19.5. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Kia Rio 1.4 CVVT vs. Renault Clio 0.9 TCe – Atmosféra vs. turbo

 

Trend downsizingu je podle jedněch mrtvý, jiní na něj dále sázejí. Jaké jsou ve vzájemném porovnání Kia Rio s atmosférickým čtyřválcem a Renault Clio s turbotříválcem?

Malé vozy jsou z evropského hlediska i nadále nejoblíbenějším segmentem, který aktuálně prožívá výraznou mezigenerační výměnu. Zástupcem této nové generace je Kia Rio, která na souboj vyzvala jedno z nejprodávanějších aut v Evropě vůbec, Renault Clio. I ten nedávno zažil proměnu, když loni prošel faceliftem.

Oba vozy s délkou přes 4,06 metru a rozvorem okolo 2,58 metru (tedy na úrovni dvojkové Octavie…) patří spíše mezi ty větší zástupce segmentu, jinak se ale vzájemně v mnohém liší. Zatímco Clio láká na pohledné tvary, které lze do velké míry individualizovat, Rio je spíše dospěle laděným automobilem s velkým vnitřním prostorem.

Odlišná je též nabídka motorů. Přestože je Clio starší, aktuální generace je na trhu od roku 2012, primárně sází na koncepčně modernější přeplňované motory, zatímco rio zůstává věrné spíše tradičním atmosférám. A to si v době váhání, zda downsizing je už překonaný, či nikoliv, říká o vzájemné srovnání. Do srovnávacího testu jsme proto postavili Clio poháněné přeplňovaným tříválcem 0.9 TCe (70 kW) a Rio s atmosférickým čtyřválcem 1.4 CVVT (74 kW), které navzdory odlišným koncepcím motorů mají obdobné jízdní parametry, v disciplíně akcelerace 0-100 km/h dokonce hlásí zcela shodnou hodnotu, 12,2 sekundy. Jak tento souboj s veršovaným podtónem Ria a Clia dopadne?

Video

Nižší cenu, nebo hodně výbavy?

Už pohled do ceníku obou automobilů je zásadním způsobem jiný. Zatímco Renault nabízí hned pět stupňů výbavy, Kia jen dva, přičemž testovaná čtrnáctistovka je nabízena výhradně v druhém, vyšším stupni Exclusive, a to za 324.980 korun.

To není zrovna podbízivá cenovka, což dokazuje, že Kia už neláká na nejnižší cenovku jako kdysi, ale spíše na zajímavý poměr ceny a nabízené výbavy. A to je přesně případ Ria, u něhož je vyšší cena kompenzována slušnou výbavou. Za uvedenou částku dostanete elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, manuální klimatizaci, rádio s šesti reproduktory a ovládáním na volantu, elektricky ovládaná přední i zadní okna, přední mlhovky, kožený volant nebo zadní parkovací senzory, tedy vlastně všechno podstatné, co v dnešní době od malého hatchbacku očekáváte. A kdyby vám to nestačilo, je tu navigace za slušných 11.000 korun nebo třeba balíček Premium, který za 30.000 korun přidává automatickou klimatizaci, 16palcová kola z lehkých slitin, vyhřívaná přední sedadla i volant, tempomat, dešťový senzor či koncová diodová světla. Jeho alternativou je pak paket ADAS s tempomatem, samočinným brzděním nebo varováním před opuštěním jízdního pruhu. A více toho už Rio vlastně ani nenabízí, více příplatkových prvků tu není, leda v rámci příslušenství.

To Clio s tříválcem 0.9 TCe (70 kW) seženete podstatně levněji, jenže 289.900 korun také není úplně nízká částka. Navíc pokud budete chtít testovanou variantu s přídomkem Energy doplněnou o stop-start systém, rekuperaci brzdné energie a ekologický mód, budete muset sáhnout až po nejvyšším stupni Intens, s nímž stojí 339.900 korun. V českém prostředí, kde normované emise nehrají takovou roli, ale není důvod, proč otravný stop-start chtít, a tak jsme do vzájemného cenového srovnání s Riem postavili nižší stupeň Advantage, který s 0.9 TCe (bez přídomku Energy) přijde na zmíněných 289.900 korun.

