Test Auto.cz

Mercedes-Benz E350d – VelkÉ rodinnÉ cEstování

6.3. 2017
Verdikt
 

Mysleli jste si, že ideální rodinné auto je SUV? Velký dieselový kombík od mercedesu vám obrátí život naruby.

Byly doby, kdy synonymem rodinného vozu bylo kombi. A čím větší kombi, tím pochopitelně lépe. A protože se úplně neočekává, že klientela vozů luxusní třídy potřebuje obrovské kombi, vrchol v tomto ohledu představuje vyšší střední třída v podání (zejména) německých luxusních značek.

Jenže doba se změnila a spousta lidí nabyla dojmu, že mnohem vhodnějším rodinným vozem je vysoké, více či méně neohrabané a těžké SUV. Jako by každý řidič potřeboval decimetry volného místa jak pod podlahou, tak nad hlavou. Ale možná je to jen tím, že lidé pozapomněli, jak dobrá vlastně kombi jsou. Tak si pojďme trošku osvěžit paměť.

Kombi Mercedes-Benz třídy E nikdy moc neřešilo nějaký sport, v podání stuttgartských šlo v první řadě o užitnou hodnotu, což je naprosto v pořádku, byť to bylo někdy trochu na úkor vzhledu, jeho konkurenti bývali zpravidla „koukatelnější“. Jenže dnes je situace jiná. Éčkové kombi je nádherný vůz, jenž současně neslevil ani ze své tradiční silné stránky, do kufru naložíte 640 l čehokoli, asi jen málokomu to na rodinnou dovolenou nebo koníčky nebude stačit.

Mercedes-Benz E kombi odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan

Do zavazadlového prostoru se dostanete „nakopnutím nárazníku“ a v případě potřeby jej lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel až na dodávkových 1820 litrů. Testovaný vůz byl vybaven i elektricky ovládaným tažným zařízením, které je jinak nenápadně ukryto za nárazníkem a nehyzdí tedy karoserii. Ale podobně obrovský kufr pořídíte i o jednu či dvě automobilové třídy níž, důvod, proč koupit vyšší střední, najdeme od opěradel zadních sedadel směrem vpřed.

obrázek [600 x 404]  

Nikdy jsem nějak extra nevyhledával auta téhle kategorie, v redakci jsem vždycky raději sáhnul po něčem menším, sportovnějším. Možná je to věkem, možná je úroveň luxusu natolik vysoká, že ji prostě nelze ignorovat a dost možná je to kombinace obojího. Kombi Mercedes-Benz třídy E je opravdu těžké si nezamilovat. Přední sedadla jsou opravdu pohodlná, přitom však nejsou zbytečně široká a mají příjemné boční vedení, obrovské kormidlo s tlustým věncem do mercedesu také nepochybně patří, navíc posaz za ním je perfektní, i když za středový tunel o nějaký ten centimetr užší bych se nezlobil. Před očima mám nejen dva obří displeje přístrojového štítu a středového panelu, ale i head-up displej. Mají vynikající rozlišení i grafiku, jsou čitelné i se sluncem v zádech. Líbilo se mi ovládání přístrojového displeje pomocí „touchpadu“ na ramenu volantu, naopak v menu středového panelu jsem malinko tápal, jakkoli jsem se vždy dotápal požadovaného výsledku. Je to pochopitelně otázka zvyku.

Otevření dveří nevyžaduje sílu a zavírají se téměř bezhlučně, interiér je čalouněn luxusní světlou kůží, kterou doplňují kovové ovladače a dřevěné dekory. Sice nepochybuji o tom, že jsou u trojcípé hvězdy ve vyšší střední opravdu dřevěné, ale nějak to éčku nevěřím, u Audi je to dřevo rozhodně „dřevěnější“.

Na zadních sedadlech je nadbytek místa všemi směry, ale moc nepotěší tvrdé zadní čelo předních opěradel, jakkoli je šance, že s ním přijdete do kontaktu, minimální. Čalounění je komfortní, ale už se nám tu objevují výtky. Sedák je hodně nízko nad podlahou a nepodpírá tedy moc dobře stehna a při vychýlení hlavy směrem k oknu se můžete dostat do kontaktu s čalouněním C sloupku, které není zrovna nejměkčí.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E350d

Cena v základní výbavě: 1 633 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 037 334 Kč

Základní výbava:Malá sada základní výbavy, Střední sada základní výbavy, Sada Premium, Sada Technology, Integrovaný servisní paket 6let/125 000 km, Adaptivní brzdové světlo - výstražné přerušované svícení, Aktivní asistent změny jízdního pruhu, Stop&Go Pilot s rozšířenou funkcionalitou, Sportovní volant potažený kůží nappa, Sada MULTIBEAM LED, Sada pro parkování s 360° kamerou, Sada komfortních funkcí zrcátek, Signalizace zapnutých zadních bezpečnostních pásů ve sdruženém přístroji, Čidlo pro rozpoznání dětské sedačky na sedadle spolujezdce vpředu, Bederní opěrky nastavitelné 4 směry, Zásuvka v zavazadlovém prostoru (12V), Ochrana chodců (aktivní přední kapota), Mercedes me connect - Nastavení vozidla, Mercedes me connect - Služba Concierge, Sada pro smartphone, Apple CarPlay, Android Auto, DRIVE PILOT, Parkovací asistent Parking Pilot, Vnitřní a vnější zrcátko řidiče s automatickou funkcí proti oslnění, Asistent řízení Steering Assist, Anténa pro GPS, Anténa pro telefonování, EASY-PACK sklopná opěradla zadních sedadel v poměru 40/20/40, Kolenní airbag řidiče, PRE-SAFE systém, Nouzové volání Mercedes-Benz eCall, Mercedes me connect - Základní služby (3G síť UMTS), Live Traffic Information, Automatická 9stupňová převodovka 9G-TRONIC, Řadící pádla DIRECT SELECT lakovaná, Touchpad, Head-up display (HUD), Digitální sdružený přístroj Widescreen Cockpit, Vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná/výklopná, 360° kamera, Dálkový parkovací asistent Remote Parking Pilot, Asistent dopravního značení, Multimediální systém COMAND Online, Asistent omezení rychlosti Speedlimit Assist, Automatická 2-zónová klimatizace THERMATIC, Asistent adaptivních dálkových světel PLUS, LED Intelligent Light Systém, Determální tmavá skla, Bezdotykové otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, Sada osvětlení interiéru, Ambientní osvětlení interiéru, Elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru EASY-PACK

Výbava testovaného vozu:Linie AVANTGARDE interiér (22.618,-), Linie AVANTGARDE exteriér (14.465,-), Sada KEYLESS-GO (21.040,-), Sada Night (30.245,-), Paměťová sada pro sedadla řidiče a spolujezdce (26.826,-), Sada jízdních asistentů (49.970,-), Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (28.930,-), Podvozek se vzduchovým pružením AIR BODY CONTROL (39.450,-), Tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu (23.933,-), Digitální klíč k vozidlu do smartphonu (2630,-), Bezdrátové dobíjení a párování (5260,-).

Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E350d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1699 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Emise CO2:151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 640 / 1820
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 670
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4933
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E350d – VelkÉ rodinnÉ cEstování







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…