Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!

12.9. 2016
Verdikt
 

Kabrio na bázi nejluxusnějšího mercedesu je jedno z nejúžasnějších aut, jaké jsem kdy řídil.

Otevřená auta jsem nikdy neměl moc rád, zvlášť u sportovních modelů jsem nepochopil, proč kvůli průvanu ničit jízdní vlastnosti kroutící se karoserií. Výjimky jsem za ty roky našel, třeba Mazdu MX-5, která funguje za všech okolností skvěle. Tohle autíčko je ale přece hlavně o požitku z jízdy úzkými silničkami a i tady mi turbulence v interiéru přijdou tak nějak navíc. A móda kupé-kabrioletů ze začátku tisíciletí… Doteď vzpomínám, jak na mě v zánovním méganu v myčce pršelo. Nebo pořád přemýšlím, co komu chudák Pininfarina udělal, aby se musel podepsat pod něco tak strašného, jako je Focus CC.

Týden s Mercedesem S 500 kabriolet mě však přesvědčil o tom, že na jízdě se střechou dole opravdu něco je.

Ono to baroko…

… není špatný pro voko, říkával Werich. Já na kudrlinky, ozdůbky a složitě zakulacené křivky nikdy moc nebyl, možná i proto se mi interiér aktuálního eska už trochu přejedl. Když se současná generace představila, houfně jsme psali o jachtách a vůbec nejluxusnější atmosféře, kam až oko motoristického novináře dohlédne. Pravda, materiály jsou honosné a třeba dřeva je tolik, že byste si z něj zařídili vybavení obýváku, a na přístrojovce snad není místečko, které by nebylo obšito kůží. Je to ale všechno takové nabubřelé, až jsem si říkal, jestli to není už tak trochu není kýč… A grafiku displejů má rozhodně propracovanější a s lepším rozlišením nejnovější sedmička od BMW. Její jednodušší podání luxusu je mi celkově bližší, jenom zkrátka není pro to „voko“ tak na první pohled efektní.

Z designu karoserie jsem však byl nadšený. Jestli jsem si u „eskového“ kupé nebyl zadními protáhlými svítilnami úplně jistý, na kabriu bych je neměnil. Zvlášť se staženou střechou vypadají skvěle. Asi bych si dokázal představit slušivější barvu než testovanou tmavě zelenou metalízu (dlouhou jsem si myslel, že je auto černé…), na druhou stranu, kabrio je natolik majestátní a hlavně bez střechy tak krásné, že by snad mohlo být i khaki.

Ještě zpátky dovnitř. Na předních sedačkách je komfort typicky „eskový“, tady proti sedanu rozdíl nepocítíte. Vzadu je to už horší, pětimetrové kabrio od Mercedesu je spíš 2+2. Abyste i vzadu převezli dospělé pasažéry, musíte se vepředu nejdřív trochu pošoupnout.

Základní objem kufru 350 litrů vypadá nadějně, vstup je však dost omezený hlavně prostorem určeným pro střechu a její mechanismus. Samotný vstup do kufru není až takový problém, komplikace pro rozměrnější zavazadla představuje právě až střecha. A je jedno, v jaké je poloze, její chránič vadí vždy.

Samotnou střechu pak stáhnete/vytáhnete za 20 sekund, činit tak můžete zhruba do rychlosti 50 km/h. A jak vidno na video, s bočními okny a „větrolamem“ (síťka v zadní části auta omezující turbulence) se dají přežít i rychlosti kolem dvoustovky. Komfortní optimum je tak do 150 km/h, pak už Míša přes vlasy moc neviděla.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kabrio

Cena v základní výbavě: 3 708 650 Kč Cena v testované výbavě: 4 449 491 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Ozdobné výplně interiéru (+50.917 Kč), sada Keyless-go (+33.574 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+71.602 Kč), sada Exclusive (+211.941 Kč), vyhřívané a ventilované sedačky (+20.526 Kč), Airscarf (+20.685 Kč), aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099 Kč), touchpad (+4773 Kč), kamera monitorující celé okolí vozu (+27.368 Kč), LED Intelligent Light System (+23.867 Kč), dvacetipalcová litá kola (+23.867 Kč), audio Burmester (+35.005 Kč), vyhřívané zadní sedačky (+13.047 Kč), linie AMG (+173.435 Kč).

ČSSD: Post šéfa diplomacie nepustíme. Hamáček chce situaci vyřešit do týdne ČSSD: Post šéfa diplomacie nepustíme. Hamáček chce situaci vyřešit do týdne

Buď ustoupí prezident Miloš Zeman a jmenuje Miroslava…

Umělá inteligence už dokáže soupeřit s lidmi i v debatování Umělá inteligence už dokáže soupeřit s lidmi i v debatování

Americká technologická společnost International Business…

Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU Merkelová a Macron se shodli na užší zahraniční spolupráci v EU

Německá kancléřka Angela Merkelová a francouzský…

Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát Ministr spravedlnosti Pelikán složil poslanecký mandát

Ministr spravedlnosti v demisi Robert Pelikán (ANO) se…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kabrio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.8 / 8.5
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2115 / 475
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 8027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Ležatý šestiválec není jen výsadou Porsche. Byl to pionýr automobilismu i motorkář

Dnes 18:50

Specifický zvuk, přirozené vyvážení a výhoda nízkého těžiště. To je jen několik předností ležatého motoru.




Blesk.cz

Okamurům zemřel otec. Dva synové ho drželi za ruce, Tomio ne

Okamurům zemřel otec. Dva synové ho drželi za ruce, Tomio ne

Smutná zpráva přilétla z Japonska. Trojici bratrů Hayatovi, Osamuovi a Tomiovi skonal po boji s nemocí jejich…

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na jedno« přišel i Mozart!

Znovuzrození přepřahací stanice v Běchovicích: »Na…

Běchovická tvrz se o víkendu vrátila do časů své slávy. Do podoby, kdy sloužila jako přepřahací stanice pro…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Karviná si udržela jedničku, Berkovec zůstává. Panáka chce Jablonec

Karviná si udržela jedničku, Berkovec zůstává.…

Brankář Martin Berkovec by měl dál být jedničkou prvoligové Karviné. Hostování devětadvacetiletého gólmana z…

 

Reflex.cz

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo obrazy autora slavného Výkřiku Edvarda Muncha

Madonna s embryem a spermiemi. Muzeum zpřístupnilo…

Edvard Munch (1866–1944) je považován za jednoho z nejvýznamnějších expresionistů. Jeho obraz Výkřik se v roce…

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí za 3500 světelných let

Hlas Stephena Hawkinga putuje k černé díře. Dorazí…

Známý syntetický hlas fyzika Stephena Hawkinga, který kvůli nevyléčitelné chorobě přišel o hlas, byl v pátek…