21.9. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6 2.5 Sky-G – Volba srdcem

 

Střední třída dává zákazníkům toužícím po sedanu pestré možnosti. Testovaná Mazda 6 a Alfa Romeo Giulia mají odlišný pohon, spojuje je ale jedna věc - atraktivní styl, který se z automobilového světa bohužel vytrácí.

Na první pohled to zní zvláštně… Proč že to srovnáváme benzinovou atmosféru Mazdy 6 s dieselovou Alfou Romeo Giulia? Že jsou to motory, které k sobě nepasují? A vlastně ve finále i oslovují jiné spektrum zákazníků? Vlastně ano, to všechno je pravda. Jenže pohony z dílen japonské a italské automobilky dává dohromady kromě obdobného výkonu i jedna vpravdě trochu smutná věc. Jde totiž o nesmírně zajímavá řešení, jejichž nabídka je na automobilovém trhu rok od roku chudší a chudší.

O čem je řeč? V době, kdy se všichni soustředí na downsizing a přeplňování, nabízí Mazda šestku stále s atmosférickým zážehovým motorem o objemu 2,5 litru a nebývale vysokým kompresním poměrem 13:1 A proti ní stojí Alfa Romeo Giulia, jejíž 2,2litrový přeplňovaný diesel je spřažen s pohonem zadních kol, který ve střední třídě mají vlastně jen prémiovky.

Připočtěme k tomu ještě nezaměnitelný design obou automobilek a jízdní vlastnosti orientované na sportovní řidiče a máme před sebou rozhodování, při kterém zákazník nechá rozum stranou a bude volit srdcem. Dokáže vyhlášená úspornost benzinových motorů Skyactiv konkurovat soupeři se vznětovým motorem? A jak moc je Giulia s dieselem vlastně sportovní? Že pružné zrychlení dopadne jednoznačně lépe pro jednu stranu? Není to tak úplně pravda. Ale pojďme popořadě...

Ušetřit na pořízení, nebo servisu?

Na úvod mi ještě dovolte krátké vysvětlení, proč že se ceníkové údaje Alfy Romeo nevážou k námi testovanému exempláři. Italská značka totiž před časem oznámila motorové korekce pro modelový rok 2019, avšak námi zkoušený vůz byl ještě předchozí specifikace. A protože chceme srovnat ceníky automobilů, které lze aktuálně koupit, nahradili jsme v tabulce testovaný diesel jeho výkonnější variantou, jež přijela jako odpověď na zpřísňující se emisní normy. O tom ale více v kapitole o motorech…

Pořizovací nákladyMazda 6Alfa Romeo Giulia
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.5 Skyactiv-G A/T (143 kW)2.2 JDTM (140 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]Attraction/809.400Super/1.085.000
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy6-
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]SS
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]SS
Klimatizace [Kč]automatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola17" hliníková17" z lehkých slitin
Metalíza [Kč]14.90027.000
Mlhová světla [Kč]SS
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]S20.000
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]--
Navigace [Kč]S28.000
Tempomat [Kč]SS
Volant kožený [Kč]SS
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]S20.500/Paket Zima
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]52.941/33.49236.905/12.343
Přední/zadní nárazník [Kč]14.705/16.31114.762/13.673
Přední blatník [Kč]66396.776
Čelní sklo [Kč]2090813.794
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3933 + 3534.804 +
Přední/zadní tlumiče [Kč]6360/522117.303/21.054
Hodinová sazba v servisu [Kč]730-
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]23.52416.201
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)3/3/122/3/7
Prodloužená záruka--

Pokud jde o srovnávané motorizace, u obou automobilek je pořídíte již s druhým výbavovým stupněm. V případě Mazdy 6 je to po omlazovací proceduře premiéra, do té doby se totiž 2,5litrová atmosféra pojila výhradně s nejvyšším stupněm Revolution TOP. Dnes už se bavíme o verzi Attraction, která startuje na částce 809.400 Kč. Vznětovou dva-dvojku Alfy můžete mít od výbavy Super, která se pod milion nevejde, stojí minimálně 1.085.000 Kč.

