Test Auto.cz

Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

10.10. 2016
Verdikt
 

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude to stačit na konkurenci? Zjišťovali jsme to za volantem verze s tříválcem 0.9 TCe.

Čtvrtá generace Renaultu Clio se v roce 2012 stala prvním zástupcem značky tvořeným podle nového designérského směru inspirovaného konceptem DeZir. Na trhu už je ale čtyři roky, a tak už bylo na čase vůz modernizovat. Konkurence totiž nespí, a to zvlášť v segmentu malých aut, který je z evropského hlediska stále ten vůbec největší.

Navzdory čtyřem letům na trhu je však clio letos nejprodávanějším malým autem na evropském trhu a druhým nejprodávanějším v Evropě vůbec. Kvůli tomu automobilka v únoru rozšíří výrobu o čtvrté místo a clio začne vyrábět i ve slovinském Novém Mestě. I to dokazuje, jak se aktuální generace povedla, a proto Renault v rámci letošní modernizace v polovině životního cyklu auta sáhnul spíše po jemnějších retuších než radikálních změnách. Zjišťovali jsme, zda to bude na soupeře stačit.

Jemné retuše

Pouze jemné úpravy jsou patrné už na designu. Jakmile jsem spatřil první oficiální fotky modernizovaného clia, zaváhal jsem, co se vlastně změnilo. Přímé srovnání s předchůdcem ale dokazuje, že změny tu přece jen jsou. Vpředu se objevuje nově řešený nárazník a přepracované hlavní světlomety. Do nich se přesunuly diody denního svícení, které doposud byly nevzhledně umístěny v pásku v masce chladiče, což připomínalo řešení vesnických tunerů. Zároveň to ale byla jediná piha na kráse aktuálního clia.

Více vlastně ani nebylo potřeba měnit, protože malý hatchback se francouzským designérům povedl, i po letech stále působí svěže. Zvlášť pohled na svalnaté zadní boky nebo masivní záď s úzkými světly lahodí oku. I proto vzadu najdeme jen novou grafiku světel a lehce upravený nárazník.

obrázek [600 x 308]

Při příchodu clia automobilka využila módy individualizace vzhledu, což je něco, v čem modernizované provedení pokračuje. Nabídku rozšířily čtyři nové laky, mimo jiné červená metalíza Intense testovaného exempláře nebo nová kola. Vzhled lze navíc vylepšit různými střešními polepy (také jeden z nich má zkoušený kousek, stojí 7.500 Kč) nebo pakety dílů ve speciální barvě.

Také interiér se na první pohled nezměnil. Koncepce s digitálním rychloměrem a samostatně stojícím středovým panelem byla zachována, stejně jako mohutná palubní deska zasahující hluboko do kabiny. Při bližším pohledu si ale všimnete nového ovládání klimatizace nebo výrazně lepších materiálů než dosud. Sama automobilka přiznává, že upravila jednotlivé povrchy, aby působily hodnotněji a kvalitněji jako ve větších autech. Za tohle má Renault jedničku, protože vnitřek vypadá podstatně lépe než dosud. Mírnou kaňkou jsou jen nerovnoměrné spáry u některých tlačítek.

Renault Clio – srovnání s konkurencí
ModelRenault ClioHyundai i20Opel CorsaŠkoda FabiaToyota Yaris
Motor0.9 TCe1.2i1.41.2 TSI1.33 Dual VVT-i
Zdvihový objem [cm3]8981248139811971329
Válce/ventily3/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]70/500062/600066/600066/4400-540073/6000
Točivý moment [N.m/min]150/2500121/4000130/4000160/1400-3500125/4000
Převodovka5M5M5M5M6M
Max. rychlost [km/h]178170175182175
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,913,113,210,911,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,04,85,14,74,9
Základní cena [Kč]284.900259.900254.900273.900289.900

Chválíme také přepracovaný volant. Nejen nám vadilo použití klouzajícího plastového dekoru na spodní části věnce. Modernizovaná verze se ho naštěstí zbavila, výsledkem čehož je příjemně se držící volant s ideálně tlustým věncem. Kvitujeme také použití velice jemné kůže, kterou bychom čekali až u dražších vozů.

Líbí se nám rovněž sedačky, a to nejen kvůli příplatkovému semišovému čalounění. Výrazné bočnice příjemně podrží tělo, v rámci segmentu se ale samozřejmě musíte smířit s kratšími sedáky a kompromisní pozicí za volantem. Úzká kabina pak znamená, že růžice nastavující polohu opěradla nebo tlačítko spínání vyhřívání sedadel jsou špatně přístupné.

Přesun na zadní sedadla pak dokazuje, že clio přece jen myslí více na styl než na praktičnost. Prostor je omezený i v rámci „béčkového“ segmentu, při posazení „za sebe“ drhnu se svými 182 centimetry koleny o sedadlo řidiče a nad hlavou mám tak centimetr místa. Výrazně více ale vadí pociťovaná stísněnost. Masivní C sloupek a nízká boční prosklená plocha znamenají, že se cestující vzadu cítí skoro jako v tanku.

To se zavazadelníkem je to už lepší, objem 300 litrů je v segmentu nadprůměrná hodnota. Clio navíc nově dostalo dvojité dno vyrovnávající schod po sklopení zadních sedadel. Má to jedno ale, testovaný kousek je vybaven hudebním systémem Bose, který objem kufru snižuje na podprůměrných 230 litrů. V zavazadelníku navíc chybí jakékoliv háčky nebo jiný zádržný systém.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Clio 0.9 TCe

Cena v základní výbavě: 334 900 Kč Cena v testované výbavě: 410 400 Kč

Základní výbava:16“ kola z lehkých slitin, automatická klimatizace, vyhřívaná vnější zrcátka elektricky nastavitelná a sklopná, multimediální a navigační systém Media Nav Evolution, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, výškově a podélně nastavitelný volant s koženým věncem, handsfree karta Renault, sada na opravu pneumatik, palubní počítač, zadní parkovací senzory, dešťový a světelný senzor, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, přední mlhovky, přední světlomety LED Pure Vision, tempomat, přední airbagy, přední boční airbagy chránící hlavu a hrudník.

Výbava testovaného vozu:Paket Bose – multimediální systém R-Link, navigace, online připojení, bluetooth, hudební systém Bose se sedmi reproduktory (+26.000 Kč), paket City – parkovací senzory sledující okolí vozu, zadní parkovací kamera, inteligentní parkovací asistent (+10.000 Kč), metalický lak (+14.500,-), látkové čalounění se semišovými prvky (+2.000,-), paket Komfort – loketní opěrka vpředu, vyhřívaná přední sedadla, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce (+8.000,-), 17“ kola z lehkých slitin (+7.500,-), polep střechy (+7.500,-).

Nádherná Škoda Winnetou slaví výročí, zklamala ale svou rychlostí Nádherná Škoda Winnetou slaví výročí, zklamala ale svou rychlostí

Zajímavý projekt původem ze Švýcarska chtěl lákat na…

Trump se v žebříčku nejbohatších lidí Spojených států propadl o téměř sto míst Trump se v žebříčku nejbohatších lidí Spojených států propadl o téměř sto míst

Americký prezident Donald Trump si výrazně pohoršil v…

Akcie Netflixu rostou, analytici ale varují před zadlužením firmy Akcie Netflixu rostou, analytici ale varují před zadlužením firmy

Ekonomové upozorňují na riziko strmě rostoucích dluhů…

 
Technické údaje
Motor Renault Clio 0.9 TCe
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 898
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.1 / 4.7
Emise CO2:105
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 300 / -
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1082 / 539
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4062
b) šířka (mm): 1732
c) výška (mm): 1448
d) rozvor (mm): 2589
e) rozchod vpředu (mm): 1506
f) rozchod vzadu (mm): 1506
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1365
l) šířka vzadu (mm): 1395
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine! Renault ukončil projekt Clio R.S.16. Může za to Alpine!

Už už to vypadalo, že Renault pošle na silnice clio s…

Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí? Modernizovaný Renault Clio vstupuje na český trh. Kolik stojí?

Čtyři roky po příchodu na trh se čtvrtá generace clia…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se nám v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Kotvu zaplní tenisky: Festival Teniskology začne už v pátek

Kotvu zaplní tenisky: Festival Teniskology začne už v pátek

Už potřetí to vypukne! V Praze v pátek 20. a v sobotu 21. října proběhne největší festival tenisek ve střední…

Nejmladší vnuk Hrušínského: Nahradil Třísku!

Nejmladší vnuk Hrušínského: Nahradil Třísku!

Před měsícem si Jan Hrušínský (62) domluvil s Janem Třískou, že mu pokřtí knihu o 15 letech Divadla Na Jezerce.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Zacha shodil rukavice a chtěl mstít spoluhráče

TOP zajímavosti z NHL: Zacha shodil rukavice a chtěl…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Plzeň letěla za soupeřem, který je na dně. Limberský ukázal masku

Plzeň letěla za soupeřem, který je na dně. Limberský…

I s obráncem Davidem Limberským na palubě odletěli ve středu ráno fotbalisté Plzně ke třetímu utkání základní…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Geniálně originální: Muž poslal místo životopisu postavičku lega

Geniálně originální: Muž poslal místo životopisu…

Umělec, který dokázal zapůsobit. Tak by se dal popsat počin Andyho Morrise, který se rozhodl, že svůj životopis…