Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

Citroën C3 Picasso 1,6 VTi - VTipálek cenovka

 
 

Když už výkonově nestačí zážehová čtrnáctistovka a HDi se ještě nevyplatí, má zájemce o Citroën C3 Picasso jedinou volbu: 1,6 VTi s maximálním výkonem 88 kW.

Pohled do základního ceníku je s to odbourat i silnější povahy. Vůz s touto motorizací je k dispozici až se stupněm výbavy SX a to za velmi vtipných 418 tisíc Kč. Citroën ale již tradičně láká na velké rozdíly mezi standardními a akčními slevami, takže například reálná cena tohoto vozu začíná v současnosti na 359.900,-Kč.

Za své peníze dostane zákazník skutečně poctivou porci auta – hledá-li obratné a velmi prostorné malé MPV, neprohloupí. (Již dříve jsme přinesli testy C3 Picasso s motory 1,4 VTi1,6 HDi). I námi testovaný vůz zaujme designem, který většinou nepřevažuje nad účelností, což je patrné zejména v pocitu prostoru a vzdušnosti uvnitř kabiny.

obrázek [300 x 324] Přední sedadla by mohla vyučovat disciplínu pohodlí napříč kontinenty, některým nejmenovaným značkám by bylo také vhodné ukázat, že u C3 Picasso středová konzole skutečně NENÍ v kontaktu s koleny.

Na druhou stranu jsme žehrali na malý počet odkládacích prostor, skutečně obtížně využitelné jsou také například prohlubně na kelímky s nápoji: jsou zcela na podlaze a řidič se pro ně musí dost obtížně shýbat. Také sdružený panel, který vystupuje z palubní desky a slouží jako multifunkční displej, po celou dobu testu nepříjemně vrzal.

Ale abychom jen nekritizovali – vzdor vysokému posazu a rozsáhlému prosklení není výhled z vozu ideální, dost manévrů ale usnadní rozměrná zpětná zrcátka, velký rejd a příplatkový parkovací asistent. Dobře využitelná jsou zadní asymetricky dělená sedadla, která lze podélně posouvat o 150 mm a přidávat tak místa buď pro kolena zadních pasažérů nebo zvětšovat místo pro náklad až na 500 litrů.

obrázek [555 x 273]
 

Od základní čtrnáctistovky dělí motor 1,6 VTi odstup 18 kW a 25 Nm, což lze na živější jízdě rozeznat zcela zřetelně. Agregát, který je podobně jako jeho o dvě deci menší sourozenec vyvinut ve spolupráci s BMW, má rozhodně co nabídnout. Koho by ještě před pár lety napadlo, že i v malém Citroënu najde motor s proměnným zdvihem sacích ventilů a plynule variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Zvláště rozjezdy a jízda běžnými rychlostmi už nevyžadují tak častý kontakt plynového pedálu s podlahou. Čtyři válce pod kapotou do otáček nutit netřeba – omezovač zasahuje v 6000 min-1 a někde mezi 2800 – 4000 min-1 pracuje motor nejpružněji. Celou tu nádheru, která kupodivu i dobře zní, tak kazí řadicí páka – méně přesné řazení bychom ještě nějak snesli, daleko citelněji ale chybí šestý rychlostní stupeň. Při dálničním maximu točí motor 3850 min-1, což nepřispívá ani k akustickému komfortu posádky, ani k nízké spotřebě. Ta se v tom okamžiku pohybuje u poloprázdného vozu pravidelně nad osmilitrovou hranicí, což by jistě šlo zlepšit. Velmi svižná jízda s průměrem 100 km/h pak vyžaduje 6,7 l/100 km, což už zní trochu lépe

obrázek [300 x 217] Komfortně nastavený podvozek potěší netečností k řadě městských nerovností, posádka si ale bude muset zvyknout na logické nectnosti: poměrně vysoké auto se občas naklání a vnitřní zadní kolo občas v ostřeji projeté zatáčce opustí podklad. Nejde o nic nebezpečného – jen je potřeba to znát a využívat dobrodiní komfortu a nízké podlahy, které vlečená ramena zadní nápravy umožňují. Podobně je to s řízením – pokud má muž či žena za volantem ambici pouze točit volantem, nenajde lepšího společníka: Věnec se dobře drží a posilovač má dost síly i na malý truck. Hyperpřesnost či dokonce zpětnou vazbu ale od tohoto ústrojí čekat nelze.

