Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane Grandtour – Dolů jdou jen ceny

Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane Grandtour – Dolů jdou jen ceny

 
 

4,5 m dlouhá rodinná kombi s dobrou výbavou už nestojí jmění. Je lepší volbou i30 cw nebo Mégane Grandtour?

Ještě před pěti lety byste za podobná kombi nižší střední třídy s alespoň stokoňovým benzinovým motorem a velmi dobrou bezpečnostní a komfortní výbavou zaplatili téměř půlmilion. Dnes lze něco podobného mít za méně než 350 tisíc Kč. Je v tom nějaký háček?

Podívali jsme se na zoubek dvěma vozům, které kupují české rodiny. Je lepší nabídkou korejské kombi s výraznou českou stopou nebo dnes už klasický francouzský Grandtour?

Karoserie

Na rozměrech se ani v jednom případě nešetřilo. Hyundai je mnoha zákazníkům sympatický tím, že má proti hatchbacku prodloužený rozvor náprav (2700 mm, tj. +50 mm proti krátké verzi), jenže rozvor kombi od Renaultu narostl ještě více (2703 mm, tj. +62 mm proti krátké verzi).

Obě kombi tedy mají relativně velké karoserie, tou přehlednější disponuje Hyundai. Jeho ostřeji ukončená záď se snáze odhaduje, třetí boční okno opravdu plní svou funkci a není jen na okrasu. Zadní partie Renaultu jsou pohlednější, ale zevnitř vypadají skoro jako prodloužení u nějakého sportovního hatchbacku. Výhled šikmo vzad není o mnoho lepší než u krátkého Méganu a parkování s kombi dlouhým 4.559 mm chce trochu cviku.

Renault na to myslel. Pokud nebudete chtít investovat 10.100,-Kč do zadních parkovacích senzorů, jsou zde připraveny otěrové plochy z černého plastu. Stejný ochranný prvek najdeme i na předním nárazníku a na obou párech bočních dveří. Takové „detaily“ na třicítce z Nošovic nejsou.

obrázek [600 x 318]  

Renault je o něco dál i v soutěži o počet užitečných řešení: Práh zavazadelníku je jen 58 cm nad zemí, hrdlo palivové nádrže je bezvíčkové, opěradlo spolujezdce lze sklopit do roviny a získat tak ložnou plochu s délkou až 2,7 m.

Sympatické je, že obě auta z výroby dostávají tzv. aero-stěrače a více než dospělé rozměry pneumatik (205/55 R16) – byť v případě Hyundaie za příplatek.

Interiér

Ani jeden vůz se nemá uvnitř za co stydět. Kvalita zpracování, prostornost i praktická použitelnost vyhoví podle našeho názoru průměrné české rodině, která do nového auta nechce dávat o moc víc než 300 tisíc korun. Ale rozdíly zde přeci jen jsou.

Větší prostor pro cestující nabízí Hyundai, i když téměř identické rozvory by měly znamenat velmi vyrovnaný duel. Vpředu je velikost interiéru opravdu velmi podobná, ale na lámání chleba dochází ve druhé řadě. Za řidiče se lépe nastupuje cestujícím v Hyundai i30, jeho dveře mají pravidelnější tvar a dokonce i když řidič odsune sedadlo zcela vzad, zbývá mezi předním a zadním opěradlem 700 mm horizontální míry.

Čím oslovuje Renault? Jeho zadní lavice je umístěna výše (370 mm vs. 350 mm u i30) nad podlahou, takže se zde sedí o něco pohodlněji. Smířit se musíte s nižší výškou nad sedákem ke stropu (Renault 960 mm, Hyundai 1000 mm).

obrázek [300 x 469] Pracoviště pro řidiče může bez obav obsadit i podsaditý otec české rodiny v nejlepších letech. Místa je v obou vozech více než dost, volant lze seřizovat výškově i podélně a dokonce ani středový tunel není příčinou stížností pravého kolena na nekompromisní útisk.

