Test Auto.cz

Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je tohle nejlepší tříválec

26.10. 2018
Verdikt
 

Ford se u sportovní verze své fiesty dopustil něčeho hodně nečekaného – model ST vybavil tříválcem! Jakmile dočtete test, běžte se svézt.

Tříválce beru jako nutné zlo, které je v menší či větší míře akceptovatelné. Když se ale Ford rozhodl namontovat tříválec do Fiesty ST, přišlo mi to minimálně jako marketingová sebevražda. Ne že bych byl nekritickým fanouškem minulé Fiesty ST, vždycky mi přišla šíleně tvrdá, hot-hatche ale vnímám mimo jiné jako imagemakery. A dělejte image s tříválcem…

Při prvních jízdních dojmech ve Francii jsem se však přesvědčil, že by rozhodně nemuselo být tak zle. A že by se Fiesta ST nemusela vydat podobně zhoubnou cestou jako Clio R.S.

TEST 2015: Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi – Je král mrtev?

Stejně jsem si však říkal, jak by asi dopadlo srovnání se čtyřválcovým předchůdcem. Znáte to, auta bývala lepší, tráva zelenější… A tak jsme se vydali do Mostu hned se dvěma Fiestami ST - tříválcovou a starší čtyřválcovou, abychom zkrátka a jednoduše zjistili, kdo je rychlejší. O to jde přece u sportovně laděných modelů především. Velmi mě však zajímala také každodenní použitelnost, přece jenom se musíte minimálně na ten okruh nějak dopravit. A v tomto směru byla minulá Fiesta ST - jak už jsem naznačil, naprosto nesmlouvavá.

Dva úplně, ale úplně různé světy

Novější fiesta samozřejmě působí modernějším dojmem, můžou za to třeba příplatkové LED přední světlomety (zaplatíte 17.500 Kč), velmi se mi zamlouvá stále docela decentní, jen lehce sportovnější vzhled. Fiesta ST není pubertální, na rozdíl od Pola GTI však nemusíte být vyloženě zasvěcení, abyste v malém fordu hot-hatch opravdu poznali. Nádherná jsou příplatková osmnáctipalcová kola, která přijdou na čtrnáct tisíc. U starší fiesty omluvte větší spáru mezi kapotou a nárazníkem, šlo o bolístku konkrétního testovaného vozu, nikoliv systémovou vadu.

Možná se mi o něco víc líbil zadek minulé Fiesty ST s vertikálními svítilnami, jistý si však úplně nejsem. Obě ruce do ohně bych ale dal za interiér novinky, zpracování vnitřku a celá přístrojová deska se posunula o několik výškových táborů. Laciné plasty a podivné křivky zůstaly předchůdci, nová fiesta je neporovnatelně kvalitnější a elegantnější. Dokonce jsem se naučil rychle obsluhovat palubní počítač, což u fordů posledních let rozhodně nebyla samozřejmost. Volant má úžasně tlustý věnec, tlačítek je sice dost, ale vyznat se dá. Ještě pochválím přední Recara, která jsou ve standardu, naopak nepochválím třídveřovou karoserii – nepraktičnost třídvéřáků mě vytáčí, patnáct tisíc za pětidvéřový model bych určitě připlatil, a jde se jezdit!

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost

Cena v základní výbavě: 522 990 Kč Cena v testované výbavě: 636 290 Kč

Základní výbava:Manuální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, palubní počítač s barevným informačním 4,2" TFT displeje, tři přepínatelné jízdní režimy (Normal, Sport, Track) ovlivňující nastavení posilovače řízení, ESC, motoru a výfuku, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, funkce My Key - možnost nastavení vybraných omezení pro jeden z klíčů dálkového ovládání, LED světla denního svícení + zadní světla s LED diodami, automatická aktivace světlometů při snížené viditelnosti, přední mlhová světla s přisvícením do zatáček, tempomat a nastavitelný omezovač rychlosti, čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (LDW) + systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu (LKA), rádio a systém SYNC 3, barevný 6,5" dotykový displej, 6 reproduktorů, funkce Applink, Android Auto a Apple CarPlay, automatické nouzové volání Emergency Assist, přední sportovní sedadla RECARO v černém provedení s modrým prošíváním, modré prošívání na bezpečnostních pásech, vnější zpětná zrcátka - elektricky ovládaná s integrovanými blikači, vyhřívaná, sedmnáctipalcová litá kola.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+10.500 Kč), loketní opěrka s velkou úložnou přihrádkou, dvěma držáky nápojů a LED osvětlením interiéru (+1900 Kč), vyhřívané přední sedačky (+5600 Kč), zadní parkovací senzory a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka (+4000 Kč), mechanický samosvorný diferenciál a Launch Control (+25.000 Kč), automatická dálková světla a rozpoznávání dopravních značek (+2850 Kč), navigace a prémiové audio B&O Play (+17.350 Kč), červeně lakované brzdové třmeny (+2900 Kč), osmnáctipalcová litá kola (+13.950 Kč), automatická klimatizace (+3400 Kč), bezklíčkový vstup a startování (+4000 Kč), přední LED světlomety (+17.500 Kč), dešťový senzor a samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko (+4350 Kč).

Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše Kdyby vláda padla, Zeman by pověřil sestavením nové opět Babiše

Kdyby poslanci nynější vládě Andreje Babiše (ANO)…

Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak Nejdelším železničním tunelem v Česku projel zkušebně první vlak

Nejdelším železničním tunelem v ČR projel ve čtvrtek…

GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti GESTO ROKU: Samsung zabodoval ve společenské odpovědnosti

Projekt Samsung Tvoje šance, který pomáhá dětem v…

Mayové se kvůli brexitu drolí vláda Mayové se kvůli brexitu drolí vláda

Zveřejnění návrhu dohody mezi Velkou Británií a Evropsku…

 
Technické údaje
Motor Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 290 / 1600 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 5.1 / 6
Emise CO2:136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 311 / 1093
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1262 / 373
Rozměr pneu:205/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4068
b) šířka (mm): 1735
c) výška (mm): 1469
d) rozvor (mm): 2493
e) rozchod vpředu (mm): 1506
f) rozchod vzadu (mm): 1467
 

Přidat názorDiskuse: Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – Proč je…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena Michal Půr: Nesmyslné limity emisí mohou srazit naši ekonomiku na kolena

Michal Půr, šéfredaktor serveru Info.cz, v komentáři…

Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě Škoda prozradila priority elektromobility. Dojezd je na posledním místě

První elektromobil Škoda můžeme očekávat už v příštím…

 



Fordy Fiesta ST v Mostě: Tříválec vs. čtyřválec. Kdo bude rychlejší? Fordy Fiesta ST v Mostě: Tříválec vs. čtyřválec. Kdo bude rychlejší?

Vzali jsme do Mostu novou Fiestu ST. Společnost jí dělala…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Volkswagen Polo 1.0 TSI – Kapesní bundesliga

Dva němečtí klasikové třídy malých vozů soupeří přes…

 



 
Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Včera

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče se však nakonec géčko líbilo.




Blesk.cz

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Gott opět onemocněl, zklame rodnou Plzeň! Potíže s dýcháním!

Po čtyřech letech měl Karel Gott (79) vystoupit v rodné Plzni. Ale zdravotní problémy zaúřadovaly. Zpěvák je…

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i výlet zpět do socialismu

Tipy na víkend: Noc divadel, sametové happeningy i…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety do Chabarovsku

Brankářská sága u konce, Langhamer odchází z Komety…

Jeden dovnitř, druhý ven. Pouhé dva dny po příchodu brankáře Libora Kašíka do Komety opouští klub Marek…

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v bráně zářil Pavlenka

Polsko – Česko 0:1. Vítězný gól vstřelil Jankto, v…

Úkol splněn! Česká reprezentace obstála i ve třetím utkání pod novým trenérem Jaroslavem Šilhavým a přípravný…

 

Reflex.cz

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly tisíce lidí proti premiéru Babišovi

Demisi, demisi! Na Václavském náměstí demonstrovaly…

Na pražském Václavském náměstí se ve čtvrtek 15. listopadu večer sešly tisíce lidí, kteří požadovaly demisi…

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová revoluce byla měkká, z estébáků udělala úspěšné podnikatele

Vladimír Pikora: Voda, která hoří aneb Listopadová…

Tak tu zase máme výročí 17. listopadu. Dost dobrá příležitost zamyslet se, co nám přinesl 17. listopad 1989.…