reklama


Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic – Hozená rukavice

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic – Hozená rukavice

 
 

BMW chystá novou řadu 3, Audi bude faceliftovat A4, a tak Mercedes dělá obranný krok předem: facelift třídy C se vyrovná skoku celé jedné generace.

Facelift Mercedesu třídy C jsme vyzkoušeli už v podobě nové karosářské verze kupé s motorem C 250 CDI. Jako další přichází na řadu kombi s naprosto stejnou pohonnou jednotkou (mezitím jsme ji zkoušeli i v S 250 CDI), avšak automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Stejný model prošel redakčním testem už na jaře, těsně před příchodem faceliftu na český trh. Proto se přímo nabízí srovnání zkoumat, co všechno facelift změnil.

obrázek [600 x 336]  

Změny na karoserii jsou patrné na první pohled, takto důkladný evoluční posun nebýval u Mercedesu při faceliftech zvykem. Výraznější tvary nárazníku podtrhují nové řešení předních světlometů, které dostaly zalomenou horní hranu ve stylu velkého kupé CL. Společně s tím se ve světlech zabydlel pás diod ve tvaru písmene C, což poukazuje na přítomnost nové světelné techniky.

Za novou generaci Intelligent Light systému je potřeba připlácet, výsledek ale dává příplatku smysl. Adaptivní dálková světla jakoby četla řidiči myšlenky, jízda v hustém dešti zase dokazuje, že s moderními světly není potřeba oddělených mlhových světel. Výsledek završují světla pro statické přisvěcení do zatáček.

Další úpravy jsou spíš kosmetického charakteru. Například nový zadní nárazník odhalí jen podrobnější zkoumání, stejně jako některé z nových vzorů litých kol. To ale není náš případ – testovaný vůz má příplatková 18palcová AMG kola se sedmi tenkými paprsky. Pro příznivce původního designu ale zůstává v nabídce i tradiční AMG vzor s pěti zdvojenými paprsky.

obrázek [300 x 448] Interiér se změnil snad ještě víc. Volant má sportovnější design a s kovovým dekorem působí hodnotnějším dojmem. Přístrojový štít přešel od černobílého provedení k černým znakům na šedém pozadí a barevnému displeji palubního počítače. Dojem značně vylepšuje nový font s hladkými okraji.

Snad každý si všimne, že se displej navigace nyní nachází pevně umístěný pod protaženou přístrojovou kapličkou. Mercedes toto řešení vyměnil za výsuvný displej, tím jde tak trochu proti aktuálním trendům. Výsledek je ale v praxi bez problémů fungující a s ním spojené změny na palubní desce jsou jen pozitivní. Před spolujezdcem se objevil pás dekoru, lesklý povrch naopak zmizel z panelu klimatizace a zabydlel se na řádku tlačítek pod moderním panelem rádia.

Sečteno podtrženo – ačkoliv před sebou máme obecně vzato stejný vůz, první dojem je u faceliftu výrazně lepší. Celkovému působení interiéru ale také značně pomáhá (bez příplatku nabízený) černý strop a dvoubarevné provedení interiéru.

Tento facelift ale nemá být jen o ladění vzhledu. Mercedes slibuje 2000 nových dílů a mnoho inovací v technice, a to by se mělo projevit. Jak je tomu ve skutečnosti?

Největším novým celkem je automatická převodovka 7G-Tronic Plus. Konkrétně u modelu C 250 CDI 4Matic se jedná jen o inovací dílčí – jako jediný čtyřválec měl sedmistupňový automat už před faceliftem, zatímco ostatní varianty spolupracovaly s pětistupňovým (aktuální verze 4Maticu z podstaty své konstrukce jinou než sedmistupňovou automatickou převodovku neumožňuje).

obrázek [600 x 335]  

Testovaný vůz sice neměl start-stop (ten bude v třídě C dostupný pro 4Matic až v závěru letošního roku, jinak je standardem už nyní), hlavní přednost nové převodovky je ale beztak jinde. Zrychlilo se řazení, zlepšila kultura rozjezdů a převodovka si je o poznání jistější s volbou správného převodu.

Už před faceliftem uměl automat plně využívat potenciál motoru – vytáčet jej při akceleraci a tlačit do nízkých otáček při klidné jízdě. Podle automobilky došlo k dalšímu zlepšení. Nemáme důvod nevěřit, v této oblasti ale už velký posun učinit nelze.

Nezměnilo se naopak zpřevodování. Při 130 km/h motor točí stále stejných 2050 min-1, přitom spotřebovává 6,9 l/100 km. Zlepšení o 4 decilitry proti jarnímu testu připadá na zvýšení účinnosti převodovky a zčásti také na letní obutí (v březnu jsme jezdili ještě na zimních pneumatikách).

