Test Auto.cz

Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

10.10. 2016
Verdikt
 

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude to stačit na konkurenci? Zjišťovali jsme to za volantem verze s tříválcem 0.9 TCe.

Čtvrtá generace Renaultu Clio se v roce 2012 stala prvním zástupcem značky tvořeným podle nového designérského směru inspirovaného konceptem DeZir. Na trhu už je ale čtyři roky, a tak už bylo na čase vůz modernizovat. Konkurence totiž nespí, a to zvlášť v segmentu malých aut, který je z evropského hlediska stále ten vůbec největší.

Navzdory čtyřem letům na trhu je však clio letos nejprodávanějším malým autem na evropském trhu a druhým nejprodávanějším v Evropě vůbec. Kvůli tomu automobilka v únoru rozšíří výrobu o čtvrté místo a clio začne vyrábět i ve slovinském Novém Mestě. I to dokazuje, jak se aktuální generace povedla, a proto Renault v rámci letošní modernizace v polovině životního cyklu auta sáhnul spíše po jemnějších retuších než radikálních změnách. Zjišťovali jsme, zda to bude na soupeře stačit.

Jemné retuše

Pouze jemné úpravy jsou patrné už na designu. Jakmile jsem spatřil první oficiální fotky modernizovaného clia, zaváhal jsem, co se vlastně změnilo. Přímé srovnání s předchůdcem ale dokazuje, že změny tu přece jen jsou. Vpředu se objevuje nově řešený nárazník a přepracované hlavní světlomety. Do nich se přesunuly diody denního svícení, které doposud byly nevzhledně umístěny v pásku v masce chladiče, což připomínalo řešení vesnických tunerů. Zároveň to ale byla jediná piha na kráse aktuálního clia.

Více vlastně ani nebylo potřeba měnit, protože malý hatchback se francouzským designérům povedl, i po letech stále působí svěže. Zvlášť pohled na svalnaté zadní boky nebo masivní záď s úzkými světly lahodí oku. I proto vzadu najdeme jen novou grafiku světel a lehce upravený nárazník.

obrázek [600 x 308]

Při příchodu clia automobilka využila módy individualizace vzhledu, což je něco, v čem modernizované provedení pokračuje. Nabídku rozšířily čtyři nové laky, mimo jiné červená metalíza Intense testovaného exempláře nebo nová kola. Vzhled lze navíc vylepšit různými střešními polepy (také jeden z nich má zkoušený kousek, stojí 7.500 Kč) nebo pakety dílů ve speciální barvě.

Také interiér se na první pohled nezměnil. Koncepce s digitálním rychloměrem a samostatně stojícím středovým panelem byla zachována, stejně jako mohutná palubní deska zasahující hluboko do kabiny. Při bližším pohledu si ale všimnete nového ovládání klimatizace nebo výrazně lepších materiálů než dosud. Sama automobilka přiznává, že upravila jednotlivé povrchy, aby působily hodnotněji a kvalitněji jako ve větších autech. Za tohle má Renault jedničku, protože vnitřek vypadá podstatně lépe než dosud. Mírnou kaňkou jsou jen nerovnoměrné spáry u některých tlačítek.

Renault Clio – srovnání s konkurencí
ModelRenault ClioHyundai i20Opel CorsaŠkoda FabiaToyota Yaris
Motor0.9 TCe1.2i1.41.2 TSI1.33 Dual VVT-i
Zdvihový objem [cm3]8981248139811971329
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/500062/600066/600066/4400-540073/6000
Točivý moment [N.m/min]150/2500121/4000130/4000160/1400-3500125/4000
Převodovka5M5M5M5M6M
Max. rychlost [km/h]178170175182175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,913,113,210,911,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,04,85,14,74,9
Základní cena [Kč]284.900259.900254.900273.900289.900

Chválíme také přepracovaný volant. Nejen nám vadilo použití klouzajícího plastového dekoru na spodní části věnce. Modernizovaná verze se ho naštěstí zbavila, výsledkem čehož je příjemně se držící volant s ideálně tlustým věncem. Kvitujeme také použití velice jemné kůže, kterou bychom čekali až u dražších vozů.

Líbí se nám rovněž sedačky, a to nejen kvůli příplatkovému semišovému čalounění. Výrazné bočnice příjemně podrží tělo, v rámci segmentu se ale samozřejmě musíte smířit s kratšími sedáky a kompromisní pozicí za volantem. Úzká kabina pak znamená, že růžice nastavující polohu opěradla nebo tlačítko spínání vyhřívání sedadel jsou špatně přístupné.

