Test Auto.cz

Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic – Zlatá střední cesta

6.12. 2013
Verdikt
 

Současná generace Mercedes-Benzu C je pomalu na odchodu. Zlatá střední cesta v podobě verze 220 CDI 4Matic si však zaslouží velkou pozornost.

Abychom si rozuměli – pokud jste si chtěli do letošního jara koupit naftové kombi třídy C s pohonem všech kol, museli jste sáhnout minimálně po verzi 250 CDI. Na tom samozřejmě není nic špatného, protože výkon 150 kW přijde vhod snad v každé situaci. Umírněnější model 220 CDI však na tom s dynamikou není o moc hůře, nabídne lepší spotřebu paliva a o necelých 62.000 korun nižší základní cenu. Na kombi střední třídy se pak nahlíží docela jinak, když jeho základní cena nepřevyšuje 1,1 milionu korun.

Pod kapotou verze C 220 CDI pracuje vznětový čtyřválec objemu 2,1 litru a výkonu 125 kW. Ten je dostupný od 3000 do 4200 otáček za minutu, točivý moment 400 N.m. vrcholí těsně před nástupem maximálního přívalu kilowattů. Agregát řady OM651 je přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, což zajistilo plynulý nárůst síly od zhruba 1400 otáček. Když se ke všemu přidá komfortně laděná sedmistupňová převodovka 7-G Tronic Plus s dlouhým zpřevodováním, je o jeden z nejlepších pohonů v daném segmentu postaráno. Zmíněná převodovka je ostatně jedinou možností v případě, že k testovanému motoru vyžadujete pohon všech kol 4Matic. Vůz se zadním pohonem a manuální šestistupňovou skříní je o citelných 114.500 korun levnější.

Mercedes-Benz C 220 CDI: Srovnání s konkurencí
ModelMercedes-Benz CBMW 3 TouringAudi A4 Avant
Motor220 CDI 4Matic320d xDrive2.0 TDI quattro
Převodovka7A8A7A
Zdvihový objem [cm3]214319951968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000-4200135/4000130/4200
Největší toč. mom. [N.m/min-1]400/1400-2800380/1750 - 2750380/1750-2500
Max. rychlost [km/h]219222218
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,37,78,0
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,95,3
Základní cena [Kč]1.058.7501.074.2001.065.900

Kombinaci testovaného motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol jsme si velmi pochvalovali. Agregát je kultivovaný, s převodovkou si skvěle rozumí, a přestože jsou všechna čtyři kola stále v záběru (v poměru 45:55 ve prospěch zadní nápravy), neoplývá přehnaným apetytem. Při rychlosti 130 km/h točí na sedmý rychlostní stupeň necelých 1900 min-1 a nárokuje si 5,6 l na 100 km. Nutnost výraznějšího přesahu dvou tisíc otáček pocítíte pouze při předjíždění. Je to dáno schopností motoru dokonale fungovat i v nízkém pásmu a dlouhým zpřevodováním automatu.

obrázek [600 x 369]  

Design: I po letech stále fešák

Současná generace Mercedes-Benzu C prošla začátkem roku 2011 faceliftem, který však vůz posunul o třídu výše. Díky tomu vypadá „Céčko“ i po letech velmi moderně a majestátně, obzvláště pak v kaštanovém laku karoserie, s chromovanou maskou chladiče či charakteristickou hvězdou na okraji kapoty. Přední světlomety používají bixenonovou techniku a diodové pásy pro denní svícení. Stejný systém nalezneme i na spodním okraji předního nárazníku, kde zároveň plní funkci mlhových světel. Zezadu je to pak „Céčko“ jak má být. Zde se ostatně předloňský facelift podepsal nejméně, což dovoluje snadnou zaměnitelnost vozu s verzí prodávanou do jara 2011.

Interiér roky nezapře

Současná generace Mercedes-Benzu C vytěžila z posledního faceliftu hlavně uvnitř. Revoluce přišla v oblasti horní poloviny přístrojové desky, která dostala napevno zakomponovaný displej multimediálního systému. Pokud však vůz srovnáme s obrázky interiéru jeho nové generace, která se u nás objeví v březnu příštího roku, nemůžeme se ubránit pocitu, že změna přijde v tu nejvhodnější dobu. Za poslední roky se totiž stávající stihl docela okoukat, dokonce i volič automatické převodovky je stále umístěn na klasickém místě a nikoliv pod volantem.

