Test Auto.cz

Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive – Méně válců, více koní

12.4. 2017
Verdikt
 

Nedávno uvedená čtvrtá generace skrývá pod atraktivními tvary, které rozvíjejí linie předchůdce, úplně novou moderní techniku. Třeba nový litrový tříválec.

Na první pohled vůz vzbuzuje dojem, že je spíše modernizací svého předchůdce než novou generací. Základní tvary totiž mají obě auta takřka stejné a také detaily, jmenovitě maska chladiče, známý „tygří nos“, vypadají velmi podobně. Teprve při bližším pohledu odhalíte četné rozdíly, kdy třeba přední světlomety jsou zcela odlišné. Kia je nabízí ve dvou verzích. Levnější výbava Comfort nabízí klasický halogen bez čočky, zatímco testovaná vyšší výbava Exclusive má namísto nich světlomety projektorového typu (tedy s čočkou), navíc s přisvěcováním do zatáčky. V obou případech jsou ovšem použity halogenové žárovky. Diody našly uplatnění pouze coby světlomety pro denní svícení a navíc pouze ve vyšší verzi světlometů.

Více výbav Rio na českém trhu nenabízí. Rozdíly jsou ovšem v paletě pohonných jednotek. Comfort je tak k mání bez možnosti výběru pouze se čtyřválcem 1.25 CVVT a pětistupňovou převodovkou, oboje známé už z předchůdce. Naopak v testované výbavě Exclusive má zájemce na výběr ze tří motorů. Kromě zmíněného čtyřválce 1.25 CVVT a testovaného, v Riu nového přeplňovaného tříválce 1.0 T-GDI, může zvolit ještě větší čtyřválec 1.4 CVVT, který jako jediný lze kombinovat se samočinnou převodovkou. Zapomeňte na moderní dvouspojkové ústrojí. To sice Kia Motors k dispozici má, ovšem ne pro Rio. V něm si musíte vystačit se čtyřstupňovou planetovou skříní. Kupodivu nabídka na českém trhu nezahrnuje vznětový motor CRDi, který má v riu objem 1,4 litru a ve světě je nabízen ve dvou výkonových verzích. A do budoucna se to dle dobře informovaného zdroje s největší pravděpodobností nezmění, neboť naprostá většina kupujících volí v takovém autě zážehový motor.

TEST 2011: Kia Rio 1,25 DCVVT – Samba de Janeiro


Podobná a přesto jiná

Patrně více změn než zvenku odhalíte v kabině. Tady již o podobnosti s předchozí generací nemůže být vůbec řeč. I když některé atributy se zachovat podařilo a je to dobře. Třeba pozice za volantem. Na poměry segmentu se v riu sedí příjemně nízko, skoro jako v autě o dvě třídy větším. Posaz za volantem je tak skoro sportovní, k čemuž přispívá i solidní rozsah jeho nastavení. Navíc má hlavní pracovní nástroj řidiče skvělý tvar, přičemž chválíme, že se dokáže i tak oprostit od dnešní módy dole seříznutých věnců. Bez ohledu na to, kterou z výbav zvolíte, kožený věnec dostanete v základu.

Vůbec výbava ria je veskrze bohatá. V tomhle novinka rozhodně ctí tradice asijských automobilů. Na druhou stranu ale nezahrnuje žádné speciální položky. Klimatizace je tak přítomna vždy, ovšem i v testované vyšší výbavě Exclusive pouze manuální. Její samočinná verze je k dispozici v rámci paketu Premium, který zkoušený vůz neměl. Pokud byste se pro něj rozhodli, tak se pojí pouze s lepší testovanou výbavou, přičemž k základní ceně 349.980 korun musíte přihodit dalších 30.000 korun. Kromě zmíněné samočinné klimatizace za ně získáte navíc 16palcová hliníková kola s pneumatikami 195/55, vyhřívaná přední sedadla spolu s volantem, tempomat s omezovačem rychlosti či přístrojový štít Supervision, u něhož jsou „analogové“ ukazatele zčásti nahrazeny TFT displejem.

Zkoušené rio tak bylo ve zcela standardní specifikaci. Navíc byl jen metalický lak za 13.000 korun. Když přidáte dalších 11.000 korun, bude na palubě integrovaná navigace se 7palcovým barevným dotykovým monitorem a za dalších 14.000 korun získáte balíček pokročilých bezpečnostních prvků, ukrytých pod paketem ADAS. Zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking), což mají i konkurenti. Ovšem v Riu je vůbec poprvé v segmentu B použita pokročilejší verze, která dokáže detekovat také chodce. Za tímto účelem systém kombinuje mikrovlnný radar s kamerou o vysokém rozlišení.

obrázek [600 x 379]  

Pokud ohlédneme od výbavy a zaměříme se na kabinu jako takovou, tak zaujme jednak ztvárnění palubní desky, které je svěží a moderní, stejně jako zdařilá ergonomie. Pochvalu zaslouží samostatné tlačítko, kterým si můžete snadno snížit intenzitu podsvícení přístrojového štítu. Naopak pokárání zaslouží estetická úroveň integrovaného audia, respektive jeho dotykové obrazovky, která působí na torzu palubní desky jakoby nepatřičně, navíc plast je dost nízké kvality.

Pokud přijde řeč na vnitřní prostor, Kia ihned vybalí, že novinka se může pochlubit rozvorem náprav 2580 mm. V daném segmentu jde o vysoce nadprůměrnou hodnotu, neboť stejný rozvor nabízela třeba druhá generace novodobé octavie.

Prostornost na předních sedadlech je v riu skutečně velmi dobrá, což platí obzvláště v podélném a příčném směru. Na výšku však novinka dle našich měření mírně zaostává za svým předchůdcem, stejně jako na zadních sedadlech. Na vině ale může být větší rozsah nastavení sedadel vpředu. I tak se sem průměrně vzrostlí jedinci poskládají. Pochvalu zaslouží také solidní rozměry sedáků a opěradel.

Nová Kia Rio přijíždí na český trh. Cena je vyšší, výbava však také

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive

Cena v základní výbavě: 349 980 Kč Cena v testované výbavě: 362 980 Kč

Základní výbava:Klimatizace manuální, elektrické ovládání všech oken, denní svícení LED, přední mlhové světlomety, zadní parkovací kamera, palubní počítač, kožený volant, USB plus AUX, světlomety s přisvěcováním do zatáčky, loketní opěrka předních sedadel, šest airbagů, asistent průjezdu zatáčkou CBC, asistent rozjezdu do kopce, parkovací asistent vzadu, úchyty ISOFIX na dvou zadních krajních místech, 15palcová kola z lehké slitiny, atd

Výbava testovaného vozu:metalický lak (+13.000,-)

Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš Budujme stát pro 40 milionů lidí: přečtěte si, u koho se inspiruje Babiš

Vize Jana Antonína Bati i po desítkách let inspirují…

Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde Reportáž: Z Černobylu se stala turistická atrakce, agentury ho dojí, jak to jen jde

Havárie černobylské elektrárny před 31 lety znamenala…

Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky Evropská centrální banka zavře dvě problémové italské banky

Evropská centrální banka (ECB) oznámila, že dvě…

 
Technické údaje
Motor Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 171 / 1500 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 4.2 / 4.7
Emise CO2:107
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 325 / 980
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1085 / 535
Rozměr pneu:185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4065
b) šířka (mm): 1725
c) výška (mm): 1450
d) rozvor (mm): 2580
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1524
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 785
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 455
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Kia Rio 1.0 T-GDI Exclusive – Méně válců,…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad) Poprvé s vodíkovou Toyotou na našich silnicích. (A také jsme pili její odpad)

Tuzemské zastoupení Toyoty, která letos slaví dvacetileté…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Kia Rio 1.4 CVVT vs. Renault Clio 0.9 TCe – Atmosféra vs. turbo Kia Rio 1.4 CVVT vs. Renault Clio 0.9 TCe – Atmosféra vs. turbo

Trend downsizingu je podle jedněch mrtvý, jiní na něj…

Sprintovali jsme s Kiou Rio a Renaultem Clio. Kdo byl rychlejší? Sprintovali jsme s Kiou Rio a Renaultem Clio. Kdo byl rychlejší?

Francouzského zastánce downsizingu jsme postavili proti…

 



 
Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Zázračné přípravky do paliva: Opravdu snižují spotřebu a zvyšují výkon?

Dnes 08:00

Náš speciální přípravek nahradí až čtyři běžné přípravky, sníží spotřebu na polovinu, zvýší výkon o 300 % a prodlouží život motoru o deset let. Samozřejmě jen když tomu uvěříte.




Blesk.cz

Žena s obřími airbagy: Třináctky ukazuje na požádání

Žena s obřími airbagy: Třináctky ukazuje na požádání

Trojnásobná mamka Sharon Perkins (51) se pyšní titulem největší kozatice ve Velké Británii. Její umělé třináctky…

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí majitelé sbírali kompro

Ministerstvo „sedí“ na bankovním trezoru. Bohatí…

Jako bankovní dům byl původně postaven Petschkův palác, který neslavně proslul během druhé světové války…

 

iSport.cz

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne skóre, možná i karty

MATEMATIKA: Češi, nebo Slováci? O postupu rozhodne…

Tak to se nečekalo! Portugalci porazili na EURO do 21 let v Polsku Makedonce jen 4:2 a jsou ze hry o postup do…

Brémy dál chtějí Pavlenku! Zvýšily nabídku, Slavii dávají 80 milionů

Brémy dál chtějí Pavlenku! Zvýšily nabídku, Slavii…

Zájem bundesligového klubu Werderu Brémy o slávistického brankáře Jiřího Pavlenku neutuchá, podle informací…

 

Reflex.cz

Nakrmit ovce, podojit kozu, posekat louku... Na den farmářem? Proč ne

Nakrmit ovce, podojit kozu, posekat louku... Na den…

Zážitková agroturistika je fenomén, který existuje už nějaký ten pátek, ale masově nijak nepropukl. Nabízí totiž…

Štýrský dýňový olej: Rakouský polní léčitel

Štýrský dýňový olej: Rakouský polní léčitel

Štýrský dýňový olej má tak blahodárné účinky na tělo i duši, že se mu přezdívá černé zlato.