I když jde „jen“ o druhý výbavový stupeň, vše důležité už dostanete v ceně. V přiložené tabulce můžete vidět, že Mazda získává drobnou výhodu. Zatímco automatická dvouzónová klimatizace, mlhovky, tempomat či kožený volant jsou standardní výbavou obou exemplářů, za parkovací senzory vpředu a vzadu, vyhřívané sedačky či navigaci si u Alfy musíte ve srovnání s Mazdou ještě připlatit. Propastný je i rozdíl v ceně metalického laku, který u Italů stojí 27.000 Kč. I prémiový červený lak Mazdy stojí méně, konkrétně 22.300 Kč. Pokud byste naopak chtěli specialitku od Alfy, připravte si na trojvrstvou metalízu 65 tisíc! Zatímco v šestce můžete mít po faceliftu i head-up displej promítající údaje na čelní sklo, v ceníku Alfy tuto možnost vůbec nenajdete. To stejné platí i v případě LED světlometů, které v Giulii dostanete pouze vzadu, přední jsou vždy xenonové. Přesto všechno je italská cenovka sebevědomě vyšší.

TEST 2016: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio – Zlodějka srdcí

Vzorek originálních náhradních dílů zase hraje lehce ve prospěch Alfy. Tak třeba v případě čelního skla se bavíme o rozdílu přes sedm tisíc korun ve prospěch Italů. Velký rozdíl zaznamenáte i při nákupu předního světlometu, avšak je třeba zohlednit, že v případě Mazdy jsou diodové. Podstatně dráže vyjde na Giulii sada tlumičů, tady se ovšem bavíme o aktivním systému odpružení. Bodík navíc získávají Japonci za záruku, jelikož na celé auto nabízí tři roky, na neprorezavění karoserie pak ve srovnání se soupeřem dokonce pět let navíc.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮMazda 6Alfa Romeo Giulia
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky97
Servis78
Záruky87
Průměr8,007,00

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Alfa Romeo Giulia 2.2 Diese

Cena v základní výbavě: 1 038 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 387 200 Kč

Mazda 6 2.5 Skyactiv-G

Cena v základní výbavě: 900 900 Kč Cena v testované výbavě: 920 800 Kč

Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
Technické údaje
Motor Alfa Romeo Giulia 2.2 DieseMazda 6 2.5 Skyactiv-G
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýzážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 21432488
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 3750143 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1750258 / 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 230223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.88.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.5 / 4.28.6 / 5.6 / 5.8
Emise CO2:109156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1740522 / 1648
Objem nádrže (l):5262
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1445 / -1535 / 548
Rozměr pneu:225/45 R18225/45 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46394805
b) šířka (mm): 18731840
c) výška (mm): 14261475
d) rozvor (mm): 28202750
e) rozchod vpředu (mm): 15501595
f) rozchod vzadu (mm): 15891595
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1170830 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 840720 / 1000
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9701000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920940
k) šířka vpředu (mm): 14801520
l) šířka vzadu (mm): 14801480
délka sedáku vpředu (mm): 540480
délka sedáku vzadu (mm): 460470
výška opěradla vpředu (mm): 680660
výška opěradla vzadu (mm): 670630
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM 180 vs. Mazda 6…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Alfa Romeo Giulia nasazuje výkonnější turbodiesely. Kolik stojí? Alfa Romeo Giulia nasazuje výkonnější turbodiesely. Kolik stojí?

Nabídka italského sedan střední třídy je nadále postavena…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Dnes 18:49

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín, kdy se Babiš může zase smát

Nové volby čekají Česko už na jaře. Známe termín,…

Prezidentské volby, komunální volby i volby do Senátu jsme si letos už odškrtli. Brzy ale budeme moci jít k…

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl vyhodit a připravit o peníze

Monika si vzala holčičku z „kojeňáku“. Šéf ji chtěl…

Monika K. z Dačic přes deset let pracovala v hotelu jako recepční. Na konci roku 2016 nastoupila na mateřskou a…

 

iSport.cz

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou, vyhrálo i Kladno

Budějovice nasázely Porubě osm gólů a dál vedou,…

České Budějovice ve 14. kole první hokejové ligy drtivou výhrou 8:1 nad Porubou potvrdily pozici lídra a v čele…

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo, hlesl Bartoš

Smrt na Velkém Taxisu, odnesl to kůň. Byl jsem mimo,…

Nejtěžší překážka kurzu Velké pardubické, Velký Taxisův příkop, si opět vybrala smrtelnou daň. Stejně jako před…

 

Reflex.cz

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují divoký svět mafie v Rusku po rozpadu SSSR

Večírky, vraždy, prostituce: Unikátní snímky ukazují…

Rusko se v devadesátých letech minulého století po rozpadu Sovětského svazu vyznačovalo vysokým nárůstem…