Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Chevrolet Orlando 2,0 VCDI – Orgie ceny s prostorem

Ondřej Šuch
Diskuze (33)
Konečně MPV, které vypadá jako MPV, je prostorné jako MPV a stojí jako o třídu menší auto. Na design nehledíme, zkoušeli jsme podstatnější věci.

Vypadalo to, že se už nedočkáme. Poté, co výrobci léta pracně budovanou strategii prostorné = drahé auto rozbourala Dacia Logan se sedmimístným kombi o rozvoru 2,9 m, se v tomto segmentu trhu dlouho nedělo nic podstatného. MPV bobtnala spolu s cenami a ani dva roky trvající krize s tím nic neudělala.

Na Chevroletu Orlando je na první pohled patrné, že je z trochu jiného těsta. Ano, karoserie je poněkud bachratá, můžeme kroutit hlavou nad vytaženými lemy blatníků, chromovými ozdobami či nizounkými okny, ale vše směřuje k jedinému: prostorné a na první pohled robustní MPV. Někdo v pár zmíněných detailech vidí prvky SUV, někdo hledá ve tvarech Asii, ale potenciálního kupce bude asi zajímat tohle: Není to vyloženě ošklivé a slibuje to dost místa uvnitř.

Případné ohlasy na rozevlátost či nekonkrétnost předchozích vět můžeme hned na začátku textu odkázat na ceník: Základní (sedmimístná!) verze se v ČR prodává se zážehovým motorem a nijak skromnou výbavou už za 362 tisíc, což je v rámci třídy nevídané.

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv  

Podobné překvapení se pro leckoho může odehrát v interiéru: post-asijské křivky aby pohledal a celek se ergonomií a kvalitou zpracování překvapivě blíží stále rozmáchlejším designovým kreacím například ve Fordu Focus.

Středový tunel o šířce sloní nohy kupodivu nepřekáží kolenům a vejde se na něj vše podstatné – i řadicí páka ve výši odpovídající MPV.

Chválu jsme pěli i na sedadla: napohled málo zajímavá a potažená látkou barvy „šmouhová směs“ byla při praktickém použití dostatečně měkká na městské tankodromy i přiměřeně pevná v zatáčkách. Nemluvě o tom, že ten potahový děs nevsákl vodu ani zmrzlinu (importére, promiň) a přesto jsme neměli pocit, že bychom seděli na plastu.

Jsme v sedmimístném MPV, takže vyrážíme na průzkum zavazadelníku. V jeho podlaze ukryté sedačky jsou tradičně vhodné nanejvýš pro školní mládež, okolo třetí řady se najdou také dostatečné odkládací prostory.

Orlando se u nás kupodivu nedá koupit jako pětimístné, což dost významně zmenšuje prostor pro zavazadla. Pojmem „dost významně“ přitom míníme 454 litrů ve chvíli, kdy je třetí řada ukryta v podlaze. Své vykonává podélně neposuvná druhá řada sedadel a olbřímí zadní podběhy, takže v porovnání například s 757 litry Renaultu Grand Scénic se významná rodinná veličina dostává do poněkud jiného světla.

Orlandu ale nemůžeme upřít dostatečný prostor na každém z pětice hlavních sedadel, což ocení zejména možná trojice cestujících ve druhé řadě. Zdánlivá maličkost – vysoká stavba karoserie a vysoko umístěné sedáky spolu s nadstandardně širokými dveřmi umožňují mimořádně pohodlné nastupování.

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv  

Silnější z nabízených dvoulitrových turbodieselů rozdává svých 120 kW poněkud jankovitě, turboefekt by zde pánové z GM mohli vyučovat. Je to ale jediná podstatná výtka – vyšší hlučnost na volnoběh zmizí po prvním polechtání plynu, a po několika dnech jsme se shodli na větě, která znalcům TOHOTO koncernu bude znít jako scifi: ten motor je tichý! Při akceleraci ve městě, při dálničních rychlostech i při poklidném výletě se hluk drží zpátky a přes kapotu neproleze. A není sám, přehnaný hluk nevydává ani ona na pohled všelijaká karoserie.

S jízdou je to těžké. V prvních pár metrech zatáčky se těžké rodinné kombi tváří málem jako Impreza, pak ale přijde ke slovu fyzika a už to piští.

Ale vážně – v poměru k výšce a hmotnosti odvádí podvozek opět překvapivě výbornou práci, a stopu drží s jistotou. Svět se asi zbláznil, když v „asijském“ MPV najdeme čitelné řízení, ale u Orlanda tomu prostě tak je.

Výtrysky chvály ale ochabnou za prvním příčným prahem, retardérem či něčím podobným – tam totiž auto ukáže, zač je toho zub a ucho.

Pedálové hodnocení klesá zprava doleva. Zatímco plyn je vzorem jemnosti a síly a brzdy jsou dávkovatelné tak nějak normálně, spojkový pedál bychom někdy nejraději rozšlápli. Což o citlivost – kdo někdy ovládl “rajčáky“ na ruském pásovém traktoru DT, nebude mít problém. Ale ono bezvadné utlumení motoru nedá vědět, kdy vlastně spojka zabírá! Určitě to lze nacvičit, ale v rodinném voze bychom čekali něco jemnějšího, vždyť Opel i Chevy to umějí!

Za 637 ujetých kilometrů si vůz řekl průměrně o 6,9 l nafty na každou stovku, což s ohledem na vysoký podíl městského provozu není vůbec zlé. Přesně, ale úplně přesně stejnou hodnotu vykazuje jízda ustálenou rychlostí 130 km/h.

