan: Nejvýkonnější zástupce řady A3 (+video)

Mezi světové premiéry letošního pařížského autosalonu se…

Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video) Svezli jsme se v modernizovaném Audi A3. Tříválce se nebojte! (+video)

Vedle světlometů Matrix LED a digitálního přístrojového…

 



 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste iniciativu Electronic Cigarette Friendly!

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste…

Neomarxistický boj zákonodárců o moje zdraví dosáhl dalšího vítězství — protikuřácký zákon prošel Senátem. V…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama