Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!

12.9. 2016
Verdikt
 

Kabrio na bázi nejluxusnějšího mercedesu je jedno z nejúžasnějších aut, jaké jsem kdy řídil.

Otevřená auta jsem nikdy neměl moc rád, zvlášť u sportovních modelů jsem nepochopil, proč kvůli průvanu ničit jízdní vlastnosti kroutící se karoserií. Výjimky jsem za ty roky našel, třeba Mazdu MX-5, která funguje za všech okolností skvěle. Tohle autíčko je ale přece hlavně o požitku z jízdy úzkými silničkami a i tady mi turbulence v interiéru přijdou tak nějak navíc. A móda kupé-kabrioletů ze začátku tisíciletí… Doteď vzpomínám, jak na mě v zánovním méganu v myčce pršelo. Nebo pořád přemýšlím, co komu chudák Pininfarina udělal, aby se musel podepsat pod něco tak strašného, jako je Focus CC.

Týden s Mercedesem S 500 kabriolet mě však přesvědčil o tom, že na jízdě se střechou dole opravdu něco je.

Ono to baroko…

… není špatný pro voko, říkával Werich. Já na kudrlinky, ozdůbky a složitě zakulacené křivky nikdy moc nebyl, možná i proto se mi interiér aktuálního eska už trochu přejedl. Když se současná generace představila, houfně jsme psali o jachtách a vůbec nejluxusnější atmosféře, kam až oko motoristického novináře dohlédne. Pravda, materiály jsou honosné a třeba dřeva je tolik, že byste si z něj zařídili vybavení obýváku, a na přístrojovce snad není místečko, které by nebylo obšito kůží. Je to ale všechno takové nabubřelé, až jsem si říkal, jestli to není už tak trochu není kýč… A grafiku displejů má rozhodně propracovanější a s lepším rozlišením nejnovější sedmička od BMW. Její jednodušší podání luxusu je mi celkově bližší, jenom zkrátka není pro to „voko“ tak na první pohled efektní.

Z designu karoserie jsem však byl nadšený. Jestli jsem si u „eskového“ kupé nebyl zadními protáhlými svítilnami úplně jistý, na kabriu bych je neměnil. Zvlášť se staženou střechou vypadají skvěle. Asi bych si dokázal představit slušivější barvu než testovanou tmavě zelenou metalízu (dlouhou jsem si myslel, že je auto černé…), na druhou stranu, kabrio je natolik majestátní a hlavně bez střechy tak krásné, že by snad mohlo být i khaki.

Ještě zpátky dovnitř. Na předních sedačkách je komfort typicky „eskový“, tady proti sedanu rozdíl nepocítíte. Vzadu je to už horší, pětimetrové kabrio od Mercedesu je spíš 2+2. Abyste i vzadu převezli dospělé pasažéry, musíte se vepředu nejdřív trochu pošoupnout.

Základní objem kufru 350 litrů vypadá nadějně, vstup je však dost omezený hlavně prostorem určeným pro střechu a její mechanismus. Samotný vstup do kufru není až takový problém, komplikace pro rozměrnější zavazadla představuje právě až střecha. A je jedno, v jaké je poloze, její chránič vadí vždy.

Samotnou střechu pak stáhnete/vytáhnete za 20 sekund, činit tak můžete zhruba do rychlosti 50 km/h. A jak vidno na video, s bočními okny a „větrolamem“ (síťka v zadní části auta omezující turbulence) se dají přežít i rychlosti kolem dvoustovky. Komfortní optimum je tak do 150 km/h, pak už Míša přes vlasy moc neviděla.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kabrio

Cena v základní výbavě: 3 708 650 Kč Cena v testované výbavě: 4 449 491 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Ozdobné výplně interiéru (+50.917 Kč), sada Keyless-go (+33.574 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+71.602 Kč), sada Exclusive (+211.941 Kč), vyhřívané a ventilované sedačky (+20.526 Kč), Airscarf (+20.685 Kč), aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099 Kč), touchpad (+4773 Kč), kamera monitorující celé okolí vozu (+27.368 Kč), LED Intelligent Light System (+23.867 Kč), dvacetipalcová litá kola (+23.867 Kč), audio Burmester (+35.005 Kč), vyhřívané zadní sedačky (+13.047 Kč), linie AMG (+173.435 Kč).

