Test Auto.cz

BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i starost...

6.9. 2017
Verdikt
 

Komu by výchozí BMW M3 nestačilo, může si pořídit balíček zvyšující jeho výkon z 317 na 331 kW. Tuhle střelu jsme vyzkoušeli a nestačili se divit.

BMW M3 nemá smysl blíže představovat. Takto pojmenovaný model střední třídy, dnes výhradně nabízený jako sedan (kupé a kabriolet byly v dnešní generaci přejmenovány na M4) patří mezi legendy automobilového světa. Opravdu to stále platí? Je čas to zjistit, vždyť dnešní M3 klasickým redakčním testem ještě neprošla.

Aktuální generace M3 se prodává již od roku 2014, kdy z atmosférického osmiválce předchůdce přezbrojila na dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 317 kW. Ten si uchovává i po letošním jemném faceliftu, komu by však tento výkon nestačil, může si připlatit za zvýšení výkonu na 331 kW.

Toto zvýšení umožňuje od loňského roku nabízený balíček M Competition. Když tak k 2.119.000 Kč za běžnou M3 připlatíte 197.808 korun, dostanete díky tomuto paketu vedle silnějšího agregátu také modifikovaný adaptivní podvozek s aktivním diferenciálem, sportovní výfuk nebo unikátní přední sportovní sedadla. M Competition rovněž upravuje vzhled auta, a to pomocí 20palcových kol, leskle černých detailů karoserie nebo čalounění kombinujícího kůži s látkou.

Bestie s děravými sedačkami

A nutno podotknout, že s těmito vzhledovými prvky to M3 náramně sluší. Testovací exemplář dorazil do redakční garáže v jasně žluté metalíze Austin Yellow (za 24.128 korun), který k M3 přitahuje nejen pohledy všech petrolheadů z okolí, ale také obyčejných smrtelníků, kteří jinak nemají páru, co to před nimi stojí.

K žluté karoserii přitom výtečně ladí leskle černé detaily (ledvinky v masce chladiče, koncovka sportovního výfuku, okenní lišty) nebo karbonová střecha. Když k tomu přidáte charakteristicky drsnou vizáž s výrazným předním nárazníkem, vyboulenou kapotou nebo čtyřmi koncovkami výfuku vzadu, doplněnou o charakteristicky tvarovaná zrcátka a povedená mnohapaprsková kola s ďábelským označením Star-spoke 666 M, máte před sebou hodně výraznou automobilovou osobnost. Úplný krasavec to možná není, vizáž rozzuřeného boxera ale naživo vypadá zkrátka famózně!

Čtveřice prototypů BMW M3: Vznikly pick-upy, hatchback i kombi

Základ interiéru je shodný s běžnou řadou 3, což po modernizaci znamená hodnotnější materiály a lepší zpracování. Oproti normální 3-Series tu ale najdeme standardně dodávaný úžasný sportovní „eMkový“ volant s masivním věncem nebo karbonové obložení. Líbí se nám též lehce upravený přístrojový štít, který pomocí diodových ukazatelů decentně naznačuje řidiči, že motor ještě není zahřátý. Po nastartování totiž červené pole leží níže, v 6500 otáčkách, a na tradičních 7500 otáček se vrátí až po řádném prohřátí pohonného ústrojí.

obrázek [600 x 404]  

Jiná je také hlavice volicí páky, tu výchozí s charakteristickým tvarem nahradila sportovní, kulatá. Na rozdíl od běžné trojky totiž M3 nepoužívá osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem, ale sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z jiné hlavice ale příliš nadšeni nejsme, na pohled sice vypadá zajímavě, na ovládání dvouspojky je ale potřeba si zvyknout. Režimy pro jízdu dopředu se trochu nepochopitelně řadí doprava a parkovací režim chybí, automaticky se spustí až při vypnutí motoru. Ještě že sekvenční řazení má tu správnou logiku, tudíž nahoru se řadí k sobě a dolů od sebe, tedy přesně podle sil působících při rychlé jízdě.

Opravdovou chuťovkou jsou pak sportovní sedadla dodávaná v rámci balíčku M Competition. Skořepinové sedačky s integrovanou opěrkou hlavy jsou sice čalouněné kůží a elektricky ovládané, jejich hmotnost ale aspoň částečně snižují otvory v oblasti zad. Díky výrazným bočnicím a dlouhému sedáku nabízí skvělou oporu těla, což v M3 oceníte při každé projížďce. Až při delší jízdě si uvědomíte, že od té svěrací kazajky byste si rádi na chvíli odpočinuli. Ocenili bychom i nižší posaz, stejně jako výrazněji tvarovanou lavici vzadu, jejíž pevné opěrky hlavy jsou velice nízké. Co bychom si pak rozhodně odpustili, je příplatková bílá kůže. Ke sportovnímu charakteru se tento luxusně působící prvek absolutně nehodí a navíc se bílá barva okamžitě zašpiní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M3 M Competition

