Test Auto.cz

Fiat Talento 1.6 Twin Turbo Multijet – Špagety po francouzsku

14.9. 2016
Verdikt
 

Fiat nahrazuje model Scudo typem Talento a nenechal nic náhodě. Využil techniku jedné z nejlepších dodávek v Evropě.

Fiat Scudo sice patřil ke stálicím evropského trhu se středně velkými dodávkami, ale u Fiatu se teď spousta věcí mění a ušetřen nezůstal ani tenhle pracant. Model, vyráběný ve spolupráci s PSA, skončil a nahradil jej automobil s označením Talento. Ba co víc, skončila spolupráce s Francouzi, aby mohla začít jiná, pro změnu… S Francouzi! Fiat nyní kamarádí s Renaultem a Talento tedy má sourozence po celé Evropě – ve Francii Renault Trafic a v Německu Opel Vivaro.

Může to být jen můj subjektivní pocit, ale ačkoli talento přišlo jako poslední, vypadá z uvedené trojice nejlépe. Italům se povedlo asi nejvkusněji navrhnout prostor od předních světlometů směrem dolů a auto působí opravdu zdařile. K testu navíc nastoupilo ve velmi atraktivním „racing green“ zeleném laku, zkombinovaném s černými koly a musím vám říct, že se za autem kdekdo otočil. A to je u „lidské dodávky“ opravdu co říct.

Téměř dokonalý

Renault je rozhodně respektovaným výrobcem aut tohoto druhu a bezezbytku z toho těží v interiéru i talento. Ideální posaz za volantem najde díky širokému rozsahu nastavení volantu každý, volant samotný padne výborně do ruky a sedadla jsou široká a pohodlná, jakkoli by mohla mít trochu výraznější boční vedení, když jde o osobní verzi.

Řidič má perfektní výhled vpřed, do stran a díky velkým zpětným zrcátkům se samostatnými segmenty pro sledování mrtvého úhlu i vzad. Řadicí páka je perfektně po ruce, vlastně možná až moc, výběžek středového panelu je totiž hodně blízko řidičově pravé noze a po testu jsem měl koleno dost omačkané. Na druhou stranu se páka dobře obsluhuje, na poměry téhle třídy je řazení relativně přesné a s krátkými dráhami.

obrázek [600 x 404]  

Palubní deska má typické, zaoblené francouzské tvary, a přestože se nesnaží maskovat, že jde o dodávku, působí moderně a útulně. Navíc palubní deska i boky auta disponují nepřeberným množstvím odkládacích schránek, pokud si kabinu „zabydlíte“, je to už na databázi, kde máte co uloženo, abyste to vůbec našli. Na dlouhé cesty naprosto perfektní. Jediným nedostatkem pracoviště řidiče je titěrné zobrazování údajů palubního počítače ve štěrbině přístrojového štítu, navíc jich není mnoho.

Velkorysé je talento i k pasažérům vzadu, dostatek místa je ve druhé a třetí řadě na výšku, pro kolena i na šířku a ještě vzadu za sedadly zbude trochu místa pro zavazadla. Sedadla jsou zde taktéž pohodlná a široká, žádný ze šesti pasažérů by tak neměl mít nijak zásadní důvod ke stížnostem.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Fiat Talento 1.6 Twin Turbo Multijet

Cena v základní výbavě: 559 200 Kč Cena v testované výbavě: 600 600 Kč

Základní výbava:Zadní parkovací senzory, Dálkové ovládání centrálního zamykání (klíč se 3 tlačítky, nezávislé zamykání nákladového prostoru), Manuální klimatizace - pro přední část, Elektricky ovládáná přední okna, Vyhřívané zadní okno se stěračem, Komfortní, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s loketní opěrkou a bederním nastavením, Světelný a dešťový senzor, přední mlhové světla, Zadní křídlové dveře prosklené (úhel 180 stupňů), Boční posuvné dveře na straně spolujezdce - prosklené (pevné okno), Stříbrný interiér Techno (šedočerné čalounění Natté, Boční panely prosklené ve 3. řadě, Boční posuvné dveře na straně řidiče - prosklené (posuvné okno), Plnohodnotná rezerva, Paket Elegance: Paket Comfort + částečně lakovaný zadní nárazník, vnější zpětná zrcátka a kryty kolejnic bočních posuvných dveří v barvě karoserie, Boční posuvné dveře na straně spolujezdce - prosklené (posuvné okno), Světla s LED denním svícením • Gumová podlaha nákladového prostoru, Paket Executive: Paket Elegance + chromované lamely mřížky chladiče a přední nárazník v barvě vozu 8, Tempomat s omezovačem rychlosti, Komfortní sedadlo spolujezdce s loketní opěrkou a bederním nastavením, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Jednodotykové el. stahování okna na straně řidiče, Kryt zavazadlového prostoru (nosnost 50kg), Plastový ochranný panel zavazadlového prostoru (do výše oken), Uzavřená přihrádka před spolujezdcem (v případě AC chlazená), Vyjímatelná a sklopná 3místná lavice ve 3. řadě, Loketní opěrky pro 3. řadu sedadel, Loketní opěrky pro 2. řadu sedadel, Výjimatelná a sklopná 3místná lavice ve 2. řadě atd.

Výbava testovaného vozu:tmavě zelená metalíza (15.000,-), zatmavená boční okna (3400,-), Paket Elegance (2200,-), matně černá 17“ kola (5500,-), parkovací kamera a zadní senzory (11.000,-), vyhřívaná přední sedadla s loketní opěrkou a stavitelnou bederní podporou (4300,-),

Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu Flixbus expanduje na východ, bude jezdit na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni Zrušení Obamacare Trumpovi neprošlo. Proti byli i někteří republikáni

Republikáni v americkém Senátu prozatím zrušení zdravotní…

 

Štítky Fiat Testy Dodávky

Technické údaje
Motor Fiat Talento 1.6 Twin Turbo Multijet
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 107 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 177
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.9
Emise CO2:152
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1000 / 3200
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1882 / 998
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4999
b) šířka (mm): 1956
c) výška (mm): 1971
d) rozvor (mm): 3098
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1628
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1650
l) šířka vzadu (mm): 1660
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Fiat Talento 1.6 Twin Turbo Multijet –…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Fiat Talento vstupuje na český trh. Znáte vůbec tohle auto? Fiat Talento vstupuje na český trh. Znáte vůbec tohle auto?

Talento je výsledkem nové spolupráce mezi Fiatem a…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…