Citroën C3 Picasso s nejsilnější zážehovou motorizací je kvůli absenci šestého rychlostního stupně vhodné spíše na těžkou službu s častým převážením větší zátěže na menší vzdálenosti. Kdo toho chce vozit méně, zvolí čtrnáctistovku, kdo chce cestovat dále, měl by investovat do turbodieselu.

obrázek [555 x 288]
 

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Pohodlná přední sedadla
  • Objem a variabilita zavazadlového prostoru
  • Technicky vyspělý motor s příjemným zvukem
  • Slušná spotřeba při nízkých rychlostech

Minusy

  • Absence šestého rychlostního stupně
  • Nepřesné řazení
  • Ztráta kontaktu zadních kol s podkladem
  • Málo praktické odkládací prostory
  • Vyšší spotřeba při vysokých rychlostech
První cena vozu332.900,- (1.4 VTI 70 kW X)
První cena vozu s testovanou motorizací417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Základní cena testovaného vozu417.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Cena testovaného vozu vč. příplatků525.900,- (1.6 VTI 88 kW SX)
Spolupracujeme s TipCars.com

Citroën C3 Picasso 1.6 VTi

Cena v základní výbavě: 417 900 Kč Cena v testované výbavě: 525 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + EBA + samočinná aktivace výstražných světlometů při prudkém brzdění, čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností odpojení airbagu spolujezdce, boční a hlavové airbagy, bezpečnostní pásy vpředu s pyrotechnickým předpínačem a omezovačem tahu, 3 x bezpečnostní tříbodové pásy vzadu, akustická a vizuální signalizace nezapnutí a rozepnutí bezpečnostního pásu řidiče, akustická a vizuální signalizace rozepnutí bezpečnostních pásů vpředu a vzadu, 5 x výškově nastavitelné opěrky hlavy, 2 x bezpečnostní úchyty ISOFIX pro upevnění dětské sedačky na krajních sedadlech druhé řady, automatické zamykání dveří a zavazadlového prostoru za jízdy (automatická deaktivace v případě dopravní nehody), variabilní posilovač řízení, palubní počítač, tempomat + omezovač rychlosti, převodovka manuální 5-st., centrální zamykání s dálkovým ovládáním, panoramatické čelní sklo, tónovaná skla, elektricky ovládaná okna předních dveří se sekvenčním ovládáním a ochranou proti přiskřípnutí pro místo řidiče, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, výškově a podélně nastavitelný volant, manuální klimatizace s klimatizovanou přihrádkou spolujezdce, pylový filtr, stěrač zadního okna, přední mlhové světlomety, vnitřní zpětné zrcátko pro sledování zadních sedadel, osvětlení interiéru, osvětlení zavazadlového prostoru, rádio RD4 s přehrávačem CD / MP3 (mono-tuner, AM/FM, RDS, přehrávač CD, 6x repro, audio zásuvka typu jack, dálkové ovládání pod volantem), sklopná a posuvná lavice ve druhé řadě dělená v poměru 2/3 - 1/3 s nastavitelným sklonem opěradla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, látkové čalounění, kryt zavazadlového prostoru (pevný), výškově nastavitelné dno zavazadlového prostoru, zásuvka 12V mezi předními sedadly, boční ochranné lišty v černé barvě, kryty vnějších zpětných zrcátek v černé barvě a v barvě karoserie.

Výbava testovaného vozu:Podélný střešní nosič (4 000,-), hliníkové disky kol Blade (16 000,-), metalíza (12 000,-), paket City (18 000,-), paket Světlo (15 000,-), paket Cestování (6 000,-), navigace My Way (41 000,-).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Citroën Testy MPV

Technické údaje
Motor Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 5660
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.4 / 5.5 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 385 / 1506
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1259 / 408
Rozměr pneu:195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4078
b) šířka (mm): 1730
c) výška (mm): 1624
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1472
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 980
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 730 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Citroën C3 Picasso 1.6 VTi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 6
Odstupňování převodovky: 4
Snadnost řazení: 4
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 6
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




PSA pozastaví výrobu na Slovensku PSA pozastaví výrobu na Slovensku

Výroba v trnavském závodě se opět zastaví, o automobily…

Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu Modernizovaný Citroën C3 Picasso se předvádí na prvním videu

Faceliftované malé MPV se světu poprvé ukáže na…

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Dnes 16:50

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a lidovci kývli Starostům

Bělobrádek smetl Čunka, uspěli Jurečka i Herman a…

Vicepremiér Pavel Bělobrádek s přehledem zvítězil v souboji o křeslo předsedy lidovců, když získal 84 procent…

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové dutinu nosní!

Provokatér Pavol Habera: Prstem prozkoumal Peštové…

Ti dva se spolu opravdu nenudí. Zpěvák Pavol Habera (55) svoji partnerku Danielu Peštovou (46) umí tedy pořádně…

 

iSport.cz

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se na Stínadlech hrát nebudou

VIDEO: Teplice - Dukla 0:1. Zmar domácích. Poháry se…

Fotbalisté Teplic předkolo Evropské ligy hrát nebudou. I když měli svůj osud ve vlastních rukou, poslední ligový…

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Straka o MS: Že přijel Pastrňák bez smlouvy? Zbytečný humbuk

Ve zlaté éře českého hokeje patřil mezi nejvýraznější osobnosti. Majitel Plzně a její trenér Martin Straka proto…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…