Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička

 
 

Nissan nabízí svůj nejmenší model nově s dvanáctistovkou, přeplňovanou kompresorem. A je to motor, mírně řečeno vynikající.

Micru minulé generace jsem měl rád. Byla hezká, měla znamenitý podvozek a ve verzi 160SR se jednalo o příjemný hot-hatch, ačkoli jej za něj Nissan rozhodně nevydával.

Jenže pak se auto mělo stát globálním modelem a povyrostlo tak, že je označení Micra poněkud nemístné. Ale to není až takový problém, auta prostě mezigeneračně rostou. Horší je, že vůz přišel o svůj svébytný design a připomíná spíše nepovedenou, oteklou čínskou imitaci sebe sama.

Japonský „oldschool“

Mohli bychom se utěšovat, že většinu času stejně majitel stráví uvnitř auta, pokud tedy s vozem nesdílí obývací pokoj, což je u Micry krajně nepravděpodobné, jenže tam je bohužel situace ještě mnohem horší. Malý nissan je totiž přímo exemplárním příkladem nepřizpůsobivosti Japonců těm „globálním“ požadavkům, které má charakterizovat tento styling.

Tvrdé plasty sice patří k typickému japonskému koloritu v této třídě, ale v tomto případě se nízké výrobní náklady nesnaží skrýt ani nepěkná struktura. Stejně tak stylistické řešení palubní desky působí jako z deset let starého auta. Jistě, jsou to čistě mé subjektivní pocity, ale přesednout v této kategorii do čehokoli jiného znamená zažít příjemné překvapení z útulnosti a komfortu.

obrázek [600 x 341]  

Jsou tu ovšem i objektivnější aspekty – posaz za volantem je dost vysoký a polohu volantu lze upravovat pouze výškově! Ano, píše se opravdu rok 2011 a sedíme v autě segmentu B. Mám ale i dobré zprávy. Sedadla mají lehké boční vedení a volant je dobře po ruce, aniž bych musel přistupovat na nějaké velké kompromisy, co se pozice nohou týče. Vyšší posaz také přináší výhodu v podobě prostornosti na zadních sedadlech.

Dvanáctistovková pila

Nissan je vlastně prvním japonským výrobcem, jenž přichází do B segmentu s downsizovaným motorem a kupodivu nepřevzal turbo od koncernového Renaultu Twingo, ale rozhodl se spojit benzinovou tříválcovou dvanáctistovku s kompresorem. Výsledkem je výkon 72 kW při 5600 otáčkách a točivý moment 142 Nm při 4400 min-1, které zajistí autíčku zrychlení na stovku za 11,3 s a maximální rychlost 180 km/h. Ale co je mnohem zajímavější – asi nejcharakternější projev, jaký dnes v téhle třídě najdete.

Dílem to souvisí s dalším neduhem Micry – bídným odhlučněním kabiny, kam výrazně proniká jak hluk od kol, tak zvuk motoru. Ovšem v případě přeplňovaného tříválce je zdrojem skutečně nevšedních zážitků.

obrázek [600 x 142]

Tak předně – motor nemá žádný problém s podtáčením, spolupracuje bez klepání nebo dušení již od 1000 otáček, což je na tříválec takřka neuvěřitelné. Na sešlapování plynového pedálu ale ochotněji reaguje pochopitelně až mezi 1600 a 1800 min-1. Od této chvíle plynule a příjemně akceleruje, v plné formě se ale představuje až těsně pod hranicí 3000 min-1.

Mezi třemi a pěti tisíci propůjčuje jen necelých 1150 kg vážícímu autu opravdu velmi slušnou dynamiku, ovšem ten pravý zážitek začíná v 5000 otáčkách, kdy tříválec chytá druhou mízu a ručka otáčkoměru s obrovskou chutí letí vzhůru, to vše za doprovodu kvílení, vrčení a ječení agregátu, které vyvolává pocit, že řídím nějakého soutěžáka. Bohužel omezovač zasahuje příliš brzo – již při 6000 otáčkách. Poslat ho tak ještě o 500-700 výš…

obrázek [600 x 360]  

Je tedy velká škoda, že řidič musí spolupracovat s pětistupňovým manuálem, jehož kulisa má výrazné vůle v kulise, dlouhé, daleko od sebe poskládané dráhy a při změně kvaltů v ní nehezky lupe.

Často se tvrdí, že dnes dostávají turba před kompresory přednost proto, že mají menší spotřebu. Micra DIG-S ovšem drtí tyto teze na prach. Nebo snad znáte jiné téměř 100koňové auto, které by při jízdě 100km rychlostí upíjelo 4,3 l při 2700 otáčkách a současně při dálničních 130 km/h a 3500 min-1 spalovalo je 6,7 l benzinu každých 100 km?

Kondiční sportovec

Podvozek Micry také představuje klasickou japonskou školu. Je poměrně tvrdý, s nějakou plavností tedy moc nepočítejte, v zatáčkách se na dnešní poměry naklání malinko více a na prudké pohyby volantem reaguje výrazným rozkýváním. I přes sportovnější nastavení ale celkem statečně tlumí rázy.

