Test Auto.cz

BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

16.1. 2019
Verdikt
 

Se stejným pohonem je mezi pětkovým sedanem BMW a nejnovějším SUV X5 jen minimální cenový rozdíl. Podstatné je tedy hlavně to, jestli řidič preferuje jízdní požitek, nebo prostornost a pocit bezpečí.

Se čtyřikrát přeplňovaným třílitrovým šestiválcem o výkonu 294 kW se v redakci nesetkáváme poprvé. Společnost nám dělal už v první polovině minulého roku, tehdy ve voze BMW M550d xDrive Touring, jenž jsme si dovolili označit za dieselové superkombi. A nyní přinášíme zkušeností s touto pohonnou jednotkou znovu a rovnou dvojitě. Nejprve jsme vyzkoušeli sedan M550d xDrive, posléze X5 ve verzi M50d. Překvapivě s minimálním rozdílem v pořizovacích nákladech. S danou motorizací totiž sedan startuje na částce 2.330.900 Kč, zatímco SUV je “jen” o 109.200 Kč dražší.

Jak jste si jistě všimli, oba modely mají písmenko M ve znaku, byť o ryze ostré nástroje věhlasného sportovního odvětví značky BMW nejde. Dostávají však celou řadu prvků, s nimiž se i za volantem dieselového auta můžete naladit na sportovní notu. Otázkou pak zůstává, jestli řidič preferuje jízdní zážitek a elegantní nízkou siluetu, nebo dá přednost velkým rozměrům, prostorné kabině a posezu s vyšším pocitem bezpečnosti.

Ledvin(k)y jako poznávací znamení

Tak to vypadá, že za pár let nebudeme na jednotlivé modelové řady BMW vzpomínat podle generací, ale malých, velkých a obrovských ledvinek na přídi. Tohle poznávací znamení bavorských vozů je totiž v posledních týdnech velkým tématem. Ledviny ne a ne přestat růst a elektrické koncepty dokonce naznačují, že je postupem času nahradí propojené řešení připomínající „tygří“ nos Kie.

BMW X5 30d vs. VW Touareg 3.0 TDI – Prémie proti lidovce? Kdepak

A srovnání pětkové limuzíny s nejnovější X5 tento trend jenom podtrhuje. Zatímco bronzové auto ještě dostává ledvinky rozumné velikosti, sportovně-užitková novinka má obří ledviny, které snad srnku při srážce rovnou naporcují. Na druhou stranu by mi vůbec nevadilo, kdyby BMW toto řešení pro svá SUV nadále aplikovalo. Vozům s vyšší karoserií to dodává na agresivitě a při dnešní vzhledové podobnosti napříč výrobci je to zajímavé zpestření. Kde už naopak mám s tímto estetickým prvkem velký problém, jsou právě sedany a limuzíny, kupříkladu omlazená sedmička, kde už masivní ledviny začínají působit trochu komicky.

A aby emko v názvu modelů nebylo jen tak na ozdobu, dostávají oba vozy do vínku několik sportovních prvků již v základní výbavě. Bavíme se třeba o sportovní samočinné převodovce, koženém volantu, aerodynamickém paketu či sportovních brzdách s modrými třmeny. Podstatně zajímavější je však výčet příplatkových položek, přičemž ze sáhodlouhého seznamu vypíchneme ty „nejmastnější“.

Sedan je vybaven adaptivním M podvozkem Professional včetně aktivních stabilizátorů na obou nápravách za 97.552 Kč či dvacetipalcovými sportovními koly s hodnotou 29.796 Kč. Ostatní položky už se týkají hlavně komfortu uvnitř - luxusně hrající audiosystém Bowers & Wilkins za 125.996 Kč, paket Advanced Heating za 69.966 Kč zase nabízí vyhřívání volantu a předních i zadních sedaček, digitální klíček, nezávislé topení či bezdrátové připojení k telefonu.

Ceny příplatkových položek pro BMW X5 jsou vlastně dosti podobné, do očí vás praští jen paket First Class, který stojí nemalých 233.454 Kč. Na druhou stranu obsahuje všechna potřebná rozmazlení, která uspokojí i náročnější zákazníky - plynulé dovírání dveří, aktivní ventilaci předních sedadel, skleněné prvky interiéru včetně voliče převodovky, čtyřzónovou automatickou klimatizaci, masážní přední sedačky či audiosystém Harman Kardon.

Jako v bavlnce

Co se mi na moderních BMW opravdu líbí, to je pocit kvality a luxusu v interiéru. Bavorští kabiny zkrátka umí a mají své nezaměnitelné kouzlo. Kožený volant s tlustým věncem a na dotyk příjemnými tlačítky či ovládací prvky na středové konzole poznáte na první dobrou. Interiér se pyšní kvalitními materiály a precizním lícováním jednotlivých částí, což je odměna za vysokou pořizovací cenovku.

Omlazené BMW řady 7 oficiálně: Ledvinky rostou, dvanáctiválec se vrací!

V našem malém „srovnání“ sedanu a SUV opět naťukáváme stále aktuálnější téma - proč lidé velká, těžká a méně obratná auta tak moc chtějí? O pocitu bezpečí a vyšším posezu už řeč byla. Kromě toho ale výhodu hledejme i v prostornosti v obou řadách. Na poměrně omezené místo na zadních sedačkách jsme si stěžovali již u zmiňovaného „superkombi“, přičemž sedan je v tomto ohledu logicky ještě méně zdatný. Když si sednu sám za sebe, s výškou 176 cm mi vzadu zůstává jen drobná rezerva před koleny a hodně těsno je i nad hlavou. Kdokoliv s výškou nad 185 cm už se tu zkrátka komfortně nesveze a žádná sláva to pro tři dospělé nebude ani v příčném směru.

obrázek [600 x 353]  

To X5 je v tomto ohledu zcela jinde. Ve srovnávacím testu s Touaregem jsem si sice posteskl nad nízko uloženou lavicí a krátkým sedákem, co do prostoru ale není kabině co vytknout. Sedíte v příjemných a tvarovaných sedačkách, a vůbec by vám nevadilo ve druhé řadě trávit několik hodin cestou na dovolenou.

