Test Auto.cz

Mercedes-Benz G 350d Professional – Život se špunty v podlaze

10.4. 2017
Verdikt
 

Pracovní verze legendárního Geländewagenu prošla faceliftem. Co se změnilo a jak modernizované provedení jezdí?

Mercedes-Benz třídy G je legenda automobilového světa, která je s námi už od roku 1979. Za 38 let své existence se v mnohém změnila, z rustikálního užitkového nástroje pro horaly a vojáky získala spíše image luxusního náčiní pro ruské oligarchy a arabské šejky. Vedle luxusních provedení (naposledy třeba Mercedes-Maybach G 650 Landaulet) se ale i nadále prodává také pracovní verze. A právě tu jsme otestovali.

A pro test Mercedes-Benzu G 350d Professional máme dobrý důvod. Pracovní verze géčka, doplněná přídomkem Professional, loni prošla zásadní modernizací. Podle vzhledu změny patrně nepoznáte, to nejdůležitější se měnilo v útrobách. Zatímco dosud byla základem Professionalu armádní a pracovní verze W461, novinka je postavena na bázi osobního provedení W463, což je poznat hlavně uvnitř. Trvalý pohon všech kol se třemi elektronicky uzamykatelnými diferenciály zůstává, někdejší řešení s přiřaditelným pohonem přední nápravy už dávno odvál čas.

Nový Mercedes G bude radikálně jiný. Na co se máme připravit?

Mercedes touto změnou reagoval na emisní normy, kterými původní model už neprošel. O pracovní verzi je nadále zájem i mezi civilisty, a tak ji automobilka nemohla jen tak vyškrtnout z nabídky. Přesto všechno se starší W461 stále prodává dál, dnes už však výhradně pro armády, které emisní normy nemusí řešit.

Hrany, hrany, hrany

Pokud nejste s géčkem detailně seznámeni, facelift verze Professional nezaznamenáte. Zkrátka je to i nadále offroad rýsovaný výhradně podle pravítka, jehož jedinou oblinou je kryt rezervního kola, které je tradičně uloženo na zádi.

Jenže jakmile přijdete blíž, zjistíte, že oproti běžným osobním verzím tu jisté rozdíly jsou. Tou nejzásadnější je záď, kde poznávací značka není uložena dole, ale skoro až u střechy, aby se při jízdě v terénu někde neztratila. Navíc standardem je tažné zařízení, kterému by jinak značka překážela. Rozpoznatelným znakem jsou také obří vnější zpětná zrcátka, která jsou ovládaná manuálně.

obrázek [600 x 295]  

Znalec si pak všimne i zvýšené stavby, podvozek Professionalu je o dalších šest centimetrů zvýšen. Ve srovnání s předchozí verzí pak nově byla použita světla s oddělenými pásy diod denního svícení nebo upravená maska chladiče, která dosud byla vyhrazena jen osobnímu provedení W463.

Výsledek možná působí zastarale, jenže zároveň má svůj osobitý styl, který se neomrzí ani po tolika letech.

S kličkami, ale s elektrickým volantem

Když jsme před rokem testovali G-Wagen v jedinečném provedení G 500 4x42 s portálovými nápravami, užívali jsme si nejvyššího možného luxusu, tentokrát jsme ale na opačném konci nabídky. Sedíme v jednoduchých látkových sedadlech a hudbu hraje autorádio, které je navzdory miniaturnímu dotykovému displeji závanem hodně starých časů. Přitom se jedná o příplatkový prvek, v základu Professional rádio nemá. Jenže právě kvůli tomuto charakteru schopného auta bez zbytečných kudrlinek Geländewagen vzniknul, a tak se k němu hodí.

Právě kvůli ryze užitkovému nasazení nemá pracovní géčko ani elektrické stahování bočních oken. To kdybyste se někde brodili hlouběji, než by vám bylo milé, a hrozilo, že se elektrické dráty ve dveřích vodou zničí. Stejně tak na podlaze neleží peršan s jemným vlasem, je tu jen zvrásněná plocha, aby posádce neklouzaly nohy. To je však opět jen snaha o praktičnost, nikoliv o nějaké šetření. Podlahu díky tomu můžete hravě umýt, prostě jen vezmete vodu a případně kartáč na drhnutí a je to. Právě kvůli vodě tu jsou dnes už legendární špunty v podlaze, kterými vodu hravě vypustíte.

Zároveň ale může překvapit, že i pracovní varianta má tak luxusní volant. Je multifunkční, jeho věnec je potažen jemnou kůží a navíc je jeho sloupek elektricky nastavitelný. Důvod hledejme ve využití základu v osobním modelu W463, aplikace tohoto řešení dodávaného do osobního provedení byla totiž podle Mercedesu levnější než vývoj mechanicky ovládaného sloupku. Kdo by to byl řekl, že šetřit se dá luxusnější výbavou...

obrázek [600 x 403]  

Využití základu W463 je přitom nejlépe poznat uvnitř vozu. Palubní deska není už tak rustikální jako kdysi (třeba v testovaném G Professional z roku 2010), řešení s velkými tlačítky ne tak nepodobné Ladě Niva nahradila mnohem modernější kabina, jejíž takřka vertikálně postavený středový panel má mnohem blíže osobním mercedesům. Aplikace jednoduchých ploch s moderními přístroji sice může vypadat prazvláštně, Mercedes ale dokázal, že lze prvky dnešních aut klidně dodat i do tak historického modelu, jako je třída G. Jen škoda, že se tlačítka na středovém tunelu lesknou v čelním skle.

