reklama


Chevrolet Orlando 2,0 VCDI – Orgie ceny s prostorem

Chevrolet Orlando 2,0 VCDI – Orgie ceny s prostorem

 
 

Konečně MPV, které vypadá jako MPV, je prostorné jako MPV a stojí jako o třídu menší auto. Na design nehledíme, zkoušeli jsme podstatnější věci.

Vypadalo to, že se už nedočkáme. Poté, co výrobci léta pracně budovanou strategii prostorné = drahé auto rozbourala Dacia Logan se sedmimístným kombi o rozvoru 2,9 m, se v tomto segmentu trhu dlouho nedělo nic podstatného. MPV bobtnala spolu s cenami a ani dva roky trvající krize s tím nic neudělala.

Na Chevroletu Orlando je na první pohled patrné, že je z trochu jiného těsta. Ano, karoserie je poněkud bachratá, můžeme kroutit hlavou nad vytaženými lemy blatníků, chromovými ozdobami či nizounkými okny, ale vše směřuje k jedinému: prostorné a na první pohled robustní MPV. Někdo v pár zmíněných detailech vidí prvky SUV, někdo hledá ve tvarech Asii, ale potenciálního kupce bude asi zajímat tohle: Není to vyloženě ošklivé a slibuje to dost místa uvnitř.

Případné ohlasy na rozevlátost či nekonkrétnost předchozích vět můžeme hned na začátku textu odkázat na ceník: Základní (sedmimístná!) verze se v ČR prodává se zážehovým motorem a nijak skromnou výbavou už za 362 tisíc, což je v rámci třídy nevídané.

obrázek [600 x 390]  

Podobné překvapení se pro leckoho může odehrát v interiéru: post-asijské křivky aby pohledal a celek se ergonomií a kvalitou zpracování překvapivě blíží stále rozmáchlejším designovým kreacím například ve Fordu Focus.

Středový tunel o šířce sloní nohy kupodivu nepřekáží kolenům a vejde se na něj vše podstatné – i řadicí páka ve výši odpovídající MPV.

Chválu jsme pěli i na sedadla: napohled málo zajímavá a potažená látkou barvy „šmouhová směs“ byla při praktickém použití dostatečně měkká na městské tankodromy i přiměřeně pevná v zatáčkách. Nemluvě o tom, že ten potahový děs nevsákl vodu ani zmrzlinu (importére, promiň) a přesto jsme neměli pocit, že bychom seděli na plastu.

Jsme v sedmimístném MPV, takže vyrážíme na průzkum zavazadelníku. V jeho podlaze ukryté sedačky jsou tradičně vhodné nanejvýš pro školní mládež, okolo třetí řady se najdou také dostatečné odkládací prostory.

Orlando se u nás kupodivu nedá koupit jako pětimístné, což dost významně zmenšuje prostor pro zavazadla. Pojmem „dost významně“ přitom míníme 454 litrů ve chvíli, kdy je třetí řada ukryta v podlaze. Své vykonává podélně neposuvná druhá řada sedadel a olbřímí zadní podběhy, takže v porovnání například s 757 litry Renaultu Grand Scénic se významná rodinná veličina dostává do poněkud jiného světla.

Orlandu ale nemůžeme upřít dostatečný prostor na každém z pětice hlavních sedadel, což ocení zejména možná trojice cestujících ve druhé řadě. Zdánlivá maličkost – vysoká stavba karoserie a vysoko umístěné sedáky spolu s nadstandardně širokými dveřmi umožňují mimořádně pohodlné nastupování.

obrázek [600 x 432]  

Silnější z nabízených dvoulitrových turbodieselů rozdává svých 120 kW poněkud jankovitě, turboefekt by zde pánové z GM mohli vyučovat. Je to ale jediná podstatná výtka – vyšší hlučnost na volnoběh zmizí po prvním polechtání plynu, a po několika dnech jsme se shodli na větě, která znalcům TOHOTO koncernu bude znít jako scifi: ten motor je tichý! Při akceleraci ve městě, při dálničních rychlostech i při poklidném výletě se hluk drží zpátky a přes kapotu neproleze. A není sám, přehnaný hluk nevydává ani ona na pohled všelijaká karoserie.

S jízdou je to těžké. V prvních pár metrech zatáčky se těžké rodinné kombi tváří málem jako Impreza, pak ale přijde ke slovu fyzika a už to piští.

Ale vážně – v poměru k výšce a hmotnosti odvádí podvozek opět překvapivě výbornou práci, a stopu drží s jistotou. Svět se asi zbláznil, když v „asijském“ MPV najdeme čitelné řízení, ale u Orlanda tomu prostě tak je.

Výtrysky chvály ale ochabnou za prvním příčným prahem, retardérem či něčím podobným – tam totiž auto ukáže, zač je toho zub a ucho.

Pedálové hodnocení klesá zprava doleva. Zatímco plyn je vzorem jemnosti a síly a brzdy jsou dávkovatelné tak nějak normálně, spojkový pedál bychom někdy nejraději rozšlápli. Což o citlivost – kdo někdy ovládl “rajčáky“ na ruském pásovém traktoru DT, nebude mít problém. Ale ono bezvadné utlumení motoru nedá vědět, kdy vlastně spojka zabírá! Určitě to lze nacvičit, ale v rodinném voze bychom čekali něco jemnějšího, vždyť Opel i Chevy to umějí!