Cena v základní výbavě: 2 325 808 Kč Cena v testované výbavě: 2 829 090 Kč

Základní výbava:M Competition Paket – čalounění kombinace látka/kůže, 20“ M kola, adaptivní M podvozek, zvýšení výkonu motoru na 331 kW, modifikovaný aktivní diferenciál, sportovní výfuk v černém chromu, černé detaily, modifikovaná přední sportovní sedadla, šest airbagů, karbonová střecha, specifická zrcátka, 18palcová kola z lehkých slitin, M brzdy, M Servotronic, aktivní M diferenciál, přední a zadní parkovací senzory, tempomat s brzdnou funkcí, dešťový a světelný senzor, adaptivní diodové světlomety, diodová mlhová světla, koncová diodová světla, M sportovní sedadla vpředu, kožený M volant, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, navigační systém Professional, head-up displej, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:BMW Individual kůže Merino (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+197.808,-), komfortní přístupový systém (+15.990,-), zadní parkovací kamera (+11.388,-), antireflexní zrcátka (+13.286,-), elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro řidiče (+29.796,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), aktivní ochrana (+9.490,-), driving assistant (+14.092,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+1.352,-), hudební systém Harman Kardon (+29.536,-), ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.684,-), přístrojová deska v kůži Merino (+41.392,-), BMW ConnectedDrive Services (+16.770,-).

V pražském jaru žádnou inspiraci pro dnešní dobu nevidím, uvádí místopředseda komunistů Grospič V pražském jaru žádnou inspiraci pro dnešní dobu nevidím, uvádí místopředseda komunistů Grospič

K pražskému jaru vzhlíží řada levicových intelektuálů či…

Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů Vítkovice sníží základní kapitál z téměř čtyř miliard na 132 milionů

Společnost Vítkovice, a. s., sníží svůj základní kapitál…

Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head Bílinská kyselka bude vyrábět energetické nápoje pro sportovní značku Head

Po kompletní rekonstrukci historických stáčíren léčivých…

 
Technické údaje
Motor BMW M3 M Competition
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 1850
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1850 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.7 / 8.3
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1560 / 540
Rozměr pneu:265/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1431
d) rozvor (mm): 2812
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 190
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S Mercedes V Maybach Edition položí svým luxusem na lopatky i třídu S

Francouzi nabízí v Paříži prohlídky města či „prostý“…

Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 



BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií BMW M3 CS: Exkluzivní a rychlá limitovaná edice se chlubí novou galerií

BMW M3 CS sice není žhavou novinkou, ale automobilka se…

BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla BMW M3 CS: Přivítejte nejostřejší řadu 3! Má více koní a zhubla

Nedávno jsme vás informovali o testovacích jízdách M3 CS…

 



 
Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Mercedes-Benz EQC je už za dveřmi. Co všechno o elektrickém SUV už víme?

Dnes 15:53

Premiéra elektrického SUV s trojcípou hvězdou na přídi je za dveřmi. Mercedes tak již testuje jeho předsériová auta.




Blesk.cz

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na pláž s vnoučaty a letní sídlo prezidentů

Macronová na dovolené: Nohy jako tyčky, cesta na…

I první dámy mají nárok na dovolenou. Ta francouzská - Brigitte Macronová (65) - zamířila jako správná patriotka…

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Módní policie: Módní peklo i uhrané bitky se vkusem

Spousta party, komerčních prezentací, tiskovek. Také filmové a divadelní premiéry. Občas velkého gala hodný…

 

iSport.cz

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených hvězdách i zakázané NHL

Legenda Havel: o okupaci, Rusácích, přelepených…

Byl jedním z pěti hokejistů, kteří si na mistrovství světa 1969 při druhém zápase proti tehdejšímu Sovětskému…

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková: Žila jsem s dvojníkem?!

Plekanec přiznal vztah s Šafářovou. Vondráčková:…

Hokejista Tomáš Plekanec se poprvé vyjádřil ke svému rozchodu s manželkou Lucií Vondráčkovou. „Rozchod je čistě…

 

Reflex.cz

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte si ujít návštěvu muzea slavného klubu

Máte rádi fotbal a cestujete do Barcelony? Nenechte…

Rok 1899 je zapsán v historii Barcelony výrazným písmem. Tehdy vznikl slavný FC Barcelona, který je dodneška…

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je výmluvný dostatečně

Je dobře, že Miloš Zeman mlčí. Jeho Babiš je…

V oknech visí červené trenky, mluvčí prezidenta Ovčáček je terčem všeobecného posměchu na sociálních sítích.…