To však neznamená, že by bylo uvnitř něco špatně. Ergonomie ovládacích prvků je výborná, čitelnost přístrojů jakbysmet a o takové pozici za volantem se může leckterým automobilům jenom zdát. Přední sedadla jsou pohodlná a disponují výrazným bočním vedením, v případě testované verze navíc s vyhříváním a odvětráváním. Kabina široká 1450 milimetrů nabízí dostatek prostoru v příčném směru, v tom podélném je to (především vzadu) o něco horší. Nicméně i za 190 centimetrů vysokého řidiče se docela dobře usadí průměrně vzrostlá osoba, v tomto ohledu pomáhá vybrání v zadní straně předních sedadel. Komfort nastupování je však omezen menším úhlem otevírání dveří.

obrázek [600 x 403]  

Karosářská varianta kombi je hlavně o zavazadlovém prostoru. Ten v Mercedes-Benzu C má základní objem 485 litrů, disponuje nízkou nákladovou hranou a pravidelným půdorysem. Opěradla zadních sedadel se sklápějí do roviny (vznikne pak objem 1500 litrů) a to včetně krycí rolety, což výrazně usnadňuje práci. Importér vybavil testovaný exemplář elektrickým otevíráním pátých dveří. Komfort se tím samozřejmě zvyšuje, příplatek skoro 10.000 korun bychom však raději použili na něco jiného.

Jízda: Laťka je stále vysoko

V oblasti jízdních vlastností patří Mercedes-Benz C na špičku třídy. Největší chválu si zaslouží podvozek, který se podařilo konstruktérům skvěle naladit. Přestože se kombi nenaklání ani nepohupuje, dokáže výborně držet zvolený směr a filtrovat i větší příčné nerovnosti. Velký podíl na tom mají standardně dodávané tlumiče Agility Control, které mechanicky mění svou charakteristiku. Vůz dokáže pokrýt široké spektrum nástrah našich silnic, zároveň ale nedělá ústupky v situacích, kdy je potřebná tvrdší opora. „Céčko“ na limitu nezapře nedotáčivost, díky přesnému řízení však máte dostatečný přehled o práci předních kol a můžete včas zasáhnout. Co se nepodaří vykrýt řidiči, zařídí citlivě nastavený stabilizační systém.

Akcelerace není kvůli pohonu všech kol a sedmistupňové převodovce žádné drama, ale o to nakonec ani nešlo. Rozjezdy jsou plynulé, převodovka, ač nedisponuje dvěma spojkami, reaguje na povely pedálu plynu hbitě a rychlost stoupá tak nějak nevtíravě. Při dálničních přesunech jsme ocenili ticho na palubě, které narušoval pouze valivý hluk od zimních pneumatik a proudění větru kolem vnějších zpětných zrcátek. V městském cyklu si vůz řekne o 8 l na 100 km (také díky standardně dodávanému systému Stop/Start), kombinovaný provoz umí spotřebu stlačit i pod šest litrů.

obrázek [600 x 403]  

To nejlepší na závěr

Současná generace Mercedes-Benzu C má sice před koncem životního cyklu, to však neznamená, že patří do starého železa. Testovaná verze s turbodieselem 220 CDI, pohonem všech kol 4Matic a automatickou převodovkou je z našeho pohledu nejlepší alternativou z hlediska dynamiky, provozních nákladů a jízdních vlastností. Stálý pohon 4x4 sice vozu ubírá na hravosti, jeho účinky však poznáte v každé rychleji projeté zatáčce.

Je pravda, že vůz v některých ohledech své roky nezapře, stále však ve své třídě patří na špičku. Posádku hýčká kvalitními použitými materiály, perfektním dílenským zpracováním, akustickou pohodou nebo třeba třízónovou klimatizací. Ceny některých příplatků sice dokážou výslednou cifru dost nadsadit, za kvalitu se ale zkrátka platí.