Pokud jde jen o poměr ceny a výkonu, nelze se vytáčet – Orlando je bezmála nejlepší auto na trhu. Musíte mu ale odpustit pár specifik, z nichž některé mohou být u rodinného MPV, ehm, důležité. Velikost zavazadelníku, ovládání spojky či možná kontroverzní vzhled nejsou nepřekonatelné. Chevrolet si zaslouží pochválit za dobré auto a český dovozce za dobrou cenu. Doba je zlá a ani tyto faktory se často nepotkávají. Takže sláva!

chevrolet testy mpv chevrolet testy mpv  

První cena vozu362.000,- (LS, 1.8 104 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací467.900,- (LT Plus 2.0 CRDi 120 kW)
Základní cena testovaného vozu482.900,- (LTZ 2.0 CRDi 120 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků517.900,- (LTZ 2.0 CRDi 120 kW)

Plusy

  • Cena!
  • Prostor pro cestující
  • Snadno sklopná sedadla ve třetí řadě
  • Tichý a úsporný motor
  • Nekonfliktní řízení

Minusy

  • Zbytečně omezený zavazadelník
  • Necitlivé ovládání spojky
  • Turboefekt

Ondřej Šuch
Diskuze (33)
Chevrolet Orlando 2,0 VCDI
Cena základní sestavy 482 900 Kč
Výbava základní sestavy Nárazníky v barvě karoserie, vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, vnější kliky dveří v barvě karoserie, otevírání kufru chromované, tónovaná skla, mřížka chladiče s chromovaným orámováním, ochranný kryt podvozku stříbrný, ozdobná okenní lišta chromovaná, volant v kůži, informační displej - zobrazení času, venkovní teploty, rádia, modré podsvícení přístrojového panelu, ledově-modré podsvícení středové konzole, palubní počítač, středový odkládací prostor s krytem, odkládací prostor na středové konzole za panelem autorádia, středová loketní opěrka vzadu s držákem nápojů, držáky na nápoje vpředu, držáky na nápoje vzadu, 3.řada sedadel, schránka na brýle, zatahovací roletka zavazadlového prostoru, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zatavováním, zapalovač a popelník, stříbrné lemování ukazatelů v přístrojové desce, síť do zavazadlového prostoru, elektrická zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru, ABS, systém elektronické kontroly stability (ESC), airbag řidiče a spolujezdce, airbag spolujezdce odpojitelný, boční, okenní airbagy, výškově nastavitelné opěrky hlavy, naklápěcí, 3 opěrky hlavy vzadu, předpínače bezpečnostních pásů na předních sedadlech, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, signalizace zapnutí bezp. pásů řidiče a spolujezdce, úchyty ISOFIX na krajních zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, parkovací senzor vzadu, klimatizace a vytápění, automatická klimatizace se vzduchovým filtrem, výdechy vytápění vzadu, rozmrazování zadního skla, elektricky ovládaná okna, sekvenční na straně řidiče a spolujezdce, elektricky ovládaná okna vzadu, vnější zpětná zrcátka vnější zpětná zrcátka elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná, dálkově ovládané centrální zamykání, dešťový senzor, zadní stěrač s cyklovačem, denní svícení, světlomety s funkcí Follow me home, tempomat, zpětné konverzační zrcátko, skládací klíč, sada pro opravu pneumatik, sedadlo spolujezdce s nastavitelnou výškou, loketní opěrka řidiče, dělené sklopné zadní sedadlo 60/40, třetí řada sedadel sklopná do roviny, rádio s přehrávačem CD MP3, vstup AUX, ovládání rádia na volantu, 6 reproduktorů, konektor USB s možností připojení iPodu, disky kol z lehké slitiny 17". Kč
Cena testované sestavy 517 900 Kč
Výbava testované sestavy Navigační systém (23.000,- Kč), metalíza (12.000,- Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.9 / 4.9 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 89 / 4554
Objem nádrže (l): 93
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1580 / 707
Rozměr pneu: 225/50 R17
Chevrolet Orlando 2,0 VCDI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4652
b) šířka (mm): 1836
c) výška (mm): 1633
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1584
f) rozchod vzadu (mm): 1588
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1000
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
23. 8. 2011 11:10
Re: 7míst ?
Meriam 180 cm. Do tretieho radu sa v pohode zmestim. Samozrejme, nie je to velmi pohodlne, ale da sa. Je tam viac miesta ako napr. v Zafire (mal som moznost porovnat). Manzelka (cca 170cm) nema v tretom rade ziadny problem ani na dlhej ceste, deti samozrejme detto. V pripade potreby sa tam bez problemov zmestia dve detske sedacky. Z hladiska bezpecnosti samozrejme nie je rozumne davat male deti v sedackach do tretieho radu. Takze pouzitelnost 7 miest v Orlande je velmi dobra - vlastna skusenost, nie teoreticke dristy... ;-)
23. 8. 2011 11:03
Re: 7míst ?
Pravdu povediac, trochu ma irituju taketo otazky. Nedochadza Ti, ze niekto moze mat aj viac ako 3 deti a nema na VW Transporter? To je moj pripad. Orlando vychadza ako velmi dobra moznost pre odvezenie 2-och dospelych a 4-och deti, ked nemam odvahu ani potrebne znalosti ist do niecoho vacsieho jazdneho, Logan MCV zrovna nemusim (o.i. hlavne kvoli mizernej bezpecnosti a variabilite - tretia rada sedadiel je bud vsetko alebo nic...) a na ine uz velmi nie su financie...
29. 7. 2011 23:27
Re: 7míst ?
7 miest sa niekomu môže hodiť - ale podmienkou je ich POUŽITEĽNOSŤ.
29. 7. 2011 23:25
Re: Isofix je dobrá investícia ...
:yes:
29. 7. 2011 23:24
Re: Isofix je dobrá investícia ...
Tak správne.