 

Zásadní nedostatky ani tady nerozhodují, musíme tedy opět hledat zdánlivé nepodstatnosti, detaily a řešení, která někdo odsoudí a jiný bude obdivovat. Dobrým příkladem je maximálně věcný přístrojový štít v i30 cw a efektnější, i když ne tak snadno čitelný kombinovaný panel v Renaultu.

Dva odlišné přístupy jsou vidět i na sedadlech. Renault má od pohledu sedačky s minimálním bočním vedením a jednoduchým čalouněním, ale když v nich absolvujete delší trasu zjistíte, že až tak špatné nejsou. Snad až na to příliš uměle působící čalounění. Hyundai vyslechl nářky novinářů a standardně i do obyčejného auta nižší střední montuje sedačky s tuhým čalouněním a nečekaně výrazným bočním vedením.

Tomuto přístupu odpovídá o něco přirozenější poloha za volantem Hyundaie. V Renaultu máme stále pocit, že je zde cosi z posazu minulé generace, v níž byla poloha řidiče vůči volantu a pedálům hodně nestandardní (sedělo se nad přístrojovou deskou, volant měl zvláštní sklon).

V autech za 300 tisíc nikdo nečeká velký luxus, proto překvapuje v pozitivním smyslu slova hlavně Renault. Jeho přístrojová deska je vyrobena z honosnějšího plastu, volant má lepší tvarování i čalounění věnce. Superlevná vestavěná navigace možná není špičkovým řešením (z hlediska funkce i integrace), ale svou roli plní a to je přeci v této cenové hladině podstatné.

obrázek [600 x 451]  

Ergonomickým prohřeškem je umístění panelu klimatizace a rádia v Renaultu, stejné prvky jsou v Hyundai umístěny naprosto optimálně.

Zavazadelník

Spolu se zvětšením prostoru pro cestující cestou natažení rozvoru došlo k navýšení zavazadelníkové litráže proti hatchbackům. Lépe je na tom Renault, ale kupodivu to není dáno délkou zavazadelníku, ale jeho šířkou! V Méganu jsme naměřili 1100 mm mezi nejužšími body bočních výplní, což je úctyhodná hodnota.

Výše už zaznělo, že Renault má nižší nákladovou hranu zavazadelníku, která je téměř v úrovni dna kufru. Celkově snazší přístupnost kufru Grandtouru plyne z odlišného tvaru zádě. Skoro kolmá stěna i30 cw totiž nevytváří po odklopení vzhůru tak velký nástupní profil. Výstraha směřuje k vyšším zájemcům o Hyundai, protože pod otevřeným víkem kufru je průchozí výška pouhých 175 cm (Renault má 180 cm).

Zavazadlový prostorHyundaiRenault
Základní objem [l]415491
Maximální objem [l]13921567
Nejmenší šířka [mm]10401100
Výška po kryt [mm]460500
Nejmenší délka [mm]880880
Délka po sklopení sedadel [mm]15201590
Výška prahu nad vozovkou [mm]620580

Zajímavé srovnání se týká i variability. Hyundai nepočítá s manipulací se sedáky. V případě Renaultu je buď můžete překlopit vpřed nebo vyjmout z vozu. To přináší téměř rovnou ložnou plochu a hlavně příležitost naplno využít sklopné opěradlo předního spolujezdce.

Motor a jízda

Zážehové šestnáctistovky patří k osvědčeným a stále populárním motorizacím. Jejich výkony jsou pro vozy nižší střední třídy dostatečné a vyšší spotřeba na dálnici nebo při spíše výjimečném plném vytížení v rodinném nasazení až tak nevadí. Oba motory dobře známe z předchozích testů.

obrázek [600 x 329]  

Hyundai před několika týdny začal nabízet svůj čtyřválec 1,6 CVVT se šestistupňovou převodovkou, v testu ale soupeřila ještě verze s pěti stupni. Nadprůměrně výkonný motor má výrazně vyšší výkon a dynamičtější projev v poslední třetině otáčkového pásma, ale v nižších a středních otáčkách se jeho možnosti příliš neliší od čtyřválce Renaultu. Hlavním rozdílem je tak vyšší hlučnost a celkově menší kultivovanost korejského motoru. Nejvíce hluk obtěžuje na dálnici, kde ve 130 km/h šplhají otáčky ke 4200 min-1, zatímco v Renaultu zůstávají na přijatelných 3700 min-1.