Video

Nejlevnější verze modelu828.850 Kč (C 180 / 115 kW)
Základ s testovaným motorem1.058.750 Kč (C 220 CDI / 125 kW
Testovaný vůz s výbavou1.268.770 Kč (C 220 CDI / 125 kW)

Plusy

  • Majestátní design i po letech
  • Kvalita zpracování interiéru
  • Úsporný a kultivovaný naftový motor
  • Komfortně laděná automatická převodovka
  • Patřičně velký jízdní komfort
  • Přístup do zavazadlového prostoru

Minusy

  • Vyšší ceny příplatků
  • Místo vzadu v podélném směru
  • Úhel otevírání zadních dveří
  • Zastaralá grafika multimediálního systému
Foto: Michael Kolář
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic

Cena v základní výbavě: 1 058 750 Kč Cena v testované výbavě: 1 265 770 Kč

Základní výbava:Sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, Isofix, dešťový senzor, tempomat s omezovačem rychlosti, filtr pevných částic, audio s CD, USB a bluetooth, aktivní bixenonové světlomety, Agility Control, ozdobné výplně interiéru, sada Automatik, parkovací asistent, samostmívací zpětná zrcátka, kožený potah volantu a voliče řazení a další.

Výbava testovaného vozu:Sada komfortních funkcí pro zrcátka (+ 11.088,-), přední sedadla odvětrávaná a vyhřívaná (+ 19.026,-), klimatizace Thermotronik (+ 14.868,-), adaptivní asistent dálkových světel (+ 2.520,-), zadní tónovaná skla (+ 9.324,-), elektricky ovládané víko zavazadelníku (+ 9.828,-), paket Elegance (+45.180,-), metalický lak (+ 19.656,-), kožené čalounění (+41 328,-).

Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy Na Pankráci roste budova za téměř půl miliardy

V Praze na Pankráci zahájila společnost PSJ stavbu budovy…

Korejci chtějí omezit nákupy kryptoměn Korejci chtějí omezit nákupy kryptoměn

Jižní Korea zvažuje, že zdaní kapitálové zisky z…

Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii Brexit žene české firmy k zakládání poboček v Británii

Připravovaný odchod Británie z EU udržuje české firmy,…

Majiteli obchodů Zara se daří, pokračuje v expanzi Majiteli obchodů Zara se daří, pokračuje v expanzi

Španělská společnost Inditex, která je největším…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 219
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.8 / 5.5
Emise CO2:134
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1500
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 540
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4606
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 935
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220 CDI 4Matic – Zlatá…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

TEST: Kia Stinger 2.0 T-GDI & 2.2 CRDi – Ve stínu šestiválce

Dnes 12:51

Pozornost se sice upírá na vrcholný šestiválec, ale Kia nabízí ještě dvě motorizace. Pokud zrovna netoužíte po stádu čítajícím skoro čtyři sta koní, neměly by vám uniknout.




Blesk.cz

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve Francii mají pochyby

Ministr chce ve školách zakázat mobily. Učitelé ve…

Na francouzských základních a středních školách by mělo být od začátku nového roku prakticky zakázáno používání…

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují tři soutěžící! Odveze je záchranka!

Otrava v Prostřeno: Po Pavlově jídle dnes zkolabují…

Ve středečním Prostřeno se představí dobrodruh Pavel, který diváky i své protihráče překvapil svým životním…

 

iSport.cz

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě stihne, řekl kouč

Samková se zranila. Přípravu před olympiádou určitě…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková kvůli zranění nenastoupila do kvalifikace ve Val Thorens. Při…

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra Trpišovského

První velký krok Nezmara? Slavia už oslovila trenéra…

Trasa Slovan Liberec – Slavia Praha je stále otevřená, jinými slovy Janem Nezmarem to nekončí. Vršovický klub…

 

Reflex.cz

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé video teď pouští dětem jako prevenci

Nepozorného školáka v Brně smetla tramvaj. Děsivé…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák. Firmy byly lakomé jako řezník Krkovička a teď se diví

Pracovat donekonečna za nízký plat může jen hlupák.…

Tuzemští podnikatelé kritizují úřad práce v Liberci za uspořádání semináře, na kterém se mohli zájemci o…