Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

 
 

Když už výkonově nestačí zážehová čtrnáctistovka a HDi se ještě nevyplatí, má zájemce o Citroën C3 Picasso jedinou volbu: 1,6 VTi s maximálním výkonem 88 kW.

Pohled do základního ceníku je s to odbourat i silnější povahy. Vůz s touto motorizací je k dispozici až se stupněm výbavy SX a to za velmi vtipných 418 tisíc Kč. Citroën ale již tradičně láká na velké rozdíly mezi standardními a akčními slevami, takže například reálná cena tohoto vozu začíná v současnosti na 359.900,-Kč.

Za své peníze dostane zákazník skutečně poctivou porci auta – hledá-li obratné a velmi prostorné malé MPV, neprohloupí. (Již dříve jsme přinesli testy C3 Picasso s motory 1,4 VTi1,6 HDi). I námi testovaný vůz zaujme designem, který většinou nepřevažuje nad účelností, což je patrné zejména v pocitu prostoru a vzdušnosti uvnitř kabiny.

obrázek [300 x 324] Přední sedadla by mohla vyučovat disciplínu pohodlí napříč kontinenty, některým nejmenovaným značkám by bylo také vhodné ukázat, že u C3 Picasso středová konzole skutečně NENÍ v kontaktu s koleny.

Na druhou stranu jsme žehrali na malý počet odkládacích prostor, skutečně obtížně využitelné jsou také například prohlubně na kelímky s nápoji: jsou zcela na podlaze a řidič se pro ně musí dost obtížně shýbat. Také sdružený panel, který vystupuje z palubní desky a slouží jako multifunkční displej, po celou dobu testu nepříjemně vrzal.

Ale abychom jen nekritizovali – vzdor vysokému posazu a rozsáhlému prosklení není výhled z vozu ideální, dost manévrů ale usnadní rozměrná zpětná zrcátka, velký rejd a příplatkový parkovací asistent. Dobře využitelná jsou zadní asymetricky dělená sedadla, která lze podélně posouvat o 150 mm a přidávat tak místa buď pro kolena zadních pasažérů nebo zvětšovat místo pro náklad až na 500 litrů.

obrázek [555 x 273]
 

Od základní čtrnáctistovky dělí motor 1,6 VTi odstup 18 kW a 25 Nm, což lze na živější jízdě rozeznat zcela zřetelně. Agregát, který je podobně jako jeho o dvě deci menší sourozenec vyvinut ve spolupráci s BMW, má rozhodně co nabídnout. Koho by ještě před pár lety napadlo, že i v malém Citroënu najde motor s proměnným zdvihem sacích ventilů a plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Zvláště rozjezdy a jízda běžnými rychlostmi už nevyžadují tak častý kontakt plynového pedálu s podlahou. Čtyři válce pod kapotou do otáček nutit netřeba – omezovač zasahuje v 6000 min-1 a někde mezi 2800 – 4000 min-1 pracuje motor nejpružněji. Celou tu nádheru, která kupodivu i dobře zní, tak kazí řadicí páka – méně přesné řazení bychom ještě nějak snesli, daleko citelněji ale chybí šestý rychlostní stupeň. Při dálničním maximu točí motor 3850 min-1, což nepřispívá ani k akustickému komfortu posádky, ani k nízké spotřebě. Ta se v tom okamžiku pohybuje u poloprázdného vozu pravidelně nad osmilitrovou hranicí, což by jistě šlo zlepšit. Velmi svižná jízda s průměrem 100 km/h pak vyžaduje 6,7 l/100 km, což už zní trochu lépe

obrázek [300 x 217] Komfortně nastavený podvozek potěší netečností k řadě městských nerovností, posádka si ale bude muset zvyknout na logické nectnosti: poměrně vysoké auto se občas naklání a vnitřní zadní kolo občas v ostřeji projeté zatáčce opustí podklad. Nejde o nic nebezpečného – jen je potřeba to znát a využívat dobrodiní komfortu a nízké podlahy, které vlečená ramena zadní nápravy umožňují. Podobně je to s řízením – pokud má muž či žena za volantem ambici pouze točit volantem, nenajde lepšího společníka: Věnec se dobře drží a posilovač má dost síly i na malý truck. Hyperpřesnost či dokonce zpětnou vazbu ale od tohoto ústrojí čekat nelze.

Citroën C3 Picasso s nejsilnější zážehovou motorizací je kvůli absenci šestého rychlostního stupně vhodné spíše na těžkou službu s častým převážením větší zátěže na menší vzdálenosti. Kdo toho chce vozit méně, zvolí čtrnáctistovku, kdo chce cestovat dále, měl by investovat do turbodieselu.

obrázek [555 x 288]
 

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlná přední sedadla
  • Objem a variabilita zavazadlového prostoru
  • Technicky vyspělý motor s příjemným zvukem
  • Slušná spotřeba při nízkých rychlostech

Minusy

  • Absence šestého rychlostního stupně
  • Nepřesné řazení
  • Ztráta kontaktu zadních kol s podkladem
  • Málo praktické odkládací prostory
  • Vyšší spotřeba při vysokých rychlostech
První cena vozu332.900,- (1.4 VTI 70 kW X)
První cena vozu s testovanou motorizací417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Základní cena testovaného vozu417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C3 Picasso 1.6 VTi

Cena v základní výbavě: 417 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, 3 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, akustická a vizuální signalizace nezapnutí a rozepnutí bezpečnostního pásu řidiče, akustická a vizuální signalizace rozepnutí bezpečnostních pásů vpředu a vzadu, 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, 2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), variabilní posilovač řízení, palubní počítač, tempomat + omezovač rychlosti, převodovka manuální 5-st., centrální zamykání s dálkovým ovládáním, panoramatické čelní sklo, tónovaná skla, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí pro místo řidiče, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace s klimatizovanou přihrádkou spolujezdce, pylový filtr, stěrač zadního okna, přední mlhové světlomety, vnitřní zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel, osvětlení interiéru, osvětlení zavazadlového prostoru, rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3 (mono-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6x repro, audio zásuvka typu jack, dálkové ovládání pod volantem), sklopná a posuvná lavice ve druhé řadě dělená v poměru 2/3 - 1/3 s nastavitelným sklonem opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění, kryt zavazadlového prostoru (pevný), výškově nastavitelné dno zavazadlového prostoru, zásuvka 12V mezi předními sedadly, boční ochranné lišty v černé barvě, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě a v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Podélný střešní nosič (4 000,-), hliníkové disky kol Blade (16 000,-), metalíza (12 000,-), paket City (18 000,-), paket Světlo (15 000,-), paket Cestování (6 000,-), navigace My Way (41 000,-).

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5660
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.5 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1506
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1259 / 408
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4078
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1624
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 980
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 4
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…