I když podle technických údajů měl být modernější motor Hyundaie jasným favoritem z hlediska spotřeby, realita ukázala, že jsou na tom oba vozy se spotřebou velmi podobně.

Spotřeba palivaHyundaiRenault
Rychlost 100 km/h [l/100 km]6,86,7
Rychlost 130 km/h [l/100 km]8,78,5

Ačkoli i Renault své modelové portfolio naučil snazší ovladatelnosti v extrémních situacích, nadále zůstávají francouzské podvozky komfortněji naladěné než u většiny konkurence. Je to i případ Méganu Grandtour. Jeho podvozkový setup si rozumí i s českými silnicemi, na dálnici s velmi špatným povrchem je tlumení nerovností podstatně snesitelnější než v případě Hyundaie. Smířit se na druhou stranu musíte se syntetickým řízením a kousavými brzdami, na které si hlavně zpočátku musíte opatrně zvykat.

obrázek [300 x 248]  

Hyundai má lepší řízení, snáze ovladatelné brzdy, ale taky hodně tuhý podvozek, který na kvalitní silnici dělá radost, ale na většině komunikací českého typu bude posádka trpět třesem. Slabší kultivovaností tedy trpí jak motor, tak i odpružení.

Renault o něco ochotněji zatáčí, jistější průjezdy zatáčkami ale nakonec pocítíte v i30 cw s tužším podvozkem.

Cena

Cenové válčení v nižší střední třídě je i na jaře 2011 stále aktuální pojem. Jakmile některý z dovozců výrazně vylepší nabídku, ostatní se hbitě přizpůsobují. Než jsme tedy stačili zveřejnit tento test, došlo hned k několika změnám. Zatímco v technických datech najdete ještě původní hodnoty pro Hyundai s pětistupňovou převodovkou, ceny jsme aktualizovali na současnou (dubnovou) úroveň.

Aktuální ceny a výbava (duben 2011) [Kč]HyundaiRenault
Modeli30 cw 1,6 CVVTMégane Grandtour 1,6 16V
VýbavaTrikolor PlusAdvantage
Základní cena319.900,-Kč344.900,-Kč
Čelní airbagySS
Boční airbagySS
Hlavové airbagySS
ABSSS
Stabilizační systém-S
Manuálně regulovaná klimatizaceS-
Automaticky regulovaná dvouzónová klimatizace-S
Autorádio s CD a MP3SS
AlarmS6.290,- Kč
Metalický lak12.900,-Kč13.700,-Kč
Centrální zamykání s d.o.SS
Elektricky ovládaná okna vpředuSS
Elektricky ovládaná okna vzaduSS
Elektricky ovládaná zrcátkaSS
Palubní počítačSS
Kola z lehkých slitin 15palcováS-
Kola z lehkých slitin 16palcová-S
Kůží potažený volant + hlavice řadicí pákySS
TempomatSS
Mlhové světlometySS
Záruka 5 letS14.990,-Kč

Ptáte se, které kombi je levnější? V absolutním porovnání je to Hyundai. Jenže jako vždy je potřeba porovnávat výbavu a související služby. Renault sice žádá za akční model Advantage 344.900,-Kč, ale má dvouzónovou automaticky regulovanou klimatizaci, stabilizační systém a 16palcová kola z lehkých slitin místo 15palcových u Hyundaie.

Hyundai i30 cw má výhodu v nižší ceně, pětileté záruce, standardním alarmu a nižším příplatku za metalízu.

Závěr

Takže je v tom všem nějaký háček? Není! Rodinná kombi nižší střední třídy dnes opravdu koupíte pod 350 tisíc s velmi dobrou výbavou a dostatečně výkonnými motory. Ani v jednom případě nešlápnete vedle, každý z vozů toho nabízí více než dost.

Na místě hlavy české rodiny bychom koupili Hyundai. Má větší interiér, výkonnější motor, lepší řízení a brzdy. Jeho klíčovou slabinou je vnitřní hluk, který ale nová verze s šestistupňovou převodovkou zřejmě trochu sníží. Smířit se musíte s tvrdým podvozkem, který není s českými cestami tak dokonale kompatibilní jako měkčí naladění Renaultu.

Mégane Grandtour je jednoznačnou volbou pro všechny, kdo potřebují velké kombi s variabilním interiérem. Chalupáře tedy musí více zajímat Renault! I proto, že jeho zavazadelník je objemnější už v základním uspořádání. Motor Renaultu je o něco úspornější, tišší a kultivovanější než ten v Hyundai i30 cw. Řízení není tak precizní, brzdy mají kousavý nástup, což překáží hlavně ve městě. Naše sympatie patří Renaultu za kompletní bezpečnostní výbavu, na kterou Hyundai kvůli nižší ceně zřejmě rezignoval.

JAKE.AUTO.CZ Hyundai i30 (přehled článků)

JAKE.AUTO.CZ Renault Mégane (přehled článků)

obrázek [600 x 416]  

Hyundai i30 cw

Plusy

  • Prostornější interiér
  • Výkonnější motor
  • Pětiletá záruka
  • Nižší cena
  • Lepší ovladatelnost

Mínusy

  • Hlučný motor na dálnici
  • Tuhé odpružení, horší jízdní pohodlí
  • Součástí výbavy akčního modelu není ESP
  • Reálná spotřeba výrazně vzdálena od udávané

Renault Megane Grandtour

Plusy

  • Větší a snáze využitelný zavazadlový prostor, variabilita
  • Lepší přístupnost zavazadelníku, nižší práh, větší vstupní profil
  • Dobré tlumení nerovností, komfortní odpružení
  • Kompletní bezpečnostní výbava

Mínusy

  • Minimální zpětná vazba v řízení
  • Horší výhled šikmo vzad
  • Kousavé brzdy
  • Ergonomie středového panelu
Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Technické údaje
Motor Hyundai i30 cwRenault Mégane Grandtour
Typ motoru: zážehovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15911598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 92 / 630081 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 157 / 4200151 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.510.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8 / 5.2 / 6.29.7 / 5.6 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 415 / 1392491 / 1567
Objem nádrže (l):5360
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1236 / 5841275 / 505
Rozměr pneu:205/55 R16205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 44754559
b) šířka (mm): 17751804
c) výška (mm): 15201505
d) rozvor (mm): 27002701
e) rozchod vpředu (mm): 15461543
f) rozchod vzadu (mm): 15441547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1030780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 990650 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10401030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1000960
k) šířka vpředu (mm): 14801470
l) šířka vzadu (mm): 14701450
délka sedáku vpředu (mm): 500480
délka sedáku vzadu (mm): 460450
výška opěradla vpředu (mm): 640630
výška opěradla vzadu (mm): 670630
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
Hodnocení Hyundai i30 cw Renault Mégane Grandtour
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9 7
Odkládací plochy: 8 7
Dojem z řízení: 8 7
Výhled vpřed: 9 8
Výhled vzad: 7 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8 8
Tah v nižších otáčkách: 9 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 8 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6 7
Spotřeba: 8 8
Odstupňování převodovky: 6 7
Snadnost řazení: 7 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8 8
Účinnost brzd: 8 8
Velikost zavazadlového prostoru: 6 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,81 7,73
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai i30 cw vs. Renault Mégane…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit Honda Civic se vrátila k poctivé technice. Řidičům se musí líbit

Desátá generace Hondy Civic je pořádný kus auta.…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche Video: i30 N - Hyundai ladí podvozek hot-hatche

Hyundai na nejnovějším videu z vývoje hot-hatche i30 N…

Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč? Zbytečná výměna agregátu hyundaie: Motor v kufru. Proč?

Taky moc nevěříte historkám, jak autoservis chtěl vyměnit…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Včera

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…