Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější s hvězdou

Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější s hvězdou

 
 

Palivo teče do válců jen po kapkách: 2,2litrové biturbo umí být stejně úsporné jako dieselová šestnáctistovka!

Mercedes třídy C nabízí hned čtveřici dieselových čtyřválců od 88 do 150 kW a druhý nejvyšší model C 220 CDI s manuální převodovkou je z nich nejúspornější. Všechny verze totiž vykazují kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km, tato jediná se pyšní hodnotou 4,4 l/100 km. Zázraky, ani černou magii za tím nehledejte, vysvětlení má ryze technický základ a je velmi prosté.

Podstata spočívá v těžším stálém převodu. Rozdíl činí 10 % – jinými slovy C 220 CDI má při shodné rychlosti o 10 % nižší otáčky než všechny ostatní čtyřválce. Volba automobilky padla právě na toto provedení, které je z hlediska výkonu, rychlosti a ceny zřejmě nejracionálnější motorizací pro třídu C. Co ovšem svědčí normovaným měřením, nemusí být nutně přínosné v praxi. Podívali jsme se proto technickým trikům na zoubek.

Nejdřív ale trochu zeširoka: čtyřválec se 125 kW a 400 Nm, kterých dosahuje z objemu 2,15 litru, náleží do konstrukční řady OM651. To znamená, že jde o úplně jiné železo, než jaké jsme testovali na začátku kariéry této generace (TEST Mercedes-Benz C 220 CDI – Zpátky ve hře). Zatím jsme měli tu čest jen s jeho nejsilnější inkarnací C 250 CDI a jednou také s jednoturbovou variantou C 200 CDI, to ale ještě před faceliftem. Inu v široké nabídce Mercedesu je vždy co objevovat…

obrázek [600 x 242]  

Čtyřválec ze Stuttgartu dosahuje fantastických parametrů už v základním provedení a slabší biturbo na tom není jinak. I když špičkové hodnoty 125 kW a 400 Nm dnes už příliš neoslní, přesto se tento agregát vymyká konkurenci. Maxima točivého momentu totiž dosahuje ve velmi nízkých 1400 min-1. Hodnota 400 Nm se dále drží až do 2800 min-1, aby posléze od 3000 min-1 do omezovače motor podával nejvyšší výkon.

Na dnešní dobu celkem neobvyklou volbu představuje manuální převodovka. Ale právě ona je stále nejspolehlivější cestou k nízké spotřebě paliva – a ta je v případě C 220 CDI jedním z nejdůležitějších parametrů.

obrázek [600 x 401]  

Český zákazník na 117 g CO2 zatím neslyší, resp. slyšet nemusí. Jsou ale země, kde na udávané hodnotě skleníkových emisí závisí administrativní, někdy až astronomické náklady spojené s pořízením auta. A také jsou automobilky, které si dávají záležet na sblížením normované spotřeby s reálným provozem. Mercedes třídy C je právě průnikem obou přístupů.

Délka převodů dosahuje extrémních hodnot. Mercedes ale dokázal nalézt hranici, kdy má toto řešení hmatatelné výsledky a přitom neohrožuje použitelnost motoru v běžném provozu. Řidič se navíc může spolehnout na silný zátah motoru už od nejnižších otáček. Při plynulé jízdě proto plně postačuje pásmo 1000 až 2000 min-1, přičemž ručička otáčkoměru může být častěji blíž jedničce než dvojce. Vytáčet motor nad dva tisíce je potřeba jen při předjíždění a kvůli zpřevodování v rychlostech nad 130 km/h.

obrázek [600 x 290]  

Obvyklé měření spotřeby ukázalo v rychlosti 100 km/h hodnotu 3,7 l/100 km (otáčky motoru 1550 min-1) a při 130 km/h 4,8 l/100 km (otáčky 2050 min-1). Reálný provoz skončil na obvyklé mimoměstské trase s 4,1 l/100 km na palubním počítači. Ve městě se nám podařilo s využíváním systému start-stop a důsledné jízdě v nízkých otáčkách dosáhnout 5,0 l/100 km.

To jsou lepší čísla, než jakých dosahuje už tak velmi úsporný Superb GreenLine 1,6 TDI. Mladoboleslavský eko-sedan dokázal být úspornější jen mimo město.

C 220 CDI je přitom přeborníkem i při větší zátěži. Udržet se při dynamičtější jízdě mezi 5 a 6 l/100 km není nejmenší problém. Jedinou podmínkou je vyvarovat se zbytečného vytáčení motoru.

obrázek [600 x 387]  

Při výběru příplatkové výbavy se tentokrát Mercedes držel pěkně zkrátka. Akční model AMG Style zvyšuje cenu vozu o 103 tisíc korun, za které ale dostanete kompletní AMG paket, vynikající adaptivní bi-xenonové světlomety Intelligent Light System, multifunkční volant a přídavkem 18palcová litá kola AMG v novém sedmipaprskovém designu.