Šasi si nechá líbit i ostřejší jízdní styl, ale nedotáčivost přichází dříve, než je dnes u sportovně laděných subkompaktů zvykem, současně ale o dost později, než byste oteklé Mikře hádali. K příjemným benefitům jízdy s ní patří i přesné a dobře vyvážené řízení, které jde sice zlehka, ale není přeposilované tak, jak bývá u Japonců zvykem.

A ačkoli jsou na zadní nápravě pouze bubnové brzdy, na účinek ani vytrvalost soustavy to nemá vliv, ani ostrý jízdní styl soustavu nijak citelně neunavil.

Sólo pro motor

Na to, že se tu bavíme o nákupní tašce, se nám to celé nějak zvrhlo. Ale je to přesně tak. Motor 1.2 DIG-S je prostě skvělý příklad downsizovaného motoru. Má dost síly, nízkou spotřebu a jezdit s ním je vysloveně radost, která sahá daleko za hranici běžného využití Micry a zahanbuje dokonce řadu malých hot-hatchů. Jenže je namontovaný v autě, které prostě má do ideálu kupce mobilní dámské kabelky a nákupní tašky dost daleko, což je opravdu velká škoda.

Ovšem když se na to podíváme z druhé strany – za 290 tisíc dostanete naprosto parádního „sleepera“ při jehož řízení se budete královsky bavit a na požádání podrývat sebevědomí řidičů mnohem honosněji a silněji se tvářících aut. Manželce už to nějak diplomaticky vysvětlíte.

obrázek [600 x 449]  

První cena vozu199.900,- Kč (1,2, 59 kW, Visia)
První cena vozu s testovanou motorizací289.900,- Kč (1,2 DIG-S, 72 kW, Visia)
Základní cena testovaného vozu337.900,- Kč (1,2 DIG-S, 72 kW, Visia)
Cena testovaného vozu vč. příplatků373.900,- Kč (1,2 DIG-S, 72 kW, Visia)

Plusy

  • Pružný, výkonný a charakterní motor
  • Nízká spotřeba paliva
  • Nízká hmotnost
  • Přesné, dobře vyvážené řízení
  • Sportovně laděný podvozek

Minusy

  • Hluk od motoru
  • Nepřesné řazení
  • Hluk od kol
  • Pouze výškově stavitelný volant
  • Vysoká pozice za volantem
  • Lacině působící, neútulný interiér
Spolupracujeme s TipCars.com

Nissan Micra 1.2 DIG-S

Cena v základní výbavě: 337 900 Kč Cena v testované výbavě: 373 900 Kč

Základní výbava:ABS + EBD + brzdový asistent, ESP, čelní airbag řidiče a spolujezdce a vypínatelný airbag spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy, ISOFIX ukotvení dětských sedaček na zadních sedadlech, 3-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, přední bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem zatížení, bezpečnostní sloupek volantu s nastavením sklonu, posilovač řízení s proměnným účinkem v závislosti na rychlosti jízdy, imobilizér, dálkově ovládané centrální zamykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, opěrka u předního sedadla řidiče, zadní kapsy na předních sedadlech řidiče a spolujezdce, dělené sklopné opěradlo zadních sedadel (60/40), výškově nastavitelné opěrky hlavy vpředu a na všech zadních sedadlech, odkládací schránka před spolujezdcem, držáky na nápoje vpředu i vzadu a kapsy v předních dveřích, volant potažený kůží, hlavice řadicí páky potažená kůží, halogenové světlomety s manuálním nastavením výšky, přední mlhová světla, automatické spouštění světel a dešťový senzor, tempomat a omezovač rychlosti s ovládáním na volantu, zadní parkovací čidla a systém měření parkovacího místa, palubní počítač, Nissan Connect (Rádio, Bluetooth, připojení pro iPod, USB, Aux-in, CD přehrávač, MP3, navigace, 6 reproduktorů), ovládání autorádia a Bluetooth na volantu, automatická klimatizace s pylovým filtrem, elektrické ovládání předních oken, elektrická a vyhřívaná zpětná zrcátka s funkcí elektrického sklápění, zpětná zrcátka i vnější kliky dveří a ochranné postranní lišty v barvě karoserie, přední a zadní nárazník v barvě karoserie, neplnohodnotné rezervní kolo, 15" kola z lehkých slitin, pneu 175/60 R15

Výbava testovaného vozu:Premium pack (prosklená střecha + keyless) (25.000,-), metalíza (11.000,-)

Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
Technické údaje
Motor Nissan Micra 1.2 DIG-S
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1198
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 142 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5 / 3.6 / 4.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 265 / 605
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1045 / 465
Rozměr pneu:175/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3780
b) šířka (mm): 1675
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2450
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1475
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1360
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Nissan Micra 1.2 DIG-S
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 6
Hlučnost v vyšších otáčkách: 5
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 5
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 

Přidat názorDiskuse: Nissan Micra 1,2 DIG-S – Bakelitová závodnička







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží Spy video: Premiéra nového Nissanu Micra se blíží

Prototypy páté generace Nissanu Micra už zamířily na…

Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu Nissan Micra N-TEC vsadí na atraktivní výbavu

Nissan rozšiřuje nabídku verzí modelu Micra o provedení…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k tomu vtipné video

Šafářová se vrací ke kouči Steckleymu. Natočili k…

Česká tenistka Lucie Šafářová před startem nové sezony obnovila spolupráci s kanadským koučem Robem Steckleym.…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…