Test Auto.cz

Ford S-Max 2.0 TDCi (132 kW) – Vyměkl, je ale stále skvělý

25.11. 2015
Verdikt
 

Ford označuje model S-Max jako sportovně aktivní vozidlo. Po prvním testu ale máme jasno, ve srovnání s předchůdcem má novinka mnohem blíže ke klasickým MPV.

První generace Fordu S-Max patřila mezi nejpovedenější MPV na trhu. Nejen nám se líbila kombinace prostorné kabiny a skvělých jízdních vlastností, které v segmentu velkoprostorových aut doslova šokovaly. Proto jsme byli zvědaví, zda si tento charakter uchovala i druhá generace, která se začala vyrábět letos v květnu.

S-Max stejně jako předchůdce využívá shodnou platformu s větším modelem Galaxy, který v hierarchii Fordu slouží jako plnohodnotné sedmimístné MPV. To S-Max se nadále snaží být takovým crossoverem kombinujícím prvky velkoprostorových aut a kombíků – jeho karoserie je sportovněji střižena, kvůli čemuž je příplatková třetí řada sedadel spíše nouzovou záležitostí. Ostatně Ford označuje koncepci vozu zkratkou SAV – sports activity vehicle (sportovně aktivní vozidlo). Není bez zajímavosti, že BMW tento akronym používá pro svá SUV.

Tvary blíže MPV

Jestliže předchozí generace modelů S-Max a Galaxy byly sice podobné, ale snadno od sebe rozeznatelné, design obou novinek se výrazně přiblížil. Tvary masky chladiče inspirované vozy Aston Martin a protažených hlavních světlometů jsou prakticky shodné, rozlišujícím prvkem jsou tak nárazníky. Ten u S-Maxu používá sportovnější kulaté mlhovky, Galaxy využívá elegantnější lichoběžníkové. Nejlépe se ale oba Fordy dají poznat z boku - dynamická silueta S-Maxu směrem k zádi postupně klesá, zatímco Galaxy má takřka vodorovnou (a tudíž mnohem praktičtější) linii střechy. Boční prosklení je pak u většího z Fordích MPV větší.

Celková silueta karoserie S-Maxu zůstala zachována s předchůdcem, proporce se ale přesto trochu změnily. Zkrácení délky auta o pět milimetrů na výsledných 4.796 mm je zanedbatelné, výška ale vzrostla o výrazných 35 mm na 1655 mm a šířka se zastavila na 1916 mm (+32 mm). S-Max už tedy vyloženě nepůsobí jako přerostlé kombi jako kdysi, ale tvarově se přiblížilo klasickým MPV – tomu napomáhá i méně dynamické napojení předních sloupků na kapotu. To ale neznamená, že by S-Max už nepatřil mezi nejhezčí velkoprostorová auta na trhu, stále mu to sluší.

obrázek [600 x 353]

Ford S-Max 2. generace: Jízdní dojmy z Mallorky


Modernější kabina

Věk předchozího S-Maxu nebyl na jeho karoserii znát, uvnitř ale byla situace jiná. Proto konstruktéři na interiéru výrazně zapracovali. Výsledkem je povedenější a hezčí vnitřek, který se však nevyhnul některým chybkám. Lacině působící plast na středovém panelu není něco, co bychom čekali u automobilu za milion korun. Stejně tak kaplička s přístroji není příliš přehledná – řidiči se třeba hůře odečítá aktuální rychlost. Složité je i menu palubního počítače, vskutku nechápeme, proč je přepínání nastavení adaptivního podvozku schováno na stejné úrovni jako třeba vypnutí funkce automatického přepínání dálkových světel.

Osmipalcový displej multimediálního systému a navigace je hezky na očích. Některá tlačítka jsou ale příliš malá, což znesnadňuje ovládání systému během jízdy. U mapy navigace nám pak vadilo světlé pozadí, které nás ozařovalo při jízdě v noci. Příliš nepomohlo ani přepnutí do nočního režimu, které pouze upravilo jas obrazovky. Multimediální systém SYNC 2 navíc nadále nekomunikuje v českém jazyce.

obrázek [600 x 370]

Za volantem s přehršlí tlačítek se sedí výše a vzpřímeněji, jak je u MPV zvykem, z auta je i díky tomu dobře vidět. Jen ta vnější zpětná zrcátka trochu zkreslují obraz. S-Max za příplatek umí nabídnout i takový luxus, jako je paměť polohy sedadla řidiče a volantu, přičemž pro usnadnění vystupování se volant zvedne a sedačka odsune směrem vzad. Příplatková sportovní sedadla nabídnou slušné boční vedení, mohla by mít však delší sedák.

V druhé řadě sedadel je dostatek, nikoliv však přebytek místa. Slušný prostor nabízí i prostřední sedadlo, ta krajní jsou totiž výrazně posunuta ke dveřím. Prostřední řadu tvoří tři oddělená křesla, která je možné nezávisle na sobě posouvat v podélném prostoru a měnit polohu jejich opěradla. Komfort posádky zvyšují i stropní výdechy ventilace.