Za 637 ujetých kilometrů si vůz řekl průměrně o 6,9 l nafty na každou stovku, což s ohledem na vysoký podíl městského provozu není vůbec zlé. Přesně, ale úplně přesně stejnou hodnotu vykazuje jízda ustálenou rychlostí 130 km/h.

Pokud jde jen o poměr ceny a výkonu, nelze se vytáčet – Orlando je bezmála nejlepší auto na trhu. Musíte mu ale odpustit pár specifik, z nichž některé mohou být u rodinného MPV, ehm, důležité. Velikost zavazadelníku, ovládání spojky či možná kontroverzní vzhled nejsou nepřekonatelné. Chevrolet si zaslouží pochválit za dobré auto a český dovozce za dobrou cenu. Doba je zlá a ani tyto faktory se často nepotkávají. Takže sláva!

obrázek [600 x 412]  

První cena vozu362.000,- (LS, 1.8 104 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací467.900,- (LT Plus 2.0 CRDi 120 kW)
Základní cena testovaného vozu482.900,- (LTZ 2.0 CRDi 120 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků517.900,- (LTZ 2.0 CRDi 120 kW)

Plusy

  • Cena!
  • Prostor pro cestující
  • Snadno sklopná sedadla ve třetí řadě
  • Tichý a úsporný motor
  • Nekonfliktní řízení

Minusy

  • Zbytečně omezený zavazadelník
  • Necitlivé ovládání spojky
  • Turboefekt
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Chevrolet Orlando 2,0 VCDI

Cena v základní výbavě: 482 900 Kč Cena v testované výbavě: 517 900 Kč

Základní výbava:Nárazníky v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, otevírání kufru chromované, tónovaná skla, mřížka chladiče s chromovaným orámováním, ochranný kryt podvozku stříbrný, ozdobná okenní lišta chromovaná, volant v kůži, informační displej - zobrazení času, venkovní teploty, rádia, modré podsvícení přístrojového panelu, ledově-modré podsvícení středové konzole, palubní počítač, středový odkládací prostor s krytem, odkládací prostor na středové konzole za panelem autorádia, středová loketní opěrka vzadu s držákem nápojů, držáky na nápoje vpředu, držáky na nápoje vzadu, 3.řada sedadel, schránka na brýle, zatahovací roletka zavazadlového prostoru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatavováním, zapalovač a popelník, stříbrné lemování ukazatelů v přístrojové desce, síť do zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, ABS, systém elektronické kontroly stability (ESC), airbag řidiče a spolujezdce, airbag spolujezdce odpojitelný, boční, okenní airbagy, výškově nastavitelné opěrky hlavy, naklápěcí, 3 opěrky hlavy vzadu, předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, signalizace zapnutí bezp. pásů řidiče a spolujezdce, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, parkovací senzor vzadu, klimatizace a vytápění, automatická klimatizace se vzduchovým filtrem, výdechy vytápění vzadu, rozmrazování zadního skla, elektricky ovládaná okna, sekvenční na straně řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná okna vzadu, vnější zpětná zrcátka vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná, dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, zadní stěrač s cyklovačem, denní svícení, světlomety s funkcí Follow me home, tempomat, zpětné konverzační zrcátko, skládací klíč, sada pro opravu pneumatik, sedadlo spolujezdce s nastavitelnou výškou, loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, třetí řada sedadel sklopná do roviny, rádio s přehrávačem CD MP3, vstup AUX, ovládání rádia na volantu, 6 reproduktorů, konektor USB s možností připojení iPodu, disky kol z lehké slitiny 17".

Výbava testovaného vozu:Navigační systém (23.000,- Kč), metalíza (12.000,- Kč).

Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice Předsedou Evropského parlamentu je lidovec Antonio Tajani, socialisté vyklízejí pozice

Všeobecný ústup politické levice na kontinentu pokračuje…

 
Technické údaje
Motor Chevrolet Orlando 2,0 VCDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.9 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 89 / 4554
Objem nádrže (l):93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / 707
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4652
b) šířka (mm): 1836
c) výška (mm): 1633
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Chevrolet Orlando 2,0 VCDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 

Přidat názorDiskuse: Chevrolet Orlando 2,0 VCDI – Orgie ceny…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace Chevrolet Orlando 2014: Decentní facelift a nová navigace

Velké MPV za malé peníze od Chevroletu prošlo…

Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW) Chevrolet Orlando: Nabídku motorů rozšiřuje 1,4 Turbo (103 kW)

Přeplňovaná čtrnáctistovka je už známá z několika Opelů.

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy terorizují vyhlášené obchodní centrum

Drogy, rvačky, přepadení: Uprchlické gangy…

Obchodní centrum s největším obratem ve Švédsku se pomalu mění v „no-go zónu“. Na vině jsou podle policie gangy…

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident v Davosu hájil globalizaci

Papaláši se bojí Trumpa a brexitu. Čínský prezident…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začalo každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

 

iSport.cz

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben. Zůstane v Bayernu

Přestupem do Číny končíte kariéru, kritizuje Robben.…

V Bayernu Mnichov vyhrál pět titulů i Ligu mistrů, kroutí tam už osmou sezonu. A v pondělí Arjen Robben rozhodl,…

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je zrádné, ale zvládli jsme to

Čtyřbodový Červený po kanonádě: I vedení 5:0 je…

Devět gólů. Takový ranec nasypal Hradec Chomutovu. „Řekli jsme si, že začneme aktivně, budeme hodně střílet a…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama