reklama


Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

 
 

Když už výkonově nestačí zážehová čtrnáctistovka a HDi se ještě nevyplatí, má zájemce o Citroën C3 Picasso jedinou volbu: 1,6 VTi s maximálním výkonem 88 kW.

Pohled do základního ceníku je s to odbourat i silnější povahy. Vůz s touto motorizací je k dispozici až se stupněm výbavy SX a to za velmi vtipných 418 tisíc Kč. Citroën ale již tradičně láká na velké rozdíly mezi standardními a akčními slevami, takže například reálná cena tohoto vozu začíná v současnosti na 359.900,-Kč.

Za své peníze dostane zákazník skutečně poctivou porci auta – hledá-li obratné a velmi prostorné malé MPV, neprohloupí. (Již dříve jsme přinesli testy C3 Picasso s motory 1,4 VTi1,6 HDi). I námi testovaný vůz zaujme designem, který většinou nepřevažuje nad účelností, což je patrné zejména v pocitu prostoru a vzdušnosti uvnitř kabiny.

obrázek [300 x 324] Přední sedadla by mohla vyučovat disciplínu pohodlí napříč kontinenty, některým nejmenovaným značkám by bylo také vhodné ukázat, že u C3 Picasso středová konzole skutečně NENÍ v kontaktu s koleny.

Na druhou stranu jsme žehrali na malý počet odkládacích prostor, skutečně obtížně využitelné jsou také například prohlubně na kelímky s nápoji: jsou zcela na podlaze a řidič se pro ně musí dost obtížně shýbat. Také sdružený panel, který vystupuje z palubní desky a slouží jako multifunkční displej, po celou dobu testu nepříjemně vrzal.

Ale abychom jen nekritizovali – vzdor vysokému posazu a rozsáhlému prosklení není výhled z vozu ideální, dost manévrů ale usnadní rozměrná zpětná zrcátka, velký rejd a příplatkový parkovací asistent. Dobře využitelná jsou zadní asymetricky dělená sedadla, která lze podélně posouvat o 150 mm a přidávat tak místa buď pro kolena zadních pasažérů nebo zvětšovat místo pro náklad až na 500 litrů.

obrázek [555 x 273]
 

Od základní čtrnáctistovky dělí motor 1,6 VTi odstup 18 kW a 25 Nm, což lze na živější jízdě rozeznat zcela zřetelně. Agregát, který je podobně jako jeho o dvě deci menší sourozenec vyvinut ve spolupráci s BMW, má rozhodně co nabídnout. Koho by ještě před pár lety napadlo, že i v malém Citroënu najde motor s proměnným zdvihem sacích ventilů a plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Zvláště rozjezdy a jízda běžnými rychlostmi už nevyžadují tak častý kontakt plynového pedálu s podlahou. Čtyři válce pod kapotou do otáček nutit netřeba – omezovač zasahuje v 6000 min-1 a někde mezi 2800 – 4000 min-1 pracuje motor nejpružněji. Celou tu nádheru, která kupodivu i dobře zní, tak kazí řadicí páka – méně přesné řazení bychom ještě nějak snesli, daleko citelněji ale chybí šestý rychlostní stupeň. Při dálničním maximu točí motor 3850 min-1, což nepřispívá ani k akustickému komfortu posádky, ani k nízké spotřebě. Ta se v tom okamžiku pohybuje u poloprázdného vozu pravidelně nad osmilitrovou hranicí, což by jistě šlo zlepšit. Velmi svižná jízda s průměrem 100 km/h pak vyžaduje 6,7 l/100 km, což už zní trochu lépe

obrázek [300 x 217] Komfortně nastavený podvozek potěší netečností k řadě městských nerovností, posádka si ale bude muset zvyknout na logické nectnosti: poměrně vysoké auto se občas naklání a vnitřní zadní kolo občas v ostřeji projeté zatáčce opustí podklad. Nejde o nic nebezpečného – jen je potřeba to znát a využívat dobrodiní komfortu a nízké podlahy, které vlečená ramena zadní nápravy umožňují. Podobně je to s řízením – pokud má muž či žena za volantem ambici pouze točit volantem, nenajde lepšího společníka: Věnec se dobře drží a posilovač má dost síly i na malý truck. Hyperpřesnost či dokonce zpětnou vazbu ale od tohoto ústrojí čekat nelze.

Citroën C3 Picasso s nejsilnější zážehovou motorizací je kvůli absenci šestého rychlostního stupně vhodné spíše na těžkou službu s častým převážením větší zátěže na menší vzdálenosti. Kdo toho chce vozit méně, zvolí čtrnáctistovku, kdo chce cestovat dále, měl by investovat do turbodieselu.

obrázek [555 x 288]
 

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlná přední sedadla
  • Objem a variabilita zavazadlového prostoru
  • Technicky vyspělý motor s příjemným zvukem
  • Slušná spotřeba při nízkých rychlostech

Minusy

  • Absence šestého rychlostního stupně
  • Nepřesné řazení
  • Ztráta kontaktu zadních kol s podkladem
  • Málo praktické odkládací prostory
  • Vyšší spotřeba při vysokých rychlostech
První cena vozu332.900,- (1.4 VTI 70 kW X)
První cena vozu s testovanou motorizací417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Základní cena testovaného vozu417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C3 Picasso 1.6 VTi

Cena v základní výbavě: 417 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, 3 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, akustická a vizuální signalizace nezapnutí a rozepnutí bezpečnostního pásu řidiče, akustická a vizuální signalizace rozepnutí bezpečnostních pásů vpředu a vzadu, 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, 2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), variabilní posilovač řízení, palubní počítač, tempomat + omezovač rychlosti, převodovka manuální 5-st., centrální zamykání s dálkovým ovládáním, panoramatické čelní sklo, tónovaná skla, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí pro místo řidiče, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace s klimatizovanou přihrádkou spolujezdce, pylový filtr, stěrač zadního okna, přední mlhové světlomety, vnitřní zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel, osvětlení interiéru, osvětlení zavazadlového prostoru, rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3 (mono-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6x repro, audio zásuvka typu jack, dálkové ovládání pod volantem), sklopná a posuvná lavice ve druhé řadě dělená v poměru 2/3 - 1/3 s nastavitelným sklonem opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění, kryt zavazadlového prostoru (pevný), výškově nastavitelné dno zavazadlového prostoru, zásuvka 12V mezi předními sedadly, boční ochranné lišty v černé barvě, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě a v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Podélný střešní nosič (4 000,-), hliníkové disky kol Blade (16 000,-), metalíza (12 000,-), paket City (18 000,-), paket Světlo (15 000,-), paket Cestování (6 000,-), navigace My Way (41 000,-).

Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
Technické údaje
Motor Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5660
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.5 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1506
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1259 / 408
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4078
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1624
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 980
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 4
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama