Honda City 1.4 i-VTEC – Baby Accord

Honda City 1.4 i-VTEC – Baby Accord

 
 

Zapomeňte na Hondu City, jak jste jí znali doposud. Zůstalo z ní snad jen jméno, její nástupkyně jí odskočila rozhodně více, než o jednu generaci. Teď je takovým Accordem segmentu B.

Minulá generace Hondy City příznivce japonské značky asi příliš nenadchla. Co se posazu, designu a jízdních vlastností týkalo, působilo auto spíš jako úspěšná diverzní akce konkurence, ovšem i přesto si její dobré vlastnosti nemalé množství zákazníků našly. Její nástupkyně ovšem nechává na nedostatky rázně zapomenout a skoro by si zasloužila změnu jména.

Vyvážený design i proporce

To sice nezní jako mezititulek, nad níž bychom dlouhé minuty přemýšleli, o to výstižnější však je. Design nového City je totiž opravdu mimořádně zdařilý. Kvůli zachování vyvážených proporcí a sportovního stylu byl mírně prodloužen přední převis, což v kombinaci s krátkou zádí a dynamickou linií střechy a prosklení funguje opravdu dobře, obzvláště na 16“ kolech, která autu padnou tak akorát. Také záď je tvarově i proporčně vyvážená a příď s dlouhými úzkými světlomety Hondu nezapře. Snad jen maska chladiče je až příliš masivní, ale dneska holt chce každý prcek vypadat jako velké auto. Podtrženo, sečteno, dovolím si tvrdit, že jde o nejlépe vypadající malý sedan.

obrázek [555 x 289]  

Velmi dospěle ovšem působí i interiér. Palubní deska je jednoduchá a současně moderní, že jsou pěkně strukturované plasty tvrdé jako kámen odhalí až jejich osahání. Kaplička s přístroji vypadá jako ve sporťáku a volant z Civicu se parádně drží. Sedadlo s lehkým bočním vedením ale bohužel zůstalo nad podlahou poněkud výše, což nemusí každému vyhovovat, ovšem s posazem samotným problém není. Volant je totiž nastavitelný ve dvou osách. S logikou ovladačů už je to ale horší. Honda, která neustále čelí stížnostem na nadměrné množství tlačítek, zredukovala ovládání audiosoupravy na 10 prvků, jejichž obsluha je všechno, jen ne intuitivní.

obrázek [555 x 340]  

Zadní sedadla přišla o možnost vztyčit sedák a vytvořit vzadu prostor pro přepravy vyšších předmětů, prospělo to však komfortu cestujících. Opěradlo má komfortní sklon a kratší sedáky kompenzuje šikmá podlaha pod sedadlem vpředu, na níž pohodlně spočinou chodidla. Před koleny je více místa než v Accordu (to není nadsázka), hlava je ale u osoby vyšší 180 cm již v kontaktu s čalouněním stropu. Že v tomhle balíčku atraktivního designu a prostorné kabiny už nemohlo zbýt místo na slušně velký kufr? Omyl, i nové City má objem zavazadlového prostoru rovných 500 litrů, z nichž je jen třeba odečíst něco místa, které zabírají vzpěry víka.

Když už jsme u míst k odkládání čehokoli – City je přeborníkem množství všemožných odkládacích přihrádek. Vpředu jich najdete celkem osm plus dva držáky na nápoje, ale zkrátka nepřijdou ani pasažéři vzadu, kteří mají k dispozici tři držáky na nápoje a šest možností na odložení drobností. Dvě přihrádky jsou totiž také na podlaze pod zadními sedadly.

Stovka střídmě upíjejících koní

Ačkoli je vůz označen 1,4 l, malinký benzinový čtyřválec má objem jen 1,34 l, takže je to de facto třináctistovka. Přitom má ale znamenité parametry – maximální výkon 73 kW při 6000 otáčkách a točivý moment 127 Nm při 4800 otáčkách představují kombinaci, která autu poskytuje nejen slušnou pružnost v nízkých a středních otáčkách, ale i v rámci dané kubatury velmi slušnou akceleraci ve vysokých otáčkách, kam se nechá ochotně vytočit a má docela příjemnou výkonovou špičku. Přitom je velmi kultivovaný a také jeho odhlučnění je poměrně slušné. Spolupracuje přitom s pětistupňovým manuálem, jenž naprosto nemá chybu. Dráhy jsou krátké a naprosto přesné, snad jen hlavice řadicí páky by mohla být masivnější.

obrázek [555 x 352]  

Pokud vám toto zhodnocení přijde zarážejícím způsobem pozitivní, ještě jsme nemluvili o spotřebě. Vyrazili jsme ve všední den z Prahy s plně obsazeným autem včetně zavazadel až do (nejen) vodákům dobře známého Vyššího Brodu a při dodržování rychlostních limitů japonský sedánek spálil jen 5,7 l benzinu. Tuto hodnotu se stejným, byť poněkud svižnějším stylem ve dvou zpět na metropole podařilo srazit na 5,5 l. Při jízdě ustálenou stovkou lze jet dokonce za 5,1 l, vyšší otáčky při jízdě stotřicítkou na dálnici ale už znamenají zvýšení spotřeby na sedm litrů, ovšem i to je slušný výsledek. A pokud byste snad zatoužili po ostřejším svezení na okreskách počítejte až s nějakými 9,5 litry benzinu.

Jízda „na pohodu“

Největší slabinou minulého City byl rozhodně podvozek, jenž přímo odrazoval od svižnější jízdy, ovšem na druhou stranu jízdní vlastnosti nepatří zrovna k nejsilnějším zbraním sedanů této kategorie, v tomto ohledu je většina běžných malých hatchbacků spolehlivě trumfne. I přesto Honda na šasi opravdu hodně zapracovala a výsledkem je zřejmě nejlepší podvozek ve třídě, s nímž by dokázala držet krok jen Linea od Fiatu. Protože je City v první řadě spíš pohodlné, v zatáčkách se tedy při ostřejší jízdě citelně naklání, nedotáčivosti ale vzdoruje překvapivě statečně. Obrovské zlepšení zaznamenala stabilita v zatáčce při dodatečném pohybu volantem, ale i při vyšších rychlostech na zvlněném povrchu nebo na dálnici, ta tam je i citlivost na boční vítr. Záď sice při náhlé změně zatížení v zatáčce ráda vybočí do strany, ale jde o čitelné chování a tak může být svezení s „citynou“ i docela zábavné. Řízení je typická Honda – přesné, ale hodně lehké. Bohužel má nepřirozenou zpětnou vazbu a strmost není kdovíjaká, což tolik nevadí při jízdě, ale při manévrech ve městě se volantem natočíte, až vás to bude mrzet. Ovšem vzhledem k tomu, že klientelu City tvoří starší lidé a ženy, dá se lehké řízení pochopit, sedan se dá „krotit“ jednou rukou. A pochvalu konečně zaslouží i brzdy. Mají sice hodně rychlý nástup, což u méně zdatných řidičů vyžaduje trošku zvyku, ale fungují opravdu znamenitě.

První liga

Konkurence v kategorii malých sedanů není příliš početná a japonská novinka se stala jasným premiantem podobně, jako Accord mezi předokolkami střední třídy.

City perfektně splňuje požadavky, které jsou v této třídě klíčové – pohodlný, prostorný a tichý interiér a úsporný motor. K tomu přidává atraktivní design, špičkové řazení, slušné řízení a sympatickou dynamiku.

A slabší stránky? Umělou zpětnou vazbu a náklony v zatáčkách asi klientela řešit nebude, takže zbývá vyšší posaz za volantem, málo strmé řízení, méně místa pro hlavu na zadních sedadlech.

Vypadá to, jako by Honda trošku popletla u svých malých aut jména. Zatímco tenhle sedan je skutečná pohoda, Jazz, kříženec MPV a hatchbacku je jako stvořený pro City. A z těchto dvou modelů od Hondy je určitě vyváženější tento sedan. Smířit se musíte pouze s omezeným přístupem do kufru. A s tím, že si za tohle auto nechá dobře zaplatit, takže jich asi na silnicích mnoho potkávat nebudeme.

obrázek [555 x 415]  
První cena vozu359 000,- (1.4 S, 73 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací359 000,- (1.4 S, 73 kW)
Základní cena testovaného vozu419 000,- (1.4 ES, 73 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků419 000,- (1.4 ES, 73 kW)

Plusy

  • Prostorný interiér
  • Úsporný a dynamický motor
  • Přesné řízení
  • Krátké a přesné řazení
  • Jízdní vlastnosti
  • Účinné brzdy

Mínusy

  • Malá strmost řízení
  • Vysoký posaz
  • Velký účinek posilovače
  • Náklony v zatáčkách
  • Ergonomie ovládání audiosoustavy
  • Vysoká cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda City 1.4 i-VTEC

Cena v základní výbavě: 419 000 Kč Cena v testované výbavě: 419 000 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, 6x airbag, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a imobilizérem, el. okna vpředu, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, dvouose stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektronická klimatizace, metalíza, zrcátka a nárazníky v barvě vozu, Rádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu, AUX a USB vstup, 4 repro, palubní počítač, tempomat, mlhovky, sklopná opěradla zadních sedadel v poměru 3:2.

Výbava testovaného vozu:základní

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Technické údaje
Motor Honda City 1.4 i-VTEC
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1339
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 73 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.2 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / -
Objem nádrže (l):42
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1096 / 444
Rozměr pneu:185/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4420
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Honda City 1.4 i-VTEC
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Honda City: Poslední šance, doprodej za 319.900,-Kč Honda City: Poslední šance, doprodej za 319.900,-Kč

Honda doprodává skladové zásoby malého sedanu City.…

Honda City 1,4 i-VTEC (73 kW) s klimatizací a rádiem nyní za 319.900,-Kč Honda City 1,4 i-VTEC (73 kW) s klimatizací a rádiem nyní za 319.900,-Kč

Honda připravila pro malý sedan City plošnou slevu 40…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…