Mini Cooper S Countryman ALL4 – Minimax

Mini Cooper S Countryman ALL4 – Minimax

 
 

Co je to za Mini, do kterého se vejdou čtyři lidé a nějaký ten kufr, má poháněná čtyři kola a víc než čtyři metry na délku?

Pravověrní ministé mají opravdu pořádný důvod k diskusím: co je kromě značky britského na autě, které vzniklo pod taktovkou Němců a sjíždí z pásu v Rakousku?

Pohled z kterékoli strany ovšem nemate – Countryman je opravdu hrdým příslušníkem značky, jen prostě nejsme zvyklí na takové rozměry. Rozdíl není jen ve větší světlé výšce či v plastových lemech blatníků – před námi stojí velmi, velmi stylový 156 cm vysoký crossover, který se prostě ze všech sil snaží vypadat jako malé Mini.

Seznámení s interiérem začíná sympaticky: Na sedadlo se neleze těsně nad silnici a vnitřní výška už neleští pleš.

Vše typické z interiérů klasických mini nicméně zůstalo: Na svém místě trůní centrální rychloměr s naprosto nečitelnou „ručičkou“, hejno tlačítek a pseudoleteckých přepínačů na středovém panelu i konzole je i nadále třeba občas hledat po paměti. Otáčkoměr nacházíme pod volantem, se kterým je spojen i při jeho sklápění. Jako omluvu za upřednostnění designu u centrálního rychloměru se zde naštěstí krčí i miniaturní digitální ukazatel rychlosti.

obrázek [600 x 371]  

Countryman disponuje čtyřmi samostatnými sedadly, které vynikají tuhostí, prospěly by jim ale delší sedáky a lepší boční vedení – minimálně vzhledem k ceně a dynamickým schopnostem vozu. Zadní dvojice sedadel je podélně posuvná o 130 mm, mezi pravými a levými sedadly trůní hliníková konzola, na kterou lze upevnit držáky na kelímky, brýle, mobily. Upevňování, posuv, pevnost a možnost využití je v zajímavém poměru k jistě atraktivnímu ztvárnění.

Čtyřmístnému využití nasvědčuje i užitečná hmotnost pouhých 385 kg. Zavazadelník se pyšní hodnotou objemu 350 litrů, pohled na vysoko umístěnou podlahu ale svádí k domněnce, že část tohoto čísla bude schována pod ní. Po sklopení zadních sedadel vznikne prostor pro 1170 litrů zavazadel, vzniklý prostor je zcela rovný.

obrázek [600 x 460]  

Pod kapotou vrcholné verze Countrymana se předvádí přeplňovaná šestnáctistovka, která vrcholných 135 kW dosahuje s využitím variabilního časování ventilů, přímého vstřiku paliva a turbodmychadla. Pokud řidič akceptuje soužití s opravdu vysoko zabírající spojkou, dá mu motor pocítit i vcelku pěknou chuť vydávat se do hlučných otáček, což je s to přenést i do ucházející jízdní dynamiky. Pak ovšem přijde potřeba přeřazení a šestistupňový manuál klade ve všech pozicích trochu odpor.

Nezbývá než si přiznat, že řídíme Mini a na kritéria vhodná pro zbytek silniční populace asi budeme muset zapomenout. A opravdu: Po odhození racionálních překážek jde vše lépe a Countryman se stává téměř zábavným nástrojem. Do zatáček se vrhá s apetitem Imprezy, vskutku dechberoucí držení stopy je vyváženo komfortem tramvaje, vyhřezlé z kolejí na dlažbu - sedmnáctipalcové pneumatiky se nezapřou.

obrázek [600 x 478]  

Pokrok oproti malým mini je ovšem znát – zadní víceprvková náprava odvádí maximální služby. Nádherně strmé řízení umožňuje rychlé manévry s minimem námahy, brzdy vynikají silou, méně už dávkovatelností účinku.

Pohon všech kol All4 jsme vzhledem k absenci sněhové pokrývky nestihli vyzkoušet v plném nasazení, i na deštěm zalitých cestách prokázalo elektromagneticky ovládané mezinápravové dělení točivého momentu dobré služby. Komu by to připomínalo systém x-drive, má bod. Za standardních podmínek rozděluje systém točivý moment mezi nápravy v poměru 50:50, v extrémních případech (např. na ledu) může na zadní kola zamířit až 100 % přenesitelného výkonu motoru.

obrázek [300 x 448]  

Pro ty, kteří se chtějí zabývat podružnostmi, nabízíme poslední věty: Na údaje výrobce o spotřebě rovnou zapomeňte, ve městě se i při rychlé noze projedete s minimálně devítilitrovou spotřebou a pokud nebudete autu šlapat na krk, sveze vás mimo město s hodnotou 7-8 l/100 km. A jako u každého přeplňovaného zážehového motoru platí, že každý, opravdu každý sešlápnutí plyn se na spotřebě projeví více, než byste čekali.

Totéž platí o ceně: Bohatou základní výbavu, zahrnující třeba stabilizační systém, šest airbagů, klimatizaci, start-stop systém, autorádio a zadní spoiler si výrobce cení s vrcholným motorem na 725.400,- Kč, dále je možno hýřit s nepřebernými příplatky.

Styl, styl, styl. Pokud vyzdvihujete tuto mantru nad cokoli praktického, budete z Countrymana takříkajíc upouštět do textilu. Výše uvedené rozdíly oproti očekáváním, trendům, ceně či konkurenci proto neberte jen jako závistné poštěkávání novinářské lůzy, ale jako nenápadné odkazy k realitě.

Pokud si Mini chcete pořídit, tak to prostě uděláte a uděláte dobře. Vše na světě se totiž rozumem poměřovat nedá a majitelé všech masových značek světa by dali za kus miního charizmatu nesmrtelnou duši, neřku-li kus nějaké té koncernové předvídatelnosti.

obrázek [600 x 407]  

První cena vozu499.980,- Kč (ONE, 1.6 72 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací681.200,- Kč (COOPER S, 1.6 135 kW)
Základní cena testovaného vozu725.400,- Kč (COOPER S ALL4, 1.6 135 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků897.936,- Kč (COOPER S ALL4, 1.6 135 kW)

Plusy

  • Design
  • Dost místa pro čtyři osoby
  • Výkonný a točivý motor
  • Spotřeba
  • Základní výbava
  • Výborné držení stopy
  • Ovladatelnost, citlivé řízení
  • Výkonné brzdy

Minusy

  • Ergonomie pracoviště řidiče
  • Nepohodlná sedadla
  • Nízká užitečná hmotnost
  • Tuhá spojka a tuhé řazení
  • Vyšší cena
Spolupracujeme s TipCars.com

Mini Cooper S Countryman ALL4

Cena v základní výbavě: 725 400 Kč Cena v testované výbavě: 897 936 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ESP, palubní počítač, elektricky ovládaná okna, klimatizace se samočinnou regulací, kola z lehké slitiny, rádio s CD, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, sportovní sedadla, stop­start systém, aj.

Výbava testovaného vozu:Multifunkční volant, tempomat (+4.992,-), vyhřívané trysky ostřikovačů a zrcátka (1.586,-), chromované vnější okenní lišty (2.886,-), síť zavazadlového prostoru (4.446,-), zatmavená okna (4.732,-), přední loketní opěrka (4.186,-), vyhřívání předních sedadel (7.592,-), černé čalounění stropu (4.186,-), černé obložení palubní desky (3.146,-), tlačítko Sport (3.406,-), parkovací asistent vzadu (9.178,-), světelný a dešťový senzor (3.146,-), bixenonové světlomety (18.096,-), bílá směrová světla (1.586,-), rádio Mini Visual Boost (22.022,-), paket Pepper – odkládací paket, mlhová světla, palubní počítač, velurové koberečky, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, automatická klimatizace, světelný paket (31.460,-).

Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci Vláda by měla zrušit memorandum o lithiu, rozhodli poslanci

Sněmovna dnes požádala vládu, aby zrušila platnost…

Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec Wi-fi sítě nemusí být bezpečné, tvrdí belgický vědec

Vědec z lovaňské univerzity objevil chybu bezdrátového…

Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil Takhle mohl vypadat nástupce legendární Volhy. GAZ 3105 se ale neprosadil

Ruské automobilky hledaly v devadesátých letech různé…

Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie Z investiční firmy zmizely peníze. Místo výplat klientům došlo na zásah policie

Klienti investiční společnosti PIP Benefits žádají…

 

Štítky Mini Testy Minivozy

Technické údaje
Motor Mini Cooper S Countryman ALL4
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.2 / 5.8 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 350 / 1170
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1455 / 385
Rozměr pneu:205/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4110
b) šířka (mm): 1789
c) výška (mm): 1561
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1551
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1350
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Mini Cooper S Countryman ALL4
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 0
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 0
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 6
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 3
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 4
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 6,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Euro NCAP 2017: Mini Countryman – Pět hvězd pro nový britský crossover Euro NCAP 2017: Mini Countryman – Pět hvězd pro nový britský crossover

Mini Countryman zamířilo do testů Euro NCAP již po druhé…

Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid Nový Mini Countryman: Podruhé do terénu, také jako plug-in hybrid

Britské Mini představuje novou generaci malého crossoveru…

 



 
Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Ford Racing Puma: Speciální Pumu s kořeny v ďábelské skupině B u nás nekoupíte

Včera

Od ukončení výroby kupé puma uplynulo už 16 let, takže dnes jsou tato auta k mání za cenu jednoho průměrného platu. Racing Puma je ale něco docela jiného...




Blesk.cz

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu palivo za více než 50 milionů

Rusko prý tajně financuje Tálibán. A dodává mu…

Rusko posílá každý měsíc islamistickému hnutí Tálibán do Afghánistánu cisterny s pohonnými hmotami v hodnotě 2,5…

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V restauracích se pije méně

Piva v plechovkách si Češi kupují víc. V…

Prodej piva v českých restauracích a hospodách klesl letos do konce srpna meziročně o 4,2 procenta. O čtyři…

 

iSport.cz

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou stoprocentně věřím

Kouč Sparty Kalous: Nebál jsem se. Vránovi s Hlinkou…

Psychika hokejové Sparty byla na startu týdne nalomená, atmosféra v klubu lehce nervózní. Po neděli je výrazně…

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše není jasný úmysl

Komise stojí za sudím: Krev není kritérium, u Bakoše…

Rozhodčí si vedli dobře a neudělali žádnou hrubou chybu. Tak hodnotí výkon Radka Příhody a jeho kolegů…

 

Reflex.cz

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal Rakušan Sebastian Kurz, předstihl i Kim Čong-una

Nejmladším světovým politickým lídrem se stal…

Svět politiky se někdy otevírá i pro hodně mladé lidi, ale aby někdo dosáhl tak závratné kariéry jako Rakušan…

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po tibetsku

Za meditací do kláštera Däpung aneb Cesta do nebe po…

Klášter Däpung, ležící sedm kilometrů severozápadně od Lhasy, je spolu s kláštery Sera a Gandän považován za…