reklama


Test Auto.cz

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti

24.2. 2016
Verdikt
 

Móda velí – oplastujte vše, co by mohlo jen vzdáleně připomínat SUV. Už tak zvláštní model DS 4 se tak dočkal verze Crossback.

Že se původně luxusní odnož Citroënu stala samostatnou značkou, už dobře víte. Nově se tedy model nižší střední třídy jmenuje jen DS 4, jeho faceliftované provedení nedávno testoval David Bureš. A teď je tady zvýšené provedení s plasty navíc a označením Crossback.

Ještě před tím mi dovolte připomenout rok 2009, kdy se poprvé představil novodobý produkt s písmeny DS, tehdy ještě jako Citroën DS3. Tehdy jsem se pařížské premiéry zúčastnil i já, a když nás představitelé značky ujišťovali, že další modely budou následovat, docela jsem se těšil. Třídvéřová DS3 totiž nevypadala vůbec špatně a jak jsem se později přesvědčil, jezdila víc než slušně! Pak se ale ukázalo cosi těžko zařaditelného jménem DS4 a na pohled možná zajímavý, technicky ovšem mírně řečeno pokulhávající model DS5. A nadějné vyhlídky novodobých bohyň skončily…

A teď dostala image značky, původně zamýšlené jako exkluzivní, další ránu - v podobě módního extroverta DS 4 Crossback. Ano, vzhledu odkazujícího na SUV a potažmo terén se dočkal i tento nejspíš stylový hatchback! Alespoň, že si ve Francii zachovali jakous takous soudnost a Crossback vybavili jen velice decentním oplastováním, které se v zásadě omezuje jen na zvýrazněné lemy blatníků. Dá se říct, že transformace v „SUV“ dopadla ještě dobře. I když, těžko si představit, co by modelu DS 4 opravdu reálně uškodilo.

obrázek [600 x 354]

To je ale možná až moc pesimismu. Vždyť v testované oranžové barvě působí Crossback minimálně docela slibně, faceliftované přídi eleganci upřít nemůžu. A je pravda, že zadní partie se k modernizovanému předku hodí víc než původní řešení v zásadě kopírující model C4. Bohužel, design je místy dost prvoplánový – stačí otevřít zadní boční dveře. Jejich hrana je pak vyloženě děsivá, na tohle se napíchnout v lepším případě žebry… A samozřejmě, jak jsme už několikrát psali, zadní boční okna nestáhnete, ani nevyklopíte. Vlastně to moc nevadí, dospělý cestující se na zadní sedačky stejně skoro neposadí, chybí hlavně místo pro nohy.

Exteriér by tedy mohl zaujmout, proč ne. Interiér si už ovšem s prémiovým zbožím nespletete ani náhodou. Zvlášť v testované konfiguraci, postrádající kožené obšití přístrojovky, absentují také sedačky s náramkovým vzorem v kůži Habana. O tyto příplatky ochuzený DS 4 Crossback pak uvnitř vypadá úplně stejně jako trochu vybavenější Citroën C4. Ten se ovšem prodává od 349 900 Kč, DS 4 Crossback přijde minimálně na sedm set tisíc! Takové cenovce interiér neodpovídá, detaily (ovládání a grafika palubního systému, přístroje, jednotlivá tlačítka…) navíc nemilosrdně zastarávají. Zpracování je nicméně na slušné úrovni, kvalita plastů dejme tomu také. Tedy až na okolí sedmipalcového displeje. Na odůvodnění částky 870 900 Kč za testovaný kousek je to však hodně málo.

obrázek [600 x 296]

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6

Cena v základní výbavě: 742 900 Kč Cena v testované výbavě: 870 900 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, tempomat, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dešťový senzor, bluetooth hands-free, rádio s CD a MP3, osmnáctipalcová litá kola, zadní parkovací senzory.

Výbava testovaného vozu:Bezklíčový vstup a startování (+10.000 Kč), přední LED a samonatáčecí světlomety (+30.000 Kč), sedmipalcový dotykový displej a parkovací kamera (+26.000 Kč), čalounění sedadel látka/kůže (+18.000 Kč), navigace (+22.500 Kč), hliníkové pedály (+2.000 Kč), dojezdové náhradní kolo (+3.000 Kč), metalíza (+16.500 Kč).

Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
Technické údaje
Motor DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 3.8 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 505
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1529
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1532
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama