Test Auto.cz

Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží

2.7. 2018
Verdikt
 

Volkswagen Polo GTI bojuje proti downsizingu dvoulitrovým čtyřválcem, který pohání i jeho většího sourozence. Dočká se díky tomu stejné obliby?

Historie Volkswagenu Polo je skoro stejně dlouhá jako u většího a známějšího golfu. S každou další generací ho dotahuje nejen svými rozměry, ale také použitou technikou. A jak si řekneme za chvíli, u sportovní verze GTI to platí dvojnásob.

Jak moc Polo v šesté generaci dospělo, je vidět už na jeho rozměrech. Platformu MQB A0 sdílí s například s posledním Seatem Ibiza, takže disponuje tím nejnovějším, co koncernové sklady v této kategorii nabízí.

Vůbec největší mezigenerační nárůst zaznamenal rozvor z původních 2470 na aktuálních 2549 milimetrů. Celková délka auta je vůbec poprvé přes čtyři metry, konkrétně 4067 milimetrů. A vedle toho je Polo také širší, měří 1751 mm. Větší je tedy pochopitelně také rozchod, vpředu narostl na 1510 mm, vzadu je 1484 mm.

Prospělo to i designu auta, má vyváženější proporce a celkově s širší karoserií vypadá sportovněji. Verze GTI tradičně nehýří velkými spoilery, ale nabízí decentní odlišení od standardního modelu. Znalec si všimne červené linky v mřížce chladiče, která přechází do světlometů (ty jsou navíc standardně LED), u červeného laku se to pochopitelně ztratí.

TEST 2015: Volkswagen Polo GTI – Změna jako řemen

Standardně má auto sedmnáctipalcová litá kola, my jsme měli příplatkové osmnáctky. Bez příplatku však byl bílý lak karoserie, bez koruny navíc můžete mít ještě červený, u něj se ale ona červená linka v přídi prakticky ztratí. Za příplatek jsou v nabídce tři odstíny metalízy, ty si automobilka cení na 13.400 Kč. O něco zajímavěji vypadá záď, kterou odlišuje velmi decentní spoiler a dvojitá koncovka výfuku. Celkově ale Polo GTI nikterak nekřičí do světa svoji příslušnost ke sportovnímu rodu. Jestli je to dobře nebo ne, to ponechám na vás.

Oproti civilní verzi má Polo GTI přepracovaný podvozek, má tužší pružiny (vpředu o 38 %, vzadu o 39 %) a současně je o 15 milimetrů snížený. Technický základ však zůstal stejný, vpředu se nachází vzpěry McPherson, vzadu je upravená torzní příčka. To je asi ten největší rozdíl oproti Golfu GTI. Polo se také musí obejít bez diferenciálu VAQ, jeho funkci supluje systém XDS pomocí přibrzďovaní kol.

Velký skoro jako Golf

Uvnitř má být Polo stejně velké jako Golf čtvrté generace, který se vyráběl na přelomu tisíciletí. Pocitově je tomu skutečně tak, dojem širokého interiéru umocňuje také horizontálně tvarovaná palubní deska, která je u GTI vyvedena v červené barvě. Díky tomu dostal poněkud fádní interiér trochu potřebné šťávy.

Uvnitř ale nejvíce oceníte sportovní sedadla s ikonickým károvaným čalouněním. Dovedou být velmi komfortní na delších cestách, zároveň ale velmi dobře fungují i při sportovní jízdě, protože nabídnou výraznou podporu stehen a boků. Volant je převzatý z Golfu GTI, takže ani tomu není co vytknout. Zpracování interiéru je výborné a ergonomie je také v pořádku. Vypadá takhle ideální pracoviště řidiče? Řekl bych, že ano.

obrázek [600 x 403]  

Leckoho by také mohlo překvapit, jaké komfortní prvky si do malého auta, jako je Polo, může pořídit. Dříve výsada modelů luxusních značek, dnes poměrně běžná věc. Je libo hlídání mrtvého úhlu nebo adaptivní tempomat? Můžete ho mít.

Místo tradičních budíků můžete přikoupit displej, který má úhlopříčku 10,3 palce a umí zobrazovat hromadu údajů, nebo klidně velkou mapu, takže nemusíte neustále koukat na hlavní displej. Ten má velikost buď 6,5, nebo 8 palců a nepostrádá široké možnosti konektivity včetně podpory Apple CarPlay a Android Auto.

Polo se sportovní verzí GTI naštěstí neztratilo nic ze své praktičnosti. Interiér je dostatečně prostorný a nabídne dost místa i na zadních sedadlech. V dané třídě nezklame ani zavazadelník, který bez rezervy nabízí 351 litrů. Po sklopení sedadel ve druhé řadě naroste objem na 1125 litrů.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Volkswagen Polo GTI

Cena v základní výbavě: 569 900 Kč Cena v testované výbavě: 728 819 Kč

Základní výbava:15palcová kola z lehké slitiny, ambientní osvětlení, asistent rozjezdu do kopce, ambientní osvětlení, samočinná dvouzonová klimatizace Climatronic, šest airbagů, dvoutunový klakson, funkce start/stop, komfortní přední sedadla, LED osvětlení prostoru pro nohy, multifunkční kožený volant, palubní počítač plus, rádio Composition Média, tempomat s omezovačem rychlosti, tónovaná skla v zelném odstínu, mlhové světlomety, atd.

Výbava testovaného vozu:18" kola z lehkých slitin "Brescia" (+ 10 400,-), Active Info Display (+ 9 200,-), Adaptivní tempomat s funkcí Front Assist (7 200,-), Akustický parkovací systém Parkpilot (10 100,-), Alarm s integrovaným nezávislým zdrojem (5 300,-), App-Connect včetně "Volkswagen Media (4 700,-), Bezklíčové odemykání Keyless Access (8 600,-), Blind Spot Senzor (7 100,-), Boční skla vzadu a zadní sklo zatmavené (8 400,-), Digitální radiopřijímač (DAB+) (4 900,-), Navigace Discover Media (18 300,-), Paket Světla a výhled (7 100,-), Prahové lišty z nerez oceli (2 087,-), PreCrash (3 600,-), Prodloužená záruka 4 roky/80.000 km (3 100,-), Sada textilních koberců Premium (1 932,-), Soundsystem "beats®" (11 600,-), Telefonní rozhraní "Comfort" (10 000,-), Vnější zpětná zrcátka el. sklopná (3 500,-), Volba sportovního profilu jízdy (6 300,-), Zimní paket (9 900,-), Zpětná kamera "Rear Assist" (5 600,-)

Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc Češi utratili za pololetí v zahraničních e-shopech o třetinu víc

Útraty Čechů v zahraničních e-shopech či při rezervacích…

Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg Americké sankce ženou ruské miliardáře do Putinových rukou, píše Bloomberg

Byť americko-ruské vztahy procházejí složitými časy, je…

Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl Tabákovému koncernu Japan Tobacco International v Česku loni zisk klesl

České pobočce tabákového koncernu Japan Tobacco…

Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu

Skupinu, která stojí za sobotním útokem na vojenskou…

 
Technické údaje
Motor Volkswagen Polo GTI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1984
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1500 - 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.7 / 4.9 / 5.9
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 305 / 1079
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1280 / 500
Rozměr pneu:215/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4067
b) šířka (mm): 1751
c) výška (mm): 1438
d) rozvor (mm): 2549
e) rozchod vpředu (mm): 1510
f) rozchod vzadu (mm): 1484
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo GTI - Na velikosti záleží







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Jízdní dojmy s Volkswagenem Polo GTI: To nejlepší z rodu Jízdní dojmy s Volkswagenem Polo GTI: To nejlepší z rodu

Běžný Volkswagen Polo nás nadchl kvalitními jízdními…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70) o půlstoletí s politikem

„Doma mi nekouří a není hubatý.“ Věra Kuberová (70)…

V září oslavili zlatou svatbu, ve skutečnosti se ale znají od útlého dětství. Zatímco Jaroslav Kubera je…

Potupa pro zesnulou Lubu Skořepovou (†93): Nedůstojný hrob ještě dva roky po smrti!

Potupa pro zesnulou Lubu Skořepovou (†93):…

Jako by nestačilo, že se kolegové s herečkou Lubou Skořepovou (†93) museli naposledy rozloučit potupně jen na…

 

iSport.cz

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl třikrát nahrával

Zadina peckou z první poprvé uspěl za Detroit, Hertl…

PŘÍPRAVA NA NHL | Český útočný talent Filip Zadina poprvé gólově uspěl v barvách Detroitu. Jeho branka v…

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina dorazil k zemi v 7. kole

Král Joshua! Zápas si vzít nenechal, Povětkina…

Sedm kol pro štěstí. Miláček britského publika boxer Anthony Joshua splnil misi na sto procent! Ruského bohatýra…

 

Reflex.cz

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo tehdy zbrojařskou velmocí

Měli jsme se v září 1938 bránit? Československo bylo…

Na stupňující se Hitlerovy územní požadavky vyhlásila Syrového vláda 23. září 1938 všeobecnou mobilizaci. Ani po…

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící stroj dokáže i sám zastavit a nepřevrhne se

První motorka, která nepotřebuje jezdce. Samořídící…

Samořídicí automobily už dnes nikoho nepřekvapí. Jenže když to jde na čtyřech kolech, proč by to nemělo jít na…