Test Auto.cz

Mercedes-Benz G 500 4x42 – Čirá radost

22.2. 2016
Verdikt
 

Je předražený, hlučný a tvrdý. A přesto chápeme každého, kdo si ho koupí. O jakém autě je řeč? Přece o Mercedesu G 500 4x42!

Znáte ten pocit, kdy nemůžete dospat, protože se na něco tolik těšíte? Tak přesně ten u nás nastal, když jsme s Honzou zjistili, že si budeme moci vyzkoušet Mercedes-Benz G 500 4x42. Natěšení ale mnohdy vystřídá zklamání, čehož jsme se u géčka trochu báli. Má vůbec takové auto v českých podmínkách smysl? Obavy byly ale zbytečné, tenhle brutální mastodont stojí za všech těch šest milionů, kolik stojí.

Verze 4x42 dokazuje, že legendární Geländewagen má i 37 let od premiéry stále co říct. Automobil se inspiroval u dřívější varianty G 63 AMG 6x6, která šokovala svým vysokým podvozkem a portálovými nápravami. Verzi 6x6 ale trápila zásadní slabina, kvůli hmotnosti 3.850 kg nejen u nás vyžadovala řidičský průkaz na nákladní vozy. Tento problém ale G 500 4x42 napravuje – maximální hmotnost vozu činí 3.490 kilogramů (pohotovostní „pouze“ 3.096 kilogramů), a tak je vůz navzdory svým mamutím rozměrům (výška 2.235 milimetrů, šířka 2.190 milimetrů) o fous stále osobákem.

Vznik 4x42 je zdůvodněn i ohromným zájmem o dřívější šestikolku. Mercedes plánoval vyrobit 100 exemplářů 6x6, nakonec jich ale vyrobil více a produkci loni zastavil jen a pouze kvůli zachování exkluzivity již vyrobených exemplářů. Neukojení zájemci o 6x6 tak v podobě 4x42 dostali adekvátní náhradu.

Obr Koloděj

Mnohé automobily na parkovišti prostě vystupují z davu, géčko 4x42 ale poutá daleko více pozornosti než kdejaká Lamborghini a Ferrari – vždyť se nad okolostojícími vozy doslova tyčí. Výška auta je taková, že i leckteré dodávky vedle něj působí jako minivozy. Jenom pro srovnání: Citroen Jumper L1H1 je na tom s výškou v podstatě stejně (měří 2.254 milimetrů) a s šířkou 2050 milimetrů je dokonce o 140 milimetrů užší než Mercedes. To mimo jiné znamená, že jsou pro vás zapovězeny garáže u nákupních center nebo pod kancelářskými budovami. Do naší redakční například nesmí vozy vyšší než 1,9 metru. Už chápete, proč jsme velikost Mercedesu připomínali ve videích?

Hlavní změnou 4x42 jsou samozřejmě kola, která mají 22 palců. U takových kol se obvykle bojíme, aby se u obrubníků neodřela, 4x42 ale neobouvá žádné nízkoprofilové gumy, ale pořádné balóny, a tak v českých městech zřejmě nenajdete takový obrubník, který by se kriticky přiblížil ráfkům auta. Připlatit si je možné i za 18palcové terénní speciály typu beadlock (uvnitř kola je prstenec, který zabraňuje vyzutí pneumatiky při jízdě s nízkým tlakem, používají je i dakarské speciály), které jsou určeny do těch nejnáročnějších podmínek. Za ně zákazník zaplatí 374 238 Kč.

obrázek [600 x 300]

Jinak je ale jednoduše tvarovaná hranatá karoserie známá, ve srovnání s běžným géčkem se liší vlastně jen v detailech. Kvůli novému podvozku bylo vedle obřích kol nutné použít i mohutně rozšířené blatníky, které jsou částečně zdobené karbonovým dekorem. Na střeše pak najdeme „kšilt“ s přídavnými diodovými světly. Nárazníky pocházejí od AMG, a pokud byste tápali, jaký účel mají dvě nerezové trubky na zádi, tady je: pokud do Mercedesu někdo zezadu narazí, zabrání jeho „podjetí“. Toto řešení známe například z návěsů kamionů a je skutečně potřeba. Zadní nájezdový úhel má totiž 43,8° a od silnice po spodní část nárazníku je to téměř půl metru (světlá výška je 438 milimetrů, nárazníky jsou však nad úrovní podlahy) – pod takové auto byste to skutečně „zapíchnout“ nechtěli.

Model 4x42 nevyzařuje negativní emoce, přestože ve své černé karoserii vypadá jako typické služební auto ruské mafie. Při průjezdu městskými ulicemi jsme neustále pozorovali zdvižené palce a rozzářené úsměvy, které doplňovaly prvotní údiv kolemjdoucích. Opravdu stálo za to sledovat okolostojící řidiče na semaforech, jak nevěřícně hledí k nebi a prohlížejí si toho mastodonta vedle.

Výška auta blízká profesionálním basketbalistům sice budí zasloužený respekt, zároveň se ale kvůli ní musí majitel potýkat s několika potížemi. Problémový nástup si sice obvykle spojujeme se supersporty, do G 4x42 se ale nastupuje (a vystupuje) snad ještě složitěji. Posádka se musí vyhoupnout do výšky 82 centimetrů a poté si poradit s omezeným nástupním otvorem – hlavně velikost zadních dveří výrazně omezuje podběh, což z nastupování dělá středně těžký gymnastický trénink. Ten navíc není radno provádět ve večerní róbě – jestli majitel bude využívat terénní schopnosti vozu, bude karoserie neustále špinavá, a tak se ušpinění při nastupování vyhne jen při nejvyšší opatrnosti. To už ale tak nějak k charakteru auta patří…

Potíže způsobené obří výškou ale pokračují. Neustále vás protijedoucí řidiči problikávají, že je oslňujete – světlomety se totiž nachází v úrovni očí ostatních šoférů. Když pak otevřete kapotu, abyste si prohlédli osmiválcové srdce, zjistíte, že na ní už nedosáhnete a musíte ji obtížně zavírat z boku.

Když už se konečně nějakým způsobem vydrápete za volant (ještě štěstí, že má vůz prahové nášlapy, které svou velikostí připomínají menší panelákový balkon), objevíte kabinu kombinující jednoduchost původního puristického offroadu pro německou armádu s luxusem dnešního Geländewagenu, který spíše než lesníky láká ruské bohatýry a arabské ropné šejky. Pod vrstvami těch nejvybranějších materiálů v perfektní kvalitě zpracování se totiž nachází jednoduše tvarovaná palubní deska, která původně nesla jen tu nejnutnější výbavu.

Sedí se vysoko, a to nejen kvůli vysokému podvozku, i samotné sedačky jsou umístěné výše. Místa nad hlavou je opravdu habaděj, když se ale přesunete na zadní sedadla, začne vás trápit menší nástupní prostor a minimální rezerva před koleny. Tedy pokud měříte okolo 190 centimetrů.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz G 4x4

Základní výbava:22“ kola z lehkých slitin, šest airbagů, adaptivní podvozek s dvěma tlumiči na kolo, velurové koberečky s kontrastním bílým prošitím, posílená brzdová soustava s brzdovými kotouči o rozměrech 380 x 36 mm vpředu a 370 X 18 mm vzadu, rozšířené blatníky obložené dekorem AMG carbon, parkovací kamera, elektricky ovládané střešní okno, sportovní výfukový systém, výplně interiéru AMG carbon, nerezové nástupní prahy, podsvícené prahové lišty, elektricky ovládaná sportovní sedadla, sportovní multifunkční volant s věncem v Nappa kůži, vyhřívání čelního skla, hudební systém Harman Kardon, přijímač televizního vysílání, hasicí přístroj, tempomat, vyhřívaná sedadla vpředu i vzadu, dvouzónová automatická klimatizace, bi-xenonové světlomety, mlhové světlomety, dešťový a světelný senzor, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s elektrickým sklápěním, ambientní osvětlení, multimediální systém Command Online s integrovaným měničem na DVD, navigací a 7“ barevným displejem atd.

Výbava testovaného vozu:Speciální lak (+109.598,-).

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz G 4x4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3982
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 310 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 610 / 2250 - 4750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 16.3 / 12.3 / 13.8
Emise CO2:323
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l):96
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 3096 / 394
Rozměr pneu:325/55 R22
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4500
b) šířka (mm): 2190
c) výška (mm): 2235
d) rozvor (mm): 2850
e) rozchod vpředu (mm): 1762
f) rozchod vzadu (mm): 1779
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz G 500 4x42 – Čirá radost







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



Legenda slaví. Podívejte se, jak se vyráběl jubilejní Mercedes-Benz třídy G Legenda slaví. Podívejte se, jak se vyráběl jubilejní Mercedes-Benz třídy G

Přestože se vyrábí už 38 let, nejúspěšnější období zažívá…

Studenti v Japonsku postavili šestikolku Mercedesu. Ze Suzuki a levně Studenti v Japonsku postavili šestikolku Mercedesu. Ze Suzuki a levně

Vůz, který vypadá jako Mercedes-Benz G63 AMG 6x6, ale…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…