Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější s hvězdou

Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější s hvězdou

 
 

Palivo teče do válců jen po kapkách: 2,2litrové biturbo umí být stejně úsporné jako dieselová šestnáctistovka!

Mercedes třídy C nabízí hned čtveřici dieselových čtyřválců od 88 do 150 kW a druhý nejvyšší model C 220 CDI s manuální převodovkou je z nich nejúspornější. Všechny verze totiž vykazují kombinovanou spotřebu 4,8 l/100 km, tato jediná se pyšní hodnotou 4,4 l/100 km. Zázraky, ani černou magii za tím nehledejte, vysvětlení má ryze technický základ a je velmi prosté.

Podstata spočívá v těžším stálém převodu. Rozdíl činí 10 % – jinými slovy C 220 CDI má při shodné rychlosti o 10 % nižší otáčky než všechny ostatní čtyřválce. Volba automobilky padla právě na toto provedení, které je z hlediska výkonu, rychlosti a ceny zřejmě nejracionálnější motorizací pro třídu C. Co ovšem svědčí normovaným měřením, nemusí být nutně přínosné v praxi. Podívali jsme se proto technickým trikům na zoubek.

Nejdřív ale trochu zeširoka: čtyřválec se 125 kW a 400 Nm, kterých dosahuje z objemu 2,15 litru, náleží do konstrukční řady OM651. To znamená, že jde o úplně jiné železo, než jaké jsme testovali na začátku kariéry této generace (TEST Mercedes-Benz C 220 CDI – Zpátky ve hře). Zatím jsme měli tu čest jen s jeho nejsilnější inkarnací C 250 CDI a jednou také s jednoturbovou variantou C 200 CDI, to ale ještě před faceliftem. Inu v široké nabídce Mercedesu je vždy co objevovat…

obrázek [600 x 242]  

Čtyřválec ze Stuttgartu dosahuje fantastických parametrů už v základním provedení a slabší biturbo na tom není jinak. I když špičkové hodnoty 125 kW a 400 Nm dnes už příliš neoslní, přesto se tento agregát vymyká konkurenci. Maxima točivého momentu totiž dosahuje ve velmi nízkých 1400 min-1. Hodnota 400 Nm se dále drží až do 2800 min-1, aby posléze od 3000 min-1 do omezovače motor podával nejvyšší výkon.

Na dnešní dobu celkem neobvyklou volbu představuje manuální převodovka. Ale právě ona je stále nejspolehlivější cestou k nízké spotřebě paliva – a ta je v případě C 220 CDI jedním z nejdůležitějších parametrů.

obrázek [600 x 401]  

Český zákazník na 117 g CO2 zatím neslyší, resp. slyšet nemusí. Jsou ale země, kde na udávané hodnotě skleníkových emisí závisí administrativní, někdy až astronomické náklady spojené s pořízením auta. A také jsou automobilky, které si dávají záležet na sblížením normované spotřeby s reálným provozem. Mercedes třídy C je právě průnikem obou přístupů.

Délka převodů dosahuje extrémních hodnot. Mercedes ale dokázal nalézt hranici, kdy má toto řešení hmatatelné výsledky a přitom neohrožuje použitelnost motoru v běžném provozu. Řidič se navíc může spolehnout na silný zátah motoru už od nejnižších otáček. Při plynulé jízdě proto plně postačuje pásmo 1000 až 2000 min-1, přičemž ručička otáčkoměru může být častěji blíž jedničce než dvojce. Vytáčet motor nad dva tisíce je potřeba jen při předjíždění a kvůli zpřevodování v rychlostech nad 130 km/h.

obrázek [600 x 290]  

Obvyklé měření spotřeby ukázalo v rychlosti 100 km/h hodnotu 3,7 l/100 km (otáčky motoru 1550 min-1) a při 130 km/h 4,8 l/100 km (otáčky 2050 min-1). Reálný provoz skončil na obvyklé mimoměstské trase s 4,1 l/100 km na palubním počítači. Ve městě se nám podařilo s využíváním systému start-stop a důsledné jízdě v nízkých otáčkách dosáhnout 5,0 l/100 km.

To jsou lepší čísla, než jakých dosahuje už tak velmi úsporný Superb GreenLine 1,6 TDI. Mladoboleslavský eko-sedan dokázal být úspornější jen mimo město.

C 220 CDI je přitom přeborníkem i při větší zátěži. Udržet se při dynamičtější jízdě mezi 5 a 6 l/100 km není nejmenší problém. Jedinou podmínkou je vyvarovat se zbytečného vytáčení motoru.

obrázek [600 x 387]  

Při výběru příplatkové výbavy se tentokrát Mercedes držel pěkně zkrátka. Akční model AMG Style zvyšuje cenu vozu o 103 tisíc korun, za které ale dostanete kompletní AMG paket, vynikající adaptivní bi-xenonové světlomety Intelligent Light System, multifunkční volant a přídavkem 18palcová litá kola AMG v novém sedmipaprskovém designu.

Testovaný vůz ale zůstal u klasických 17palcových AMG kol s pěti zdvojenými paprsky, která jsou bezplatnou alternativou. Se sportovním designem AMG nárazníků to autu velmi sluší a sportovní sedadla kombinují komfort s dobrým bočním vedením. Samozřejmou součástí paketu je ale i snížený sportovní podvozek.

obrázek [600 x 293]  

No a s tímto vybavením Céčko brousí ve vodách M paketových BMW. Sedan je hodně tvrdý, výborně sedí na silnici a s pomocí sportovního parametrického řízení předvádí precizní reakce a nadprůměrnou zpětnou vazbu od předních kol.

Jenže, opravdový cestovní komfort od tohoto auta čekat nemůžete. S AMG paketem je třída C i na českých dálnicích stále pohodlná, rozdíly se nejvíc projeví v nižších rychlostech, třeba při jízdě po rozbitých ulicích.

JAKE.AUTO.CZ Mercedes-Benz třídy C: všechny testy a další články

Na to je potřeba myslet při specifikaci auta, Mercedes totiž umí nabídnout i jiná řešení. Dříve testované kombi C 250 CDI 4Matic s mírně přitvrzeným podvozkem ve verzi Avantgarde bylo navzdory 18palcovým AMG kolům znatelně pohodlnější, hlavně ve městě. Sportovně orientovaní řidiči budou u Avantgarde argumentovat, že je podvozek přece jen o kousek poddajnější a více kompromisní, většině majitelů by měl ale víc než AMG vyhovovat právě podvozek Avantgarde.

obrázek [600 x 291]  

A tak říkáme Mercedesu C 220 CDI ano, nebo ne? Ať už budeme uvažovat akční model AMG Style, nebo provedení Avantgarde, za cenu mírně převyšující milion korun před námi stojí velmi kvalitní vůz. Extrémně úsporný, dynamicky nadaný reprezentativní sedan střední třídy. Rozsah výbavy se sice nevyrovná stejně drahým mainstreamovým konkurentům, rozumným pohledem je ale standardní výbava dnešní třídy C postačující. Prémiový segment nikdy nenabízel víc než dnes.

První cena vozu787.200,- Kč (C 180 CDI/88 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací879.600,- Kč (C 220 CDI/125 kW)
Základní cena testovaného vozu982.800,- Kč (C 220 CDI/125 kW AMG Style)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.077.471,- Kč (C 220 CDI/125 kW AMG Style)

Plusy

  • Výkonný motor s mohutným točivým momentem v nízkých otáčkách
  • Vynikající spotřeba při úsporné i běžné jízdě
  • Velmi dobrá jízdní dynamika a stabilita v zatáčkách
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
  • Přiměřená standardní výbava
  • Funkce Hold aktivovaná brzdovým pedálem

Minusy

  • Vysoké ceny za luxusní příplatky
  • Na české cesty je sportovní AMG podvozek zbytečně tvrdý
  • Méně místa vzadu v podélném směru
  • Malý úhel otevření zadních dveří
  • Velký průměr volantu
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 220 CDI