Na tu se vám navíc do SUV bude balit snáz. Velký zavazadelník s objemem 650 litrů se vyznačuje pravidelnými tvary, takřka rovnou ložnou plochou a díky vysoko se zvedajícímu víku i snadným přístupem, který může trochu ztížit snad jen elektronicky výklopná spodní část. Nechápejte mě špatně, ono ani 530 litrů v sedanu není k zahození, musíte však počítat s tvarovanými boky kufru, které jej citelně zužují. Je sice dlouhý, ale osoby vyššího vzrůstu se budou pro zavazadla vzadu muset hodně natáhnout a dost možná se ušpiní o zadní nárazník. Jen pro srovnání připomeňme, že pětkový kombík pojme 570 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

BMW M550d xDrive (294 kW)

Cena v základní výbavě: 2 330 900 Kč Cena v testované výbavě: 3 337 002 Kč

Základní výbava:M sportovní výfukový systém, M sportovní brzdy včetně třmenů v modré barvě, M sportovní diferenciál, sportovní samočinná převodovka, LED mlhová světla, ambientní osvětlení, M sportovní kožený volant, M aerodynamický paket atd.

Výbava testovaného vozu:22“ M kola z lehké slitiny (+27.092 Kč), adaptivní M podvozek Professional(+97.552 Kč), elektricky ovládané tažné zařízení (+32.526 Kč), akustická izolace předních bočních oken (+15.184 Kč), paket First Class (+233.454 Kč; plynulé dovírání dveří, mechanicky ovládané rolovací sluneční clony zadních bočních oken, aktivní ventilace předních sedadel, skleněné prvky interiéru, kožená přístrojová deska, čtyřzónová automatická klimatizace, masážní funkce pro přední sedadla, audiosystém Harman Kardon), paket Innovation (+121.888 Kč; BMW Display Key, adaptivní LED světlomety, asistent dálkových světlometů, parkovací asistent, head-up displej, ovládání gesty), laserové světlomety (+38.376 Kč) atd.

EU uvalí sankce na Rusy, kteří se podíleli na zadržení ukrajinských lodí EU uvalí sankce na Rusy, kteří se podíleli na zadržení ukrajinských lodí

Země Evropské unie uvalí sankce na konkrétní osoby…

Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství Glosa Jaroslava Bukovského: Virtuální bohatství

Jeden z hrstky více či méně vypečených kryptoměnových…

Musíme prodat Česko jako technologického lídra, vyzývá Karel Havlíček Musíme prodat Česko jako technologického lídra, vyzývá Karel Havlíček

Diplomaté a další státem placení úředníci budou mít…

 
Technické údaje
Motor BMW M550d xDrive (294 kW)BMW X5 M50d (294 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 46 / 4
Zdvihový objem (ccm): 29932993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 294 / 4400294 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 760 / 2000 - 3000760 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.45.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.8 / 6.68.1 / 6.7 / 7.2
Emise CO2:166179
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 530 / -650 / -
Objem nádrže (l):6680
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1920 / -2350 / 660
Rozměr pneu:245/35 R20275/450 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 49364878
b) šířka (mm): 18681984
c) výška (mm): 14791717
d) rozvor (mm): 29752904
e) rozchod vpředu (mm): 16051669
f) rozchod vzadu (mm): 16851685
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1100830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820720 / 1050
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201049
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940990
k) šířka vpředu (mm): 15401580
l) šířka vzadu (mm): 14901540
délka sedáku vpředu (mm): 490530
délka sedáku vzadu (mm): 480500
výška opěradla vpředu (mm): 660630
výška opěradla vzadu (mm): 650690
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci Dny Škody Citigo na benzin se chýlí ke konci. Její odchod spustí revoluci

Škodě Citigo bylo na podzim loňského roku sedm let. Už…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci? BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí…

BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně? BMW 530e vs. 740Le xDrive – Tiše a luxusně. A také úsporně?

Podle udávaných parametrů jsou nejúspornějšími verzemi…

 



 
Tohle je nový SsangYong Korando. Evropané ho poprvé uvidí v Ženevě

Tohle je nový SsangYong Korando. Evropané ho poprvé uvidí v Ženevě

Dnes 15:26

Nová generace se evropským zákazníkům poprvé ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě. Vypadá jako zmenšení Rexton.




Blesk.cz

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Další pokrok! U moderátora Honzy Musila (51), který už necelé dva měsíce leží v nemocnici po ošklivém úrazu…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Australský „Korda Slam“: táta skoro nespal, jaký je rodinný recept?

Australský „Korda Slam“: táta skoro nespal, jaký je…

Bývalý tenista Petr Korda o víkendu skoro nespal. Na dálku z Floridy sledoval své děti, především pak dceru…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš nám vychytá blechy, vyhraje hokej a přičaruje křídla

Andrej Babiš nám vychytá blechy, vyhraje hokej a…

Premiérův projev na víkendovém sjezdu jeho „servisní politické organizace“ ANO naznačuje, že Andrej Babiš se po…

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám Sagrada Família dostal stavební povolení

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám…

Ikona Barcelony, chrám Sagrada Família, dostala konečně stavební povolení. Načerno se monumentální dílo staví už…