Testovaný vůz ale zůstal u klasických 17palcových AMG kol s pěti zdvojenými paprsky, která jsou bezplatnou alternativou. Se sportovním designem AMG nárazníků to autu velmi sluší a sportovní sedadla kombinují komfort s dobrým bočním vedením. Samozřejmou součástí paketu je ale i snížený sportovní podvozek.

obrázek [600 x 293]  

No a s tímto vybavením Céčko brousí ve vodách M paketových BMW. Sedan je hodně tvrdý, výborně sedí na silnici a s pomocí sportovního parametrického řízení předvádí precizní reakce a nadprůměrnou zpětnou vazbu od předních kol.

Jenže, opravdový cestovní komfort od tohoto auta čekat nemůžete. S AMG paketem je třída C i na českých dálnicích stále pohodlná, rozdíly se nejvíc projeví v nižších rychlostech, třeba při jízdě po rozbitých ulicích.

JAKE.AUTO.CZ Mercedes-Benz třídy C: všechny testy a další články

Na to je potřeba myslet při specifikaci auta, Mercedes totiž umí nabídnout i jiná řešení. Dříve testované kombi C 250 CDI 4Matic s mírně přitvrzeným podvozkem ve verzi Avantgarde bylo navzdory 18palcovým AMG kolům znatelně pohodlnější, hlavně ve městě. Sportovně orientovaní řidiči budou u Avantgarde argumentovat, že je podvozek přece jen o kousek poddajnější a více kompromisní, většině majitelů by měl ale víc než AMG vyhovovat právě podvozek Avantgarde.

obrázek [600 x 291]  

A tak říkáme Mercedesu C 220 CDI ano, nebo ne? Ať už budeme uvažovat akční model AMG Style, nebo provedení Avantgarde, za cenu mírně převyšující milion korun před námi stojí velmi kvalitní vůz. Extrémně úsporný, dynamicky nadaný reprezentativní sedan střední třídy. Rozsah výbavy se sice nevyrovná stejně drahým mainstreamovým konkurentům, rozumným pohledem je ale standardní výbava dnešní třídy C postačující. Prémiový segment nikdy nenabízel víc než dnes.

První cena vozu787.200,- Kč (C 180 CDI/88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací879.600,- Kč (C 220 CDI/125 kW)
Základní cena testovaného vozu982.800,- Kč (C 220 CDI/125 kW AMG Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.077.471,- Kč (C 220 CDI/125 kW AMG Style)

Plusy

  • Výkonný motor s mohutným točivým momentem v nízkých otáčkách
  • Vynikající spotřeba při úsporné i běžné jízdě
  • Velmi dobrá jízdní dynamika a stabilita v zatáčkách
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
  • Přiměřená standardní výbava
  • Funkce Hold aktivovaná brzdovým pedálem

Minusy

  • Vysoké ceny za luxusní příplatky
  • Na české cesty je sportovní AMG podvozek zbytečně tvrdý
  • Méně místa vzadu v podélném směru
  • Malý úhel otevření zadních dveří
  • Velký průměr volantu
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 220 CDI

Cena v základní výbavě: 982 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 077 471 Kč

Základní výbava:Multimediální systém a navigace Comand APS (v testovaném autě nahrazeno navigací Becker), Agility Control – řízení s bezpečnostním sloupkem, 6stupňová převodovka, podvozek se selektivními tlumiči, čelní airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech čalounění látka Brighton, dvouzónová klimatizace Thermatic, elektrické ovládání oken 4x, funkce ECO Start-Stop, ukazatel servisních intervalů Assyst, Adaptive Brake s funkcí HOLD, centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, s automatickým zamknutím při rozjezdu a nouzovým otevřením při nehodě, čiré směrovky ve vnějších zrcátkách, elektronický program stability (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), indikace poklesu tlaku v pneu, koncová světla LED, sada na opravu pneu Tirefit s elektrickým kompresorem, stěrače s dešťovým senzorem, světelný senzor, vnější zrcátka vyhřívaná a el.ovládaná.
Rozšířená sériová výbava pro C 220 CDI: alu disky 4 ks, 7loukoťové R16, ocelová leštěná koncovka výfuku.
Rozšiřující výbava AMG Style: adaptivní bi-xenonové světlomety Intelligent Light System, Sportovní sada AMG: sportovní sedadla vpředu, čalounění látka/umělá kůže Artico černá, střední loketní opěrka s dvojitým držákem nápojů a přihrádkou vzadu, 3ramenný volant obšitý kůží Nappa, řadící páka s hliníkovou koncovkou a koženou manžetou, sportovní pedály z kartáčované ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou, černé čalounění stropu, koberečky černé s AMG logem, AMG spoilery přední boční prahové a zadní, alu disky 17“ AMG, brzdové kotouče vpředu děrované, LED světla pro denní svícení, mřížka s kosočtverci pro výstup chladícího vzduchu, sportovní parametrické řízení, sportovní podvozek s nižší světlostí.

Výbava testovaného vozu:Sada asistentů jízdy v pruhu (+21.780,-), parkovací asistent (+20.328,-), vyhřívaná sedadla (+9.293,-), lak Bílá Diamant Bright metalíza (+43.270,-).

Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 220 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.7 / 4.4
Emise CO2:117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 440
Rozměr pneu:225/45 R17, 255/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4591
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 220 CDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější…






Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…