Test Auto.cz

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti

24.2. 2016
Verdikt
 

Móda velí – oplastujte vše, co by mohlo jen vzdáleně připomínat SUV. Už tak zvláštní model DS 4 se tak dočkal verze Crossback.

Že se původně luxusní odnož Citroënu stala samostatnou značkou, už dobře víte. Nově se tedy model nižší střední třídy jmenuje jen DS 4, jeho faceliftované provedení nedávno testoval David Bureš. A teď je tady zvýšené provedení s plasty navíc a označením Crossback.

Ještě před tím mi dovolte připomenout rok 2009, kdy se poprvé představil novodobý produkt s písmeny DS, tehdy ještě jako Citroën DS3. Tehdy jsem se pařížské premiéry zúčastnil i já, a když nás představitelé značky ujišťovali, že další modely budou následovat, docela jsem se těšil. Třídvéřová DS3 totiž nevypadala vůbec špatně a jak jsem se později přesvědčil, jezdila víc než slušně! Pak se ale ukázalo cosi těžko zařaditelného jménem DS4 a na pohled možná zajímavý, technicky ovšem mírně řečeno pokulhávající model DS5. A nadějné vyhlídky novodobých bohyň skončily…

A teď dostala image značky, původně zamýšlené jako exkluzivní, další ránu - v podobě módního extroverta DS 4 Crossback. Ano, vzhledu odkazujícího na SUV a potažmo terén se dočkal i tento nejspíš stylový hatchback! Alespoň, že si ve Francii zachovali jakous takous soudnost a Crossback vybavili jen velice decentním oplastováním, které se v zásadě omezuje jen na zvýrazněné lemy blatníků. Dá se říct, že transformace v „SUV“ dopadla ještě dobře. I když, těžko si představit, co by modelu DS 4 opravdu reálně uškodilo.

obrázek [600 x 354]

To je ale možná až moc pesimismu. Vždyť v testované oranžové barvě působí Crossback minimálně docela slibně, faceliftované přídi eleganci upřít nemůžu. A je pravda, že zadní partie se k modernizovanému předku hodí víc než původní řešení v zásadě kopírující model C4. Bohužel, design je místy dost prvoplánový – stačí otevřít zadní boční dveře. Jejich hrana je pak vyloženě děsivá, na tohle se napíchnout v lepším případě žebry… A samozřejmě, jak jsme už několikrát psali, zadní boční okna nestáhnete, ani nevyklopíte. Vlastně to moc nevadí, dospělý cestující se na zadní sedačky stejně skoro neposadí, chybí hlavně místo pro nohy.

Exteriér by tedy mohl zaujmout, proč ne. Interiér si už ovšem s prémiovým zbožím nespletete ani náhodou. Zvlášť v testované konfiguraci, postrádající kožené obšití přístrojovky, absentují také sedačky s náramkovým vzorem v kůži Habana. O tyto příplatky ochuzený DS 4 Crossback pak uvnitř vypadá úplně stejně jako trochu vybavenější Citroën C4. Ten se ovšem prodává od 349 900 Kč, DS 4 Crossback přijde minimálně na sedm set tisíc! Takové cenovce interiér neodpovídá, detaily (ovládání a grafika palubního systému, přístroje, jednotlivá tlačítka…) navíc nemilosrdně zastarávají. Zpracování je nicméně na slušné úrovni, kvalita plastů dejme tomu také. Tedy až na okolí sedmipalcového displeje. Na odůvodnění částky 870 900 Kč za testovaný kousek je to však hodně málo.

obrázek [600 x 296]

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6

Cena v základní výbavě: 742 900 Kč Cena v testované výbavě: 870 900 Kč

Základní výbava:Hlavové airbagy, tempomat, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, dešťový senzor, bluetooth hands-free, rádio s CD a MP3, osmnáctipalcová litá kola, zadní parkovací senzory.

Výbava testovaného vozu:Bezklíčový vstup a startování (+10.000 Kč), přední LED a samonatáčecí světlomety (+30.000 Kč), sedmipalcový dotykový displej a parkovací kamera (+26.000 Kč), čalounění sedadel látka/kůže (+18.000 Kč), navigace (+22.500 Kč), hliníkové pedály (+2.000 Kč), dojezdové náhradní kolo (+3.000 Kč), metalíza (+16.500 Kč).

V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
Technické údaje
Motor DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1560
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 189
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 3.8 / 4.1
Emise CO2:108
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 359 / 1021
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1385 / 505
Rozměr pneu:215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4284
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1529
d) rozvor (mm): 2612
e) rozchod vpředu (mm): 1532
f) rozchod vzadu (mm): 1527
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 710 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: DS 4 Crossback 1.6 BlueHDi EAT6 – Míra soudnosti







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 





 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci maximum, sliboval bek

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci…

V útoku mají z čeho vybírat, defenziva ale strádá. Trenéři české hokejové reprezentace pokračují v ladění…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…