Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazené BMW řady 7 oficiálně: Ledvinky rostou, dvanáctiválec se vrací!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 16. 1. 2019
70
71
Zobrazit náhledy (70)
BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7 BMW řady 7
Po několika únicích jsme se konečně dočkali. Bavorští oficiálně představují facelift svého vlajkového sedanu.

Není to tak dávno, co nám výrazná fialová sedmička dělala společnost při tradičním redakčním testu. Navíc s dvanáctiválcem pod kapotou, který jsme si nemohli vynachválit. Jenže tento motor posléze z ceníku zmizel a vůbec nebylo jasné, jestli se V12 pod kapotu řady 7 ještě někdy vrátí. Nyní už můžeme oficiálně říct, že ano! A zároveň se seznámit s omlazenou verzí tohoto vlajkového sedanu BMW.

I nadále bude sedan přijíždět ve dvou provedeních, přičemž to delší se vyznačuje o 14 centimetrů prodlouženým rozvorem. Standardní řada 7 má na délku 5120 mm, zatímco delší verze 5260 mm. V obou případech se ve srovnání s předchůdci bavíme o nárůstu 22 mm. Šířka 1902 mm i výška 1467 mm zůstávají stejné.

Obří ledviny na přídi (plocha se zvětšila o nějakých 40 %) nejsou jedinou novinkou. V nejvyšším bodě je totiž příď o 50 milimetrů vyšší, kapota zase dostala ostřeji řezané kontury a větší je i logo automobilky. Na masku navazují nižší světlomety, standardně adaptivní LEDky, které však lze za příplatek nahradit světlomety laserovými s dosvitem dálkových světel až 560 m.

Zaměříme-li se na interiér, novinkou v nabídce volitelné výbavy je exkluzivní kůže Nappa s rozšířeným prošíváním, kterou lze doplnit širší paletou dostupného obložení. BMW slibuje ještě větší komfort na palubě díky aerodynamickým vylepšením okolo zadních podběhů, B-sloupků a vnějších krytů v zadní části. Boční i zadní okna jsou navíc vyrobena ze silnějšího skla.

Kožený volant dostává jiné uspořádání tlačítek, standardně uvnitř najdeme přihrádku pro bezdrátové nabíjení mobilních telefonů, tablet pro cestující vzadu zase dostal lepší hardware. Zábavní systém zadních sedadel je nyní dodáván s dvojící desetipalcových full-HD displejů, které jsou dotykové a umí přehrávat i Blu-ray disky.

V12 je zpět!

Už už se nad budoucností famózního dvanáctiválce v sedmičce stahovala mračna, ale naštěstí o něj nepřijdeme. Motor s objemem 6,6 litru najdeme pod kapotou verze M760Li xDrive, kde poskytuje výkon 430 kW. A aby plnil zpřísňující se emisní normy, je teď vybaven filtrem pevných částic.

Pod absolutním vrcholem motorové palety je posazen osmiválec ve verzi 750i xDrive s objemem 4,4litru, jehož výkon se zvýšil o 60 kW na 390 kw. Nechybí ani plug-in hybridní verze s kabelem do zásuvky, jež nově spolupracuje s upraveným řadovým šestiválcem a vyspělejším vysokonapěťovým akumulátorem. Systémový výkon má hodnotu 290 kW a sedmička slibuje dojezd čistě na elektřinu 50 až 58 kilometrů.

Paletu pohonných jednotek uzavírají třílitrové řadové šestiválce – vznětový s výkonem 294 kW patří verzi 750d xDrive, varianta 740d xDrive má sílu 235 kW a vstupní verze 730d s výkonem 195 kW.

Standardně dostanete novou sedmičku s adaptivním vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnáváním světlé výšky na obou nápravách. Vyjma plug-in hybridů si lze připlatit také za integrální aktivní řízení s natáčením zadních kol či systém Executive Drive Pro s adaptivními stabilizátory na obou nápravách.

Pokud jde o multimédia za volantem najdeme 12,3“ digitální přístrojový štít, kterému sekunduje 10,25palcová obrazovka infotainmentu. Zajímavostí je tzv. digitální spolujezdec, jenž reaguje na hlasové pokyny, konkrétně oslovení „Hej, BMW“. Zvládá třeba měnit osvětlení interiéru, činnost klimatizace či měnit masážní funkce. BMW navíc slibuje, že se díky pravidelným aktualizacím bude učit novým funkcím.

BMW řady 7 - základní technická data
750i xDriveM760Li xDrive745e730d/xDrive740d xDrive750d xDrive
Objem [cm3]439565922998299329932993
Válce/ventily8/412/46/46/46/46/4
Výkon [kW/min]390/5500-600430/5250-5750210/5000-6000195/4000235/4400294/4400
Točivý moment [kW/min]750/1800-4600850/1600-4500450/1500-3500620/2000-2500680/1750-2250760/2000-3000
Zrychlení 0-100 km/h [s]43,85,26,1/5,85,34,6
Max. rychlost [km/h]250250250250250250

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
In natura...
white label
| 17. 1. 2019
Jednoznačně to byl rozdíl VELKÝ. I u 5er, viz naše E39 v eMpkt a brácha od mamky měl tehdy taky novou E39, ale klasiku. V eMpkt to vypadalo jako o deset let modernější auto a právě jedním z podstatných důvodů byl "nochrome"... a mimochodem jízdně taky skoro "jiné světy".
Avatar - Dinar
In natura...
Dinar
| 17. 1. 2019
Ale jo, mně taky, jen upozorňuju na to, že rozdíl byl také velký, u sedmičky E38 je ještě podpořen tím, že auta, která má člověk v paměti, jsou už většinou vytuněné youngtimery, právě bez chromu a na vekých kolech. Totiž taky je tam rozdíl, tohle [odkaz] [odkaz] mě nějak extra nebere, tohle [odkaz] je jiná liga.
čau lidi
Gordon
| 17. 1. 2019
Narostla pouze celková délka auta. A to změnou nárazníků .....
IMHO se to povedlo
mirod7174
| 17. 1. 2019
Ale najde se, samozřejmě, zástup zaprděnců, kteří budou mít plnou hubu historie (Exy), vlivu Číny, apod.
Možná tomu množství chromových detailů tolilk nefandím, ale to se asi bude moct dát korigovat.
Co se charakteru a stylistiky týče, za mě rozhodně povedený :-)

hypertrofia
mirod7174
| 17. 1. 2019
Ale hodia ... :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku