Test Auto.cz

Dlouhodobý test: Honda CR-V (3.díl). Je tady finále!

5.9. 2016
Verdikt
 

Japonské SUV to má za sebou! Jak Honda CR-V zvládla půlroční dlouhodobý test?

Při týdenním testu si často říkám, že kdybych jezdil s autem delší dobu, určitě bych si na nějaké ty menší nedostatky zvykl a postupem času je za negativa možná ani nepovažoval. Dlouhodobý test Hondy CR-V byl v tomto směru velmi poučný. A přiznám se, že z věcí, které mě štvaly na začátku, jsem si nezvykl ani na jednu.

Zábava a bezpečnost

Ať to má honda za sebou, tedy nejdříve ke slabším stránkám. Jestliže jste četli předcházející díly dlouhodobého testu, určitě tušíte, o čem bude řeč. Ovládání infotainmentu a bezpečnostní systémy v čele s adaptivním tempomatem. U prvního bodu se omezil snad jen na konstatování, že ani po půl roce jsem se nenaučil rádio ovládat tak, aby mě tato činnost neodváděla od řízení více, než bych považoval za bezpečné. Užil jsem si také s navigací. Nejenže jsem musel vždy otrocky zadávat celou adresu, ačkoliv by mi úplně stačilo a vyhovovalo centrum obce, v Praze navíc navigace pravidelně kolabovala. Asi na ni těch ulic a křižovatek bylo moc, v jiných městech se děvče neztrácelo a spolehlivě navádělo. V Praze jsem se však po čase vždy a znovu díval jen na černou obrazovku. A ještě, nezapomeňte před každou jízdou odkliknout zprávu na displeji s bezpečnostními instrukcemi! Jinak se infotainment nenastartuje…

Bezpečnostním systémům jsem se věnoval v díle minulém, nyní jen připomenu, že jsem vypnul vše, co šlo, jinak honda neustále pípala, škubala s pásem a vůbec všelijak „zpříjemňovala“ jízdu. Adaptivní funkci však u tempomatu deaktivovat nešlo, což mě donutilo nakonec na udržování rychlosti kompletně zanevřít. Tempomat se totiž podobně jako všechny bezpečnostní systémy projevoval vyloženě úzkostlivě a neustálým upravováním rychlosti dělal všechno proto, aby jízda byla co možná nejméně plynulá. Na dálnici se pak pravidelně lekal pomalu jedoucího osobáku za kamionem. „Co kdyby se chystal předjíždět! Raději zpomalím,“ řekl si tempomat a šlápl na brzdu. Co si v tu chvíli říkal řidič za mnou, raději nechci vědět.

Úsporný, ale mohl by být ještě tišší

V prvním díle dlouhodobého testu jsem motor 1.6 i-DTEC/118 kW chválil za kultivovaný chod a proti prvním exemplářům čtyřválce s jedním turbodmychadlem zlepšené odhlučnění. Kdyby se však Honda v tomto směru rozhodla ještě pro další posun, proti bych nebyl. Konkurence umí být tišší, viz nedávno testované francouzsko-japonské duo Kadjar/X-Trail. Čtyřválec 1.6 dCi ale zase trápí výrazný turboefekt, šestnáctistovka i-DTEC v Hondě CR-V nic podobného nezná, díky dvojitému přeplňování zatahuje krásně plynule. Ovšem, jak už jsem také napsal, nikterak oslnivě. Při plném plynu v rychlostech kolem stovky byste šestnáctistovce 118 kW a 350 N.m rozhodně netipovali. Dynamika je vlažnější možná kvůli menšímu mezichladiči – vysoká teplota nasávaného vzduchu jde přece proti účinnosti motoru. Dobrou zprávou pro dynamiku není ani chybějící vstřikování močoviny. Aby totiž honda bez AdBlue nežrala, musí produkovat co nejméně oxidů dusíku. A to je samozřejmě další věc, která negativně ovlivňuje účinnost spalovací jednotky. CR-V je nicméně úsporné i s akumulačním zádržným katalyzátorem, který obecně spotřebu paliva zvyšuje (k likvidaci oxidů dusíku se používá oxid uhelnatý z paliva). Půlroční výsledek činí 7,2 litru, což lze považovat za hezké číslo, konkurence vybavená vstřikováním močoviny však prostřednictvím palubního počítače hlásí i nižší hodnoty (viz srovnávací test s VW Tiguan). A je méně citlivá na změnu jízdního stylu.

obrázek [600 x 404]  

Spojení s devítistupňovým automatem fungovalo za jízdy slušně, změna převodů probíhala rychle, celou dobu jsem si ale říkal, že je jich zbytečně moc. Hlavně při sekvenčním podřazování, když jsem chtěl brzdit motorem třeba před semafory. Než jsem se „proklikal“ k dvojce, skoro už naskočila zelená. A třeba při parkování bylo nutno s plynem zacházet velmi opatrně, Honda CR-V poskakovala, jako by místo klasického měniče používala dvouspojku.

Není to náhodou kombík?

Po celou dobu testu na mě Honda CR-V působila spíš jako lehce zvýšený kombík než skutečné SUV. Vzhledem k světlosti podvozku pouhých 165 mm se opravdu není co divit, že byste zpoza volantu usuzovali na kombík. I díky celkově tužšímu podvozku. V zatáčkách se CR-V nejen na poměry kategorie naklání jen velice mírně, houpavou chůzí se v oblouku rozhodně nepohybuje. Řízení se ovšem zpětné vazbě vyhýbá prakticky dokonale, zatáčkovitější trasu si tedy nijak zvlášť neužijete.

Na nerovnostech bych s přihlédnutím k tvrdšímu charakteru podvozku očekával nějaký ten občasný bouchanec, skutečnost je ale v zásadě komfortní. Honda znervózní až na větších dírách, do té doby je v podstatě klid.

Sloužila spolehlivě

Kromě nefunkčního čidla palivového filtru nemusela dlouhodobě testovaná honda neplánovaně do servisu ani jednou. Na CR-V se mi nejvíc líbil prakticky pojatý interiér, včetně velkého kufru s objemem 589 litrů. Nebýt méně pohodlných zadních sedaček, neměl bych uvnitř co kritizovat. Mimořádně pohodlné přední sedačky jsou pak jednou z nejsilnějších stránek auta.

Infotainment a bezpečnostní systémy to už schytaly dost, to je pro mě zase suverénně nejslabší část Hondy CR-V. A stále si myslím, že jde o dost zbytečnou chybu. Naladit adaptivní tempomat, hlídání v jízdním pruhu apod. takovým způsobem, aby řidiče neotravovaly, přece není takový problém. Stejně tak použít logičtější uspořádání palubního rozhraní.

Vznětová dvojitě přeplňovaná šestnáctistovka s výkonem 118 kW neohromí dynamikou, hlavně ve vyšších rychlostech však CR-V docela rychle dochází dech. Dlouhodobý průměr 7,2 litrů špatný není, při větší zátěži ale dovede rychle pospíchat nad osm. A kdyby byl čtyřválec ještě o něco lépe odhlučněn, také bych neprotestoval.

obrázek [600 x 425]  

Celkově je Honda CR-V příjemné auto, nad nejnovější konkurencí sice skoro v ničem zásadně nevyniká (tedy až na opravdu objemný kufr), kromě „IT“ nedostatků ale taky nikde citelně neztrácí. Cena testované verze je však hodně vysoká. Dvojitě přeplňovaná šestnáctistovka v kombinaci s automatem, pohonem všech kol a top specifikací Executive přijde na 984.900 Kč. Po třicetitisícové slevě… Výbava je, pravda, vyčerpávající, ale milion je nebezpečně nadosah. Nejlevnější výše zmíněná pohonná kombinace stojí 834.900 Kč (verze Elegance), znovu tedy nic vyloženě levného. To jsou částky zhruba odpovídající novému VW Tiguan a o něm od začátku píšeme, že se cenově hodně rozšoupnul.

Honda CR-V se už tedy v redakčních garážích nenachází, vystřídalo ji jiné japonské SUV. Znovu s pohonem všech kol a vznětovou šestnáctistovkou, ovšem jen s jedním turbodmychadlem, klasický automat pak vystřídal variátor. Napadá vás, co by to mohlo být? Nebudu dělat tajemného, novým dlouhodobě testovaným vozem Auto.cz je Nissan Qashqai 1.6 dCi 96 kW All-mode 4x4-i!

Nejlevnější verze modelu519.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x2)
Základ s testovaným motorem774.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4)
Testovaný vůz bez příplatků974.900 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)
Testovaný vůz s výbavou1.038.800 Kč (1.6 i-DTEC/118 kW 4x4 9AT)

Plusy

  • Prostorný a praktický interiér
  • Objemný zavazadlový prostor
  • Úsporný a dobře odhlučněný motor
  • Stabilní podvozek

Minusy

  • Průměrná dynamika
  • Ovládání infotainmentu
  • Zmatkující bezpečnostní systémy
  • Méně pohodlné zadní sedačky
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 974 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 038 800 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, protikolizní systém, bezklíčový vstup a startování, kožené sedačky, vyhřívané přední sedačky, dvouzónová automatická klimatizace, tempomat, elektricky ovládaná přední i zadní okna, navigace, bluetooth, zadní parkovací kamera, panoramatická střecha, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, automatická dálková světla, mlhovky, osmnáctipalcová litá kola, dojezdová rezerva.

Výbava testovaného vozu:Bezpečnostní paket Honda Sensing (+50.000 Kč), metalíza (+13.900 Kč).

Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné Světová banka: Argentina nedovoleně znárodnila aerolinky, musí zaplatit vysoké odškodné

Arbitrážní tribunál Světové banky nařídil Argentině…

Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci Ať se výrobci robotů inspirují v letectví a zavedou etické černé skříňky, nabádají vědci

Stejně jako každé letadlo nahrává letová data do černé…

V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.8 / 5.1
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1719 / 481
Rozměr pneu:225/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4605
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1585
f) rozchod vzadu (mm): 1590
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Dlouhodobý test: Honda CR-V (3.díl). Je…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS: Nejspíš ji čeká soud

Školačku Lindu (16) našli mezi hrdlořezy ISIS:…

V severoiráckém městě Mosulu osvobozeném z rukou radikálů z organizace Islámský stát (IS) našly vládní jednotky…

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

 

iSport.cz

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o bronzu rozhodla vteřina

Král Froome si pojistil triumf na Tour de France, o…

Britský cyklista Chris Froome si v časovce prakticky pojistil čtvrtý triumf na Tour de France v kariéře, když…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…