Pořizovací nákladyKia RioRenault Clio
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.4 CVVT/74 kW0.9 Tce/70 kW
Stupeň výbavyExclusive/324.980 KčAdvantage/289.900 Kč
Airbagy64
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna - přední/zadní [Kč]S/SS/-
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/S
Klimatizace [Kč]manuálnímanuální
Kola15" litá15" ocelová
Metalíza [Kč]13.00012.500
Navigace [Kč]11.00010.000
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací kamera vzadu [Kč]S-
Parkovací senzory vzadu [Kč]S5.000
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]S2.000
Tempomat [Kč]14.000*S
*V rámci paketu ADAS
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.115/5.3196.597/2.424
Přední/zadní nárazník [Kč]12.604/8.147importér nedodal
Přední blatník [Kč]7.185importér nedodal
Čelní sklo [Kč]8.7555.082
Brzdové destičky přední [Kč]2.7081.963
Přední/zadní tlumič [Kč]4.064/3.0964.966/4.138
Hodinová sazba v servisu [Kč]664787
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]25.21217.330
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)7/5/125/3/12
Prodloužená záruka-5 let/200.000 km

Za tuto částku přitom také dostanete slušně vybavené auto, kterému nechybí manuální klimatizace, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Nižší cena ve srovnání s Riem je sice znát – Cliu za uvedenou cenu chybí elektrické stahování zadních oken, dvojitá podlaha zavazadelníku, přední mlhovky nebo rezervní kolo, 15palcová kola jsou ocelová, autorádio má jen čtyři reproduktory, airbagy jsou jen čtyři a některé prvky pořídíte až ve vyšších stupních (třeba parkovací kameru) – jen o nevýhodách to však není. Cliu už v základu nechybí pro mnohé zákazníky potřebný tempomat a navíc jednotlivé příplatkové prvky jsou dostupnější než u Ria. Třeba navigace za 10.000 Kč nebo zadní parkovací senzory za 5.000 Kč je nadmíru lákavá nabídka. Přesto je potřeba si dávat na kombinaci příplatků pozor, i díky designovým sadám bylo testované Clio nakonec dražší než Rio, a to přestože jeho funkční výbava byla vlastně stejná.

obrázek [600 x 404]  

Clio každopádně není levnější jen z hlediska pořízení samotného vozu, ale z hlediska servisních služeb. Náhradní díly jsou u Francouze levnější, stejně tak poplatky za pravidelné servisní prohlídky. Kia zase boduje mediálně dobře známou sedmiletou zárukou. Ta v prvních třech letech není omezena počtem kilometrů, po uplynutí této doby je ale limitem nájezd 150.000 km. Záruka se pak samozřejmě nevztahuje na díly podléhající opotřebení (baterie či stěrače), ale také třeba na navigaci a hudební systém (tříletá záruka). To Clio má pětiletou záruku, omezením je však nájezd pouhých 100.000 kilometrů. Za 5.990 korun je však k dispozici nájezd prodloužený na 200.000 km, Kia s ohledem na dlouhou standardní záruku žádné její prodloužení nenabízí.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮKia RioRenault Clio
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky77
Servis68
Záruky108
Průměr7,257,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 
Technické údaje
Motor Kia Rio 1.4 CVVT
(74 kW)
Renault Clio 0.9 TCe (70 kW)
Typ motoru: zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1368898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 600070 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 133 / 4000150 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.212.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.3 / 4.3 / 55.7 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:114105
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 325 / 980300 / -
Objem nádrže (l):4545
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1055 / 4501082 / 539
Rozměr pneu:195/55 R16195/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 40654062
b) šířka (mm): 17251732
c) výška (mm): 14501448
d) rozvor (mm): 25802589
e) rozchod vpředu (mm): 15121506
f) rozchod vzadu (mm): 15181506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1200840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 785550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950920
k) šířka vpředu (mm): 14701365
l) šířka vzadu (mm): 14301395
délka sedáku vpředu (mm): 510470
délka sedáku vzadu (mm): 455450
výška opěradla vpředu (mm): 650620
výška opěradla vzadu (mm): 680620
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Kia Rio 1.4 CVVT vs. Renault Clio 0.9 TCe…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Euro NCAP 2017: Kia Rio – Dvě hodnocení s rozdílem dvou hvězd Euro NCAP 2017: Kia Rio – Dvě hodnocení s rozdílem dvou hvězd

Organizace Euro NCAP pro Kia Rio zveřejnila dvě různá…

Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma Kia Rio 1.4 CVVT vs Toyota Yaris 1.5 VVT-iE – Atmosférické variace na malé téma

Kia má nové auto a osvědčený motor, Toyota právě naopak.…

 



 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…