Sedadla v třetí řadě jsou spíše nouzová, při jejich častějším využití je potřeba poohlédnout se po větším Galaxy. Sedí se velice nízko a prostoru pro nohy není přebytek ani po odsunutí prostřední řady zcela vpřed. Nastupuje se sem ale vcelku snadno, a to díky rozměrným dveřím otevírajícím se do pravého úhlu a sedačkám v prostřední řadě, které se automaticky sklopí a odsunou vpřed (v rámci paketu Travel Comfort za 34.000 Kč). Na dveře je ale potřeba dávat pozor, jejich spodní hrana je velice nízko, a tak jim u vyšších obrubníků hrozí odření.

V pětimístné konfiguraci se S-Max chlubí opravdu obrovským zavazadelníkem o objemu 700 litrů, který stačí i při odjezdu na delší dovolenou. Prostor je pravidelně tvarován, mezi podběhy je široký 104 cm a pod plato vysoký 48 cm. Jeho délka se pak pohybuje mezi 105 a 118 cm v závislosti na poloze druhé řady sedadel. Naopak při jízdě v sedmi lidech je kufr S-Maxu prťavý, stejně jako u předchozí generace má jen 285 litrů (hodnota po střechu).

Dvě zadní řady sedadel po sklopení tvoří rovnou plochu, jejich sklápění je navíc lehké jak facka – stačí zmáčknout tlačítko na boku zavazadelníku a elektromotory se postarají o zbytek. Elektromechanické sklápění sedadel je dodáváno v rámci již zmíněné sady Travel Comfort (34.000 Kč). Při dvoumístném uspořádání je možné v S-Maxu převážet až 2020 litrů zavazadel (mezigeneračně o 20 litrů více).

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Ford S-Max 2.0 TDCi (132 kW)

Cena v základní výbavě: 954 990 Kč Cena v testované výbavě: 1 319 840 Kč

Základní výbava:Automatická dvouzónová klimatizace, rádio s 4,2" displejem, osmi reproduktory a ovládáním na volantu s koženým věncem, bluetooth handsfree, systém SYNC 2 s hlasovým ovládáním (povely ve světových jazycích), centrální zamykání, přední mlhová světla s funkcí přisvícení do zatáček, koncová diodová světla, bezklíčový vstup, sklopná, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač s 10,1" barevným displejem, diody denního svícení, bezdotykové elektrické ovládání pátých dveří, vyhřívaná přední sedadla a čelní sklo, dešťový a světelný senzor, tempomat s inteligentním asistentem rychlosti, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, systém pro automatické navrácení do jízdního pruhu, přední a zadní parkovací senzory, ambientní osvětlení interiéru, 17" kola z lehkých slitin.

Výbava testovaného vozu:Sada Technology Ultimate – elektronicky nastavitelný adaptivní podvozek, elektricky nastavitelný vyhřívaný volant s pamětí polohy, adaptivní tempomat, aktivní brzdění s detekcí chodců a vozidel, hlídání mrtvého úhlu, varování před projíždějícími vozy při couvání (+94.300,-), sada LED Plus 4 – adaptivní diodové světlomety s neoslňujícími dálkovými světly, kožené čalounění sedadel, přední sportovní sedadla, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí u řidiče (+74.700,-), sada Panorama – panoramatická střecha, sluneční clony v zadních oknech, reflexní čelní sklo (+24.500,-), sada Business 4 – aktivní parkovací asistent, hudební systém Sony s 12 reproduktory a příjmem digitálního rádia, navigace (+37.350,-), sada Travel Comfort – třetí řada sedadel, elektricky sklopná zadní sedadla, výklopné stolky na zadní straně předních sedadel, sluneční clony v zadních oknech, zásuvka na 220 V, síť na zavazadla, oboustranná rohož v zavazadelníku (+34.000,-), sada Style 2 – 18” kola, spodní část nárazníků v barvě karoserie, zatmavená zadní okna (+19.700,-), třízónová automatická klimatizace (+21.000,-), přední parkovací kamera (+22.300,-), zadní boční airbagy (+8.900,-), pojistné matice kol (+1.200,-), stříbrný metalický lak Metalicious (+26.900,-).

Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
Technické údaje
Motor Ford S-Max 2.0 TDCi (132 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.1 / 4.9 / 5.4
Emise CO2:139
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 285 / 2020
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 660
Rozměr pneu:235/50 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4796
b) šířka (mm): 1916
c) výška (mm): 1655
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1606
f) rozchod vzadu (mm): 1606
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1610
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Ford S-Max 2.0 TDCi (132 kW) – Vyměkl, je…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Ford S-Max Vignale: Luxusní MPV pořídíte za 1,15 milionu Kč Ford S-Max Vignale: Luxusní MPV pořídíte za 1,15 milionu Kč

Luxusní MPV od Fordu pod milion nekoupíte. V nabídce jsou…

Ford představuje novou bezpečnostní technologii, vidí za roh Ford představuje novou bezpečnostní technologii, vidí za roh

Díky kameře umístěné v přední masce si mohou řidiči Fordů…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…