Cena v základní výbavě: 982 800 Kč Cena v testované výbavě: 1 077 471 Kč

Základní výbava:Multimediální systém a navigace Comand APS (v testovaném autě nahrazeno navigací Becker), Agility Control – řízení s bezpečnostním sloupkem, 6stupňová převodovka, podvozek se selektivními tlumiči, čelní airbagy, boční airbagy řidiče a spolujezdce, kolenní airbag pro řidiče a okenní airbagy řidiče, spolujezdce a cestující na zadních sedadlech čalounění látka Brighton, dvouzónová klimatizace Thermatic, elektrické ovládání oken 4x, funkce ECO Start-Stop, ukazatel servisních intervalů Assyst, Adaptive Brake s funkcí HOLD, centrální dálkové zamykání s vnitřním ovládáním a nárazovým senzorem, s automatickým zamknutím při rozjezdu a nouzovým otevřením při nehodě, čiré směrovky ve vnějších zrcátkách, elektronický program stability (ESP) včetně protiprokluzové regulace (ASR), indikace poklesu tlaku v pneu, koncová světla LED, sada na opravu pneu Tirefit s elektrickým kompresorem, stěrače s dešťovým senzorem, světelný senzor, vnější zrcátka vyhřívaná a el.ovládaná.
Rozšířená sériová výbava pro C 220 CDI: alu disky 4 ks, 7loukoťové R16, ocelová leštěná koncovka výfuku.
Rozšiřující výbava AMG Style: adaptivní bi-xenonové světlomety Intelligent Light System, Sportovní sada AMG: sportovní sedadla vpředu, čalounění látka/umělá kůže Artico černá, střední loketní opěrka s dvojitým držákem nápojů a přihrádkou vzadu, 3ramenný volant obšitý kůží Nappa, řadící páka s hliníkovou koncovkou a koženou manžetou, sportovní pedály z kartáčované ušlechtilé oceli s protiskluzovou úpravou, černé čalounění stropu, koberečky černé s AMG logem, AMG spoilery přední boční prahové a zadní, alu disky 17“ AMG, brzdové kotouče vpředu děrované, LED světla pro denní svícení, mřížka s kosočtverci pro výstup chladícího vzduchu, sportovní parametrické řízení, sportovní podvozek s nižší světlostí.

Výbava testovaného vozu:Sada asistentů jízdy v pruhu (+21.780,-), parkovací asistent (+20.328,-), vyhřívaná sedadla (+9.293,-), lak Bílá Diamant Bright metalíza (+43.270,-).

Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun Gigant Nestlé za první půlrok vydělal 113 miliard korun

Švýcarský potravinářský gigant Nestlé v pololetí zvýšil…

Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin Trpělivost Ruska klesá. Na hrubost USA bude nutné odpovědět, tvrdí Putin

Rusko reaguje na akce Spojených států zdrženlivě, ale v…

Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony Roden podal insolvenční návrh na vydavatelství Story Publishing, požaduje miliony

Herec Karel Roden podal společně s partnerkou Laurou…

Volskwagen by mohl kvůli snížení emisí upravit čtyři miliony aut Volskwagen by mohl kvůli snížení emisí upravit čtyři miliony aut

Automobilka Volkswagen hodlá příští týden na setkání se…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 220 CDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 - 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 232
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.6 / 3.7 / 4.4
Emise CO2:117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):59
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1600 / 440
Rozměr pneu:225/45 R17, 255/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4591
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1544
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 940 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mercedes-Benz C 220 CDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz C 220 CDI – Nejúspornější…






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Bazar: Je stará Škoda Rapid výhodnou investicí? Žádaná kdysi, žádaná dnes!

Dnes 18:45

V poslední dekádě vlády jedné strany byl sortiment osobních automobilů na našem trhu výrazně omezen. Kdo toužil po voze sportovního střihu, neměl prakticky jinou možnost, než zvolit „kupátko” Škoda Garde, později pak Rapid.




Blesk.cz

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se s původním Outlookem nebo spořiči obrazovky

Microsoft na podzim pročistí Windows 10. Rozlučte se…

Microsoft zveřejnil seznam funkcí, které z Windows 10 zmizí či přestanou být vyvíjeny s příchodem podzimní…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka zarazilo. Van Kessel nepřijde

Pazdera ve Zlíně končí! Jeho chování Páníka…

Ve fotbalovém Zlíně rozhodli rázně: Obránce Lukáš Pazdera (30), jenž se stane od ledna hráčem Baníku Ostrava, si…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…