Test Auto.cz

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

10.4. 2017
Verdikt
 

Pracovní verze legendárního Geländewagenu prošla faceliftem. Co se změnilo a jak modernizované provedení jezdí?

Mercedes-Benz třídy G je legenda automobilového světa, která je s námi už od roku 1979. Za 38 let své existence se v mnohém změnila, z rustikálního užitkového nástroje pro horaly a vojáky získala spíše image luxusního náčiní pro ruské oligarchy a arabské šejky. Vedle luxusních provedení (naposledy třeba Mercedes-Maybach G 650 Landaulet) se ale i nadále prodává také pracovní verze. A právě tu jsme otestovali.

A pro test Mercedes-Benzu G 350d Professional máme dobrý důvod. Pracovní verze géčka, doplněná přídomkem Professional, loni prošla zásadní modernizací. Podle vzhledu změny patrně nepoznáte, to nejdůležitější se měnilo v útrobách. Zatímco dosud byla základem Professionalu armádní a pracovní verze W461, novinka je postavena na bázi osobního provedení W463, což je poznat hlavně uvnitř. Trvalý pohon všech kol se třemi elektronicky uzamykatelnými diferenciály zůstává, někdejší řešení s přiřaditelným pohonem přední nápravy už dávno odvál čas.

Nový Mercedes G bude radikálně jiný. Na co se máme připravit?

Mercedes touto změnou reagoval na emisní normy, kterými původní model už neprošel. O pracovní verzi je nadále zájem i mezi civilisty, a tak ji automobilka nemohla jen tak vyškrtnout z nabídky. Přesto všechno se starší W461 stále prodává dál, dnes už však výhradně pro armády, které emisní normy nemusí řešit.

Hrany, hrany, hrany

Pokud nejste s géčkem detailně seznámeni, facelift verze Professional nezaznamenáte. Zkrátka je to i nadále offroad rýsovaný výhradně podle pravítka, jehož jedinou oblinou je kryt rezervního kola, které je tradičně uloženo na zádi.

Jenže jakmile přijdete blíž, zjistíte, že oproti běžným osobním verzím tu jisté rozdíly jsou. Tou nejzásadnější je záď, kde poznávací značka není uložena dole, ale skoro až u střechy, aby se při jízdě v terénu někde neztratila. Navíc standardem je tažné zařízení, kterému by jinak značka překážela. Rozpoznatelným znakem jsou také obří vnější zpětná zrcátka, která jsou ovládaná manuálně.

obrázek [600 x 295]  

Znalec si pak všimne i zvýšené stavby, podvozek Professionalu je o dalších šest centimetrů zvýšen. Ve srovnání s předchozí verzí pak nově byla použita světla s oddělenými pásy diod denního svícení nebo upravená maska chladiče, která dosud byla vyhrazena jen osobnímu provedení W463.

Výsledek možná působí zastarale, jenže zároveň má svůj osobitý styl, který se neomrzí ani po tolika letech.

S kličkami, ale s elektrickým volantem

Když jsme před rokem testovali G-Wagen v jedinečném provedení G 500 4x42 s portálovými nápravami, užívali jsme si nejvyššího možného luxusu, tentokrát jsme ale na opačném konci nabídky. Sedíme v jednoduchých látkových sedadlech a hudbu hraje autorádio, které je navzdory miniaturnímu dotykovému displeji závanem hodně starých časů. Přitom se jedná o příplatkový prvek, v základu Professional rádio nemá. Jenže právě kvůli tomuto charakteru schopného auta bez zbytečných kudrlinek Geländewagen vzniknul, a tak se k němu hodí.

Právě kvůli ryze užitkovému nasazení nemá pracovní géčko ani elektrické stahování bočních oken. To kdybyste se někde brodili hlouběji, než by vám bylo milé, a hrozilo, že se elektrické dráty ve dveřích vodou zničí. Stejně tak na podlaze neleží peršan s jemným vlasem, je tu jen zvrásněná plocha, aby posádce neklouzaly nohy. To je však opět jen snaha o praktičnost, nikoliv o nějaké šetření. Podlahu díky tomu můžete hravě umýt, prostě jen vezmete vodu a případně kartáč na drhnutí a je to. Právě kvůli vodě tu jsou dnes už legendární špunty v podlaze, kterými vodu hravě vypustíte.

Zároveň ale může překvapit, že i pracovní varianta má tak luxusní volant. Je multifunkční, jeho věnec je potažen jemnou kůží a navíc je jeho sloupek elektricky nastavitelný. Důvod hledejme ve využití základu v osobním modelu W463, aplikace tohoto řešení dodávaného do osobního provedení byla totiž podle Mercedesu levnější než vývoj mechanicky ovládaného sloupku. Kdo by to byl řekl, že šetřit se dá luxusnější výbavou...

obrázek [600 x 403]  

Využití základu W463 je přitom nejlépe poznat uvnitř vozu. Palubní deska není už tak rustikální jako kdysi (třeba v testovaném G Professional z roku 2010), řešení s velkými tlačítky ne tak nepodobné Ladě Niva nahradila mnohem modernější kabina, jejíž takřka vertikálně postavený středový panel má mnohem blíže osobním mercedesům. Aplikace jednoduchých ploch s moderními přístroji sice může vypadat prazvláštně, Mercedes ale dokázal, že lze prvky dnešních aut klidně dodat i do tak historického modelu, jako je třída G. Jen škoda, že se tlačítka na středovém tunelu lesknou v čelním skle.

Co se týče prostornosti, z hlediska výšky si není na co stěžovat. Nad hlavou je vpředu i vzadu opravdu záplava místa, až si jeden říká, proč s sebou vozit tolik prázdného vzduchu. Naopak před koleny je vzadu místa méně, a to přestože tohle auto je všechno jen ne nějaký drobek, vždyť měří takřka 4,8 metru... Omezený podélný prostor je ale zkrátka daň za prostorově náročný žebřinový rám, který je základem auta.

TEST 2010: Mercedes-Benz G 280 CDI Professional - Profík každým coulem

Naopak do zavazadelníku se toho vejde hodně, byť udávaný objem 487 litrů zrovna nevytrhne. Jenže kufr je snadno přístupný rozměrnými dveřmi (otevíranými do strany) a díky pravidelným tvarům se do něj dají dát i rozměrná zavazadla, která se díky příplatkové mříži dají vyskládat až ke stropu. Tím ale výhodami končíme, chybějící čalounění znamená nejen to, že po plechové podlaze drobnosti létají sem a tam, ale také to, že tohle cestování dobře uslyšíte. Řešením je tak zakoupení dřevěné podlahy s kolejnicemi, dodávaná v rámci sady Offroad professional za 220.852 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz G 350d Professional

Cena v základní výbavě: 2 075 150 Kč Cena v testované výbavě: 2 175 711 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant potažený kůží nappa, přístrojová deska potažená syntetickou kůží, uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu, redukční převodovka, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný sloupek řízení, dvouzónová automatická klimatizace, bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak šedá Tenorite (+32.141,-), autorádio s Bluetooth (+31.823,-), vyhřívání sedadel vpředu (+11.456,-), ochranná maska pro ukazatele směru vpředu (+4.455,-), sada pro zavazadlový prostor – zesílené tažné zařízení, ochranná síť zavazadelníku a kryt zavazadelníku (+20.685,-).

Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová Svrhněme Unii zevnitř, vyzvala v Praze nacionalistka Le Penová

Evropská unie v současné podobě je podle šéfky…

Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů Ve zpracování halal masa se točí téměř půl bilionu dolarů

Průmysl zpracování masa podle arabského práva má hodnotu…

Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie Prázdné bankomaty, astronomické poplatky. Čtěte, jak kupovat bitcoin v době kryptománie

Českem se valí vlna zájmu o bitcoin, kdo by chtěl ale…

Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové Evropu prý kolonizují muslimové. Xenofobové ale nejsme, tvrdí radikálové

Odmítání současné podoby EU, varování před údajnou…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz G 350d Professional
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 9.1 / 9.9
Emise CO2:261
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 487 / -
Objem nádrže (l):96
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2608 / 592
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4764
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1980
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 350d Professional – Život…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

 



Mercedes-Benz třídy G: Seděli jsme v novém „géčku“! Mercedes-Benz třídy G: Seděli jsme v novém „géčku“!

Čím nahradit auto, jakým je Mercedes-Benz třídy G? Na…

Slavný lyžař má nové auto na hory. Konečně se do sněhu opravdu hodí! Slavný lyžař má nové auto na hory. Konečně se do sněhu opravdu hodí!

Jon Olsson proslul nejen svými triky na lyžích, ale také…

 



 
The Grand Tour má novou testovací jezdkyni. Kdo je Abbie Eaton?

Clarksona a spol. doplnila v The Grand Tour žena! Kdo je Abbie Eaton?

Dnes 18:59

Američan Mike Skinner strávil v The Grand Tour coby zkušební jezdec jen jednu sérii. Nahrazuje ho... žena.




Blesk.cz

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Apple kupuje Shazam. Prý je to hotová věc

Shazam je celosvětově nejznámější služba pro rozpoznávání hudby. Stačí aktivovat, aplikace si přes mikrofon…

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout v pohodě

Vánoční tipy Františky Čížkové: Jak svátky zvládnout…

Jak si zbytek adventní doby a vánoční svátky s nepředstíranou pohodou užít? Vyhovět svým představám a zároveň co…

 

iSport.cz

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je Vondroušová, sním o Fed Cupu

Kometa Kilnarová: Posun o 846 míst? Vzorem je…

Sezonu 2015 končila Monika Kilnarová jako 1256. hráčka žebříčku. O rok později se posunula o 410 míst na 855.…

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale padl. Bayern zvýšil náskok

SESTŘIHY: Kadeřábek nahrál na gól, Hoffenheim ale…

Fotbalisté Dortmundu v 17. kole německé ligy porazili 2:1 Hoffenheim a po pěti zápasech se dočkali domácí výhry.…

 

Reflex.cz

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

Cromwell Stone: Mysteriózní modlitba ke gotickému bohu

K dlouhým zimním večerům už tak nějak patří gotické příběhy. Několik z nejslavnějších se ostatně zrodilo za…

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým kvótám. Odmítá je rakouský premiér Kurz

Česko má nového spojence v boji proti uprchlickým…

Naši jižní sousedé budou mít od pondělí novou koaliční vládu, kterou vytvoří ve volbách vítězná Rakouská lidová…