Test Auto.cz

BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i starost...

6.9. 2017
Verdikt
 

Komu by výchozí BMW M3 nestačilo, může si pořídit balíček zvyšující jeho výkon z 317 na 331 kW. Tuhle střelu jsme vyzkoušeli a nestačili se divit.

BMW M3 nemá smysl blíže představovat. Takto pojmenovaný model střední třídy, dnes výhradně nabízený jako sedan (kupé a kabriolet byly v dnešní generaci přejmenovány na M4) patří mezi legendy automobilového světa. Opravdu to stále platí? Je čas to zjistit, vždyť dnešní M3 klasickým redakčním testem ještě neprošla.

Aktuální generace M3 se prodává již od roku 2014, kdy z atmosférického osmiválce předchůdce přezbrojila na dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 317 kW. Ten si uchovává i po letošním jemném faceliftu, komu by však tento výkon nestačil, může si připlatit za zvýšení výkonu na 331 kW.

Toto zvýšení umožňuje od loňského roku nabízený balíček M Competition. Když tak k 2.119.000 Kč za běžnou M3 připlatíte 197.808 korun, dostanete díky tomuto paketu vedle silnějšího agregátu také modifikovaný adaptivní podvozek s aktivním diferenciálem, sportovní výfuk nebo unikátní přední sportovní sedadla. M Competition rovněž upravuje vzhled auta, a to pomocí 20palcových kol, leskle černých detailů karoserie nebo čalounění kombinujícího kůži s látkou.

Bestie s děravými sedačkami

A nutno podotknout, že s těmito vzhledovými prvky to M3 náramně sluší. Testovací exemplář dorazil do redakční garáže v jasně žluté metalíze Austin Yellow (za 24.128 korun), který k M3 přitahuje nejen pohledy všech petrolheadů z okolí, ale také obyčejných smrtelníků, kteří jinak nemají páru, co to před nimi stojí.

K žluté karoserii přitom výtečně ladí leskle černé detaily (ledvinky v masce chladiče, koncovka sportovního výfuku, okenní lišty) nebo karbonová střecha. Když k tomu přidáte charakteristicky drsnou vizáž s výrazným předním nárazníkem, vyboulenou kapotou nebo čtyřmi koncovkami výfuku vzadu, doplněnou o charakteristicky tvarovaná zrcátka a povedená mnohapaprsková kola s ďábelským označením Star-spoke 666 M, máte před sebou hodně výraznou automobilovou osobnost. Úplný krasavec to možná není, vizáž rozzuřeného boxera ale naživo vypadá zkrátka famózně!

Čtveřice prototypů BMW M3: Vznikly pick-upy, hatchback i kombi

Základ interiéru je shodný s běžnou řadou 3, což po modernizaci znamená hodnotnější materiály a lepší zpracování. Oproti normální 3-Series tu ale najdeme standardně dodávaný úžasný sportovní „eMkový“ volant s masivním věncem nebo karbonové obložení. Líbí se nám též lehce upravený přístrojový štít, který pomocí diodových ukazatelů decentně naznačuje řidiči, že motor ještě není zahřátý. Po nastartování totiž červené pole leží níže, v 6500 otáčkách, a na tradičních 7500 otáček se vrátí až po řádném prohřátí pohonného ústrojí.

obrázek [600 x 404]  

Jiná je také hlavice volicí páky, tu výchozí s charakteristickým tvarem nahradila sportovní, kulatá. Na rozdíl od běžné trojky totiž M3 nepoužívá osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem, ale sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Z jiné hlavice ale příliš nadšeni nejsme, na pohled sice vypadá zajímavě, na ovládání dvouspojky je ale potřeba si zvyknout. Režimy pro jízdu dopředu se trochu nepochopitelně řadí doprava a parkovací režim chybí, automaticky se spustí až při vypnutí motoru. Ještě že sekvenční řazení má tu správnou logiku, tudíž nahoru se řadí k sobě a dolů od sebe, tedy přesně podle sil působících při rychlé jízdě.

Opravdovou chuťovkou jsou pak sportovní sedadla dodávaná v rámci balíčku M Competition. Skořepinové sedačky s integrovanou opěrkou hlavy jsou sice čalouněné kůží a elektricky ovládané, jejich hmotnost ale aspoň částečně snižují otvory v oblasti zad. Díky výrazným bočnicím a dlouhému sedáku nabízí skvělou oporu těla, což v M3 oceníte při každé projížďce. Až při delší jízdě si uvědomíte, že od té svěrací kazajky byste si rádi na chvíli odpočinuli. Ocenili bychom i nižší posaz, stejně jako výrazněji tvarovanou lavici vzadu, jejíž pevné opěrky hlavy jsou velice nízké. Co bychom si pak rozhodně odpustili, je příplatková bílá kůže. Ke sportovnímu charakteru se tento luxusně působící prvek absolutně nehodí a navíc se bílá barva okamžitě zašpiní.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M3 M Competition

Cena v základní výbavě: 2 325 808 Kč Cena v testované výbavě: 2 829 090 Kč

Základní výbava:M Competition Paket – čalounění kombinace látka/kůže, 20“ M kola, adaptivní M podvozek, zvýšení výkonu motoru na 331 kW, modifikovaný aktivní diferenciál, sportovní výfuk v černém chromu, černé detaily, modifikovaná přední sportovní sedadla, šest airbagů, karbonová střecha, specifická zrcátka, 18palcová kola z lehkých slitin, M brzdy, M Servotronic, aktivní M diferenciál, přední a zadní parkovací senzory, tempomat s brzdnou funkcí, dešťový a světelný senzor, adaptivní diodové světlomety, diodová mlhová světla, koncová diodová světla, M sportovní sedadla vpředu, kožený M volant, automatická klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu a vzadu, navigační systém Professional, head-up displej, palubní počítač.

Výbava testovaného vozu:BMW Individual kůže Merino (+59.618,-), M karbon-keramické brzdy (+197.808,-), komfortní přístupový systém (+15.990,-), zadní parkovací kamera (+11.388,-), antireflexní zrcátka (+13.286,-), elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí pro řidiče (+29.796,-), vyhřívaná přední sedadla (+10.036,-), aktivní ochrana (+9.490,-), driving assistant (+14.092,-), bezdrátové nabíjení telefonu (+1.352,-), hudební systém Harman Kardon (+29.536,-), ukazatel aktuální povolené rychlosti (+8.684,-), přístrojová deska v kůži Merino (+41.392,-), BMW ConnectedDrive Services (+16.770,-).

Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
Technické údaje
Motor BMW M3 M Competition
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2979
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 331 / 1850
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1850 - 5500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 6.7 / 8.3
Emise CO2:194
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 480 / -
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1560 / 540
Rozměr pneu:265/30 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4671
b) šířka (mm): 1877
c) výška (mm): 1431
d) rozvor (mm): 2812
e) rozchod vpředu (mm): 1579
f) rozchod vzadu (mm): 1604
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 960 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 865
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1015
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 190
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 690
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: BMW M3 M Competition – Obří radost. Ale i…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí BMW M3 30 Years: Zhmotnělá připomínka 30. výročí

Mnichov si připomíná 30. let od vzniku první M3.…

BMW M3 a M4 mají problém s kardanem, musí na inspekci BMW M3 a M4 mají problém s kardanem, musí na inspekci

Až budete čekat, než vám opraví emtrojku, můžete…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…