Test Auto.cz

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

10.4. 2017
Verdikt
 

Pracovní verze legendárního Geländewagenu prošla faceliftem. Co se změnilo a jak modernizované provedení jezdí?

Mercedes-Benz třídy G je legenda automobilového světa, která je s námi už od roku 1979. Za 38 let své existence se v mnohém změnila, z rustikálního užitkového nástroje pro horaly a vojáky získala spíše image luxusního náčiní pro ruské oligarchy a arabské šejky. Vedle luxusních provedení (naposledy třeba Mercedes-Maybach G 650 Landaulet) se ale i nadále prodává také pracovní verze. A právě tu jsme otestovali.

A pro test Mercedes-Benzu G 350d Professional máme dobrý důvod. Pracovní verze géčka, doplněná přídomkem Professional, loni prošla zásadní modernizací. Podle vzhledu změny patrně nepoznáte, to nejdůležitější se měnilo v útrobách. Zatímco dosud byla základem Professionalu armádní a pracovní verze W461, novinka je postavena na bázi osobního provedení W463, což je poznat hlavně uvnitř. Trvalý pohon všech kol se třemi elektronicky uzamykatelnými diferenciály zůstává, někdejší řešení s přiřaditelným pohonem přední nápravy už dávno odvál čas.

Nový Mercedes G bude radikálně jiný. Na co se máme připravit?

Mercedes touto změnou reagoval na emisní normy, kterými původní model už neprošel. O pracovní verzi je nadále zájem i mezi civilisty, a tak ji automobilka nemohla jen tak vyškrtnout z nabídky. Přesto všechno se starší W461 stále prodává dál, dnes už však výhradně pro armády, které emisní normy nemusí řešit.

Hrany, hrany, hrany

Pokud nejste s géčkem detailně seznámeni, facelift verze Professional nezaznamenáte. Zkrátka je to i nadále offroad rýsovaný výhradně podle pravítka, jehož jedinou oblinou je kryt rezervního kola, které je tradičně uloženo na zádi.

Jenže jakmile přijdete blíž, zjistíte, že oproti běžným osobním verzím tu jisté rozdíly jsou. Tou nejzásadnější je záď, kde poznávací značka není uložena dole, ale skoro až u střechy, aby se při jízdě v terénu někde neztratila. Navíc standardem je tažné zařízení, kterému by jinak značka překážela. Rozpoznatelným znakem jsou také obří vnější zpětná zrcátka, která jsou ovládaná manuálně.

obrázek [600 x 295]  

Znalec si pak všimne i zvýšené stavby, podvozek Professionalu je o dalších šest centimetrů zvýšen. Ve srovnání s předchozí verzí pak nově byla použita světla s oddělenými pásy diod denního svícení nebo upravená maska chladiče, která dosud byla vyhrazena jen osobnímu provedení W463.

Výsledek možná působí zastarale, jenže zároveň má svůj osobitý styl, který se neomrzí ani po tolika letech.

S kličkami, ale s elektrickým volantem

Když jsme před rokem testovali G-Wagen v jedinečném provedení G 500 4x42 s portálovými nápravami, užívali jsme si nejvyššího možného luxusu, tentokrát jsme ale na opačném konci nabídky. Sedíme v jednoduchých látkových sedadlech a hudbu hraje autorádio, které je navzdory miniaturnímu dotykovému displeji závanem hodně starých časů. Přitom se jedná o příplatkový prvek, v základu Professional rádio nemá. Jenže právě kvůli tomuto charakteru schopného auta bez zbytečných kudrlinek Geländewagen vzniknul, a tak se k němu hodí.

Právě kvůli ryze užitkovému nasazení nemá pracovní géčko ani elektrické stahování bočních oken. To kdybyste se někde brodili hlouběji, než by vám bylo milé, a hrozilo, že se elektrické dráty ve dveřích vodou zničí. Stejně tak na podlaze neleží peršan s jemným vlasem, je tu jen zvrásněná plocha, aby posádce neklouzaly nohy. To je však opět jen snaha o praktičnost, nikoliv o nějaké šetření. Podlahu díky tomu můžete hravě umýt, prostě jen vezmete vodu a případně kartáč na drhnutí a je to. Právě kvůli vodě tu jsou dnes už legendární špunty v podlaze, kterými vodu hravě vypustíte.

Zároveň ale může překvapit, že i pracovní varianta má tak luxusní volant. Je multifunkční, jeho věnec je potažen jemnou kůží a navíc je jeho sloupek elektricky nastavitelný. Důvod hledejme ve využití základu v osobním modelu W463, aplikace tohoto řešení dodávaného do osobního provedení byla totiž podle Mercedesu levnější než vývoj mechanicky ovládaného sloupku. Kdo by to byl řekl, že šetřit se dá luxusnější výbavou...

obrázek [600 x 403]  

Využití základu W463 je přitom nejlépe poznat uvnitř vozu. Palubní deska není už tak rustikální jako kdysi (třeba v testovaném G Professional z roku 2010), řešení s velkými tlačítky ne tak nepodobné Ladě Niva nahradila mnohem modernější kabina, jejíž takřka vertikálně postavený středový panel má mnohem blíže osobním mercedesům. Aplikace jednoduchých ploch s moderními přístroji sice může vypadat prazvláštně, Mercedes ale dokázal, že lze prvky dnešních aut klidně dodat i do tak historického modelu, jako je třída G. Jen škoda, že se tlačítka na středovém tunelu lesknou v čelním skle.

Co se týče prostornosti, z hlediska výšky si není na co stěžovat. Nad hlavou je vpředu i vzadu opravdu záplava místa, až si jeden říká, proč s sebou vozit tolik prázdného vzduchu. Naopak před koleny je vzadu místa méně, a to přestože tohle auto je všechno jen ne nějaký drobek, vždyť měří takřka 4,8 metru... Omezený podélný prostor je ale zkrátka daň za prostorově náročný žebřinový rám, který je základem auta.

TEST 2010: Mercedes-Benz G 280 CDI Professional - Profík každým coulem

Naopak do zavazadelníku se toho vejde hodně, byť udávaný objem 487 litrů zrovna nevytrhne. Jenže kufr je snadno přístupný rozměrnými dveřmi (otevíranými do strany) a díky pravidelným tvarům se do něj dají dát i rozměrná zavazadla, která se díky příplatkové mříži dají vyskládat až ke stropu. Tím ale výhodami končíme, chybějící čalounění znamená nejen to, že po plechové podlaze drobnosti létají sem a tam, ale také to, že tohle cestování dobře uslyšíte. Řešením je tak zakoupení dřevěné podlahy s kolejnicemi, dodávaná v rámci sady Offroad professional za 220.852 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz G 350d Professional

Cena v základní výbavě: 2 075 150 Kč Cena v testované výbavě: 2 175 711 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant potažený kůží nappa, přístrojová deska potažená syntetickou kůží, uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu, redukční převodovka, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný sloupek řízení, dvouzónová automatická klimatizace, bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak šedá Tenorite (+32.141,-), autorádio s Bluetooth (+31.823,-), vyhřívání sedadel vpředu (+11.456,-), ochranná maska pro ukazatele směru vpředu (+4.455,-), sada pro zavazadlový prostor – zesílené tažné zařízení, ochranná síť zavazadelníku a kryt zavazadelníku (+20.685,-).

Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu

Kazašské aerolinky Air Astana obnovují svou flotilu.…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Britská vláda se kvůli vnitropolitickým neshodám rozhodla…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz G 350d Professional
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 9.1 / 9.9
Emise CO2:261
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 487 / -
Objem nádrže (l):96
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2608 / 592
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4764
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1980
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 350d Professional – Život…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost Video: Mercedes G to měl se Simčou těžké. Nakonec ho vzala na milost

Pro nezasvěcené to může být divná stará krabice. I Simče…

Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle Mercedes svolává terénní géčka z bizarního důvodu. Couvají příliš rychle

V desítkách svolávacích akcí se sem tam objeví i nějaká…

 



 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Dnes 18:50

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…