Spotřeba ve městě se pohybuje kolem osmi litrů, mimo město se dá dostat k šesti (při konstantních 100 km/h má motor 1600 min-1 a spotřeba paliva se ustálí na 6,1 l/100 km). V intravilánu to půjde se start-stopem jistě úsporněji, ve volné krajině znamená stálý pohon všech kol, široké pneumatiky a pohotovostní hmotnost 1735 kg velké ztráty, které značně komplikují proklamované prolomení pětilitrové hranice.

Motor C 250 CDI (typ OM651) je v nabídce teprve dva roky, a tak je na zásadní inovace zbytečně brzy – zvlášť když disponuje moderní technikou vstřikování s piezo-vstřikovači a jeho špičkové parametry (150 kW a 500 Nm) konkurence u čtyřválcových motorů teprve dohání.

obrázek [600 x 404]  

Přesto se výrazně zlepšilo utlumení agregátu. Do interiéru se nepřenáší prakticky žádné vibrace a zvuk motoru je uvnitř na volnoběh i za jízdy utlumen na naprosto nerušivou hladinu. Tím zmizela hlavní slabina čtyřválcového Mercedesu.

Zátah je fenomenální. Díky dvoustupňovému přeplňování si motor nechá líbit velmi nízké otáčky i téměř benzinové vytáčení. Kromě toho je pohyb ručičky po otáčkoměru navzdory dlouhozdvihovému charakteru na turbodiesel velmi rychlý.

Mimořádné uznání si Mercedes zaslouží i za podvozek. Tlumiče Agility Control mechanickou cestou upravují svoji charakteristiku. Ačkoliv se koncepčně nejedná o nijak mimořádný prvek, v praxi to funguje na výbornou. Komfort i ovladatelnost jsou na špičce třídy – kombi se nepohupuje ani nijak výrazně nenaklání, přitom dokáže překonávat s naprostým nadhledem i kočičí hlavy a dotlumovat velké nerovnosti. Výsledek při stavu českých silnic překonává i vzduchový podvozek Airmatic z vyšších tříd.

obrázek [300 x 301] Specifikem daného modelu je pohon všech kol 4Matic. Po faceliftu je dostupný jen s dieselovými motory – kromě C 250 CDI také se šestiválcem C 300 CDI (170 kW, 510 Nm, dražší o 130 tisíc Kč).

500 Nm na zadních kolech dokáže s autem vykonat i nečekané pohyby, rozložení mezi nápravy 45:55 ale v případě čtyřkolky zajišťuje takřka perfektní trakci. Síla systému 4Matic spočívá v tom, že své působení nedává řidiči nijak hmatatelně pocítit. Za běžných okolností bychom vlastně v létě k práci pohonu všech kol neměli žádné komentáře.

Letošní léto ale občas nadělí pořádnou průtrž mračen a my jsme měli to „štěstí“. Díky hustému dešti a místy stojící vodě na silnici jsme se přesvědčili, že 4Matic dodává Céčku nevídaný příděl stability. Řidič si může dovolit dané okolnosti prakticky ignorovat, auto jede bez zásahů stabilizačního systému i bez bočních pohybů – téměř jako na suchu. Voda na silnici se projevuje jen nevyhnutelným zadrhnutím při vjetí do louže.

Velkých ústupků v ovladatelnosti za ideálních podmínek se ale není třeba obávat. Třída C sice s pohonem všech kol přichází o hravost (ale stojí o to vůbec někdo?), zároveň si ale udržuje precizní ovladatelnost. Ačkoliv je cítit zvýšený sklon k nedotáčivosti, ke smyku ve skutečnosti nedojde – elektronika dokáže této situaci zabránit bez zásahů řidiče nebo následného přibrzďování pomocí ESP.

obrázek [600 x 368]  

Hledat negativa je u třídy C obtížný úděl. Cena není zrovna lidová, dieselová čtyřkolka ale má pod sebou v modelové hierarchii čtyři další vznětové varianty. Výsledná suma navíc umí poměrně snadno vyskočit o další desítky a stovky tisíc. Ve skutečnosti je ale v roce 2011 už základní výbava Mercedesu přiměřeně obsáhlá. U příležitosti výročí prvního Benzova automobilu navíc české zastoupení dodává navigační systém zdarma a za zvýhodněných podmínek paket 125! let inovací (plná bezpečnostní výbava a verze Avantgarde v součtu se 40% slevou).

