Mitsubishi ASX 1,8 DI-D 4x4 – Nafta nebo saké?

Mitsubishi ASX 1,8 DI-D 4x4 – Nafta nebo saké?

 
 

Tohle musí být japonské auto. Moc toho nevypije, ale pěkně to s ním dokáže zacvičit.

Malé SUV od Mitsubishi je velmi specifické auto. Na podvozku modelu Outlander, jenž patří k největším kompaktním SUV, vznikl vůz, jenž naopak patří k nejmenším ve své kategorii. Na japonský automobil vyznává také vcelku netypickou filozofii – verze s pohonem všech kol je k dostání pouze s dieselovým motorem. Jak se s tímhle vším vypořádá v době, kdy na loď do Evropy možná už v Japonsku pomalu nakládají první exempláře faceliftované verze?

obrázek [600 x 353]  

Drsňák a tvrďák

Dneska vládne názor, že aby auto zaujalo, musí vypadat sportovně, drsně, nebezpečně, případně arogantně. A požadavky na výhružnou vizáž splňuje ASX bezezbytku. Vypadá jako ti ostří hoši z prezidentské ochranky s černými brýlemi a drátkem, vedoucím z ucha, s nimiž byste si určitě neradi něco začali. Profil a záď za předkem ani moc nezaostávají a tak je ASX bezpochyby jedním z nejsportovněji vyhlížejících malých SUV na trhu.

Interiér nezapře asijský původ ani designem palubní desky, ani použitými materiály. Je na první pohled zřejmé, že se jedná o „spotřebák“, o to více mě překvapilo, jak dobře jsem se uvnitř cítil. Sedadla mají příjemné boční vedení, plně stavitelný volant je sympaticky malý, měl by ale mít silnější věnec. Hlavice řadicí páky padne do ruky dobře a samotná spolupráce s ní představuje takový slušný průměr – dráhy jsou vcelku krátké a přesné, ale trošku kostrbaté. Pozitivem je slušně hrající audio Rockford Fosgate.

Palubní deska je jednoduchá, ale zcela funkční, řešení středového panelu neutlačuje řidičovu pravou nohu a z auta je dobrý výhled. Prostor na zadních sedadlech představuje běžný standard, není ho zde nadbytečně mnoho, ale nehrozí ani pocity klaustrofobie.

Kufr slibuje pojmout nejméně 419 l zavazadel, subjektivně na mě ale působil menším dojmem. Nechci sahat Japoncům do svědomí, ale tenhle objem se mi zdá reálnější spíše vřetně dvou přihrádek pod podlahou. Ale koneckonců něco přes 400 litrů s možností případně něco dorovnat nad plato musí většinu nároků čtyřčlenné posádky splnit.

1.8 jako víno (nikoli rýžové)

Jestli na ASX něco zaslouží vyzdvihnout, je to turbodiesel 1.8 DI-D. Z poměrně skromného objemu dává 110 kW při 4000 otáčkách a neméně pěkných 300 Nm v rozmezí 2000-3000/min. Díky tomu je ASX nejen nad očekávání dynamické, ale motor je na poměry třídy i velmi slušně odhlučněn a mezi ty lepší diesely s objemem pod dva litry se řadí i hladkostí běhu s jen lehkými vibracemi, řeč s ním je ale až za hranicí 2000 otáček, pod touto hranicí se úplně ve své kůži necítí.

Potěší i spotřebou, při jízdě ustálenou stovkou točí jen 2100 otáček a palubní počítač ukazuje 5,5 l na 100 km, při dálniční stotřicítce se otáčky zvýší na 2750 a spotřeba poskočí jen mírně na rovných 6 litrů. Při této rychlosti o motoru prakticky nevím a při přidání plynu snad dělá více rámusu pískající turbodmychadlo.

obrázek [600 x 339]  

Promile v podvozku

Narážky na konzumaci alkoholu jsou v případě ASX namístě i co se podvozku týče. Karoserie se v zatáčkách naklání až strašidelně, na prudší pohyby volantem reaguje znepokojivým rozkymácením a nalehnutí na vnější přední kolo spolu s citelnou nedotáčivostí velmi rychle umravní závodnické choutky, které by snad v řidiči mohly probudit agresivní tvary karoserie.

Pokud byste v souvislosti s tím očekávali, že bude ASX ideální žehlička na rozbité české silnice, tak to je mi líto. Tlumiče zvládají jen menší nerovnosti a tupých rázů doprovázených příslušným akustickým doprovodem je v kabině cítit a slyšet víc, než byste u SUV vůbec předpokládali.

Houpavá karoserie také s přehledem rozmělní reakce jinak přesného, i když dost přeposilovaného a málo strmého řízení, takže je jízda s ASX nikdy nekončící sérií neustálých korekcí směru jízdy a trošku v kontrastu s kompaktními rozměry překvapí i nevalná chuť zatáčet. Na druhou stranu motokárové jízdní vlastnosti u SUV asi nikdo nehledá, na rozdíl od toho komfortu…

Sluší se zmínit i přepínač systému pohonu od dvoukolky, před samočinně se připojující 4x4 až po funkci Lock pro jízdu v obtížnějším terénu, nicméně nic bližšího vám k němu nepovím – po celou dobu testu jsem si vystačil s prostředním módem.

(Stále) sexy a fit

Nevím, jestli je to náhoda, ale na silnicích potkávám vozů Mitsubishi ASX doslova mraky. Agresivní design určitě táhne a aktuální základní akční cena 430 tisíc korun za dvoukolku s benziňákem, to vypadá jako atraktivní kombinace. Nejlevnější čtyřkolka s dieselem dnes přijde na 615 tisíc, což také představuje velmi konkurenceschopnou nabídku, kvůli níž už vypadá těch pár nedostatků mnohem méně znepokojivě.

obrázek [600 x 427]  

První cena vozu429.900,- Kč (1.6 MIVEC 2WD 86 kW Inform)
První cena vozu s testovanou motorizací614.900,- Kč (1.8 DI-D 4WD 110 kW Invite)
Základní cena testovaného vozu784.900,- Kč (1.8 DI-D 6MT 4WD 110 kW Instyle+)
Cena testovaného vozu vč. příplatků784.900,- Kč (1.8 DI-D 6MT 4WD 110 kW Instyle+)

Plusy

  • Úsporný, tichý a výkonný motor
  • Relativně prostorný interiér
  • Přesné řízení
  • Cena a výbava

Minusy

  • Špatné tlumení rázů od nerovností
  • Extrémní náklony v zatáčkách
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D

Cena v základní výbavě: 784 900 Kč Cena v testované výbavě: 784 900 Kč

Základní výbava:Čelní airbagy, boční a hlavové airbagy, kolenní airbagy pro řidiče, stabilizační systém, asistent pro rozjezd do kopce, přepínatelný pohon dvou nebo čtyř kol, vypínatelný systém start-stop, samočinná klimatizace a chlazená schránka před spolujezdcem, bezklíčové centrální zamykání, palubní počítač se současným zobrazením více funkcí na barevném displeji, el. ovládání bočních oken a vyhřívaných i sklopných zpětných zrcátek, panoramatické střešní okno s LED podsvícením a el. ovládanou clonou, nastavitelný sklon i u zadních opěradel, audiosouprava s přehrávačem CD a mp3, od výbavy Instyle Hi-Fi Rockford Fosgate 710 W s měničem a devíti reproduktory, od Instyle+ multimediální systém MMCS s HDD 40 GB a dotykovým sedmipalcovým displejem, xenonové světlomety, parkovací senzory vzadu nebo park. Kamera, 17’’ kola z lehké slitiny, tempomat, mlhové světlomety

Výbava testovaného vozu:Základní

Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy Lesy zvýšily těžbu dřeva, hrubý zisk meziročně vzrostl o osm procent na 3,3 miliardy

Státnímu podniku Lesy České republiky (LČR) za leden až…

Ceny klasických aut strmě padají, investoři loví jinde Ceny klasických aut strmě padají, investoři loví jinde

Automobilovým průmyslem hýbou změny v cenových hladinách…

OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu OBRAZEM: Podívejte se na hřmící vodopád Dynanji a jeho okolí na západě Islandu

Cesta do severozápadní části Islandu je náročná, ale cíl…

 

Štítky SUV Mitsubishi Testy

Technické údaje
Motor Mitsubishi ASX 1.8 DI-D
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1798
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.8 / 4.9 / 5.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 419 / 1219
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1510 / 550
Rozměr pneu:215/60 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1615
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 930 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 750 / 960
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 






 
Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Giannini 350 GP Anniversario: Bláznivější limitku jste ještě neviděli!

Dnes 12:00

Co vznikne, když malinký Fiat 500 od základů překopáte a napěchujete motorem ze sporťáku? Auto s příslibem velké zábavy!




Blesk.cz

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Jan Tříska (80) do Vltavy skočil sám! Pokus o sebevraždu?

Okolnosti provázející sobotní skok Jana Třísky (80) do vod Vltavy vzbuzují otázky a provází je jedna záhada za…

Dvořákova Praha vyvrcholila kantátou Te Deum. Festival vážné hudby navštívilo 16 tisíc posluchačů

Dvořákova Praha vyvrcholila kantátou Te Deum.…

Rudolfinum v sobotu večer zaplnili fanoušci vážné hudby, aby se rozloučili s festivalem Dvořákova Praha. Na…

 

iSport.cz

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči. Tabulku střelců neřeší

Krmenčík si libuje: Náš fotbal je pastva pro oči.…

Byl to jeho zápas. Během čtrnácti minut zasunul do sítě Mladé Boleslavi dvě branky. Ve zbytku utkání útočil…

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou nezapomenu, zářil Federer

Potlesk vestoje pro legendy. Na čtyřhru s Rafou…

Na tohle celý svět čekal. Roger Federer a Rafael Nadal na jedné straně kurtu, aneb výjimečná premiéra v Praze!…

 

Reflex.cz

Propagace islámu jako nástroj pro zajištění budoucnosti? Turci tomu věří

Propagace islámu jako nástroj pro zajištění…

Jakou má budoucnost Turecko oproti budoucnosti naší Evropy? O tom jsem přemýšlel během své návštěvy Istanbulu,…

Čunek láká filmaře do Zlína. Převlékl se za Jacka Sparrowa a slibuje 10 milionů

Čunek láká filmaře do Zlína. Převlékl se za Jacka…

Zlínský kraj chce do regionu přilákat filmaře. Na dotační program vyčlenil deset milionů korun. Podpořeny budou…