Test Auto.cz

Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!

12.9. 2016
Verdikt
 

Kabrio na bázi nejluxusnějšího mercedesu je jedno z nejúžasnějších aut, jaké jsem kdy řídil.

Otevřená auta jsem nikdy neměl moc rád, zvlášť u sportovních modelů jsem nepochopil, proč kvůli průvanu ničit jízdní vlastnosti kroutící se karoserií. Výjimky jsem za ty roky našel, třeba Mazdu MX-5, která funguje za všech okolností skvěle. Tohle autíčko je ale přece hlavně o požitku z jízdy úzkými silničkami a i tady mi turbulence v interiéru přijdou tak nějak navíc. A móda kupé-kabrioletů ze začátku tisíciletí… Doteď vzpomínám, jak na mě v zánovním méganu v myčce pršelo. Nebo pořád přemýšlím, co komu chudák Pininfarina udělal, aby se musel podepsat pod něco tak strašného, jako je Focus CC.

Týden s Mercedesem S 500 kabriolet mě však přesvědčil o tom, že na jízdě se střechou dole opravdu něco je.

Ono to baroko…

… není špatný pro voko, říkával Werich. Já na kudrlinky, ozdůbky a složitě zakulacené křivky nikdy moc nebyl, možná i proto se mi interiér aktuálního eska už trochu přejedl. Když se současná generace představila, houfně jsme psali o jachtách a vůbec nejluxusnější atmosféře, kam až oko motoristického novináře dohlédne. Pravda, materiály jsou honosné a třeba dřeva je tolik, že byste si z něj zařídili vybavení obýváku, a na přístrojovce snad není místečko, které by nebylo obšito kůží. Je to ale všechno takové nabubřelé, až jsem si říkal, jestli to není už tak trochu není kýč… A grafiku displejů má rozhodně propracovanější a s lepším rozlišením nejnovější sedmička od BMW. Její jednodušší podání luxusu je mi celkově bližší, jenom zkrátka není pro to „voko“ tak na první pohled efektní.

Z designu karoserie jsem však byl nadšený. Jestli jsem si u „eskového“ kupé nebyl zadními protáhlými svítilnami úplně jistý, na kabriu bych je neměnil. Zvlášť se staženou střechou vypadají skvěle. Asi bych si dokázal představit slušivější barvu než testovanou tmavě zelenou metalízu (dlouhou jsem si myslel, že je auto černé…), na druhou stranu, kabrio je natolik majestátní a hlavně bez střechy tak krásné, že by snad mohlo být i khaki.

Ještě zpátky dovnitř. Na předních sedačkách je komfort typicky „eskový“, tady proti sedanu rozdíl nepocítíte. Vzadu je to už horší, pětimetrové kabrio od Mercedesu je spíš 2+2. Abyste i vzadu převezli dospělé pasažéry, musíte se vepředu nejdřív trochu pošoupnout.

Základní objem kufru 350 litrů vypadá nadějně, vstup je však dost omezený hlavně prostorem určeným pro střechu a její mechanismus. Samotný vstup do kufru není až takový problém, komplikace pro rozměrnější zavazadla představuje právě až střecha. A je jedno, v jaké je poloze, její chránič vadí vždy.

Samotnou střechu pak stáhnete/vytáhnete za 20 sekund, činit tak můžete zhruba do rychlosti 50 km/h. A jak vidno na video, s bočními okny a „větrolamem“ (síťka v zadní části auta omezující turbulence) se dají přežít i rychlosti kolem dvoustovky. Komfortní optimum je tak do 150 km/h, pak už Míša přes vlasy moc neviděla.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz S 500 kabrio

Cena v základní výbavě: 3 708 650 Kč Cena v testované výbavě: 4 449 491 Kč

Základní výbava:18“ kola z lehkých slitin, devět airbagů, adaptivní tlumiče se vzduchovým odpružením, kožené čalounění, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, bezklíčový vstup, palubní počítač, multifunkční sportovní volant, tempomat, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, elektricky nastavitelný sloupek řízení, automatická dvouzónová klimatizace, elektricky nastavitelná boční okna, ambientní osvětlení interiéru, stěrače čelního skla Magic Vision Control, dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, střešní okno, DVD přehrávač, asistent rozjezdu do kopce, systém pre-safe, zadní parkovací kamera, aktivní parkovací asistent, hlídání bdělosti řidiče, stabilizace pro jízdu při silném bočním větru, asistent dopravního značení, elektricky ovládané víko zavazadelníku, samodovírání dveří.

Výbava testovaného vozu:Ozdobné výplně interiéru (+50.917 Kč), sada Keyless-go (+33.574 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+71.602 Kč), sada Exclusive (+211.941 Kč), vyhřívané a ventilované sedačky (+20.526 Kč), Airscarf (+20.685 Kč), aktivní ortopedická sedadla s masážní funkcí (+54.099 Kč), touchpad (+4773 Kč), kamera monitorující celé okolí vozu (+27.368 Kč), LED Intelligent Light System (+23.867 Kč), dvacetipalcová litá kola (+23.867 Kč), audio Burmester (+35.005 Kč), vyhřívané zadní sedačky (+13.047 Kč), linie AMG (+173.435 Kč).

Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení Europarlament bude k Babišově možnému střetu zájmů přijímat usnesení

Poslanci Evropského parlamentu budou ve čtvrtek hlasovat…

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Proces britského odcházení z Evropské unie se ještě více…

Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace Macron chce zvýšit minimální mzdu, reaguje tak na demonstrace

V reakci na protesty hnutí takzvaných žlutých vest slíbil…

Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu Letadlo s tváří sněžného levharta: kazašské aerolinky modernizují flotilu

Kazašské aerolinky Air Astana obnovují svou flotilu.…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz S 500 kabrio
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4663
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 335 / 5250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 700 / 1800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 4.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 6.8 / 8.5
Emise CO2:199
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / -
Objem nádrže (l):80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2115 / 475
Rozměr pneu:245/40 R20
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 8027
b) šířka (mm): 1899
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2945
e) rozchod vpředu (mm): 1625
f) rozchod vzadu (mm): 1649
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1130
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S 500 kabrio – Tohle je král!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je? Škoda Tudor je nejsmutnější koncept české značky. Víte, proč tomu tak je?

Dvoudveřové komfortní kupé na základě Superbu. Tuto bombu…

Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

 



Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží? Mercedes nabídne unikátní digitální světla. K čemu poslouží?

Systém nazvaný Digital Light debutoval v Ženevě…

Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel? Někoho napadlo rozřezat sedačku Mercedesu S. Co všechno našel?

O pohodlí posádky ve vozidle nerozhoduje pouze odpružení…

 



 
Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Honda Prelude (1978-2001): Legendární japonské kupé debutovalo před 40 lety

Dnes 18:50

Prelude vlastně patřila do střední třídy, stala se kultem a dodnes má po světě spoustu fanoušků. Dočkala se pěti generací.




Blesk.cz

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu: Odškodné až stovky tisíc!

Pacienti s otravou krve z nemocnice ve Frýdlantu:…

Devět pacientů, u nichž v minulých dnech po operaci v soukromé Nemocnici Frýdlant došlo k otravě krve, by mělo…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…