Subaru má nový základní crossover. Jeho výkony jsou o level výš, než byste čekali!
Designově zdrženlivější, ale technicky ambiciózní. Nové Subaru Uncharted nabídne tři výbavové linie, pohon všech kol a až 480 km dojezdu.
Subaru je pověstné konzervativním přístupem, který se drží spalovacích motorů s žádnou nebo mild-hybridní elektrifikací. Full-hybrid ani plug-in hybrid v nabídce nemá, přesto si nemůže dovolit elektromobilitu přehlížet. Zvláště když má k této technice ideální přístup v rámci spolupráce s Toyotou. Díky tomu odstartovalo elektrickou éru v roce 2022 s SUV Solterra a v dubnu se pochlubilo větším modelem Trailseeker. Nyní přidává třetího člena do party.
Dostal název Uncharted a vychází z nové elektrické Toyoty C-HR+. Tvoří nový základ elektrické nabídky značky, což potvrzuje i fakt, že je o přibližně 180 mm kratší než Solterra. Ve srovnání s Toyotou prezentuje Subaru méně výrazný žraločí nos a umírněnější podobu světel, ovšem nárazník zůstává mohutný s řadou ostrých křivek. Záď nese novou podobu spojených světel s výrazným výkrojem až nad zadní blatníky. Kolem celého vozu se ve spodní části táhne černá plastová ochrana odkazující na terénní DNA značky. Celkový dojem umocňují kola s průměry 18 až 20 palců.
Novinka bude nabízena ve třech úrovních výbavy, které zároveň definují pohonnou soustavu. Základní řada Premium, dostupná pouze v omezeném množství, je spojena s pohonem předních kol a elektromotorem o výkonu 165 kW. Pro všechny stejná je 74,7kWh baterie, na niž tento model ujede 480 km. Nabití z 10 na 80 % zabere 30 minut.
Ačkoliv se jedná o vstupní variantu, nabídne rozsáhlou elektronickou podporu řidiče, vyhřívaná přední sedadla, zpětná zrcátka i odmrazovací režim čelního okna. Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje elektrické otevírání dveří.
Výbava Sport přidává vyhřívaný volant a kamerový systém. Pokud chcete 20palcová kola, soundsystém Harman Kardon, klimatizovaná přední sedadla a vyhřívané zadní sedačky, musíte zvolit výbavu GT. V obou případech získáte i pohon všech kol s celkovým výkonem 252 kW a nepatrně menším dojezdem 450 km. Bonusem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 5 sekund. Dovednosti pohonu všech kol posiluje terénní režim X-Mode a specificky nastavené tlumiče.
Interiéru vévodí multifunkční volant nekruhového tvaru a poskytuje dobrý výhled na 7palcový přístrojový štít. Nepřehlédnutelná je také 14palcová dotyková obrazovka infotainmentu s bezdrátovým zrcadlením chytrých telefonů. Potěší přítomnost dvou indukčních nabíjecích ploch.
Uvedení na trh je naplánováno na příští rok. Oficiální zprávy týkající se Evropy zatím nejsou venku, ale už teď se avizují novinky ke třem modelům, na které se můžeme těšit. Nové modely samostatně rozebereme v rámci dojmů ze statické premiéry, které se účastnil kolega Honza Faltýsek.

Zdroj: Subaru I Video: Subaru