Advokátka Veselnická, která se setkala se synem Trumpa, obhajovala ruskou tajnou službu Advokátka Veselnická, která se setkala se synem Trumpa, obhajovala ruskou tajnou službu

Ruská advokátka Natalja Veselnická, s níž se během loňské…

Spiegel: VW, Porsche a další velké automobilky se měly domlouvat na cenách komponentů Spiegel: VW, Porsche a další velké automobilky se měly domlouvat na cenách komponentů

Německé automobilky Volkswagen, BMW, Audi a Porsche se…

Neschopenky budou od roku 2019 v elektronické podobě, lékaři je ale nemusí využívat Neschopenky budou od roku 2019 v elektronické podobě, lékaři je ale nemusí využívat

Místo tiskopisu o pěti dílech elektronický formulář.…

Státní dluh se prudce zvýšil, každý Čech už dluží 170 tisíc korun Státní dluh se prudce zvýšil, každý Čech už dluží 170 tisíc korun

Státní dluh se v prvním pololetí zvýšil o zhruba 175…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kabrio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.8 / 8.5
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2115 / 475
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 8027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW Mercedes-AMG S prošel faceliftem. S 63 vyměnilo 5,5litr za čtyřlitr s 450 kW

Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW,…

Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující Modernizovaný Mercedes-Benz S se odhaluje: Nové motory a trénink pro cestující

Třída S se z designového hlediska v rámci faceliftu…

 



 
Dieselgate se týká všech značek! Německo má plán na snížení emisí naftových vozů

Dieselgate se týká všech značek! Německo má plán na snížení emisí naftových vozů

Dnes 12:53

Zástupci automobilového průmyslu a politici v Německu se dohodli na plánu, který má odvrátit případné zákazy jízd naftových aut ve městech.




Blesk.cz

Éterická královna lesů a moří Houdová adoruje menstruaci: Je to posvátný dar

Éterická královna lesů a moří Houdová adoruje…

Modelka Helena Houdová (37), která se svými třemi dětmi létá všude možně po světě a snaží se splynout s…

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu. Pak přijdou hromy a blesky

Počasí s Honsovou: Tropy podusí Česko i o víkendu.…

O víkendu se vyšplhají teploty na 30 °C. Počítat ale musíme i s bouřkami, které budou v některých částech…

 

iSport.cz

Beneš dostal výjimku. V Maďarsku může hrát i s jednou ledvinou

Beneš dostal výjimku. V Maďarsku může hrát i s…

Český fotbalový obránce Vít Beneš bude přece jen působit v maďarském celku Vasas Budapešť. Jeho přestup z…

DESET posil Sparty: střelec veterán, hráči z francouzské ligy i Slováci

DESET posil Sparty: střelec veterán, hráči z…

Tohle je pořádný uragán. Fotbalová Sparta v pátek představila další posilu, stal se jí záložník Rio Mavuba,…

 

Reflex.cz

Kde najdete růžovou nebo skleněnou pláž? Podívejte se na pět nádherných pláží naší planety

Kde najdete růžovou nebo skleněnou pláž? Podívejte…

Chcete poznat dračí vejce, vykoupat se v bombovém kráteru nebo světélkovat spolu s planktonem v moři? Naplánujte…

Na tenhle festival nikdy nepůjdu! Nebo možná jo...

Na tenhle festival nikdy nepůjdu! Nebo možná jo...

Karel přesně načasoval svůj vzkaz, který nasprejoval před východ z tunelu u tramvajových zastávek u Dolu…