První cena vozu787.200,- Kč (C 180 CDI sedan)
První cena vozu s testovanou motorizací957.600,- Kč (C 250 CDI sedan)
Základní cena testovaného vozu1.083.600,- Kč (C 250 CDI 4Matic kombi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.368.334,- Kč (C 250 CDI 4Matic kombi)

JAKE.AUTO.CZ: Mercedes-Benz C (přehled všech testů a dalších článků)

Plusy

  • Výkonný motor s mohutným točivým momentem v nízkých otáčkách
  • Dobré sladění motoru, automatické převodovky a pohonu všech kol
  • Rychlé ale současně komfortní rozjezdy
  • Spolehlivý přenos točivého momentu
  • Velmi dobrá jízdní dynamika a stabilita v zatáčkách
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
  • Komfortní tlumení nerovností
  • Bohatá standardní výbava
  • Funkce Hold aktivovaná brzdovým pedálem

Minusy

  • Omezená nabídka motorů s 4Maticem
  • Vysoké ceny za příplatky
  • Méně místa vzadu v podélném směru
  • Malý úhel otevření zadních dveří
  • Velký průměr volantu
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic kombi

Cena v základní výbavě: 1 083 600 Kč Cena v testované výbavě: 1 368 334 Kč

Základní výbava:Comand APS s navigací, dvouzónová automatická klimatizace Thermatic, přední sedadla s elektricky nastavitelnou výškou, čalounění stropu černé, dešťový senzor, čelní, boční a okenní airbagy, kolenní airbag řidiče, ESP, LED světla pro denní svícení, přední mlhovky, tempomat s omezovačem rychlosti Speedtronic, multifunkční volant potažený kůží Nappa, automatická sedmistupňová převodovka, litá kola 17palcová a další.

Výbava testovaného vozu:Sada 125! let inovací: Avantgarde vč. hliníkového dekoru, Pre-Safe, adaptivní tempomat Distronic Plus, aktivní asistent mrtvého úhlu, aktivní asistent jízdy v pruhu (72.000,-), sada Activity: parkovací asistent Parktronic, vyhřívaná přední sedadla (1.200,-), metalický lak (22.361,-), kůže černá/béžová sahara (49.200,-), AMG 18palcové alu disky k Avantgarde (42.108,-), plně elektricky ovládané sedadlo řidiče (23.377,-), Intelligent Light System s LED denním světly a asistentem dálkových světel (40.511,-), sada komfortních funkcí pro zpětná zrcátka (12.487,-), klimatizovaná přední sedadla (21.490,-).

Travel Service dál roste, loni přidal desetinu cestujících Travel Service dál roste, loni přidal desetinu cestujících

Letecká společnost Travel Service má za sebou úspěšný…

Česko dá miliardu korun za přípravu na klimatické změny Česko dá miliardu korun za přípravu na klimatické změny

Více než miliardu korun budou stát opatření, která mají…

Mobilní síť LTE má už k dispozici 98 procent Čechů Mobilní síť LTE má už k dispozici 98 procent Čechů

Pokrytí Česka rychlými mobilními sítěmi LTE se loni…

Čína vzkazuje Trumpovi, že si v otázce Tchaj-wanu zahrává s ohněm Čína vzkazuje Trumpovi, že si v otázce Tchaj-wanu zahrává s ohněm

Čínská státní média dnes varovala budoucího amerického…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic kombi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 150 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 500 / 1600 - 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 237
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 4.8 / 5.5
Emise CO2:147
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 485 / 1500
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1735 / 540
Rozměr pneu:225/40 R18, 255/35 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4606
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1459
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 935
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 250 CDI 4Matic kombi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,65
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Malý crossover Opel Crossland X na první upoutávce. Vypadá jako Mokka X!

Malý crossover Opel Crossland X na první upoutávce. Vypadá jako Mokka X!

Dnes 15:52

Automobilka Opel letos představí sedm nových modelů. Jedním z nich bude i malý crossover Crossland X.




Blesk.cz

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl, řidiči se jen dívali

Známý slovenský zpěvák boural! Nikdo nepomohl,…

Slovenský zpěvák Peter Bažík (31) si prožil muka. Se svojí rodinou se naboural v autě, když jel na hory. Nikomu…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K formuli se vrací Massa

Mercedes zná dvojku, Rosberga nahradí Bottas. K…

Mistra světa F1 Nica Rosberga nahradí v Mercedesu finský pilot Valtteri Bottas. Kvůli jeho odchodu z Williamsu…

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a nechal se uškrtit

Pešta po prohře v UFC: Je po všem, pos*al jsem to a…

Smolný den českého bojovníka Viktora Pešty. V rámci galavečera UFC Fight Night nestačil na Alexeje Olejnika,…

 

Reflex.cz

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o ukrajinského hrdinu

Krádež Muromce Ilji aneb Válka s Ruskem o…

Úředníci v Kyjevě berou Ukrajincům hrdinu Ilju Muromce, píší ruská média. Ve světle tohoto zločinu je jasné, že…

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v harvardském bazénu

JFK: Prezident USA, jehož životní příběh začal v…

Někdy se zdá, jako by John Fitzgerald Kennedy, známý jako Jack Kennedy či JFK, žil pro svůj jediný den. Pátek…

 
 
reklama