Co se týče prostornosti, z hlediska výšky si není na co stěžovat. Nad hlavou je vpředu i vzadu opravdu záplava místa, až si jeden říká, proč s sebou vozit tolik prázdného vzduchu. Naopak před koleny je vzadu místa méně, a to přestože tohle auto je všechno jen ne nějaký drobek, vždyť měří takřka 4,8 metru... Omezený podélný prostor je ale zkrátka daň za prostorově náročný žebřinový rám, který je základem auta.

TEST 2010: Mercedes-Benz G 280 CDI Professional - Profík každým coulem

Naopak do zavazadelníku se toho vejde hodně, byť udávaný objem 487 litrů zrovna nevytrhne. Jenže kufr je snadno přístupný rozměrnými dveřmi (otevíranými do strany) a díky pravidelným tvarům se do něj dají dát i rozměrná zavazadla, která se díky příplatkové mříži dají vyskládat až ke stropu. Tím ale výhodami končíme, chybějící čalounění znamená nejen to, že po plechové podlaze drobnosti létají sem a tam, ale také to, že tohle cestování dobře uslyšíte. Řešením je tak zakoupení dřevěné podlahy s kolejnicemi, dodávaná v rámci sady Offroad professional za 220.852 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz G 350d Professional

Cena v základní výbavě: 2 075 150 Kč Cena v testované výbavě: 2 175 711 Kč

Základní výbava:16palcová kola z lehkých slitin, multifunkční volant potažený kůží nappa, přístrojová deska potažená syntetickou kůží, uzávěrky předního, zadního i mezinápravového diferenciálu, redukční převodovka, elektricky nastavitelná přední sedadla, elektricky nastavitelný sloupek řízení, dvouzónová automatická klimatizace, bi-xenonové světlomety, centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak šedá Tenorite (+32.141,-), autorádio s Bluetooth (+31.823,-), vyhřívání sedadel vpředu (+11.456,-), ochranná maska pro ukazatele směru vpředu (+4.455,-), sada pro zavazadlový prostor – zesílené tažné zařízení, ochranná síť zavazadelníku a kryt zavazadelníku (+20.685,-).

Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc Pivovary vyrobily nejvíce piva v historii, v Česku se pije stále víc

Výstav českých pivovarů se loni zvýšil o 1,9 procenta na…

Zadlužení států EU kleslo, v Česku je čtvrté nejnižší Zadlužení států EU kleslo, v Česku je čtvrté nejnižší

Zadlužení členských zemí Evropské unie loni kleslo na…

Moneta vyplatí dividendu necelou desetikorunu na akcii, bance klesl zisk Moneta vyplatí dividendu necelou desetikorunu na akcii, bance klesl zisk

Moneta Money Bank vyplatí za loňský rok dividendu přes…

Na sjezdu AfD uspělo radikální křídlo, spory ale straně škodí Na sjezdu AfD uspělo radikální křídlo, spory ale straně škodí

Delegáti odmítli jednat o změnách, které by straně…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz G 350d Professional
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 180 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 600 / 1600 - 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 160
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 9.1 / 9.9
Emise CO2:261
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 487 / -
Objem nádrže (l):96
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2608 / 592
Rozměr pneu:265/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4764
b) šířka (mm): 1875
c) výška (mm): 1980
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1515
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 970
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 350d Professional – Život…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 







 
Nové Audi A8 dorazí ještě letos. Zvládne jezdit samo, má to ale háček...

Nové Audi A8 dorazí ještě letos. Zvládne jezdit samo, má to ale háček...

Dnes 14:00

Připravovaná čtvrtá generace Audi A8 už bude schopná automatizovaného řízení třetí úrovně. Tak jednoduché to ale nebude.




Blesk.cz

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí bývalý detektiv

Maddie prodali bohaté rodině v muslimské zemi, tvrdí…

Maddie McCann, která zmizela před téměř 10 lety z portugalského letoviska Praia da Luz, byla prodána zámožné…

Chorvatsko: 5 nej ze země, kterou milujeme!

Chorvatsko: 5 nej ze země, kterou milujeme!

Chorvatsko je země, kde si dovolenou užije naprosto každý. I proto patří mezi našinci už léta k nejoblíbenějším…

 

iSport.cz

„Fin“ Hrachovina hraje o titul: Byl bych parchant, kdybych nepřál Kometě

„Fin“ Hrachovina hraje o titul: Byl bych parchant,…

Stále zůstává trochu ukrytý před zraky českých fanoušků. I reprezentačních trenérů. Nicméně svými výkony o sobě…

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i Rajnochův povzdech

Svět truchlí za Rajtorala: Costův vzkaz v češtině i…

Šíleně smutná zpráva zasáhla celý fotbalový svět. V 31 letech zemřel bývalý český reprezentant František…

 

Reflex.cz

Vypukne na Korejském poloostrově totální válka?

Vypukne na Korejském poloostrově totální válka?

Na silácká prohlášení prezidenta USA Donalda Trumpa reaguje severokorejský režim neméně siláckými hrozbami, že v…

Ženy samoživitelky si musí najít jiného chlapa, tvrdí předseda KDU-ČSL Bělobrádek

Ženy samoživitelky si musí najít jiného chlapa,…

Místopředseda vlády Pavel Bělobrádek poskytl The Student Times rozhovor po středeční superdebatě pořádané…