Test Auto.cz

Mercedes-Benz E350d – VelkÉ rodinnÉ cEstování

6.3. 2017
Verdikt
 

Mysleli jste si, že ideální rodinné auto je SUV? Velký dieselový kombík od mercedesu vám obrátí život naruby.

Byly doby, kdy synonymem rodinného vozu bylo kombi. A čím větší kombi, tím pochopitelně lépe. A protože se úplně neočekává, že klientela vozů luxusní třídy potřebuje obrovské kombi, vrchol v tomto ohledu představuje vyšší střední třída v podání (zejména) německých luxusních značek.

Jenže doba se změnila a spousta lidí nabyla dojmu, že mnohem vhodnějším rodinným vozem je vysoké, více či méně neohrabané a těžké SUV. Jako by každý řidič potřeboval decimetry volného místa jak pod podlahou, tak nad hlavou. Ale možná je to jen tím, že lidé pozapomněli, jak dobrá vlastně kombi jsou. Tak si pojďme trošku osvěžit paměť.

Kombi Mercedes-Benz třídy E nikdy moc neřešilo nějaký sport, v podání stuttgartských šlo v první řadě o užitnou hodnotu, což je naprosto v pořádku, byť to bylo někdy trochu na úkor vzhledu, jeho konkurenti bývali zpravidla „koukatelnější“. Jenže dnes je situace jiná. Éčkové kombi je nádherný vůz, jenž současně neslevil ani ze své tradiční silné stránky, do kufru naložíte 640 l čehokoli, asi jen málokomu to na rodinnou dovolenou nebo koníčky nebude stačit.

Mercedes-Benz E kombi odhaluje české ceny. Je o hodně dražší než sedan

Do zavazadlového prostoru se dostanete „nakopnutím nárazníku“ a v případě potřeby jej lze zvětšit sklopením opěradel zadních sedadel až na dodávkových 1820 litrů. Testovaný vůz byl vybaven i elektricky ovládaným tažným zařízením, které je jinak nenápadně ukryto za nárazníkem a nehyzdí tedy karoserii. Ale podobně obrovský kufr pořídíte i o jednu či dvě automobilové třídy níž, důvod, proč koupit vyšší střední, najdeme od opěradel zadních sedadel směrem vpřed.

obrázek [600 x 404]  

Nikdy jsem nějak extra nevyhledával auta téhle kategorie, v redakci jsem vždycky raději sáhnul po něčem menším, sportovnějším. Možná je to věkem, možná je úroveň luxusu natolik vysoká, že ji prostě nelze ignorovat a dost možná je to kombinace obojího. Kombi Mercedes-Benz třídy E je opravdu těžké si nezamilovat. Přední sedadla jsou opravdu pohodlná, přitom však nejsou zbytečně široká a mají příjemné boční vedení, obrovské kormidlo s tlustým věncem do mercedesu také nepochybně patří, navíc posaz za ním je perfektní, i když za středový tunel o nějaký ten centimetr užší bych se nezlobil. Před očima mám nejen dva obří displeje přístrojového štítu a středového panelu, ale i head-up displej. Mají vynikající rozlišení i grafiku, jsou čitelné i se sluncem v zádech. Líbilo se mi ovládání přístrojového displeje pomocí „touchpadu“ na ramenu volantu, naopak v menu středového panelu jsem malinko tápal, jakkoli jsem se vždy dotápal požadovaného výsledku. Je to pochopitelně otázka zvyku.

Otevření dveří nevyžaduje sílu a zavírají se téměř bezhlučně, interiér je čalouněn luxusní světlou kůží, kterou doplňují kovové ovladače a dřevěné dekory. Sice nepochybuji o tom, že jsou u trojcípé hvězdy ve vyšší střední opravdu dřevěné, ale nějak to éčku nevěřím, u Audi je to dřevo rozhodně „dřevěnější“.

Na zadních sedadlech je nadbytek místa všemi směry, ale moc nepotěší tvrdé zadní čelo předních opěradel, jakkoli je šance, že s ním přijdete do kontaktu, minimální. Čalounění je komfortní, ale už se nám tu objevují výtky. Sedák je hodně nízko nad podlahou a nepodpírá tedy moc dobře stehna a při vychýlení hlavy směrem k oknu se můžete dostat do kontaktu s čalouněním C sloupku, které není zrovna nejměkčí.

obrázek [600 x 404]  

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E350d

Cena v základní výbavě: 1 633 500 Kč Cena v testované výbavě: 2 037 334 Kč

Základní výbava:Malá sada základní výbavy, Střední sada základní výbavy, Sada Premium, Sada Technology, Integrovaný servisní paket 6let/125 000 km, Adaptivní brzdové světlo - výstražné přerušované svícení, Aktivní asistent změny jízdního pruhu, Stop&Go Pilot s rozšířenou funkcionalitou, Sportovní volant potažený kůží nappa, Sada MULTIBEAM LED, Sada pro parkování s 360° kamerou, Sada komfortních funkcí zrcátek, Signalizace zapnutých zadních bezpečnostních pásů ve sdruženém přístroji, Čidlo pro rozpoznání dětské sedačky na sedadle spolujezdce vpředu, Bederní opěrky nastavitelné 4 směry, Zásuvka v zavazadlovém prostoru (12V), Ochrana chodců (aktivní přední kapota), Mercedes me connect - Nastavení vozidla, Mercedes me connect - Služba Concierge, Sada pro smartphone, Apple CarPlay, Android Auto, DRIVE PILOT, Parkovací asistent Parking Pilot, Vnitřní a vnější zrcátko řidiče s automatickou funkcí proti oslnění, Asistent řízení Steering Assist, Anténa pro GPS, Anténa pro telefonování, EASY-PACK sklopná opěradla zadních sedadel v poměru 40/20/40, Kolenní airbag řidiče, PRE-SAFE systém, Nouzové volání Mercedes-Benz eCall, Mercedes me connect - Základní služby (3G síť UMTS), Live Traffic Information, Automatická 9stupňová převodovka 9G-TRONIC, Řadící pádla DIRECT SELECT lakovaná, Touchpad, Head-up display (HUD), Digitální sdružený přístroj Widescreen Cockpit, Vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná/výklopná, 360° kamera, Dálkový parkovací asistent Remote Parking Pilot, Asistent dopravního značení, Multimediální systém COMAND Online, Asistent omezení rychlosti Speedlimit Assist, Automatická 2-zónová klimatizace THERMATIC, Asistent adaptivních dálkových světel PLUS, LED Intelligent Light Systém, Determální tmavá skla, Bezdotykové otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru, Sada osvětlení interiéru, Ambientní osvětlení interiéru, Elektrické otevírání/zavírání víka zavazadlového prostoru EASY-PACK

Výbava testovaného vozu:Linie AVANTGARDE interiér (22.618,-), Linie AVANTGARDE exteriér (14.465,-), Sada KEYLESS-GO (21.040,-), Sada Night (30.245,-), Paměťová sada pro sedadla řidiče a spolujezdce (26.826,-), Sada jízdních asistentů (49.970,-), Vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (28.930,-), Podvozek se vzduchovým pružením AIR BODY CONTROL (39.450,-), Tažné zařízení s ESP pro stabilizaci přívěsu (23.933,-), Digitální klíč k vozidlu do smartphonu (2630,-), Bezdrátové dobíjení a párování (5260,-).

Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem Zápisník Marka Schwarzmanna: S nadhledem

Dnes a zítra jdeme volit. Určíme kurz, kterým se bude…

Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey Akcie Unipetrolu zdražily o devadesát procent, přispěl k tomu i hurikán Harvey

Za prvních devět měsíců se čistý zisk Unipetrolu dostal…

Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye Tusk: EU má reálnou šanci uzavřít migrační trasu z Libye

Státy Evropské unie zajistí, že severoafrická část…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E350d
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 190 / 3400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1699 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 5.2 / 5.8
Emise CO2:151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 640 / 1820
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 670
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4933
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2939
e) rozchod vpředu (mm): 1600
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 610 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 570
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz E350d – VelkÉ rodinnÉ cEstování







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

Včera

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!




Blesk.cz

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v Modřanech představí domovská zvířata

Pražský rejdič a český červený králík: Výstava v…

Třídenní výstava králíků, holubů a drůbeže s názvem Modřany 2017 je za rohem. Na události se návštěvníkům…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné! Vrátí se politická politika?

Zítra k volbám, nenechme za sebe rozhodovat jiné!…

Kdysi i v Česku populární slovenský satirik Milan Markovič by dnes patrně řekl „Zvolebnívá sa“, a to na plné…