Přesun na zadní sedadla pak dokazuje, že clio přece jen myslí více na styl než na praktičnost. Prostor je omezený i v rámci „béčkového“ segmentu, při posazení „za sebe“ drhnu se svými 182 centimetry koleny o sedadlo řidiče a nad hlavou mám tak centimetr místa. Výrazně více ale vadí pociťovaná stísněnost. Masivní C sloupek a nízká boční prosklená plocha znamenají, že se cestující vzadu cítí skoro jako v tanku.

To se zavazadelníkem je to už lepší, objem 300 litrů je v segmentu nadprůměrná hodnota. Clio navíc nově dostalo dvojité dno vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel. Má to jedno ale, testovaný kousek je vybaven hudebním systémem Bose, který objem kufru snižuje na podprůměrných 230 litrů. V zavazadelníku navíc chybí jakékoliv háčky nebo jiný zádržný systém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Clio 0.9 TCe

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 410 400 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, vyhřívaná vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, multimediální a navigační systém Media Nav Evolution, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant s koženým věncem, handsfree karta Renault, sada na opravu pneumatik, palubní počítač, zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, přední mlhovky, přední světlomety LED Pure Vision, tempomat, přední airbagy, přední boční airbagy chránící hlavu a hrudník.

Výbava testovaného vozu:Paket Bose – multimediální systém R-Link, navigace, online připojení, bluetooth, hudební systém Bose se sedmi reproduktory (+26.000 Kč), paket City – parkovací senzory sledující okolí vozu, zadní parkovací kamera, inteligentní parkovací asistent (+10.000 Kč), metalický lak (+14.500,-), látkové čalounění se semišovými prvky (+2.000,-), paket Komfort – loketní opěrka vpředu, vyhřívaná přední sedadla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+8.000,-), 17“ kola z lehkých slitin (+7.500,-), polep střechy (+7.500,-).

Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu Němečtí řidiči si pořizují stále širší automobily. Komplikují tím dopravu

Dopravní komplikace v Německu jdou v posledních letech…

Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak Skála: Kdyby se volba předsedy konala hned po volebním debaklu, dopadlo by to jinak

Předsedou KSČM se po sobotním sjezdu stal opět Vojtěch…

Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch Snad Češi jednou vyjdou do ulic kvůli vysokým cenám bytů, říká exdeveloper Koch

Nizozemec s českými kořeny Paul Vincent Koch pracoval už…

Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě Vyšetřování údajného chemického útoku v Dúmě začíná. Experti jsou na místě

Experti Organizace pro zákaz chemických zbraní (OPCW)…

 
Technické údaje
Motor Renault Clio 0.9 TCe
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:105
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1082 / 539
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4062
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2589
e) rozchod vpředu (mm): 1506
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1365
l) šířka vzadu (mm): 1395
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí? Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia…

 



 
Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Rozjíždění vozidla „na dvojku“: Škodí autu i vašim nervům!

Včera

K rozjíždění vozidla s manuální převodovkou z klidu slouží první převodový stupeň. Tak se to učí v autoškole. Co když ale při rozjezdu použijete „dvojku“? Co při tom hrozí? A proč je takový rozjezd pomalý a neplynulý?




Blesk.cz

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe pracovat s playlisty

Spotify předělá bezplatnou verzi. Lidem umožní lépe…

Uživatelé bezplatné verze Spotify se můžou začít těšit. Hudební streamovací služba chystá změny, díky kterým…

Chlapec s autismem postavil největší repliku Titaniku z lega. Teď doplula do USA

Chlapec s autismem postavil největší repliku…

Největší světovou repliku neslavně proslulého parníku Titanic, která kdy byla sestavena z kostek lega,  trvalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v Superfinále proti „svým“

Padesát střel a nic! Tomašík to rozjel až v…

Florbalisté Mladé Boleslavi slaví historicky první mistrovský titul. V Superfinále v Ostravě před 8191…

 

Reflex.cz

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

KSČM nadále povede Filip, ve druhém kole volby porazil Skálu

Komunistickou stranu Čech a Moravy nadále povede Vojtěch Filip. Ve druhém kole tajné volby mu delegáti dnešního…

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a pomáhá s trávením

Skoro zázračná špalda: Dávala vojákům sílu do boje a…

Svatá Hildegarda z Bingenu prý prohlásila: „Kdyby už člověk nemohl nic jíst a nic mu nepomáhalo, špalda jej…