Test Auto.cz

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti

24.2. 2016
Verdikt
 

Móda velí – oplastujte vše, co by mohlo jen vzdáleně připomínat SUV. Už tak zvláštní model DS 4 se tak dočkal verze Crossback.

Že se původně luxusní odnož Citroënu stala samostatnou značkou, už dobře víte. Nově se tedy model nižší střední třídy jmenuje jen DS 4, jeho faceliftované provedení nedávno testoval David Bureš. A teď je tady zvýšené provedení s plasty navíc a označením Crossback.

Ještě před tím mi dovolte připomenout rok 2009, kdy se poprvé představil novodobý produkt s písmeny DS, tehdy ještě jako Citroën DS3. Tehdy jsem se pařížské premiéry zúčastnil i já, a když nás představitelé značky ujišťovali, že další modely budou následovat, docela jsem se těšil. Třídvéřová DS3 totiž nevypadala vůbec špatně a jak jsem se později přesvědčil, jezdila víc než slušně! Pak se ale ukázalo cosi těžko zařaditelného jménem DS4 a na pohled možná zajímavý, technicky ovšem mírně řečeno pokulhávající model DS5. A nadějné vyhlídky novodobých bohyň skončily…

A teď dostala image značky, původně zamýšlené jako exkluzivní, další ránu - v podobě módního extroverta DS 4 Crossback. Ano, vzhledu odkazujícího na SUV a potažmo terén se dočkal i tento nejspíš stylový hatchback! Alespoň, že si ve Francii zachovali jakous takous soudnost a Crossback vybavili jen velice decentním oplastováním, které se v zásadě omezuje jen na zvýrazněné lemy blatníků. Dá se říct, že transformace v „SUV“ dopadla ještě dobře. I když, těžko si představit, co by modelu DS 4 opravdu reálně uškodilo.

obrázek [600 x 354]

To je ale možná až moc pesimismu. Vždyť v testované oranžové barvě působí Crossback minimálně docela slibně, faceliftované přídi eleganci upřít nemůžu. A je pravda, že zadní partie se k modernizovanému předku hodí víc než původní řešení v zásadě kopírující model C4. Bohužel, design je místy dost prvoplánový – stačí otevřít zadní boční dveře. Jejich hrana je pak vyloženě děsivá, na tohle se napíchnout v lepším případě žebry… A samozřejmě, jak jsme už několikrát psali, zadní boční okna nestáhnete, ani nevyklopíte. Vlastně to moc nevadí, dospělý cestující se na zadní sedačky stejně skoro neposadí, chybí hlavně místo pro nohy.

Exteriér by tedy mohl zaujmout, proč ne. Interiér si už ovšem s prémiovým zbožím nespletete ani náhodou. Zvlášť v testované konfiguraci, postrádající kožené obšití přístrojovky, absentují také sedačky s náramkovým vzorem v kůži Habana. O tyto příplatky ochuzený DS 4 Crossback pak uvnitř vypadá úplně stejně jako trochu vybavenější Citroën C4. Ten se ovšem prodává od 349 900 Kč, DS 4 Crossback přijde minimálně na sedm set tisíc! Takové cenovce interiér neodpovídá, detaily (ovládání a grafika palubního systému, přístroje, jednotlivá tlačítka…) navíc nemilosrdně zastarávají. Zpracování je nicméně na slušné úrovni, kvalita plastů dejme tomu také. Tedy až na okolí sedmipalcového displeje. Na odůvodnění částky 870 900 Kč za testovaný kousek je to však hodně málo.

obrázek [600 x 296]

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6

Cena v základní výbavě: 742 900 Kč Cena v testované výbavě: 870 900 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, tempomat, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dešťový senzor, bluetooth hands-free, rádio s CD a MP3, osmnáctipalcová litá kola, zadní parkovací senzory.

Výbava testovaného vozu:Bezklíčový vstup a startování (+10.000 Kč), přední LED a samonatáčecí světlomety (+30.000 Kč), sedmipalcový dotykový displej a parkovací kamera (+26.000 Kč), čalounění sedadel látka/kůže (+18.000 Kč), navigace (+22.500 Kč), hliníkové pedály (+2.000 Kč), dojezdové náhradní kolo (+3.000 Kč), metalíza (+16.500 Kč).

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
Technické údaje
Motor DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 3.8 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 505
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1529
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1532
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…